Przetargi.pl
ROZBUDOWA MIEJSKIEGO ZESPOŁU SZKÓŁ W ŚWIERADOWIE-ZDROJU PRZY UL. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE 2 „FABRYKA MŁODYCH INŻYNIERÓW"

Gmina Miejska Świeradów-Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 59850 Świeradów-Zdrój, ul. 11-go Listopada
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 757 816 471 , fax. 757 816 585
  • Data zamieszczenia: 2017-10-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Świeradów-Zdrój
    ul. 11-go Listopada 35
    59850 Świeradów-Zdrój, woj. dolnośląskie
    tel. 757 816 471, fax. 757 816 585
    REGON: 23082139700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.swieradowzdroj.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ROZBUDOWA MIEJSKIEGO ZESPOŁU SZKÓŁ W ŚWIERADOWIE-ZDROJU PRZY UL. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE 2 „FABRYKA MŁODYCH INŻYNIERÓW"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część 1. ROZBUDOWA MIEJSKIEGO ZESPOŁU SZKÓŁ W ŚWIERADOWIE-ZDROJU PRZY UL. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE 2 „FABRYKA MŁODYCH INŻYNIERÓW” . Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robot budowlanych dotyczących rozbudowy Miejskiego Zespołu Szkół w Świeradowie-Zdroju , położonego przy ul. Marii Skłodowskiej-Curie 2, na działce nr 61/8 AM10 obręb Świeradów-Zdrój, poprzez budowę nowego bloku dydaktycznego zawierającego 4 pomieszczenia klas (pracowania fizyczna i chemiczna oraz dwie klasy „zwykłe) wraz z zapleczami, pomieszczeniami sanitarnymi oraz przestrzeniami komunikacyjnymi. Dane powierzchniowe: Dane powierzchniowe: Powierzchnia zabudowy łącznika przewidzianego do rozbiórki 80,00 m²; Powierzchnia zabudowy projektowanego budynku 357,29 m²; Powierzchnia użytkowa projektowanego budynku 616,85 m²; Kubatura projektowanego budynku 3 071,40 m³; Wysokość projektowanego budynku (do attyki) 8,63 m; Liczba kondygnacji 2. Zakres rzeczowy obejmuje:Roboty rozbiórkowe, w szczególności: • całkowita rozbiórka istniejącego budynku łącznika wraz ze schodami zewnętrznymi betonowymi, • rozbiórka części ściany zewnętrznej zamykającej spocznik w istniejącym budynku szkoły w celu połączenia nowej części szkoły ze spocznikiem klatki schodowej, • rozbiórka istniejącego chodnika z płyt betonowych – ok. 219,00 m2, • wywóz i utylizacja gruzu z rozbiórki - ok. 110 Mg gruzu. Roboty ziemne: • usunięcie humusu gr. ok. 20 cm – ok. 112,00 m3. • wykopy w gruncie kat. I-II – ok.280,00m3. Uwaga: Roboty ziemne budowlane bezwzględnie 4 z 17 muszą być prowadzone za pozwoleniem na badania archeologiczne Kierownika Delegatury Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Jeleniej Górze. Stały nadzór archeologiczny podczas robót ziemnych prowadzony będzie przez uprawnionego archeologa na koszt inwestora. Nowy blok klas i pracowni z zapleczami i przestrzenią komunikacyjną jest dwukondygnacyjny, zlokalizowany po południowej stronie istniejącego głównego budynku szkoły – między jego południową elewacją a północną elewacją sali gimnastycznej. Nowy blok jest odsunięty od istniejącego budynku szkoły o ok. 6 m i przylega do północnej elewacji sali gimnastycznej. Istniejący łącznik zostanie rozebrany, a jego funkcje będzie realizował nowy dwukondygnacyjny łącznik. Rozbudowywana część budynku jest kompozycją trzech brył, z których każda oparta jest na rzucie prostokąta z dachem o nachyleniu 15 stopni, • fundamenty - żelbetowe stopy ok. 6,30 m3 i ławy fundamentowe – ok. 24,20 m3 oraz fundamenty z bloczków betonowych – ok. 22,70 m3, • ściany konstrukcyjne kondygnacji nadziemnych z cegieł silikatowych – ok. 723,00 m2, ścianki działowe pełne z cegieł silikatowych – ok. 248,50 m2, • stropy żelbetowe prefabrykowane– 388,20 m2, • stropodach drewniany -dźwigary z drewna klejonego, • przekrycie dachu - blacha trapezowa – ok. 251,60 m2 z izolacją przeciwwilgociową -papa termozgrzewalna układana dwuwarstwowo, • izolacja termiczna: ścian zewnętrznych - wełna mineralna; dachu --płyta ze sztywnej pianki poliuretanowej, • izolacja przeciwwilgociowa stóp, ław i ścian fundamentowych, • tynkiem akrylowym w kolorze białym- ściany zewnętrzne, • okładziny wewnętrzne: ściany murowane z cegły silikatowej -bez tynkowania spoinowane i malowane farbami akrylowymi, ściany murowane z bloczków silikatowych -tynkowane i malowane farbami akrylowymi; pomieszczenia sanitarne okładzina z płytek ceramicznych na pełną wysokość pomieszczeń, • stolarka zewnętrzna - aluminiowa z wypełnieniem szkłem podwójnym zespolonym; okna i drzwi rozwieralno -uchylne lub otwierane, • stolarka wewnętrzna - drzwi wewnętrzne laminowane, ze szczeliną wentylacyjną w pomieszczeniach mokrych, • systemowe sufity akustyczne z płyt z wełny drzewnej- pomieszczenia klas na piętrze; sufity podwieszane z płyt kartonowo- gipsowych na stelażu stalowym- pomieszczenia sanitarne. Instalacje sanitarne wewnętrzne: • wewnętrzna instalacja wody zimnej. Zasilanie w wodę zimną na cele bytowe z istniejącego przyłącza wodociągowego i istniejącej wewnętrznej instalacji wody bytowej – dotyczy nowego bloku dydaktycznego, • wewnętrzna instalacja wodociągowa ciepłej wody użytkowej. Ciepła woda użytkowa -przygotowywana centralnie w kotłowni w podgrzewaczu pojemnościowo- przepływowym. • wewnętrzna instalacja kanalizacji sanitarnej. Ścieki sanitarne z nowego budynku będą odprowadzane do istniejącej zewnętrznej instalacji kanalizacji sanitarnej poprzez nowy odcinek kanalizacji sanitarnej o średnicy 0,16 m i długości ok. 23,60m. • wewnętrzna instalacja grzewcza. W dobudowywanej części budynku przewidziano ogrzewanie podłogowe oraz zasilanie z nagrzewnicy centrali wentylacyjnej. Źródłem ciepła jest istniejąca kotłownia gazowa opalana gazem ziemnym grupy E. Do zasilania urządzeń grzewczych i wentylacyjnych przewidziano dwa obiegi. Instalacja ogrzewania podłogowego oraz instalacja ciepła technologicznego zasilająca centralę wentylacyjną. • wentylacja mechaniczna z centralą wentylacyjną wyposażoną w kompletną automatykę sterującą i zabezpieczającą. • chłodzenie pomieszczeń. W salach lekcyjnych - instalacja klimatyzacyjna systemu zmiennego przepływu czynnika chłodniczego z agregatem chłodniczym o mocy chłodniczej Q=49,2 kW. W pomieszczeniach - klimatyzatory kasetonowe, ścienne zasilane instalacją freonową z jednostek zewnętrznych na dachu. Centrala wentylacyjna- niezależny agregat chłodniczy o mocy chłodniczej Q=20,3 kW Instalacje elektryczne: • W konsekwencji rozbudowy instalacji elektrycznych i związanego z tym zwiększenia mocy zapotrzebowanej –moc przyłączeniowa wynosi 84,64kW. Powoduje to konieczność wystąpienia do zakładu energetycznego o zwiększenie mocy przyłączeniowej i umownej z obecnych 43,0kW na 85kW. W związku z powyższym po trasie obecnego wlz, należy wykonać nowy wlz, na odcinku od istniejącego złącza kablowego ZK do 5 z 17 istniejącej rozdzielnicy RG. Wykonawca, na etapie sporządzania oferty powinien przewidzieć nakłady potrzebne na nowy układ pomiarowy ( licznik, przekładki prądowe, obwody wtórne, a w przypadku kiedy Zamawiający uzna jego ofertę za najkorzystniejszą, przed rozbudową będzie zobowiązany do wystąpienia o techniczne warunki przyłączenia do Zakładu Energetycznego. • oświetlenie elektryczne sterowane lokalnie w pomieszczeniu, wykonane głównie w oparciu o energooszczędne technologie – świetlówki liniowe, świetlówki kompaktowe lub LED, • oświetlenie ewakuacyjne - dotyczy dróg ewakuacyjnych oraz znaków wskazujących kierunek ewakuacji ,nad miejscami zmiany kierunku drogi ewakuacyjnej, nad każdym wyjściem ewakuacyjnym, przy urządzeniach ppoż. • centrale wentylacyjne zasilane z projektowanych rozdzielnic, • gniazda wtykowe, ochrona przeciwporażeniowa, ochrona przeciwnapięciowa, wyłącznik pożarowy, uziom, ochrona odgromowa i ochrona przeciwpożarowa Wyposażenie łazienek obejmuje montaż następujących elementów, w szczególności: • dozownik papieru toaletowego – 5 kpl., • dozownik mydła w płynie podtynkowy – 4 kpl., • dozownik mydła w płynie nadtynkowy - 2 kpl., • podajnik ręczników papierowych – 6 kpl., • lustro wklejane kryształowe srebrne grubość 4 mm ,łącznie – 4 kpl., • uchwyt ścienny uchylny 85 cm /WC, poręcz WC ścienna łukowa 85 cm uchylna, uchwyt podnoszony owalny chrom 80 cm – 3 kpl., • uchwyt ścienny poziomo-pionowy L 40x60 cm- 1 kpl. • uchwyt ścienny stały 60 cm,(umywalka) – 2 kpl., • uchwyt ścienny uchylny 70 cm (umywalka), poręcz ścienna łukowa 70 cm, uchwyt podnoszony owalny chrom 70 cm -2 kpl., • blat przy umywalkach- 2 kpl. • kosz na odpady segregowane – 2 kpl. Zagospodarowanie terenu: • wody opadowe z terenu Szkoły po rozbudowie będą odprowadzane do miejskiej sieci kanalizacji deszczowej, a ścieki sanitarne do miejskiej sieci kanalizacji sanitarnej poprzez istniejące przyłącza. • zewnętrzna kanalizacja deszczowa o średnicy 160 mm – ok. 36,90 m i średnicy 200 mm – ok. 31,40 m. • zewnętrzna kanalizacja sanitarna o średnicy 160 mm – ok. 23,60 m i średnicy 110 mm – 4,20 m. • chodniki z płyt betonowych 80x80 cm – ok. 205,00 m2. Mała architektura: • schody zewnętrzne o konstrukcji stalowej przed wejściem do sali gimnastycznej, • ławki z siedziskami z bali z okorowanego drewna modrzewiowego przy wejściach do łącznika – 2 kpl., • wycieraczki zewnętrzne (koryto z betonu zbrojonego siatkami drutu oraz krata z płaskowników, • stojaki na rowery, łącznie min. 30 stanowisk do ustawiania rowerów • kosze na śmieci z blachy stalowej ocynkowanej – 2 kpl. Pochylnia dla osób niepełnosprawnych: • pochylnia dla osób niepełnosprawnych -płyta żelbetowa posadowiona na słupkach żelbetowych z obustronną balustradą stalową. Zieleń: • wykonanie trawników dywanowych siewem z ręczną pielęgnacją do czasu pierwszego koszenia tj. kiedy trawa osiągnie wysokość 8 ÷10 cm – ok. 215,0 m2, na uprzednio dostarczonej i rozścielonej ziemi urodzajnej m2 Uwaga: ilości podane są w przybliżeniu/ orientacyjnie/ i w szczególności . Absolutnie nie mogą stanowić bazy przy ustalaniu umownej ceny. Przyjęcie ich – stanowi ryzyko wykonawcy. Przedmiot zamówienia nie obejmuje wyposażenia klas i pracowni fizycznej oraz chemicznej,które jako Część 2. stanowić będzie odrębne postępowanie na przełomie kwietnia i maja 2018 r. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Rozdziale III. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pn. Opis przedmiotu zamówienia, ogólnie zwanym Dokumentacją projektową. W przypadku użycia w jakimkolwiek miejscu Dokumentacji projektowej nazw producentów, znaków, nazw towarowych, pochodzenia, mających charakter poglądowy a których wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu, o których mowa w art. 29 ust. 3 upzp. bądź norm aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 i ust. 3 upzp. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 upzp. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego wyroby, urządzenia, materiały, roboty budowlane spełniają funkcję i wymagania techniczne opisane w Dokumentacji projektowej. W takim przypadku, do wykonawcy należy wykazanie, że oferowane przez niego wyroby, materiały lub urządzenia spełniają co najmniej 6 z 17 wymagania techniczne po kątem przydatności (funkcji jaką mają spełniać) i parametrów technicznych wyrobów, materiałów lub urządzeń przywołanych w Dokumentacji Projektowej. Zapis Polskie Normy użyty w Specyfikacjach należy rozumieć jako „Polskie Normy i ich odpowiedniki ”, których wymagania techniczne są zgodne z normami międzynarodowymi. W każdym miejscu w Dokumentacji projektowej, po każdym wyrazie wskazującym na konkretne wyroby, materiały lub urządzenia poprzez określenie nazwy producenta, znaku, nazwy towaru lub pochodzenia Zamawiający dodaje wyrazy: lub równoważny. Przez pojęcie równoważny Zamawiający rozumie każdy inny materiał, wyrób, urządzenie, który spełnia podstawowe funkcje techniczne i parametry techniczne w tym w szczególności wytrzymałościowe i izolacyjne, użytkowe, funkcjonalne i estetyczne, co najmniej przywołanym w Dokumentacji projektowej . Stosownie do treści art. 29 ust.3a upzp, Zamawiający żąda zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę co najmniej 50% osób skierowanych do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia przy wykonywaniu czynności prostych tj. nie wymagających specjalnych umiejętności czy wykształcenia zawodowego, doświadczenia, w szczególności przy roboty rozbiórkowych i demontażach, robotach ziemnych nie wymagających użycia sprzętu mechanicznego, i których wykonywanie polegać będzie w sposób określony w art.22 §1 ustawy z 26.06.1974 r.- Kodeks Pracy Dz.U. z 2014 r. poz.1502, z późn .zm. Wymagany okres gwarancji jakości i rękojmi za wady dla całego przedmiotu zamówienia objętego zakresem przedmiotu zamówienia: - minimum 60 miesięcy- licząc wraz z dniem podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, w którym nie stwierdza się występowania wad lub wraz z dniem podpisania protokołu odbioru usunięcia wad i usterek stwierdzonych w protokole odbioru końcowego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214210-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium, w kwocie 50 000 zł (słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy i 00/100) 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2014 r. poz.1804 z późn.zm.) 3. Polisa, gwarancja, poręczenie lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata w pełnej wysokości bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. Koniecznym jest, żeby dokument ten obejmował odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust.4a i 5 upzp. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - przelewem na rachunek bankowy wyodrębniony dla zadania Zamawiającego, otwarty w PLN : Bank Zachodni WBK S.A. numer konta: 09 1090 1997 0000 0001 3410 2338, z adnotacją „Wadium – rozbudowa MZSz” 5. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna- wykonawca dołącza do oferty oryginalny dokument wadialny. Wniesione wadium w takiej formie winno obowiązywać od dnia składania oferty ( a nie od dnia następnego) przez co najmniej cały okres związania ofertą zgodnie z art.85 upzp, 6. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w formie pieniężnej za pomocą przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest nie wystarczającym warunkiem do stwierdzenia terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę. 7. W przypadku, kiedy wnoszone wadium w postaci gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych dotyczy zabezpieczenia oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia – w treści gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych muszą znajdować się wszystkie podmioty (członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej, partnerzy spółki joint venture) wymienieni jako wykonawcy. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust.1 do ust.4 upzp. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i ust.3a upzp., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, których mowa w art.25 ust.1 upzp., oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt.3 , co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 11. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art.45 i art.46 upzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zmówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień. Zamawiający nie stawia warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W przypadku, kiedy wykonawca korzysta z „Podmiotu udostępniającego zasoby” celem wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu – stosowne zobowiązanie tego „Podmiotu udostępniającego” należy dołączyć w oryginale do oferty. Wykonawca, który powołuje się na zasoby Podmiotów udostępniających, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych Podmiotach udostępniających w oświadczeniu składanym wraz z ofertą b) jeżeli wykonawca, wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, polega na zdolnościach lub sytuacji Podmiotów udostępniających, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował tymi zasobami w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tym Podmiotem udostępniającym gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów- do oferty dołącza dokument/y dotyczące: b1) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów Podmiotu udostępniającego, b2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, b3) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego( patrz: w SIWZ wzór zobowiązania)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach