Przetargi.pl
Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn – etap IV

Gmina Tuszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 95-080 Tuszyn, Piotrkowska 2/4
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 232 13 82 wew. 42 , fax. 42 614 30 69
  • Data zamieszczenia: 2024-07-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuszyn
    Piotrkowska 2/4
    95-080 Tuszyn, woj. łódzkie
    tel. 42 232 13 82 wew. 42, fax. 42 614 30 69
    REGON: 590648304
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tuszyn.info.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn – etap IV
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie z materiałów wykonawcy robót budowlanych polegających na budowie i przekazaniu do eksploatacji kompletnego zadania inwestycyjnego realizowanego w zakresie inwestycji pn: „Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn – etap IV”. Zamawiający podzielił zamówienie na dwie części:Część 1 obejmująca zadanie:Zadanie 1 – Przebudowa drogi krajowej nr 12 z droga powiatową nr 2929E ul. Długą w Głuchowie w zakresie przebudowy fragmentu chodnika, nawierzchni w pasie rozdziału, remontu nawierzchni jezdni drogi powiatowej, sygnalizacji świetlnej i oświetlenia.Zadanie inwestycyjne obejmuje przebudowę pasa rozdziału DK 12, w obrębie którego, w stanie istniejącym znajduje się pas zieleni oraz bariera energochłonna. Przebudowa obejmuje likwidację bariery oraz budowę w pasie rozdziału konstrukcji drogi o nawierzchni bitumicznej, która umożliwi skomunikowanie terenów gminy, znajdujących się po obu stronach drogi krajowej. W celu poprawy bezpieczeństwa na skrzyżowaniu przewidziano budowę sygnalizacji świetlnej oraz oświetlenia.W ramach realizacji inwestycji przewiduje się następujący zakres robót budowlanych: - zabezpieczenie ciągłości ruchu drogowego i pieszego na czas robót wraz z ewentualnymi objazdami, - roboty przygotowawcze, - rozbiórka istn. bariery energochłonnej,- usunięcie ziemi urodzajnej (humusu),- roboty ziemne,- regulacja wysokościowa istniejącej armatury – jeśli konieczne,- budowa konstrukcji jezdni w obrębie pasa rozdziału,- regulacja sytuacyjno-wysokościowa istn. chodników,- przebudowa zjazdu z drogi powiatowej nr 2929E,- budowa sygnalizacji świetlnej,- budowa oświetlenia,- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego,- roboty wykończeniowe i porządkowe,- sporządzenie inwentaryzacji powykonawczej.Na datę wszczęcia postępowania Zamawiający nie dysponuje decyzją o pozwoleniu na budowę / zaświadczeniem o braku sprzeciwu na zamiar wykonania robót budowlanych, opisanych powyżej. Dokumentacja projektowa dot. zakresu rzeczowego części 1 zamówienia stanowiąca załącznik do SWZ, podlega uzgodnieniu w GDDKiA. Zamawiający zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian w ww. dokumentacji, jeżeli wymóg taki wynikał będzie ze zgłoszonych zastrzeżeń przez GDDKiA lub organ nadzoru budowlanego. W przypadku wystąpienia konieczności wprowadzenia zmian Zamawiający wydłuży zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych, termin składania ofert w przedmiotowym postępowaniu. Przedmiotowa inwestycja dofinansowana jest ze środków pochodzących z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony jest w dokumentacji projektowej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) oraz przedmiarach robót.Obowiązki Wykonawcy:Przedmiotową część zamówienia należy zrealizować na zasadach określonych w Porozumieniu zawartym w dniu 27.10.2023 roku pomiędzy Skarbem Państwa - Generalnym Dyrektorem Dróg Krajowych i Autostrad Odział w Łodzi, ul. Irysowa 2, a Gminą Tuszyn (aneksowane w dniu 29.02.2024 r.).Porozumienie określa zasady przygotowania, realizacji i finansowania przedsięwzięcia polegającego na budowie skrzyżowania drogi krajowej nr 12 z drogą powiatową nr 2929E ul. Długą wraz z budową sygnalizacji świetlnej w ciągu drogi krajowej nr 12 w m. Głuchów.Całość obowiązków opisana szczegółowo w SWZ i załącznikach do SWZ.Przedmiotem zamówienia jest wykonanie z materiałów wykonawcy robót budowlanych polegających na budowie i przekazaniu do eksploatacji kompletnego zadania inwestycyjnego realizowanego w zakresie inwestycji pn: „Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn – etap IV”.Zamawiający podzielił zamówienie na dwie części:Część 2 obejmująca zadania:Zadanie 2 – Remont drogi gminnej ul. Centralnej w miejscowości Kruszów obręb 0008 Kruszów na dz. nr ewid.128 i 112/4 , gmina Tuszyn.Zadanie realizowane na podstawie zgłoszenia zamiaru wykonania robót i Zaświadczenia o braku sprzeciwu na zamiar wykonania robót budowlanych z dnia 08.11.2022 r., znak: AiB.6743.Zp.411.2022.A.S.Zakres realizacji zadania obejmuje naprawę poprzez łatanie ubytków w nawierzchni bitumicznej oraz naprawę uszkodzonych krawędzi, a także wzmocnienie nawierzchni jezdni poprzez wykonanie warstwy wyrównawczej (wiążącej) oraz nakładki bitumicznej (warstwy ścieralnej) i poboczy utwardzonych kruszywem – na ul. Centralnej w Kruszowie na długości ok. 451,52 m.Zadanie 3 – Remont drogi gminnej w miejscowości Wodzin Majoracki, obręb 0016-Wodzin Majoracki, na dz. nr ewid. 114 i 36, gmina Tuszyn ( ul. Wodzińska – I etap).Zadanie realizowane na podstawie zgłoszenia zamiaru wykonania robót i Zaświadczenia o braku sprzeciwu na zamiar wykonania robót budowlanych z dnia 09.12.2022 r., znak: AiB.6743.Zp.478.2022.A.S.Zakres robót remontowych objętych inwestycją obejmuje naprawę poprzez łatanie ubytków w nawierzchni bitumicznej oraz naprawę uszkodzonych krawędzi, a także wzmocnienie nawierzchni jezdni poprzez wykonanie warstwy wyrównawczej (wiążącej) oraz nakładki bitumicznej (warstwy ścieralnej) i poboczy utwardzonych kruszywem – na ul. Wodzińskiej w Wodzinie Majorackim na długości ok. 650,00 m (na odcinku od ul. Majorackiej do działki nr 301).Zadanie 4 – Przebudowa nawierzchni drogi, działka o nr ewid. 403/2 obręb 0005 i działka o nr ewid. 431 obręb 0004, Tuszyn, ul. Brzezińska, gm. Tuszyn.Zadanie realizowane na podstawie zgłoszenia zamiaru wykonania robót i Zaświadczenia o braku sprzeciwu na zamiar wykonania robót budowlanych z dnia 21.12.2020 r., znak: AiB.6743.354.Zp.2020.A.S.Zakres robót objętych zadaniem obejmuje budowę jezdni o nawierzchni bitumicznej na długości ok. 528,40 m wraz ze zjazdami do istniejących działek w pasie drogowym i odtworzenie zieleńców na działkach: nr ewid. 403/2 obręb 0005 i nr ewid. 431 obręb 0004 - Tuszyn, ul. Brzezińska, gm. Tuszyn.Przedmiotowa inwestycja dofinansowana jest ze środków pochodzących z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony jest w dokumentacji projektowej, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych (STWiORB) oraz przedmiarach robót.Dla realizacji obu części zamówienia należy uwzględnić niżej wymienione czynności i roboty oraz poniesienie kosztów z tym związanych:1) Wykonanie wszelkich niezbędnych robót przygotowawczych, rozbiórkowych, ziemnych, związanych z odwodnieniem, robót nawierzchniowych, towarzyszących, wykończeniowych, związanych z oznakowaniem, zabezpieczających, koniecznych do wykonania zadania i wynikających z zakresu zamówienia.2) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wykonanie i kierowanie robotami objętymi niniejszym zamówieniem przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane.3) Po protokolarnym przejęciu od Zamawiającego placu budowy Wykonawca ponosi, aż do chwili protokolarnego odbioru końcowego, odpowiedzialność wobec osób trzecich i Zamawiającego za przekazany teren budowy oraz za wszelkie szkody powstałe na tym terenie i w przedmiocie zamówienia.4) Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, BHP, p.poż.5) Pełna obsługa geodezyjna budowy tj. tyczenie i inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza inwestycji zarejestrowana w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Łodzi - w 3 egz. 6) Sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej budowy - w 2 egz. w formie papierowej.7) Przygotowanie placu zaplecza budowy wraz z dostawą wszystkich wymaganych mediów. Wszelkie opłaty za zużyte media obciążają wykonawcę.8) Usunięcie ewentualnych kolizji istniejącego uzbrojenia podziemnego i nadziemnego w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania inwestycji.9) Poniesienie opłat i odszkodowań za wyrządzone szkody związane z realizacją zadania.10) Przywrócenie placu i zaplecza budowy do stanu co najmniej sprzed rozpoczęcia prac.11) Oznakowanie placu budowy w sposób zgodny z przepisami Prawa budowlanego.12) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe i zgodne z przepisami prawa gospodarowanie odpadami powstałymi w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia. Zobowiązany jest do przestrzegania przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska i ustawy o odpadach. Koszty związane z transportem i zagospodarowaniem odpadów powstałych w wyniku prac rozbiórkowych, budowlanych ponosi w całości Wykonawca.13) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów w tym np. wyników oraz protokołów badań, sprawozdań itp., dotyczących realizowanego przedmiotu niniejszego zamówienia. 14) Wykonawca zobowiązuje się do informowania pisemnie Zamawiającego, za pośrednictwem inspektora nadzoru inwestorskiego: a/ o konieczności wykonania prac dodatkowych lub zamiennych, na tą okoliczność zostanie sporządzony protokół konieczności określający zakres robót oraz ich wartość (wg stawek cen z kosztorysu ofertowego), b/ o zagrożeniach, które mogą mieć ujemny wpływ na tok realizacji inwestycji, jakość robót, opóźnienie planowanej daty zakończenia robót oraz do współpracy z Zamawiającym przy opracowywaniu przedsięwzięć zapobiegających zagrożeniom.15) Wykonawca umożliwi wstęp na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego, a także przedstawicielom GDDKiA (dot. wyłącznie części 1 zamówienia).16) Wykonawca zobowiązuje się poddać kontrolom dokumenty związane z realizacją niniejszego zamówienia oraz poddać się wizytacjom terenowym w miejscu realizacji zamówienia i w swojej siedzibie, prowadzonym przez upoważnionych przedstawicieli organów kontrolnych, zarówno przed rozpoczęciem realizacji inwestycji, w toku jej realizacji oraz przez okres 5 lat od dokonania ostatniej płatności.17) Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego i bezpieczeństwa pracy. Opłaty i kary za przekroczenie w trakcie robót norm, określonych w odpowiednich przepisach, dotyczących ochrony środowiska i bezpieczeństwa pracy ponosi Wykonawca.18) Wykonanie innych, niezbędnych robót i czynności niezbędnych do prawidłowego i zgodnego z prawem wykonanie przedmiotu zamówienia.19) Sporządzenie planu BIOZ.20) Zgłoszenie zakończenia robót z upoważnienia Zamawiającego do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Łodzi lub uzyskanie pozwolenia na użytkowanie (w przypadku części 2 zamówienia, o ile jest wymagane).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: dla części 1 zamówienia – 19.000,00 zł (słownie: dziewiętnaście tysięcy złotych 00/100), dla części 2 zamówienia – 26.600,00 zł (słownie: dwadzieścia sześć tysięcy sześćset złotych00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy.4. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie niż w pieniądzu Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej z podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osób upoważnionych do jego wystawienia. Wykonawca składa dokument załączając go do Platformy zakupowej w sekcji "Przygotowanie oferty", następnie podsekcji "Dokumenty do oferty", poprzez wybranie polecenia "Przeciągnij tutaj lub Wybierz plik z dysku".5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:Bank PEKAO S.A. O/Tuszyn 07 1240 3451 1111 0000 3031 6261Na dowodzie wpłaty wadium należy zaznaczyć jakiego zadania wadium dotyczy - Wadium do postępowania: „Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn – etap IV” (dla część …..zamówienia).Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu.W przypadku wadium wnoszonego przelewem Zamawiający uzna wadium za skutecznie wniesione, jeżeli zostanie ono uznane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.6. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.7. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1) upływu terminu związania ofertą;2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia8. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2) którego oferta została odrzucona;3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziałuw postępowaniu zgodnie z opisem zamieszczonym poniżej.1.1 Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.1.2 Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika toz odrębnych przepisów - Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.1.3 Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, że posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż:- dla części 1 zamówienia - 1.200.000,00 zł ( słownie: jeden milion dwieście tysięcy złotych 00/100),- dla części 2 zamówienia - 1.700.000,00 zł ( słownie: jeden milion siedemset tysięcy złotych00/100).Jeżeli Wykonawca składa ofertę na dwie wskazane części zamówienia, winien wykazać, że posiada ubezpieczenie OC na łączną sumę gwarancyjną nie mniejszą niż łączna kwota wymaganych w warunku sum gwarancyjnych dla części zamówienia, na które składa ofertę.1.4 Zdolności technicznej lub zawodowejO udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, że posiadają niezbędną wiedzęi doświadczenie tj. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli:- dla części 1 zamówienia - co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie skrzyżowania wraz z budową sygnalizacji świetlnej lub oświetlenia drogowego o wartości łącznej (łącznie dwie roboty) co najmniej 1. 500.000,00 zł brutto (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych brutto),- dla części 2 zamówienia - co najmniej dwie roboty budowlane polegające na budowie, przebudowie drogi o nawierzchni asfaltowej o długości łącznej co najmniej 1,5 km o wartości łącznej (łącznie dwie roboty) co najmniej 2.000.000,00 zł brutto (słownie: dwa miliony złotych brutto).Pojęcia: budowa, przebudowa, należy rozumieć zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.).W przypadku wykazania ww. warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, Spółka cywilna) na zasadach określonych w art. 117 ustawy Pzp, a także w przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, Zamawiający żąda wykazania spełnienia ww. warunku dotyczącego zdolności technicznej w taki sposób, aby Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie spełniali warunek doświadczenia w wykonywaniu zamówień, o którym mowa w warunku 1.4.Uwaga: w przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.W przypadku, o którym mowa wyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy, sporządzone na podstawie wzoru wg załącznika nr 7.Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-26

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach