Przetargi.pl
Rozbiórka wiaduktu nad linią kolejową nr 143 relacji Kalety - Wrocław Mikołajów w miejscowości Strzelce

Gmina Domaszowice ogłasza przetarg

  • Adres: 46-146 Domaszowice, ul. Główna
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 774 108 250 , fax. 774 108 250
  • Data zamieszczenia: 2021-04-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Domaszowice
    ul. Główna 26
    46-146 Domaszowice, woj. opolskie
    tel. 774 108 250, fax. 774 108 250
    REGON: 53141313600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.domaszowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rozbiórka wiaduktu nad linią kolejową nr 143 relacji Kalety - Wrocław Mikołajów w miejscowości Strzelce
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest „Termomodernizacja budynku urzędu gminy i OPS w Domaszowicach”, które jest współfinansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 w ramach osi priorytetowej III – Gospodarka niskoemisyjna, działania 3.2 – Efektywność energetyczna, poddziałania 3.2.1 – Efektywność energetyczna w budynkach publicznych, nr ewidencyjny wniosku: RPOP.03.02.01-16-0005/19. 3.2 Przedmiot zamówienia został podzielony na dwa zadania: - Zadanie nr 1: „Termomodernizacja budynku urzędu gminy i OPS w Domaszowicach – część budowlana” - Zadanie nr 2: „Termomodernizacja budynku urzędu gminy i OPS w Domaszowicach – część instalacyjna” 3.3 Zakres prac dla zadania nr 1 „Termomodernizacja budynku urzędu gminy i OPS w Domaszowicach – część budowlana” obejmuje w szczególności: - budynek Urzędu Gminy, ul. Główna 26:  docieplenie ścian zewnętrznych,  docieplenie stropodachu płaskiego styropapą,  docieplenie dachu na poddaszu wełną mineralną,  wymianę stolarki okiennej z roletami zewnętrznymi i nawiewnikami,  wymianę stolarki drzwiowej zewnętrznej – należy wymienić wszystkie drzwi wejściowe do budynku,  wykonanie podjazdu dla niepełnosprawnych. - budynek OPS, ul. Główna 24:  docieplenie ścian zewnętrznych,  docieplenie stropodachu styropapą,  wymianę stolarki okiennej z roletami zewnętrznymi i nawiewnikami,  wymianę stolarki drzwiowej zewnętrznej – należy wymienić wszystkie drzwi wejściowe do budynku,  wykonanie podjazdu dla niepełnosprawnych. 3.4 Zakres prac dla zadania nr 2 „Termomodernizacja budynku urzędu gminy i OPS w Domaszowicach – część instalacyjna” obejmuje w szczególności: - demontaż kotłowni węglowej, - remont pomieszczeń pod zabudowę pompy ciepła, - wykonanie rozdzielni elektrycznej wraz z przyłączem, - montaż i podłączenie pomp ciepła powietrze-woda do układu C.O. wraz z montażem jednostek zewnętrznych, - wykonanie instalacji zasilającej C.O. z układami podmieszania pompowego lub zasilania budynku OPS oraz Urzędu Gminy, - montaż szafy AKPiA wraz z Systemem Zarządzania Energią (SZE), - instalacje elektryczne i sterowania w pomieszczeniu, - prace rozruchowe i testowe pomp ciepła i SZE, - montaż paneli PV wraz z podłączeniem do OSD i montażem konstrukcji, w przypadku, gdy nie będzie wystarczająco miejsca na montaż paneli na dachu lub Wojewódzki Konserwator Ochrony Zabytków nie wyrazi zgody na ich montaż na dachu, Zamawiający dopuszcza lokalizację paneli na gruncie, - przeszkolenie pracowników Zamawiającego z obsługi zainstalowanych urządzeń, - wymiana oświetlenia na LED. 3.5 W niniejszym postępowaniu poprzez budynek urzędu gminy należy rozumieć budynek, w którym funkcjonuje Urząd Gminy Domaszowice, jest to obiekt zlokalizowany przy ul. Głównej 26, który jest wpisany do gminnej ewidencji zabytków. Poprzez budynek OPS należy rozumieć obiekt zlokalizowany przy ul. Głównej 24, w którym funkcjonuje Ośrodek Pomocy Społecznej oraz Gminna Biblioteka Publiczna. Roboty budowlane będą realizowane na funkcjonujących obiektach, w związku z czym Wykonawca ma obowiązek zapewnienia ciągłości funkcjonowania Urzędu Gminy oraz Ośrodka Pomocy Społecznej i Gminnej Biblioteki Publicznej w okresie prowadzonych robót budowlanych i instalacyjnych, powinien zaplanować prace oraz wykonywać je w uzgodnieniu z użytkownikami obiektów. Zamawiający wymaga szczególnej staranności przy wykonaniu robót z uwzględnieniem faktu, że budynki są w ciągłym użytkowaniu i są dostępne dla klientów. Mogą wystąpić ograniczenia czasowe w realizacji poszczególnych zadań przewidzianych w ramach zamówienia, co Wykonawca winien wziąć pod uwagę planując prace. Wszystkie prace związane z wyposażeniem obiektów, ustaleniem kolorów oraz wyborem ceramiki ściennej i podłogowej należy ustalić z Zamawiającym na etapie realizacji przedmiotu zamówienia. Szczegółowy zakres robót oraz parametry techniczne przedmiotu zamówienia określono w dokumentacji techniczno-budowlanej oraz w przedmiarach robót stanowiącymi załączniki do SIWZ. Warunki wymagane do spełnienia przez Wykonawcę: - Wykonawca ma obowiązek znać i stosować w czasie prowadzenia robót wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego, ochrony zdrowia i obowiązujące wymogi ochrony powietrza, - Wykonawca ma obowiązek przestrzegać przepisów ochrony przeciwpożarowej, - Wykonawca wywiezie materiały rozbiórkowe i/lub odpady nie nadające się do odzysku na miejsce składowania zgodnie z obowiązującymi przepisami, a odpowiedni dokument potwierdzający wykonanie tego obowiązku przedłoży Zamawiającemu, - Wykonawca ograniczy pylenie podczas prac budowlanych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla zadania 2 stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. 3.6 Kody i nazwy według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) Zadanie nr 1: „Termomodernizacja budynku urzędu gminy i OPS w Domaszowicach – część budowlana”  45321000-3 Izolacja cieplna  45454100-5 Odnawianie - Zadanie nr 2: „Termomodernizacja budynku urzędu gminy i OPS w Domaszowicach – część instalacyjna”:  45000000-7 Roboty budowlane,  45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę,  45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach,  45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych,  45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków,  45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne,  45320000-6 Roboty izolacyjne,  45330000-9 Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne,  45410000-4 Tynkowanie,  45430000-0 Pokrywanie podłóg i ścian,  45440000-3 Roboty malarskie i szklarskie,  45450000-6 Roboty budowlane wykończeniowe,  45311000-0 Roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznych oraz opraw elektrycznych,  45317000-2 Inne instalacje elektryczne,  45321000-3 Izolacja cieplna,  45432000-4 Kładzenie i układanie podłóg, ścian i tapetowanie ścian,  45442000-7 Nakładanie powierzchni kryjących. 3.7 Roboty należy wykonać zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane, dokumentacją techniczno-budowlaną, sztuką budowlaną, wszelkimi niezbędnymi przepisami, obowiązującymi normami oraz zasadami współczesnej wiedzy technicznej zapewniając bezpieczne i higieniczne warunki pracy. 3.8 Wykonawcy są odpowiedzialni za staranne zaznajomienie się ze SIWZ wraz z jej dodatkami, w tym również przedmiarem robót, dokumentacją techniczno-budowlaną, wszelkimi zmianami do SIWZ sporządzonymi w okresie przetargowym oraz za uzyskanie wiarygodnych informacji dotyczących poszczególnych warunków i obowiązków, które mogą w jakikolwiek sposób oddziaływać na sumę czy istotę oferty lub na wykonanie robót - wskazana wizyta w miejscu realizacji robót. 3.9 Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt zabezpieczyć odpowiedni sprzęt i materiały do wykonywania przedmiotu zamówienia. 3.10 Składający oferty Wykonawcy zobowiązani są do zapoznania z istotnymi przepisami prawa, aktami i regulacjami, które w jakikolwiek sposób mogą wpływać lub odnosić się do działań podejmowanych w związku z przetargiem i w następstwie podpisania umowy. 3.11 Miejsce realizacji zamówienia: Domaszowice działka nr 113 i 114, ul. Główna 24 i 26. 3.12 Na wykonane roboty budowlane oraz wbudowane materiały wymagane jest udzielenie gwarancji na min. 60 miesięcy. Z zastrzeżeniem, że w zadaniu 2 okres gwarancji na:  Panele fotowoltaiczne – nie może być krótszy niż 15 lat,  Falownik – nie może być krótszy niż 10 lat,  Konstrukcję montażową do paneli fotowoltaicznych – nie może być krótszy niż 10 lat. 3.13 Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w SIWZ i ofercie. 3.14 Dopuszcza się składanie ofert częściowych, przez część należy rozumieć konkretne zadanie. Niniejsze postępowanie zostało podzielone na dwa zadania / dwie części. 3.15 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 3.16 Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy. 3.17 Zamawiający dopuszcza możliwość powierzenia Podwykonawcy lub Podwykonawcom wykonanie części zamówienia, co nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. 3.18 Zamawiający zgodnie z art. 36b ustawy żąda podania przez Wykonawcę w formularzu oferty części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom i podania ich nazw (firm). Powierzenie wykonania części przedmiotu zamówienia Podwykonawcy lub Podwykonawcom wymaga zawarcia umowy o podwykonawstwo, przez którą należy rozumieć umowę w formie pisemnej o charakterze odpłatnym, której przedmiotem są dostawy, usługi lub roboty budowlane stanowiące część zamówienia publicznego, zawartą pomiędzy wybranym przez Zamawiającego Wykonawcą a innym podmiotem (Podwykonawcą), a w przypadku zamówień publicznych na roboty budowlane także między Podwykonawcą a dalszym Podwykonawcą lub dalszymi Podwykonawcami. Jeżeli Wykonawca zostawi ten punkt w formularzu oferty nie wypełniony Zamawiający uzna, iż zamówienie zostanie wykonane siłami własnymi, bez udziału Podwykonawcy. 3.19 Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę (art. 29 ust. 3a ustawy Pzp), osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj.: osoby wykonujące wskazane poniżej czynności/prace fizyczne, operatorzy sprzętu, maszyn i urządzeń, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 z późn. zm.) na okres co najmniej równy okresowi realizacji przedmiotu umowy tj. od daty rozpoczęcia robót budowlanych do dnia ich zakończenia . Zakres czynności związanych z przedmiotem/realizacją zamówienia obejmuje czynności polegające w szczególności na: - docieplaniu ścian zewnętrznych, - docieplaniu stropodachu płaskiego styropapą, - docieplaniu dachu na poddaszu wełną mineralną, - wymianie stolarki okiennej z roletami zewnętrznymi i nawiewnikami, - wymianie stolarki drzwiowej zewnętrznej, - wykonaniu podjazdu dla niepełnosprawnych, - demontażu kotłowni węglowej, - remoncie pomieszczeń pod zabudowę pompy ciepła, - wykonaniu rozdzielni elektrycznej wraz z przyłączem, - montażu i podłączeniu pomp ciepła powietrze-woda do układu C.O. wraz z montażem jednostek zewnętrznych, - wykonaniu instalacji zasilającej C.O. z układami podmieszania pompowego lub zasilania budynku OPS oraz Urzędu Gminy, - montażu szafy AKPiA wraz z Systemem Zarządzania Energią (SZE), - wykonaniu instalacji elektrycznych i sterowania w pomieszczeniu, - pracach rozruchowych i testowych pomp ciepła i SZE, - montażu paneli PV wraz z podłączeniem do OSD i montażem konstrukcji, - przeszkoleniu pracowników Zamawiającego z obsługi zainstalowanych urządzeń, - wykonywanie rocznych przeglądów pomp ciepła w okresie gwarancji, - wymianie oświetlenia na LED. Czynności wykonywane przez osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.), zasadniczo nie polegają na wykonywaniu pracy w rozumieniu Kodeksu pracy. Wymagania określające w szczególności sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ. 3.20 Informacja o możliwości udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia na podstawie art. 151a ustawy: Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zaliczki na poczet wykonania zamówienia. 3.21 Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne: 1) Jeżeli w SIWZ, dokumentacji projektowej lub przedmiarze robót znajdują się wskazania przykładowych systemów czy typów rozwiązań materiałowych lub produktów należy przyjąć że Zamawiający podając taki opis, dopuszcza zastosowanie innych produktów/materiałów, które posiadają parametry techniczne i jakościowe równoważne ze wskazanymi w dokumentacji, 2) Jeżeli SIWZ, dokumentacja projektowa lub przedmiar robót wskazywałyby w odniesieniu do niektórych systemów, technologii, materiałów/produktów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie systemów, technologii, materiałów/produktów lub urządzeń równoważnych. Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 oraz 30 ust. 4 ustawy Pzp, a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań estetycznych, jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu estetycznego, technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w ww. dokumentach. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, technologii, materiałów/produktów i urządzeń zawarte w SIWZ, dokumentacji projektowej lub przedmiarze robót, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań estetycznych, jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne systemy, technologie, urządzenia bądź materiały/produkty wymienione w powyższych dokumentach mogą być zastąpione systemami, technologiami, urządzeniami bądź materiałami/produktami równoważnymi. Poprzez pojęcie równoważny należy rozumieć systemy, technologie, urządzenia bądź materiały/produkty gwarantujące realizacje robót zgodnie z ww. dokumentami oraz zapewniające uzyskanie parametrów estetycznych i technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ, dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót. Równoważne systemy, technologie, produkty/materiały i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje technologie, systemy, produkty/materiały oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ (dot. m.in. zmiany kolorystyki elewacji, gdzie wskazany kolor został uzgodniony z konserwatorem zabytków, jego zmiana jest dopuszczalna, po uzyskaniu zgody konserwatora). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3) Zgodnie z art. 30 ust 4. Ustawy Pzp Zamawiający opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp wskazuje, iż dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Ilekroć w opisie przedmiotu zamówienia posłużono się wskazanymi odniesieniami Zamawiający po przedmiotowym wskazaniu dodaje sformułowanie „lub równoważny” 4) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązanie równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, ze oferowane rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego poprzez złożenie stosownych dokumentów. 5) Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie systemów, technologii, materiałów/produktów lub urządzeń z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. 6) W przypadku nie dołączenia dokumentów uwiarygadniających zastosowanie technologii, systemów, urządzeń i/lub materiałów/produktów równoważnych Zamawiający uzna, że Wykonawca przedstawił w ofercie systemy, technologie, urządzenia i materiały/produkty opisane w SIWZ, dokumentacji projektowej i przedmiarze robót.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45110000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach