Przetargi.pl
Sprawowanie nadzoru inwestorskiego w pełnym zakresie nad robotami budowlanymi nad zadaniami pn.: Budowa sieci kanalizacyjnej w Sułkowicach, etap V wraz z przebudową sieci wodociągowej, Rozbudowa gminnej oczyszczalni ścieków w Biertowicach, Modernizacja i rozbudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Harbutowice

Gmina Sułkowice ogłasza przetarg

  • Adres: 32-440 Sułkowice, ul. Rynek 1
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 012 2732075 , fax. 012 2721422
  • Data zamieszczenia: 2012-06-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sułkowice
    ul. Rynek 1 1
    32-440 Sułkowice, woj. małopolskie
    tel. 012 2732075, fax. 012 2721422
    REGON: 00053024100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sulkowice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Sprawowanie nadzoru inwestorskiego w pełnym zakresie nad robotami budowlanymi nad zadaniami pn.: Budowa sieci kanalizacyjnej w Sułkowicach, etap V wraz z przebudową sieci wodociągowej, Rozbudowa gminnej oczyszczalni ścieków w Biertowicach, Modernizacja i rozbudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Harbutowice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia nadzoru inwestorskiego w pełnym zakresie nad robotami budowlanymi nad zadaniami: 1)Budowa sieci kanalizacyjnej w Sułkowicach etap V wraz z przebudową sieci wodociągowej, wartość kosztorysowa zadania 7.360.595,64 zł netto. 2)Rozbudowa gminnej oczyszczalni ścieków w Biertowicach, wartość umowy 10.899.006,76 zł netto. 3)Modernizacja i rozbudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Harbutowice, wartość kosztorysowa zadnia 4.211.803,27 zł netto. 2.Zamawiający wymaga aby osoby pełniące funkcje inspektora nadzoru posiadały uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach: 1)konstrukcyjno-budowlanej, 2)drogowej 3)instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń gazowych, w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, 4)instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych. 3.Inspektorzy nadzoru rozpoczynają działalność od momentu podpisania umowy do odbioru końcowego, w tym również w czasie rozruchu technologicznego, oddania obiektów do użytkowania oraz rozliczenia inwestycji z Instytucją Wdrażającą. 4.Zamawiający wymaga aby w skład zespołu pełniącego funkcję inspektora nadzoru wchodziły minimum 4 osoby: główny inspektor nadzoru dla każdego zadania oddzielnie oraz koordynator nad całością zadań. 5.Nadzór inwestorski polegał będzie na: 1)pełnieniu w pełnym zakresie nadzoru inwestorskiego nad wszystkimi robotami dotyczącymi wyżej wymienionych zadań, 2)pełnieniu funkcji koordynatora inspektorów nadzoru w okresie realizacji przedmiotowej inwestycji. 6.Wykonawca wyznaczy osobę na koordynatora inspektorów nadzoru w okresie realizacji przedmiotowej inwestycji . 7.Do zadań inspektora nadzoru należy pełny zakres czynności określony poniżej, w tym wynikający z art. 25 i art. 26 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623, ze zm.): 1)reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, 2)sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 3)sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, 4)uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania, 5)potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy, 6)wydawanie kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzonego wpisem do dziennika budowy, dotyczącego: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych; 7)wymaganie od Kierownika budowy rejestracji w Starostwie Powiatowym kolejnych tomów dziennika budowy, 8)żądanie od kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, 9)wymaganie od Wykonawcy robót budowlanych wykonania poniższych czynności: a.wykonania i utrzymania zaplecza budowy, instalacji i zabudowań tymczasowych i wszystkich innych czynności niezbędnych do właściwej realizacji prac, b.zabezpieczenia i oznaczenia prowadzonych robót oraz dbania o stan techniczny i prawidłowość oznakowania prowadzonych prac przez cały czas realizacji robót, c.sporządzania dokumentacji fotograficznej z przebiegu aktualnie prowadzonych prac ze szczególnym uwzględnieniem robót zanikających i przedkładanie tej dokumentacji Zamawiającemu w formie elektronicznej na koniec każdego miesiąca - - dla każdego zadania oddzielnie, d.dokonania na koszt wykonawcy robót budowlanych stosownych korekt robót wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji, uzgodnień, itp. koniecznych do prawidłowego wykonania instalacji, e.usunięcia przez wykonawcę robót budowlanych wszelkich wad i usterek w trakcie trwania robót w terminie nie dłuższym niż termin technicznie uzasadniony i konieczny do ich usunięcia, f.zabezpieczenia instalacji, urządzeń i obiektów na terenie robót i w jego bezpośrednim otoczeniu, przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem przez cały czas realizacji zadania, g.naprawy ewentualnych uszkodzeń urządzeń i obiektów oraz usuwania awarii powstałych w wyniku realizacji robót budowlanych, h.dbania o porządek na terenie robót oraz utrzymywania terenu robót w należytym stanie i porządku, składowania i usuwania wszelkich zbędnych materiałów, odpadów i śmieci oraz niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych i pomocniczych, i.odtworzenia stanu pierwotnego nieruchomości, na których wykonywane były roboty budowlane - uporządkowanie terenu po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez wykonawcę robót budowlanych; j.przestrzegania przepisów wynikających z ustawy - Prawo ochrony środowiska i ustawy o odpadach, k.realizowania robót budowlanych z uwzględnieniem warunków wynikających z uzgodnień dokonanych z podmiotami zarządzającymi nieruchomościami, obiektami lub urządzeniami (m. in. z ENION S.A. Grupa TAURON, Małopolskim Zarządem Urządzeń Wodnych i Melioracji w Krakowie, ZDW w Krakowie, ZDP w Myślenicach, UM Sułkowice),w tym sporządzania i przekazywania dokumentacji powykonawczej, zgłaszania rozpoczęcia i zakończenia prac w wymaganych terminach, uzgadniania szczegółowych warunków realizacji prac, wnoszenia koniecznych i wymaganych opłat, 9) weryfikacja dostarczonych przez wykonawcę robót budowlanych niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane atesty, certyfikaty, itp. stosowanych materiałów i urządzeń, w tym m. in. wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dot. realizacji robót budowlanych, 10) weryfikacja wszelkiej dostarczonej przez wykonawcę robót budowlanych dokumentacji kompletowanej w trakcie realizacji robót zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i przepisami wykonawczymi do tej ustawy oraz przygotowanych do odbioru końcowego kompletów protokołów niezbędnych przy odbiorze, 11) weryfikowanie i zatwierdzanie sporządzonej przez wykonawcę robót budowlanych dokumentacji powykonawczej technicznej, 12) analizowanie harmonogramu robót, wnioskowanie do wykonawcy robót o jego korektę bądź zmianę i przedkładanie Zamawiającemu do zatwierdzenia, 13) sprawowanie bieżącej kontroli zgodności wykonywanych robót budowlanych z harmonogramem rzeczowo - finansowym, 14) weryfikowanie i akceptowanie okresowych raportów wykonawcy robót budowlanych, 15) zatwierdzanie sporządzonego przez wykonawcę robót budowlanych planu realizacji robót wraz z planem zagospodarowania placu budowy, 16) informowanie Zamawiającego o terminie wykonania inspekcji telewizyjnej, zatwierdzani sposobu kamerowania i protokolarne potwierdzanie zapisu z kamery poprawności wykonania robót budowlanych, 17) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, BHP, ppoż., 18) informowanie Zamawiającego o zgłoszonych przez wykonawcę robot budowlanych, problemach technicznych i innych problemach związanych z realizacją robót, 19) uczestniczenie w przeglądach gwarancyjnych wykonawcy robót, odbiorach robót budowlanych wykonanych w okresie gwarancyjnym wykonawcy robót budowlanych, 20) dokonywanie odbiorów częściowych, zanikających, końcowych, gwarancyjnych, pogwarancyjnych, 21) niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszelkich przerwach w realizacji robót, 22) sprawdzanie rozwiązań zamiennych, 23) koordynowanie wszelkich działań związanych z wykonywaniem przedmiotu zamówienia , 24) rozstrzyganie w porozumieniu z Kierownikiem Budowy wątpliwości natury technicznej wynikłe w toku wykonywania robót, w razie potrzeby zasięganie opinii odpowiedniego projektanta, 25) występowanie do Zamawiającego z wnioskiem o wprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian i poprawek w terminie uzgodnionym z projektantem, w razie stwierdzenia w niej wad lub niedokładności albo konieczności wprowadzenia zmian w celu zastosowania innych rozwiązań konstrukcyjnych w przypadku wystąpienia utrudnień w realizacji zadania, 26) potwierdzanie wykonanych robót oraz usunięcia wad, 27) bieżące kontrolowanie prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie odpowiednich wpisów, 28) podejmowanie decyzji i zasięganie opinii technicznych w imieniu Zamawiającego w zakresie wymaganym nin. umową, nie pociągających za sobą skutków finansowych, 29) pisemne informowanie Zamawiającego w terminie do 1-go dnia roboczego od podjęcia informacji o zdarzeniu o konieczności wykonania robót zamiennych lub dodatkowych, nie uwzględnionych w umowie o realizację robót budowlanych, 30) niezwłoczne powiadamianie Zamawiającego o wszystkich robotach nie objętych umową, a koniecznych do wykonania ze względu na bezpieczeństwo lub zapobieżenie przed awarią, 31) informowanie Zamawiającego o konieczności zwiększenia lub ograniczenia ilości robót budowlanych jeżeli jest to niezbędne dla zgodnego z treścią umowy i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu umowy, 32) nadzorowanie wymaganych przez Zamawiającego badań dotyczących jakości robót wykonanych przez wykonawcę robót budowlanych, 33) koordynowanie prowadzenia nadzoru autorskiego przez projektantów, stwierdzanie konieczności pobytu projektanta na budowie oraz potwierdzanie wykonania nadzoru, 34) podejmowania decyzji o dopuszczeniu do stosowania (lub odrzuceniu) receptur, materiałów, prefabrykatów, w tym mieszanek mineralno - bitumicznych, betonów do wszystkich elementów, sprzętu i urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o przepisy normy oraz dokumentację projektową i Specyfikacje Techniczne, 35) uczestniczenia w kontrolach przeprowadzanych przez Nadzór Budowlany, przedstawicieli Instytucji Wdrażającej i inne organy uprawnione do kontroli oraz sprawdzanie realizacji ustaleń i decyzji podjętych podczas tych kontroli, 36) uczestniczenia w uzupełnianiu i składaniu informacji i dodatkowych wyjaśnień związanych z realizacją Projektu do Instytucji Wdrażającej w przypadku wystąpienia takiej potrzeby, 37) udzielania opinii i sprawdzania dokumentacji projektowej w zakresie przyjętych rozwiązań projektowych, ich wykonalności, Szczegółowych Specyfikacji Technicznych dla robót, technologii robót, zastosowania materiałów, itp., 38) potwierdzania dopuszczenia do pracy sprzętu, urządzeń i narzędzi przewidzianych do realizacji robót w oparciu o obowiązujące przepisy, normy techniczne i inne wymagania sformułowane w dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych, a także w przepisach BHP i p.poż., 39) kontrolowania wykonania robót w zakresie zgodności z rysunkami, specyfikacjami i warunkami pozwolenia na budowę, 40) wydawania poleceń wykonawcy robót do wykonania robót lub podjęcia niezbędnych przedsięwzięć jakie mogą być konieczne, aby uniknąć lub zmniejszyć ryzyko w przypadku jakiejkolwiek awarii mającej wpływ na bezpieczeństwo życia lub przylegającego majątku oraz powiadamianie o tym Zamawiającego, 41) organizowania narad roboczych przynajmniej raz w tygodniu, (dla każdego zadania oddzielnie) chyba, że Zamawiający zadecyduje inaczej, sporządzanie z nich protokołów z podjętymi ustaleniami i przekazywanie ich Zamawiającemu w terminie 1 dnia po naradzie oraz objazd inwestycji 1 raz w tygodniu wraz z przedstawicielami Zamawiającego, 42) przygotowywania i przekazywania Zamawiającemu we wskazanych przez niego terminach materiałów źródłowych do sporządzenia przez Zamawiającego projektu sprawozdań i dokumentów wynikających z umowy zawartej z Instytucją Wdrażającą w terminach umożliwiających Zamawiającemu wywiązanie się ze zobowiązań umownych, a także poświadczanie i opiniowanie dokumentów i sprawozdań przygotowywanych przez wykonawcę robót budowlanych tj. m.in.: a.sporządzanie i aktualizowanie harmonogramu finansowania Inwestycji stanowiącego materiał źródłowy dla Zamawiającego do sporządzenia wniosków o płatność przez cały okres realizacji, b.sporządzanie miesięcznych sprawozdań - dla każdego zadania oddzielnie, o ewentualnych zagrożeniach powodujących zmiany w terminach i płatnościach, c.przygotowanie innych materiałów źródłowych, które będą niezbędne do właściwego prowadzenia przez Zamawiającego sprawozdawczości i rozliczeń w ramach procedur unijnych i wymagań Instytucji Wdrażającej,(dla każdego zadania oddzielnie) d.sprawozdanie końcowe z realizacji umowy dla każdego zadania oddzielnie. 43) sprawdzania kwartalnych zestawień wykonanych robót składanych przez wykonawcę robót i potwierdzenia ilości wykonanych robót i kwoty do wypłaty w terminie do 7 dni od złożenia zestawienia przez wykonawcę - dla każdego zadania oddzielnie. 44) przyjmowania i opiniowania wniosków wykonawcy robót w sytuacji, kiedy wystąpi konieczność wykonania robót nieprzewidzianych w umowie, warunkujących zakończenie zadania inwestycyjnego, weryfikowanie kosztorysów ofertowych wykonawcy na powyższy zakres. Przekazywanie zaopiniowanych wniosków Zamawiającemu - dla każdego zadania oddzielnie. 45) sporządzania protokołów konieczności na roboty dodatkowe i zamienne po uprzednim zaakceptowaniu ich przez Zamawiającego - dla każdego zadania oddzielnie. 46) kontrolowania prawidłowego prowadzenia Dziennika Budowy i Ksiąg Obmiaru, prawidłowego gromadzenia atestów materiałów, orzeczeń o jakości materiałów kontrolnych wyników badań i innych dokumentów stanowiących załączniki do odbioru robót - dla każdego zadania oddzielnie. 47) stwierdzenia w miarę potrzeb zakończenia robót, przeprowadzenie odbioru robót z udziałem przedstawiciela Zamawiającego, sporządzenie listy ewentualnych usterek i wyznaczenie czasu do ich usunięcia przez Wykonawcę - dla każdego zadania oddzielnie. 48) nadzorowania skompletowania 3 kompletów archiwalnych dokumentacji powykonawczej z wszystkimi wymaganymi rysunkami roboczymi i warsztatowymi, w tym jeden w wersji elektronicznej - dla każdego zadania oddzielnie. 49) udziału w czynnościach odbioru końcowego i przekazaniu obiektów do użytkowania i eksploatacji - dla każdego zadania oddzielnie. 50) nadzoru nad zapewnieniem bezpieczeństwa i przestrzegania przepisów p. pożarowych, bezpieczeństwa i higieny pracy, przez wszystkich uczestników procesu realizacji Inwestycji w rozumieniu wymagań stawianych przez prawo budowlane i inne obowiązujące przepisy, podczas całego procesu realizacji Inwestycji, 51) sprawdzanie kompletności i prawidłowości dokumentacji powykonawczej, 52) dokonywania czynności sprawdzania wycen i kalkulacji robót przedkładanych przez Wykonawców Inwestycji oraz sprawdzanie i zatwierdzanie w terminie 7 dni od dnia dostarczenia faktur Wykonawców, a także dokumentów, które będą załącznikami do tych faktur (w tym protokołów odbioru) pod względem merytorycznym oraz rachunkowym, 53) prowadzenie i archiwizacji korespondencji i dokumentacji zadania inwestycyjnego i przekazanie ich Zamawiającemu w stanie kompletnym po zakończeniu Inwestycji - dla każdego zadania oddzielnie. 54) sporządzanie comiesięcznych raportów z nadzorowanych robót - na Żądanie Zamawiającego lub Instytucji Wdrażającej na zasadach określonych przez Instytucję Wdrażającą - dla każdego zadania oddzielnie. 55) współdziałanie (na wezwanie Zamawiającego) z instytucjami nadzorującymi wdrażanie oraz kontrolującymi realizację Programu zaopatrzenia w wodę oraz odprowadzenia i oczyszczenia ścieków w gminie Sułkowice - etap I, 56) przygotowanie rozliczeń związanych z realizacją inwestycji Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013, 57) udziału w opracowywaniu raportów, sprawozdań okresowych i wniosków o płatność dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013, 58) uczestniczenie w spotkaniach roboczych i naradach koordynacyjnych, w tym również stawienie się na wezwanie Zamawiającego na placu budowy lub w siedzibie Urzędu Miejskiego w ciągu nie później niż24 godziny od wezwania, 59) posiadanie podczas wykonywania przedmiotu zamówienia aktywnego i działającego numeru telefonu oraz faxu, adresu poczty elektronicznej, a wszyscy inspektorzy nadzoru posiadanie aktywnych i działających numerów telefonów komórkowych 8.Bez zgody Zamawiającego Inspektor Nadzoru nie jest upoważniony do wydania wykonawcy polecenia wykonania robót dodatkowych lub zamiennych. 9.Jeżeli zajdzie konieczność wykonania robót niezbędnych ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie mienia przed awarią, Zamawiający upoważni Inspektora Nadzoru do udzielenia Wykonawcy zlecenia na ich wykonanie wpisem w dzienniku budowy w jego imieniu, zaś Inspektor Nadzoru zawiadomi o tym Zamawiającego w terminie do 24godzin od daty dokonania tego wpisu. 10.Inspektor nadzoru jest w granicach posiadanego umocowania wynikającego z zawartej umowy, przedstawicielem Zamawiającego na budowie, a godziny pracy Inspektora nadzoru będą dostosowane do czasu pracy wykonawcy robót. 11.Zamawiający wymaga codziennej obecności Koordynatora inspektorów nadzoru lub w przypadku jego nieobecności, wyznaczonego przez niego zastępcy na budowie w godzinach wykonywania robót oraz w Urzędzie Miejskim w Sułkowicach w godzinach urzędowania potwierdzonej wpisem do założonego w tym celu dzienniczka oraz udzielanie bieżących informacji o stanie zaawansowania robót i sytuacji na budowie wyznaczonemu pracownikowi Zamawiającego, za wyjątkiem sytuacji nagłych uniemożliwiających stawienie się lub nieobecności wcześniej uzgodnionej z Zamawiającym. Brak wpisów w przez okres 10 dni roboczych skutkować będzie naliczeniem kar umownych przewidzianych w umowie, brak wpisów przez okres 30 dni roboczych skutkować będzie rozwiązaniem umowy w trybie przewidzianym w umowie. 12.Zamawiający wymaga, aby usługa nadzoru inwestorskiego pełniona była bez dodatkowego wynagrodzenia również: a) w 3 (trzech) odbiorach gwarancyjnych i 1 (jednym) odbiorze pogwarancyjnym wraz z nadzorowaniem robót budowlanych w przypadku konieczności wykonania i sprawdzenia poprawności usuniętych wad, b) nad robotami dodatkowymi w przypadku ich wystąpienia. 13.Szczegółowy zakres robót budowlanych objętych nadzorem inwestorskim stanowiącym przedmiot niniejszego postępowania ujęty został w dokumentacji technicznej dotyczącej wyżej wymienionych zadań, która zostanie udostępniona na stronie internetowej Zamawiającego pod przedmiotowym przetargiem. Zadanie realizowane jest w ramach projektu Program zaopatrzenia w wodę oraz odprowadzania i oczyszczania ścieków w Gminie Sułkowice - część I, który uzyskał dofinansowanie z Funduszu Spójności na warunkach określonych w umowie POIS.01.01.00 - 00 - 193/09 - 00 zawartej w dniu 08 lipca 2011 roku.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 715200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: zamawiający nie wymaga założenia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sulkowice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach