Przetargi.pl
Przebudowa ul. Konarskiego w Zgorzelcu

Gmina Miejska Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-900 Zgorzelec, Domańskiego 7
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-02-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Zgorzelec
    Domańskiego 7
    59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    REGON: 230821546
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.um-zgorzelec.dolnyslask.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ul. Konarskiego w Zgorzelcu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową ul. Konarskiego w Zgorzelcu, na niżej wymienionych odcinkach:1)Odcinek I – obejmujący odcinek ul. Konarskiego od zjazdu do miejscowego przedszkola (z siedzibą przy ul. Staszica 19) do zatoki parkingowej zlokalizowanej na połączeniu ul. Konarskiegoi ul. Powstańców Śląskich wraz z łącznikiem ul. Konarskiego do ul. Warszawskiej (przy miejscowej stacji paliw płynnych); 2)Odcinek II – obejmujący odcinek ul. Konarskiego od skrzyżowania z ul. Warszawską/Dąbrowskiego do skrzyżowania z ul. Konarskiego w I odcinku, o którym mowa w pkt 1 niniejszego ustępu;3)Odcinek III – obejmujący wewnętrzną drogę osiedlową stanowiącą drogę dojazdową, pożarową do budynków położonych przy ul. Konarskiego 1-4.2.W ramach przedmiotowego zamówienia należy zrealizować w szcze-gólności prace obejmujące:1)Wycinkę drzew i krzewów;2)Roboty przygotowawcze i rozbiórkowe;3)Zasadnicze roboty ziemne;4)Roboty w zakresie odwodnienia terenu inwestycji, w tym przebudo-wa istniejących i budowa nowych odcinków kanalizacji deszczowej wraz z budową ulicznych wpustów deszczowych;5)Roboty związane z wykonywaniem konstrukcji elementów korpusu drogowego ul. Konarskiego;6)Roboty w zakresie montażu galanterii betonowej (krawężniki, ścieki przykrawężnikowe, obrzeża chodnikowe);7)Roboty nawierzchniowe;8)Roboty związane z wykonaniem i montażem elementów organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD), w tym wykonanie bezpiecznego przejścia dla pieszych i przejazdu dla rowerów na wyniesionym, bitumicznym progu zwalniającym;9)Roboty wykończeniowe, w tym montaż ławek parkowych w ilości 16 szt., koszy śmietnikowych w ilości 8 szt. i stojaków na rowery w ilo-ści 4 szt.; 10)Roboty agrotechniczne w zakresie wykonania terenów zieleni;11)Montaż i demontaż parkometrów w ilości 5 szt.3. Teren inwestycji objęty jest Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego: Uchwała Nr 310/09 Rady Miasta Zgorzelec z dnia 7 października 2009r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Śródmieście w Zgorzelcu. Inwestycja zlokalizowana jest na działkach o numerach: 81,84,86,87/2, 90, (AM-1, OBR. VII); 9, 10, 11/2,12/1,12/3, 12/4, 13/3, 13/17, 13/33, 16/1, 16/2, 17/7 (AM-2, OBR.VII); 23 (AM-6, OBR.VII). Roboty w większości będą prowadzone w obrębie pasa drogowego ul. Konarskiego, złożonego z nieruchomości o następujących numerach ewidencyjnych: 14 (dr); 13/7 (dr); 23 (dr); 87/2 (dr); 84 (dr). Pozostałe nieruchomości będą zajmowane jedynie na potrzeby powiązania planowanych elementów docelowego ukształtowania pasa drogowego z elementami istniejącego zagospodarowania terenu, zlokalizowanymi na nieruchomościach bezpośrednio graniczących z pasem drogowym ul. Konarskiego. Teren parku (dz. nr 9,10,11/2 AM-2, Obr. VII) objęty projektowaniem jest wpisany do rejestru zabytków decyzją A/1242/1-2 z dnia 29.05.2009r. oraz stanowi zespół przyrodniczo-krajobrazowy Doliny Nysy Łużyckiej. Ponadto część ul. Konarskiego przylegająca do parku znajduje się w strefie B ochrony konserwatorskiej. 4. Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia został zawarty w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych branży drogowej z listopada 2022 r. – w zakresie dot. robót drogowych oraz w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych z września 2016 r. (podstawowej) – w zakresie dot. kanalizacji deszczowej, a także w dokumentacji projektowej, w skład której wchodzi:1)Projekt budowlany;2)Projekt techniczny;3)Projekt budowlany i wykonawczy – podstawowy;4)Przedmiar robót (przedmiar robót jest załączony w celu informacyjnym. Nie mogą stanowić jedynej podstawy wyceny. Wykonawca jest odpowiedzialny za prawidłowe oszacowanie ilości robót niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia);5)Decyzja pozwolenia na budowę nr 344/2016 z dnia 19.09.2016r.; wydana przez Starostę Zgorzeleckiego;6)Decyzja zamienna nr 1/2022 z dnia 27.10.2022r.;7)Dokumentacja fotograficzna (poglądowa) – Ławki, kosze, stojaki;8)Standardy zakładania i pielęgnacji zieleni w mieście Zgorzelec;9)Opinia Dolnośląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 31.08.2022 r.( w celu poglądowym);10)Protokół wydany przez Starostę Zgorzeleckiego z dnia 17.08.2016 r. dot. uzgodnienia usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu (w celu poglądowym);11)Opinia Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o. z dnia 12.08.2016 r. (w celu poglądowym);12)Opinia Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji „NYSA” Sp. z o.o. z dnia 11.08.2016 r. (w celu poglądowym);13)Opinia Zgorzeleckiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej w Zgorzelcu Sp. z o.o. z dnia 31.08.2016 r. (w celu poglądowym).- zwanymi w dalszej części SWZ „dokumentacją”, stanowiącą Załącznik nr 6 do SWZ. 5.Wymagania dotyczące gwarancji:1)Zamawiający wymaga udzielenia minimum 36 miesięcznego okresu gwarancji na wykonane roboty budowlane i zastosowane przy realizacji zamówienia materiały i urządzenia.2)Zamawiający wymaga udzielenia 12 miesięcznej gwarancji na nowo dokonane nasadzenia drzew i/lub krzewów oraz ich pielęgnację. 3)Bieg terminów gwarancji rozpoczyna się z chwilą podpisania protokołu odbioru końcowego z klauzulą „odbieram”.4)Jeżeli dla zachowania ważności warunków udzielonej gwarancji wymagane są przeglądy, konserwacje czy inne czynności serwisowe związane z właściwym użytkowaniem (materiałów, urządzeń, itp.), wszystkie te czynności muszą zostać zapewnione przez Wykonawcę, a także uwzględnione w cenie oferty.5)Okres gwarancji na wykonane roboty budowlane oraz zastosowane przy realizacji zamówienia materiały i urządzenia, stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. Zamawiający określa maksymalny punktowany okres gwarancji wynoszący 60 miesięcy. Zasady oceny ofert zostały zawarte w Rozdziale XX SWZ.6)Szczegółowe wymagania dotyczące udzielonej gwarancji zostały zawarte w projekcie umowy stanowiącym Załącznik Nr 5 do SWZ.6. Rozwiązania równoważne:Wszędzie tam, gdzie przedmiot zamówienia jest opisany poprzez wskazanie: znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, Zamawiający dopuszcza zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w SWZ, przy czym kryterium stosowanym w celu oceny równoważności będą parametry wskazane w SWZ lub w załącznikach do SWZ. Przez rozwiązanie równoważne Zamawiający rozumie takie rozwiązanie, które umożliwia uzyskanie założonego w opisie przedmiotu zamówienia efektu za pomocą innych rozwiązań technicznych. W przypadku, gdy Zamawiający użył w opisie przedmiotu zamówienia oznaczeń norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, należy je rozumieć jako przykładowe. Zamawiający zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy Pzp dopuszcza w każdym przypadku zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w treści SWZ. Każdorazowo, gdy wskazana jest w niniejszej SWZ lub załącznikach do SWZ norma, należy przyjąć, że w odniesieniu do niej użyto sformułowania „lub równoważna”. W takim przypadku zastosowanie ma przepis art. 101 ust. 5 ustawy Pzp.7. Wykonawca zobowiązuje się do wykonywania przedmiotu zamówienia, z uwzględnieniem wymagań w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnością.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233200-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium w wysokości: 88.947,00 PLN (słownie: osiemdziesiąt osiem tysięcy dziewięćset czterdzieści siedem złotych 00/100);2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących for-mach:1)Pieniądzu;2)Gwarancjach bankowych;3)Gwarancjach ubezpieczeniowych;4)Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299).4.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy numer: 75 1240 3464 1111 0010 6448 8461, z dopiskiem: „Wadium do postępowania nr WZP.271.1.2.2023”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin (data oraz godzina) uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego. W związku z powyższym wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do upływu terminu wyznaczonego na składanie ofert, tj. przed upływem godziny i dnia wyznaczonego, jako ostateczny termin składania ofert.5.Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej, zgodnie z zapisami ust. 10 niniejszego Rozdziału i zawierać w swej treści co najmniej poniżej wskazane wymagania:1)Musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp,2)Z jej treści powinno jednoznacznie wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium,3)Powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego, bez jakichkolwiek dodatkowych zastrzeżeń i warunków,4)Termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą,5)W treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania,6)Beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: Gmina Miejska Zgorzelec7)W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 ustawy Pzp), Zamawiający uzna wadium (w formie gwarancji lub poręczenia) za prawidłowe, jeżeli będzie ono dawało Zamawiającemu możliwość skutecznego zrealizowania swoich roszczeń w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających zatrzymanie wadium, niezależnie od tego, który z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia doprowadził do ziszczenia się przesłanek określonych w art. 96 ust. 6 ustawy Pzp.6.Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.7.Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art.98 ustawy Pzp.8.Wadium w formie gwarancji (bankowej, ubezpieczeniowej) lub poręczeń nie musi zostać opatrzone podpisem gwaranta o ile jest sporządzone w oryginale (nie skan!) w postaci elektronicznej (jako plik, najczęściej format .pdf). Oznacza to, że wadium ma zostać przekazane Zamawiającemu dokładnie w takiej postaci, w jakiej Wykonawca pozyskał je od gwaranta lub poręczyciela – bez dokonywania jakichkolwiek zmian w dokumencie elektronicznym.9. Informacje dot. wadium zostały określone w Rozdziale XVI SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zgodnie z art. 112 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:1) Wymagane doświadczenie zawodowe Wykonawcy:O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalnościjest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie dwie roboty budowlane w zakresie budowy i/lub przebudowy i/lub remontu dróg o nawierzchni asfaltowej o długości minimum 500 mb każda.Zamawiający dopuszcza spełnienie przedmiotowego warunku w ramach jednej umowy.Wzór wykazu stanowi Załącznik nr 4 do SWZ.Jeżeli Wykonawca wykazuje doświadczenie nabyte w ramach zamówienia/umowy realizowanego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum), Zamawiający nie dopuszcza by Wykonawca powoływał się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio nie uczestniczył. Zamawiający zastrzega możliwość zwrócenia się do Wykonawcy o wyjaśnienia w zakresie faktycznie wykonywanego zakresu prac lub bezpośrednio do podmiotu na rzecz którego wykazany zakres prac został wykonany, o przedstawienie informacji lub dokumentów istotnych dla oceny spełnienia warunków.2)Osoby zdolne do wykonania zamówieniaO udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który skieruje do realizacji zamówienia:a)1 osobę do sprawowania funkcji kierownika budowy, spełniającą łącznie następujące wymagania:- posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń do kierowania robotami budowlanymi lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności,- posiadającą co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w kierowaniu robotami budowlanymi, jako kierownik budowy branży drogowej,b) 1 osobę do sprawowania funkcji kierownika robót elektrycznych posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalności;c) 1 osobę do sprawowania funkcji kierownika robót instalacyjnych posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do wykonywania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w ww. specjalnościWzór wykazu stanowi Załącznik Nr 4A do SWZ.Wykonawca winien wykazać się osobami posiadające uprawnienia budowlane do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. Prawo budowlane oraz rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie lub innymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonywanie tych samych czynności, do wykonania których w aktualnym stanie prawnym upoważniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności. Zgodnie z art. 104 ustawy Prawo budowlane – osoby, które przed dniem wejścia w życie ustawy (tj. przed dniem 01.01.1995 r.) uzyskały uprawnienia budowlane lub stwierdzenie posiadania przygotowania zawodowego do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zachowują uprawnienia do pełnienia tych funkcji w dotychczasowym zakresie.Powyższe oznacza, że w razie złożenia oferty zawierającej wskazanie osób posiadających uprawnienia budowlane uzyskane przed 1995 r., wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te posiadały uprawnienia zgodne z zakresem wskazanym w SWZ. W przypadku osób, posiadających uprawnienia wydane poza terytorium RP, w tym obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej wymaga się od Wykonawcy, aby osoby te spełniały odpowiednie warunki opisane w art. 12a ustawy Prawo budowlane oraz pozostałych przepisów ww. ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej oraz art. 20a ustawy o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa. Zamawiający informuje, że zgodnie z treścią art. 12 ust. 7 ustawy Prawo budowlane podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi wpis, w drodze decyzji, do centralnego rejestru, o którym mowa w art. 88a ust. 1 pkt 3 lit. a, oraz zgodnie z odrębnymi przepisami wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę izbę, z określonym w nim terminem ważności.Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunków dotyczących zdolności zawodowej dopuszcza łączne spełnianie warunków przez Wykonawców. W odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. Zamawiający zgodnie z art.117 ust 4 ustawy Pzp wymaga od Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie dołączenia do oferty oświadczenia, z którego będzie wynikało, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy, określonego Załącznikiem Nr 3 do SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-03-01

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach