Przetargi.pl
Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn – etap II

Gmina Tuszyn ogłasza przetarg

  • Adres: 95-080 Tuszyn, Piotrkowska 2/4
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 232 13 82 , fax. 42 614 30 69
  • Data zamieszczenia: 2023-02-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Tuszyn
    Piotrkowska 2/4
    95-080 Tuszyn, woj. łódzkie
    tel. 42 232 13 82, fax. 42 614 30 69
    REGON: 590648304
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.tuszyn.info.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn – etap II
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie z materiałów wykonawcy robót budowlanych zadania inwestycyjnego pn.: Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn – etap II, na które składają się:Zadanie 1. Remont drogi gminnej ul. Królewskiej, w miejscowości Tuszynek Majoracki, obręb 0014 – Tuszynek Majoracki, na dz. nr ewid. 111/4, gmina Tuszyn. Zadanie obejmuje wykonanie remontu nawierzchni jezdni bitumicznej na szerokości 4,0 m na odcinku 245,9 m od ulicy Garbowskiej do pasa drogowego drogi krajowej DK 12/91 w Tuszynku Majorackim gm. Tuszyn. Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje :- skropienie istniejącej nawierzchni emulsją asfaltową w ilości 0,7 kg/m2,- wykonanie podbudowy w technologii recyklingu na zimno,- wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego grubości 3 cm,- wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego 0/12 grubości 4 cm.Odwodnienie nawierzchni poprzez rowy odwadniające (odc. A-E) pierwsze 100m) oraz powierzchniowo na tereny zielone (odc. E-H), zgodnie ze spadkiem terenu.Istniejące zjazdy należy utwardzić na szerokości 0,5 m kruszywem z kamienia dostosowując wysokościowo do nowej wysokości jezdni. Przed przystąpieniem do robót należy sprawdzić i potwierdzić rzeczywiste posadowienie w terenie podziemnej infrastruktury technicznej (punktowe odkrywki) .Zaświadczenie znak AiB.6743.Zp477.2022.A.S o braku sprzeciwu na zamiar wykonania robót budowlanych z dnia 09.12.2022 r.Zadanie 2. Przebudowa ul. Polnej w Tuszynie odcinek od skrzyżowania ul. Polnej (Nr 106849E) i ul. Pszennej (Nr 106852E) w Tuszynie do pasa drogowego autostrady A1 oraz od pasa drogowego autostrady A1 (ul. Pszenna) do skrzyżowania z ul. Wielkopole (Nr 106873E) w Tuszynie, odcinek od skrzyżowania do Wielkopole Nr 5. Zadanie obejmuje wykonanie przebudowy nawierzchni jezdni gruntowej na bitumiczną o szer. 5,5 m ul. Pszenną i 5,0 m ul. Wielkopole w Tuszynie.Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje :- wykonanie warstwy ulepszonego podłoża z gruntu stabilizowanego cementem C3/4,-wykonanie podbudowy jezdni w technologii kruszywa kamiennego stabilizowanego mechanicznie,- wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego,- wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego,- profilowanie istniejących rowów trawiastych ( rowy nie będą przebudowywane),- utwardzenie zjazdów kruszywem kamiennym z kamienia w obramowaniu z obrzeża dostosowując do nowej wysokości jezdni,- wycinka drzew i krzewów.Odwodnienie nawierzchni jezdni poprzez rowy odwadniające zgodnie ze spadkiem terenu.Przed przystąpieniem do robót należy sprawdzić i potwierdzić rzeczywiste posadowienie w terenie podziemnej infrastruktury technicznej (punktowe odkrywki) .Zaświadczenie znak AiB.6743.Zp501.2022.A.S o braku sprzeciwu na zamiar wykonania robót budowlanych z dnia 12.01.2023 r.Zadanie 3. Remont ul. Piaskowej w granicach istniejącego pasa drogowego we wsi Szczukwin, gmina Tuszyn.Projekt przewiduje wykonanie nakładki bitumicznej gr. 5 cm wraz z warstwą wyrównawczo-wiążącą średnio 50kg/m2, przez co niweleta podniesiona będzie średnio o 7 cm na odcinku od km 1+047,76 do km 2+036,56Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje :- oczyszczanie i skropienie emulsją istniejącej nawierzchni bitumicznej,- wykonanie warstwy wyrównawczo-wiążącej z asfaltobetonu dla ruchu KR-3-4 w ilości średnio 50 kg/m2 o uziarnieniu 0/20 mm,- wykonanie nakładki bitumicznej z betonu asfaltowego dla ruchu KR-3-4 o uziarnieniu 0/11 mm o grubości 5 cm,- wykonanie poboczy ulepszonych mieszanka kruszywa łamanego 0-31,5 mm gr. 10 cm od działki 378/1 do lasu.Zaświadczenie nr 10/2010 o braku sprzeciwu w sprawie zamiaru wykonania robót budowlanych z dnia 30.07.2010 r.Przedmiotowe zadanie inwestycyjne współfinansowane jest ze środków pochodzących z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony jest w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.Ponadto dla realizacji zamówienia należy uwzględnić niżej wymienione czynności i roboty oraz poniesienie kosztów z tym związanych:1) Wykonanie wszelkich niezbędnych robót przygotowawczych, towarzyszących, zabezpieczających, koniecznych do wykonania zadania i wynikających z zakresu zamówienia.2) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wykonanie i kierowanie robotami objętymi niniejszym zamówieniem przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane.3) Po protokolarnym przejęciu od Zamawiającego placu budowy Wykonawca ponosi, aż do chwili protokolarnego odbioru końcowego, odpowiedzialność wobec osób trzecich i Zamawiającego za przekazany teren budowy oraz za wszelkie szkody powstałe na tym terenie i w przedmiocie zamówienia.4) Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, BHP, p.poż.5) Pełna obsługa geodezyjna budowy tj. tyczenie i inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza inwestycji zarejestrowana w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Łodzi - w 3 egz.6) Sporządzenie i przekazanie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej budowy - w 2 egz. w formie papierowej.7) Przygotowanie placu zaplecza budowy wraz z dostawą wszystkich wymaganych mediów oraz dojazdów i kładek dla przejść i przejazdów na plac budowy i do zaplecza budowy. Wszelkie opłaty za zużyte media obciążają wykonawcę.8) Wykonanie przejść i dojazdów do posesji zapewniających bezkolizyjny dostęp do użytkowanych obiektów.9) Uzyskanie na swój koszt wszelkich wymaganych obowiązującymi przepisami prawa decyzji administracyjnych, zaświadczeń, oświadczeń, uzgodnień czy też innych dokumentów niezbędnych do prowadzenia robót budowlanych i przekazania obiektu do użytkowania wraz z poniesieniem kosztów z tym związanych. 10) Usunięcie ewentualnych kolizji istniejącego uzbrojenia podziemnego i nadziemnego w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania zadania.11) Poniesienie opłat i odszkodowań za wyrządzone szkody związane z realizacją zadania.12) Przywrócenie placu i zaplecza budowy do stanu co najmniej sprzed rozpoczęcia prac.13) Oznakowanie placu budowy w sposób zgodny z przepisami Prawa budowlanego. 14) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe i zgodne z przepisami prawa gospodarowanie odpadami powstałymi w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia. Zobowiązany jest do przestrzegania przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska i ustawy o odpadach. Koszty związane z transportem i zagospodarowaniem odpadów powstałych w wyniku prac rozbiórkowych, budowlanych i montażowych ponosi w całości Wykonawca.15) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia niezbędnych dokumentów potwierdzających parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń w tym np. wyników oraz protokołów badań, sprawozdań i prób dotyczących realizowanego przedmiotu niniejszego zamówienia.16) Wykonawca zobowiązuje się do informowania pisemnie Zamawiającego, za pośrednictwem inspektora nadzoru inwestorskiego:a/ o konieczności wykonania prac dodatkowych lub zamiennych, na tą okoliczność zostanie sporządzony protokół konieczności określający zakres robót oraz ich wartość (wg stawek cen z kosztorysu ofertowego),b/ o zagrożeniach, które mogą mieć ujemny wpływ na tok realizacji inwestycji, jakość robót, opóźnienie planowanej daty zakończenia robót oraz do współpracy z Zamawiającym przy opracowywaniu przedsięwzięć zapobiegających zagrożeniom.17) Wykonawca umożliwi wstęp na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego i pracownikom jednostek sprawujących funkcje kontrolne oraz uprawnionym przedstawicielom Zamawiającego.18) Wykonawca zobowiązuje się poddać kontrolom dokumenty związane z realizacją niniejszego zamówienia oraz poddać się wizytacjom terenowym w miejscu realizacji umowy i w swojej siedzibie, prowadzonym przez upoważnionych przedstawicieli organów kontrolnych, zarówno przed rozpoczęciem realizacji inwestycji, w toku jej realizacji oraz przez okres 5 lat od dokonania ostatniej płatności.19) Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego i bezpieczeństwa pracy. Opłaty i kary za przekroczenie w trakcie robót norm, określonych w odpowiednich przepisach, dotyczących ochrony środowiska i bezpieczeństwa pracy ponosi Wykonawca.20) Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Tuszynie ul. Brzezińska 86A, na 7 dni przed przystąpieniem do prac budowlanych o terminie ich rozpoczęcia oraz dokonania, wspólnie z przedstawicielem ZWIK w Tuszynie, przeglądu stanu istniejącego uzbrojenia.21) Wykonanie wszelkich zaleceń wynikających z dokumentów uzgadniających dokumentację projektową.22) Sporządzenie planu BIOZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokość 21.324,00 zł (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy trzysta dwadzieścia cztery zł 00/100).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą.3. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 97 ust. 7 ustawy.4. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie niż w pieniądzu Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej z podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osób upoważnionych do jego wystawienia. Wykonawca składa dokument załączając na Platformie w zakładce „Oferty – poprzez wybranie polecenia „dodaj dokument”.5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego:Bank PEKAO S.A. O/Tuszyn 07 1240 3451 1111 0000 3031 6261Na dowodzie wpłaty wadium należy zaznaczyć jakiego zadania wadium dotyczy - Wadium do postępowania „Rozbudowa i przebudowa sieci drogowej w Gminie Tuszyn – etap II”.Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu.W przypadku wadium wnoszonego przelewem Zamawiający uzna wadium za skutecznie wniesione, jeżeli zostanie ono uznane na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.6. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.7. Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1) upływu terminu związania ofertą;2) zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;3) unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia8. Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od złożenia wniosku zwraca wadium1) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2) którego oferta została odrzucona;3) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.9. Złożenie wniosku o zwrot wadium powoduje rozwiązanie stosunku prawnegoz Wykonawcą wraz z utratą przez niego prawa do korzystania ze środków ochrony prawnej.10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie niepieniężnej, wystąpi odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub 128 ust. 1 ustawy z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy, oświadczenia o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej;2) Wykonawca, którego oferta została wybrana:a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwez przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziałuw postępowaniu zgodnie z opisem zamieszczonym poniżej.1.1 Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym - Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.1.2 Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika toz odrębnych przepisów - Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.1.3 Sytuacja ekonomiczna lub finansowa.O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, że posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 000 000,00 zł ( słownie: jeden milion złotych 00/100).1.4 Zdolność techniczna lub zawodowa.O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy wykażą, że posiadają niezbędną wiedzęi doświadczenie tj. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie oraz zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończyli:- co najmniej dwie roboty budowlane polegające na remoncie, przebudowie, rozbudowie lub budowie drogi o nawierzchni asfaltowej o łącznej długości co najmniej 2,5 km (łącznie dwie roboty).Pojęcia remont, budowa, przebudowa, należy rozumieć zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.).W przypadku wykazania ww. warunku przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum, Spółka cywilna) na zasadach określonych w art. 117 ustawy Pzp, a takżew przypadku polegania na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, Zamawiający żąda wykazania spełnienia ww. warunku dotyczącego zdolności technicznej w taki sposób, aby Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie spełniali warunek doświadczenia w wykonywaniu zamówień, o którym mowa w warunku 1.4.Uwaga: w przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, waluty innej niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie średni kurs NBP na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych na portalu internetowym Urzędu Zamówień Publicznych.Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.W przypadku, o którym mowa wyżej, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy, sporządzone na podstawie wzoru wg załącznika nr 7.Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach kontraktu (zamówienia/umowy) realizowanego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca polegał na doświadczeniu grupy wykonawców, której był członkiem, jeżeli faktycznie i konkretnie nie wykonywał wykazywanego zakresu prac. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie i konkretnie wykonywanego zakresu prac oraz przedstawienia stosownych dowodów np. umowy konsorcjum, z której wynika zakres obowiązków czy wystawionych przez wykonawcę faktur.(Numeracja zgodna z SWZ)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-16

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach