Przetargi.pl
Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn – etap IV

Gmina Tuszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 95-080 Tuszyn, Piotrkowska 2/4
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 232 13 82 wew. 42 , fax. 42 614 30 69
  • Data zamieszczenia: 2024-07-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuszyn
    Piotrkowska 2/4
    95-080 Tuszyn, woj. łódzkie
    tel. 42 232 13 82 wew. 42, fax. 42 614 30 69
    REGON: 590648304
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn – etap IV
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie z materiałów wykonawcy robót budowlanych polegających na budowie i przekazaniu do eksploatacji kompletnego zadania inwestycyjnego realizowanego w zakresie inwestycji pn: „Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn – etap IV”.Zamawiający podzielił zamówienie na dwie części:Część 1 obejmująca zadanie:Zadanie 1 – Przebudowa drogi krajowej nr 12 z droga powiatową nr 2929E ul. Długą w Głuchowie w zakresie przebudowy fragmentu chodnika, nawierzchni w pasie rozdziału, remontu nawierzchni jezdni drogi powiatowej, sygnalizacji świetlnej i oświetlenia.Zadanie inwestycyjne obejmuje przebudowę pasa rozdziału DK 12, w obrębie którego, w stanie istniejącym znajduje się pas zieleni oraz bariera energochłonna. Przebudowa obejmuje likwidację bariery oraz budowę w pasie rozdziału konstrukcji drogi o nawierzchni bitumicznej, która umożliwi skomunikowanie terenów gminy, znajdujących się po obu stronach drogi krajowej. W celu poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniu przewidziano budowę sygnalizacji świetlnej oraz oświetlenia.W ramach realizacji inwestycji przewiduje się następujący zakres robót budowlanych:- zabezpieczenie ciągłości ruchu drogowego i pieszego na czas robót wraz z ewentualnymi objazdami,- roboty przygotowawcze,- rozbiórka istn. bariery energochłonnej,- usunięcie ziemi urodzajnej (humusu),- roboty ziemne,- regulacja wysokościowa istniejącej armatury – jeśli konieczne,- budowa konstrukcji jezdni w obrębie pasa rozdziału,- regulacja sytuacyjno-wysokościowa istn. chodników,- przebudowa zjazdu z drogi powiatowej nr 2929E,- budowa sygnalizacji świetlnej,- budowa oświetlenia,- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,- roboty wykończeniowe i porządkowe,- sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej.Na datę wszczęcia postępowania Zamawiający nie dysponuje decyzją o pozwoleniu na budowę / zaświadczeniem o braku sprzeciwu na zamiar wykonania robót budowlanych, opisanych powyżej.Dokumentacja projektowa dot. zakresu rzeczowego części 1 zamówienia stanowiąca załącznik do SWZ, podlega uzgodnieniu w GDDKiA. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w ww. dokumentacji, jeżeli wymóg taki wynikał będzie ze zgłoszonych zastrzeżeń przez GDDKiA lub organ nadzoru budowlanego. W przypadku wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian Zamawiający wydłuży zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, termin składania ofert w przedmiotowym postępowaniu.Przedmiotowa inwestycja dofinansowana jest ze środków pochodzących z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony jest w dokumentacji projektowej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) oraz przedmiarach robót.Obowiązki Wykonawcy:Przedmiotową część zamówienia należy zrealizować na zasadach określonych w Porozumieniu zawartym w dniu 27.10.2023 roku pomiędzy Skarbem Państwa - Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad Odział w Łodzi, ul. Irysowa 2, a Gminą Tuszyn (aneksowane w dniu 29.02.2024 r.).Porozumienie określa zasady przygotowania, realizacji i finansowania przedsięwzięcia polegającego na budowie skrzyżowania drogi krajowej nr 12 z drogą powiatową nr 2929E ul. Długą wraz z budową sygnalizacji świetlnej w ciągu drogi krajowej nr 12 w m. Głuchów.Całość obowiązków opisana szczegółowo w SWZ i załącznikach do SWZ.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie z materiałów wykonawcy robót budowlanych polegających na budowie i przekazaniu do eksploatacji kompletnego zadania inwestycyjnego realizowanego w zakresie inwestycji pn: „Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn – etap IV”.Zamawiający podzielił zamówienie na dwie części:Część 2 obejmująca zadania:Zadanie 2 – Remont drogi gminnej ul. Centralnej w miejscowości Kruszów obręb 0008 Kruszów na dz. nr ewid.128 i 112/4 , gmina Tuszyn.Zadanie realizowane na podstawie zgłoszenia zamiaru wykonania robót i Zaświadczenia o braku sprzeciwu na zamiar wykonania robót budowlanych z dnia 08.11.2022 r., znak: AiB.6743.Zp.411.2022.A.S.Zakres realizacji zadania obejmuje naprawę poprzez łatanie ubytków w nawierzchni bitumicznej oraz naprawę uszkodzonych krawędzi, a także wzmocnienie nawierzchni jezdni poprzez wykonanie warstwy wyrównawczej (wiążącej) oraz nakładki bitumicznej (warstwy ścieralnej) i poboczy utwardzonych kruszywem – na ul. Centralnej w Kruszowie na długości ok. 451,52 m.Zadanie 3 – Remont drogi gminnej w miejscowości Wodzin Majoracki, obręb 0016-Wodzin Majoracki, na dz. nr ewid. 114 i 36, gmina Tuszyn ( ul. Wodzińska – I etap).Zadanie realizowane na podstawie zgłoszenia zamiaru wykonania robót i Zaświadczenia o braku sprzeciwu na zamiar wykonania robót budowlanych z dnia 09.12.2022 r., znak: AiB.6743.Zp.478.2022.A.S.Zakres robót remontowych objętych inwestycją obejmuje naprawę poprzez łatanie ubytków w nawierzchni bitumicznej oraz naprawę uszkodzonych krawędzi, a także wzmocnienie nawierzchni jezdni poprzez wykonanie warstwy wyrównawczej (wiążącej) oraz nakładki bitumicznej (warstwy ścieralnej) i poboczy utwardzonych kruszywem – na ul. Wodzińskiej w Wodzinie Majorackim na długości ok. 650,00 m (na odcinku od ul. Majorackiej do działki nr 301).Zadanie 4 – Przebudowa nawierzchni drogi, działka o nr ewid. 403/2 obręb 0005 i działka o nr ewid. 431 obręb 0004, Tuszyn, ul. Brzezińska, gm. Tuszyn.Zadanie realizowane na podstawie zgłoszenia zamiaru wykonania robót i Zaświadczenia o braku sprzeciwu na zamiar wykonania robót budowlanych z dnia 21.12.2020 r., znak: AiB.6743.354.Zp.2020.A.S.Zakres robót objętych zadaniem obejmuje budowę jezdni o nawierzchni bitumicznej na długości ok. 528,40 m wraz ze zjazdami do istniejących działek w pasie drogowym i odtworzenie zieleńców na działkach: nr ewid. 403/2 obręb 0005 i nr ewid. 431 obręb 0004 - Tuszyn, ul. Brzezińska, gm. Tuszyn.Przedmiotowa inwestycja dofinansowana jest ze środków pochodzących z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony jest w dokumentacji projektowej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) oraz przedmiarach robót.Dla realizacji obu części zamówienia należy uwzględnić niżej wymienione czynności i roboty oraz poniesienie kosztów z tym związanych:1) Wykonanie wszelkich niezbędnych robót przygotowawczych, rozbiórkowych, ziemnych, związanych z odwodnieniem, robót nawierzchniowych, towarzyszących, wykończeniowych, związanych z oznakowaniem, zabezpieczających, koniecznych do wykonania zadania i wynikających z zakresu zamówienia.2) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wykonanie i kierowanie robotami objętymi niniejszym zamówieniem przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane.3) Po protokolarnym przejęciu od Zamawiającego placu budowy Wykonawca ponosi, aż do chwili protokolarnego odbioru końcowego, odpowiedzialność wobec osób trzecich i Zamawiającego za przekazany teren budowy oraz za wszelkie szkody powstałe na tym terenie i w przedmiocie zamówienia.4) Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, BHP, p.poż.5) Pełna obsługa geodezyjna budowy tj. tyczenie i inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza inwestycji zarejestrowana w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Łodzi - w 3 egz.6) Sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej budowy - w 2 egz.w formie papierowej.7) Przygotowanie placu zaplecza budowy wraz z dostawą wszystkich wymaganych mediów. Wszelkie opłaty za zużyte media obciążają wykonawcę.8) Usunięcie ewentualnych kolizji istniejącego uzbrojenia podziemnego i nadziemnego w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania inwestycji.9) Poniesienie opłat i odszkodowań za wyrządzone szkody związane z realizacją zadania.10) Przywrócenie placu i zaplecza budowy do stanu co najmniej sprzed rozpoczęcia prac.11) Oznakowanie placu budowy w sposób zgodny z przepisami Prawa budowlanego.12) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe i zgodne z przepisami prawa gospodarowanie odpadami powstałymi w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia. Zobowiązany jest do przestrzegania przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska i ustawy o odpadach. Koszty związane z transportem i zagospodarowaniem odpadów powstałych w wyniku prac rozbiórkowych, budowlanych ponosi w całości Wykonawca.13) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów w tym np. wyników oraz protokołów badań, sprawozdań itp., dotyczących realizowanego przedmiotu niniejszego zamówienia.14) Wykonawca zobowiązuje się do informowania pisemnie Zamawiającego, za pośrednictwem inspektora nadzoru inwestorskiego:a/ o konieczności wykonania prac dodatkowych lub zamiennych, na tą okoliczność zostanie sporządzony protokół konieczności określający zakres robót oraz ich wartość (wg stawek cen z kosztorysu ofertowego),b/ o zagrożeniach, które mogą mieć ujemny wpływ na tok realizacji inwestycji, jakość robót, opóźnienie planowanej daty zakończenia robót oraz do współpracy z Zamawiającym przy opracowywaniu przedsięwzięć zapobiegających zagrożeniom.15) Wykonawca umożliwi wstęp na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego, a także przedstawicielom GDDKiA (dot. wyłącznie części 1 zamówienia).16) Wykonawca zobowiązuje się poddać kontrolom dokumenty związane z realizacją niniejszego zamówienia oraz poddać się wizytacjom terenowym w miejscu realizacji zamówienia i w swojej siedzibie, prowadzonym przez upoważnionych przedstawicieli organów kontrolnych, zarówno przed rozpoczęciem realizacji inwestycji, w toku jej realizacji oraz przez okres 5 lat od dokonania ostatniej płatności.17) Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego i bezpieczeństwa pracy. Opłaty i kary za przekroczenie w trakcie robót norm, określonych w odpowiednich przepisach, dotyczących ochrony środowiska i bezpieczeństwa pracy ponosi Wykonawca.18) Wykonanie innych, niezbędnych robót i czynności niezbędnych do prawidłowego i zgodnego z prawem wykonanie przedmiotu zamówienia.19) Sporządzenie planu BIOZ.20) Zgłoszenie zakończenia robót z upoważnienia Zamawiającego do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Łodzi lub uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (w przypadku części 2 zamówienia, o ile jest wymagane).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach