Przetargi.pl
„Pysząca – droga dojazdowa do gruntów rolnych”

Gmina Brzeg Dolny ogłasza przetarg

  • Adres: 56-120 Brzeg Dolny, Kolejowa 29
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71/ 3195 117
  • Data zamieszczenia: 2022-08-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brzeg Dolny
    Kolejowa 29
    56-120 Brzeg Dolny, woj. dolnośląskie
    tel. 71/ 3195 117
    REGON: 931934934
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brzegdolny.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Pysząca – droga dojazdowa do gruntów rolnych”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji: remont drogi gminnej w ramach zadania pn.: „Pysząca droga dojazdowa do gruntów rolnych”.2. Podstawą do realizacji przedmiotu zamówienia jest dokumentacja projektowa opracowana przez A-VIA Adam Ozimina ul. Dębowa 5a, 55-120 Oborniki Śląskie, stanowiąca załącznik nr 4 do SWZ. 3. Roboty budowlane dotyczą remontu drogi gminnej zlokalizowanej na działkach o nr 87, 95 i 97, AM-1, obręb Pysząca, gmina Brzeg Dolny.4. Przedmiot zamówienia obejmuje remont drogi gminnej o długości 303,92 m. Początek zlokalizowany przy zjeździe z drogi powiatowej przy dz. nr 79/3. Koniec odcinka zlokalizowany jest przy zjeździe z drogi powiatowej przy dz. nr 77/2.5. Zadanie obejmuje remont drogi poprzez utwardzenie jej nawierzchni. Projekt przebudowy obejmuje roboty rozbiórkowe, roboty ziemne, w tym niwelację istniejącej drogi, usunięcie górnych warstw ziemi (humusu), wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogowej oraz roboty wykończeniowe.6. Remont polega na wykonaniu nawierzchni asfaltowej o szerokość jezdni 3,00m. Wzdłuż przebudowywanej drogi przewidziano wykonanie poboczy utwardzonych gruntowych - wzmocnionych, stabilizowanych mechanicznie, szerokość 0,50m o grubości 10cm. Wszystkie włazy studni, skrzynki zasów, nawiertek należy wyregulować do poziomu nowej nawierzchni. 7. Dla remontowanej drogi przyjęto parametry jak dla drogi klasy D: - prędkość projektowa 30 km/h, teren zabudowany,- łuki wyokrąglające załomy profilu - wypukłe R=300m lub 600m, wklęsłe R=300m,- pochylenie poprzeczne jezdni – daszkowe – 2%, - pochylenia niwelety zgodne z terenem istniejącym. 8. Dla remontowanej drogi przyjęto następujący układ warstw nawierzchni: - warstwa ścieralna z AC11S gr 5cm,- warstwa wyrównawcza z kruszywa łamanego 0/31,5mm stabilizowanego mechanicznie gr. 5 cm,- stabilizacja gruntu spoiwem hydraulicznym SILMENT CQ-25 o Rm=2,5 - 5MPa gr. 30 cm. 9. System odwodnienia drogi nie ulega zmianie, wody opadowe odprowadzane są poprzez spadki podłużne i poprzeczne na pobocze i tereny zielone i zagospodarowane w pasie drogowym drogi gminnej.10. Opis zakresu robót:1) prace przygotowawcze: roboty pomiarowe trasy drogi;2) roboty ziemne i rozbiórkowe: rozbiórka istniejącej nawierzchni;3) wykonanie konstrukcji drogi: a) roboty ziemne w tym niwelacja istniejącej drogi,b) usunięcie górnych warstw ziemi (humusu),c) wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni drogowej,d) roboty wykończeniowe.11. Istniejące uzbrojenie terenu:1) sieć energetyczna – naziemna, podziemna;2) sieć kanalizacji sanitarnej i wodociągowej;3) sieć telekomunikacyjna.12. Bezpieczeństwo pracy w trakcie wykonywania robót budowlanych:1) Roboty ziemne w miejscach występowania kabli elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych oraz sieci gazowej należy bezwzględnie wykonywać ręcznie. Dodatkowo należy przed rozpoczęciem robót wykonać przekopy kontrolne celem określenia głębokości ułożenia sieci. 2) W miejscach gdzie kabel występuje na zbyt małej głębokości tj. w warstwie projektowanej podbudowy należy kabel obniżyć do głębokości minimum 70cm oraz zabezpieczyć rurą osłonową. 3) W przypadku braku zapasu kabla konieczne może być wykonanie wstawki odcinka kabla oraz wykonanie muf (mufy nie mogą znajdować się pod jezdnią). 4) Roboty należy prowadzić z zachowaniem przepisów określonych w: Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 6 lutego 2003 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlanych oraz Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia; 5) Ze względu na roboty wykonywane w terenie uzbrojonym w sieci infrastruktury technicznej, kierownik budowy jest zobowiązany, na podstawie art. 21a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane, do sporządzenia Planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia.13. Wykonawca w swojej ofercie winien ująć koszt czynności, robót, lub innego rodzaju detali nieobjętych niniejszą dokumentacją przetargową, czy specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, jeśli są one niezbędne z punktu widzenia poprawności wykonania robót i celu jakiemu mają służyć. 14. Zjazdy zgodnie z dokumentacją projektową w zakresie budowy zjazdów gospodarczych indywidualnych do gospodarstw obowiązek ich wykonania spoczywa na wykonawcy robót. Zakres wykonania określa dokumentacja projektowa.15. Zasady odbioru i płatność - zgodnie z zapisami w projekcie umowy Zamawiający nie przewiduje odbiorów częściowych. Rozliczenie robót nastąpi jednorazowo na podstawie faktury za całość wykonanych robót, wystawionej po spisaniu protokołu odbioru końcowego. 16. Wywóz odpadów i urobku z robót ziemnych wraz z utylizacją oraz obsługa geodezyjna - w gestii Wykonawcy.17. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia: 1) po podpisaniu umowy Zamawiający czasowo udostępni protokolarnie Wykonawcy teren realizacji robót budowlanych;2) Wykonawca dostarcza materiały, urządzenia i sprzęt niezbędne dla realizacji umowy;3) Wykonawca przekaże zamawiającemu przed wbudowaniem materiałów lub wyrobów dokumenty potwierdzające, że posiadają one wymagane parametry;4) Wykonawca odpowiada za realizację przedmiotu umowy zgodnie z przepisami BHP i P.Poż. oraz zobowiązany jest do ciągłego utrzymania porządku na stanowiskach pracy i placu budowy;5) Wykonawca obowiązany jest do wykonania na własny koszt dokumentacji powykonawczej, w tym geodezyjnej inwentaryzacji wykonanych robót;6) Wykonawca obowiązany jest do wykonania i przekazania Zamawiającemu do odbioru końcowego robót dokumentacji powykonawczej.18. Roboty budowlane prowadzić należy pod nadzorem kierownika budowy.19. Wykonawca odpowiada za należyte zabezpieczenie wszystkich elementów znajdujących się w otoczeniu terenu prac, nie będących przedmiotem robót przed zniszczeniem lub uszkodzeniem.20. W zakres Wykonawcy jest opracowanie projektu organizacji ruchu na czas budowy i uzyskanie decyzji zatwierdzającej. 21. Podane w SWZ i dokumentacji projektowej nazwy własne (pochodzenie, producent, itd.) mają jedynie charakter pomocniczy dla określenia podstawowych parametrów i cech zastosowanych materiałów. Zostały one przywołane jedynie w celu sprecyzowania parametrów i wymogów techniczno-użytkowych przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych. Produkt równoważny to taki, który ma cechy funkcjonalne, nie gorsze niż wskazany w dokumentacji konkretny z nazwy lub pochodzenia produkt, a jego jakość nie może być gorsza od jakości wskazanego produktu. W przypadku zamiaru korzystania z produktów i materiałów równoważnych, Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń komplet dokumentów zezwalających na ich stosowanie w budownictwie (wyników badań, atestów, certyfikatów, deklaracji zgodności i innych dokumentów uzupełniających), które będą podlegały weryfikacji na etapie realizacji umowy. W przypadku, gdy wykonawca oferuje materiał równoważny w stosunku do wskazanego w dokumentacji, jest obowiązany udowodnić w ofercie, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.22. Przedmiar dołączony jest wyłącznie pomocniczo w celu sporządzenia kalkulacji własnej. Wykonawca powinien mieć na uwadze, bez względu na jakiekolwiek ograniczenia zasugerowane przez opis każdej pozycji i /lub wyjaśnienie, że cena przedstawiona w ofercie stanowi zapłatę za prace wykonane i zakończone pod każdym względem. Przyjmuje się, że wykonawca wziął pod uwagę wszystkie wymagania i zobowiązania bez względu na to czy zostały określone czy zasugerowane w przedmiarze i SWZ.23. Przed złożeniem oferty zalecane jest wykonanie wizji lokalnej, w celu prawidłowego sporządzenia i skalkulowania oferty przez Wykonawcę na wykonanie robót będących przedmiotem zamówienia. Przeprowadzenie ewentualnej wizji lokalnej terenu budowy odbywa się na koszt Wykonawcy.24. Na przedmiot umowy Wykonawca udziela gwarancji i rękojmi. Minimalny okres gwarancji ustala się na 36 miesięcy. Okres rękojmi biegnie równolegle z okresem gwarancji. Okres gwarancji (rękojmi) będzie punktowany zgodnie z opisem kryteriów oceny ofert zawartym w rozdziale 16 SWZ.25. Stosownie do art. 95 ust. 1 ustawy, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszelkie czynności związane z wykonywaniem robót, wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie, tj. wszystkich tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233200-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do postępowania należy wnieść wadium w wysokości: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 0/100).2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.3. Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Oborniki Śląskie Oddział Brzeg Dolny nr 25 9583 1022 0100 0130 2001 0015. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje data i godzina uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.4. Jeżeli wadium wnoszone jest w formach, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4 Wykonawca przekazuje Zamawiającemu, wraz z ofertą, oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez gwaranta.5. W przypadku zamiaru wniesienia wadium w formach, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4, musi ono spełniać następujące wymogi:1) musi być wystawione na Gminę Brzeg Dolny, ul. Kolejowa 29, 56-120 Brzeg Dolny;2) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 98 ust. 6 ustawy;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) musi obejmować cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert;5) nie może zawierać postanowień uzależniających jego dalsze obowiązywanie od zwrotu oryginału dokumentu gwarancyjnego do Gwaranta.6. Szczegółowe postanowienia dot. wadium zawiera Rozdział 10 SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:a) w okresie ostatnich 5 lat przed dniem upływu terminu składania ofert – a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonali należycie co najmniej 2 zamówienia na roboty budowlane w zakresie ciągów komunikacyjnych o nawierzchni z betonu asfaltowego, w ramach których wykonano ułożenie tego rodzaju nawierzchni, o łącznej powierzchni minimum 700 m2.W przypadku oferty wspólnej Wykonawców warunek zostanie uznany przez zamawiającego, za spełniony jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców składających wspólnie ofertę zrealizuje roboty budowlane, do których realizacji te zdolności są wymagane.b) dysponują co najmniej następującym sprzętem:- koparko-ładowarką,- środkiem do transportu urobku,- rozkładarką mas bitumicznych,- walcem drogowym.W przypadku oferty wspólnej Wykonawców warunek zostanie uznany przez zamawiającego, za spełniony jeżeli spełni go co najmniej jeden lub więcej (sumarycznie) wykonawców składających wspólnie ofertę.c) dysponują i skierują do realizacji zamówienia osobę do kierowania robotami budowlanymi posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej, która będzie pełnić funkcję kierownika budowy.W przypadku oferty wspólnej Wykonawców warunek zostanie uznany przez zamawiającego, za spełniony jeżeli spełni go co najmniej jeden lub więcej (sumarycznie) wykonawców składających wspólnie ofertę.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-09-06

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach