Przetargi.pl
„Rowerem przez Zgorzelec – ograniczenie indywidualnego ruchu zmotoryzowanego poprzez budowę dróg dla rowerów” – roboty budowlane

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59900 Zgorzelec, ul. Domańskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 0-75 77 56 988 , fax. 075 77 56 988
  • Data zamieszczenia: 2017-04-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    ul. Domańskiego 7
    59900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    tel. 0-75 77 56 988, fax. 075 77 56 988
    REGON: 23082154600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Rowerem przez Zgorzelec – ograniczenie indywidualnego ruchu zmotoryzowanego poprzez budowę dróg dla rowerów” – roboty budowlane
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na budowie dróg rowerowych na terenie miasta Zgorzelec. 2. Roboty budowlane realizowane będą w granicach działek ewidencyjnych o numerach 2,3,4,5,16,19 AM 3, Obręb X, nr 15,16,17,25,127/3 AM-2, Obręb X, nr 2 AM-1, Obręb X, nr 1, 41, 59/2 AM-3, Obręb XI, nr 121 AM-1, Obręb XI, nr 2/91, 2/159, 2/177, 2/310, 2/313, 2/314 AM-5, Obręb X. Działki ewidencyjne o nr 2,3,4,5 AM-3, Obręb X objęte są programem Natura 2000. Działka ewidencyjna o nr 127/3 AM-2 Obręb X stanowi własność Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Pieńsk. Działka ewidencyjna o nr 2 AM-2 Obręb X stanowi własność Skarbu Państwa- Starostwo Powiatowe Zgorzelec. Działka ewidencyjna o nr 2/91 AM-5 Obręb X stanowi własność Zgorzeleckiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z.o.o. Inwestycja częściowo prowadzona będzie na obszarze historycznych przedmieść miasta Zgorzelca, położona jest w strefie ochrony konserwatorskiej „OW” oraz w strefie obserwacji archeologicznej. Działki objęte są Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego Obszaru Ujazd Południe uchwalonym uchwałą nr 175/2016 Rady Miasta Zgorzelec z dnia 28 czerwca 2016 r. opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego z dnia 20 lipca 2016 r. poz. 3676. Działki położone w Obrębie XI znajdują się w granicy strefy „OW” obserwacji archeologicznej dla historycznej zabudowy Zgorzelca i w granicy strefy ochrony konserwatorskiej historycznej zabudowy miasta i przedmieść Zgorzelca. 3. Zakres robót budowlanych obejmuje tereny od drogi dojazdowej do dróg dla rowerów zrealizowanych przez Gminę Zgorzelec na terenie byłego obozu jenieckiego STALAG VIIIA, poprzez działkę nr: 2/91 oraz 2/177 – stanowiącej pasy drogowe planowanych dróg, odpowiednio D7.KDW, poprzez pasy drogowe ulic: Polana Brzozowa, Aleje Ujazdowskie do ul. E. Orzeszkowej i dalej pasem drogowym ulicy Francuskiej, co stanowi miejską część przedmiotowej inwestycji. 4. Część parkowa zamierzenia budowlanego rozpoczyna się na wysokości skrzyżowania ulic Francuskiej i A. Mickiewicza i obejmuje teren Miejskiego Parku Ujazdowskiego ograniczonego od południa rzeką Czerwona Woda a od północy wiaduktem kolejowym czynnej linii kolejowej relacji Wrocław – Drezno. Tereny dróg D7. KDW oraz D13.KDW to tereny nieurządzonych pasów drogowych. Na chwilę obecną niezagospodarowany jest pas drogowy drogi D7.KDW i w celu realizacji robót budowlanych wymaga gruntownej przebudowy. Pas drogi D13.KDW – Polana Brzozowa – to ulica o wykształconej formie pasa drogowego z jezdnią gruntową/tłuczniową o szerokości od 3,5 do 4,5m. W pasach drogowych dróg D7.KDW oraz D13. KDW, ul. Polana Brzozowa, ul. Aleje Ujazdowskie oraz ul. Francuskiej zostanie wybudowany ciąg pieszo – rowerowy o szerokości 2,5m i nawierzchni bitumicznej. Przedmiotowa droga zlokalizowana jest pomiędzy ul. Łużycką (wyjazd z m. Zgorzelec w kierunku m. Bogatynia) i ul. Aleje Ujazdowskie będące naturalnym jej przedłużeniem w kierunku ul. E. Orzeszkowej. 5. Zamierzenie inwestycyjne obejmowało będzie: 1) Część parkową zakres, której obejmował będzie tereny od wiaduktu kolejowego czynnej linii kolejowej relacji Wrocław – Drezno przez tereny miejskiego parku krajobrazowego (Park Ujazdowski) leżącego częściowo na obszarze NATURA 2000 do skrzyżowania ulic Francuskiej i A. Mickiewicza. W części parkowej zaplanowano wykorzystanie istniejących ciągów gruntowych poprzez wyznaczenie dróg dla rowerów oraz dróg dla pieszych i rowerów o szerokości 2m i 2,5m. W zakresie nawierzchni przedmiotowych ciągów zaplanowano jedynie drobne zabiegi renowacyjne polegające na uzupełnieniu nawierzchni gruntowej w miejscach znacznego zużycia lub problemów z odprowadzeniem wód opadowych (zastoiska wód opadowych). Na tym etapie zostało również zaplanowane wykonanie przepustów wraz z montażem cieków wodnych o konstrukcji drewnianej. 2) Część miejską zakres, której obejmował będzie budowę ciągów pieszych i pieszo – rowerowych wzdłuż ulicy Francuskiej oraz Alei Ujazdowskich (do wysokości ostatnich zabudowań mieszkalnych). W części miejskiej inwestycji zaplanowano budowę nowych, wydzielonych dróg dla rowerów i wspólnych dróg dla pieszych i rowerów. Szerokość ciągów będzie wynosić odpowiednio 2,0 i 2,5m, natomiast nawierzchnia przedmiotowych elementów stanowi warstwa ścieralna z asfaltobetonu lub kostka betonowa, bez fazowa na podbudowie z kruszywa łamanego ograniczona elementami galanterii drogowej w postaci obrzeży betonowych na ławie betonowej z oporem lub istniejących krawężników (istniejące krawędzie ulic Francuskiej i Aleja Ujazdowska). Na połączeniu części parkowej z częścią miejską przedmiotowej inwestycji zostanie przebudowane istniejące skrzyżowanie ul. Francuskiej z ul. A. Mickiewicza. Przedmiotem przebudowy będzie budowa śluzy rowerowej. Część miejska obejmuje budowę ciągów pieszo – rowerowych wzdłuż ulic: Aleje Ujazdowskie (od wysokości ostatnich zabudowań mieszkalnych), Polana Brzozowa oraz dróg D7.KDW oraz D13.KDW do drogi gminnej leżącej na terenie Gminy Wiejskiej Zgorzelec. 6. W ramach realizacji przedmiotowego zadania zostaną przeprowadzone prace budowlane obejmujące budowę nowych, wydzielonych, wspólnych ciągów pieszo – rowerowych wzdłuż ulic: Aleje Ujazdowskie od wysokości ostatnich zabudowań mieszkalnych poprzez ul. Polana Brzozowa do dróg D13.KDW i D7.KDW. Szerokość ciągów będzie wynosić 2,5m. Nawierzchnia przedmiotowych elementów zostanie wykonana z asfaltobetonu na podbudowie z kruszywa łamanego ograniczona obustronnie elementami galanterii w postaci obrzeży betonowych na ławie betonowej z oporem. Wszystkie przecięcia przedmiotowych dróg dla rowerów z dopuszczeniem ruchu pieszego z wewnętrznymi drogami zlokalizowanymi wzdłuż w/w ulic planuje się wykonać na progach wyniesionych w celu zachowania ciągłości niwelety w/w dróg. 7. Odwodnienie planowanych elementów tras pieszo – rowerowych planuje się jako powierzchniowe na teren pasów drogowych eliminując tym samym zalewanie wodami opadowymi działek sąsiednich, graniczących bezpośrednio z pasami drogowymi przedmiotowych ulic. 8. Zakres przedmiotowej inwestycji obejmuje w szczególności: 1) rozbiórki istniejących, kolidujących z nowoprojektowanym układem drogowym elementów istniejącego zagospodarowania terenu, 2) wycinkę kolidujących z nowoprojektowanym układem drogowym drzew, 3) dostosowanie istniejących dróg leśnych do ruchu rowerowego w części parkowej przez montaż barierek, wykonanie odwodnienia terenu, utwardzenie nawierzchni na wjeździe do parku, 4) budowę nowych ścieżek rowerowych oraz wspólnych ciągów pieszo – rowerowych o nawierzchni bitumicznej w części miejskiej planowanego zamierzenia inwestycyjnego, 5) przebudowę istniejących ciągów pieszych i pieszo – rowerowych o nawierzchni z kostki betonowej celem ich dostosowania do nowoprojektowanego układu dróg rowerowych, 6) montaż elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego w postaci znaków pionowych, znaków poziomych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, 7) wprowadzenie docelowej organizacji ruchu zgodnie z zatwierdzonym projektem organizacji ruchu docelowego wraz z wykonaniem oznakowania pionowego i poziomego. 9. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia został zawarty w dokumentacji projektowej, opracowanej przez AMELUX Wioleta Nowacka – Daniłów z siedzibą w Zgorzelcu przy ul. Oliwkowej 3, w skład której wchodzi: 1) projekt budowlany, 2) projekt wykonawczy, 3) szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, 4) przedmiar robót, 5) operat wodnoprawny, 6) opinia geotechniczna pod ścieżki rowerowe w rejonie Alei Ujazdowskiej, 7) opinia Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków we Wrocławiu, Delegatura w Jeleniej Górze nr JG/N.5183.1054.2016.MP z dnia 22.09.2016r., 8) opinia WIŚM.6220.28.2016 z dnia 23.08.2016r. w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, 9) docelowa organizacja ruchu, 10) zatwierdzenie docelowej organizacji ruchu nr 14/S/2016/RD z dnia 12.10.2016r., 11) decyzja pozwolenia wodnoprawnego nr BS.6341.2.21.2016.3 z dnia 16.09.2016r., 12) decyzja pozwolenia na budowę nr BS.6740.2.425.2016.4 z dnia 03.11.2016r., 13) decyzja pozwolenia na wycinkę drzew nr BS.613.1.92.2016.5 z dnia 24.08.2016r., 14) decyzja pozwolenia na wycinkę drzew nr BS.613.1.100.2016.6 z dnia 04.10.2016r., 15) Decyzja pozwolenia na wycinkę drzew nr BS.613.613.1.100.2016.7 z dnia 04.10.2016r. - stanowiące Załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ. Dołączony do dokumentacji przedmiar robót stanowi materiał pomocniczy w celu ułatwienia Wykonawcom wyceny przedmiotu zamówienia. 10. Jeżeli w dokumentacji projektowej lub technicznej powołane są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów. 11. Wszędzie tam, gdzie przedmiot zamówienia jest opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu lub poprzez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych przez Zamawiającego, pod warunkiem, że będą one posiadały co najmniej takie same lub lepsze parametry techniczne i funkcjonalne i nie obniżą standardów określonych w dokumentacji projektowej. Zaoferowane rozwiązanie równoważne nie może powodować konieczności przeprojektowywania dokumentacji projektowej. 12. W przypadku, gdy wykonawca zaoferuje urządzenia, instalacje, materiały oraz inne elementy jako równoważne, zobowiązany jest do złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia. Treść tych dokumentów powinna być na tyle szczegółowa i jednoznaczna, aby Zamawiający przy ocenie ofert mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich parametrów oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że zaoferowane przez niego rozwiązania są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego. Wszystkie zaproponowane przez wykonawcę równoważne rozwiązania muszą posiadać parametry techniczne i funkcjonalne nie gorsze od określonych przez Zamawiającego oraz posiadać stosowne dopuszczenia i atesty. 13. Materiały zastosowane przez Wykonawcę przy wykonywaniu robót muszą być nowe i nieużywane, odpowiadać wymaganiom norm i przepisów wymienionych w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, posiadać wymagane polskimi przepisami atesty i certyfikaty, w tym również świadectwa dopuszczenia do obrotu oraz certyfikaty bezpieczeństwa. 14. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania w ofercie części zamówienia, których wykonanie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy i podania nazw (firm) podwykonawców. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów i oświadczeń potwierdzających brak podstaw do wykluczenia, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia. 15. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi nastąpi w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawia oświadczenie, o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy Pzp, lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. 16. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 17. Zapisy, o których mowa w pkt. od 15 do 16 stosuje się wobec dalszych podwykonawców. 18. Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. 1) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tekst jednolity z 2016r. Dz. U. poz. 1666 ze zm.), przez wykonawcę lub podwykonawcę (jeżeli wykonawca powierza wykonanie części zamówienia podwykonawcy), osób wykonujących wskazane poniżej czynności polegające na bezpośrednim (fizycznym) wykonywaniu robót budowlanych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie branży drogowej. 2) Wykonawca zobowiązany jest zatrudniać osoby wykonujące wyżej wymienione czynności na podstawie umowy o pracę, a w przypadku rozwiązania umowy przez osobę zatrudnioną lub przez pracodawcę, wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na to miejsce innej osoby wykonującej ww. czynności, 3) W terminie do 5 dni od dnia podpisania umowy wykonawca złoży zamawiającemu oświadczenie, zawierające informację o zatrudnionych osobach, o czasie trwania umowy oraz czynnościach wykonywanych przez wskazane osoby. 4) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzenia kontroli na miejscu wykonywania świadczenia, d) wystąpienia z wnioskiem do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie kontroli. 5) postanowienia, dotyczące dokumentowania realizacji zamówienia przy udziale osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz sankcje za nieprzestrzeganie ww. warunków realizacji zamówienia zostały opisane w projekcie umowy stanowiącym Formularz nr 6 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233200-1

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający ustala wadium w wysokości 69.700,00 zł. 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2014r. poz. 1804 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy 75 1240 3464 1111 0010 6448 8461, z dopiskiem "Wadium do postępowania nr WZP.271.1.12.2017" 4. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert, na cały okres związania ofertą. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin (data oraz godzina) uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na podanym wyżej rachunku bankowych. 6. Dokument wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia winien zawierać bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela zapłaty wymaganej kwoty wadium, na pierwsze, pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium, powstałe za skutek okoliczności określonych w ustawie Pzp. (zaleca się dołączyć oryginał gwarancji lub poręczenia do oferty w osobnej kopercie). 7. Zamawiający, zgodnie z art. 46 ust. 4a zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 7. Zamawiający, zgodnie z art. 46 ust. 5 zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach