Przetargi.pl
REWITALIZACJA ZABYTKOWEGO PAŁACYKU PRZY UL. JANA PAWŁA II NR 7 W ŻAGANIU WRAZ Z OTOCZENIEM W CELU NADANIA NOWYCH FUNKCJI SPOŁECZNYCH – ETAP I

Gmina Żagań o Statusie Miejskim ogłasza przetarg

  • Adres: 68100 Żagań, Plac Słowiański
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 684 771 040 , fax. 684 771 017
  • Data zamieszczenia: 2017-07-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żagań o Statusie Miejskim
    Plac Słowiański 17
    68100 Żagań, woj. lubuskie
    tel. 684 771 040, fax. 684 771 017
    REGON: 52679400000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    REWITALIZACJA ZABYTKOWEGO PAŁACYKU PRZY UL. JANA PAWŁA II NR 7 W ŻAGANIU WRAZ Z OTOCZENIEM W CELU NADANIA NOWYCH FUNKCJI SPOŁECZNYCH – ETAP I
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest rewitalizacja zabytkowego pałacyku, znajdującego się na działce nr 1149/10 przy ul. Jana Pawła II 7. Budynek wpisany jest do rejestru zabytków pod numerem 1189. Wybudowany został w 1798 r. w stylu klasycystycznym. Budynek murowany, kryty dachówką ceramiczną. Zabudowa budynku jest w kształcie litery „C”. Część środkowa jest dwukondygnacyjna z dachem czterospadowym, części boczne są parterowe z dachami dwuspadowymi. Budynek jest siedzibą Centrum Kultury, jednakże jest to tylko stan formalny, gdyż kondycja budynku uniemożliwia korzystanie z większości pomieszczeń. W obiekcie odbywają się niektóre zajęcia Uniwersytety Trzeciego Wieku - jednej z sekcji Centrum. Po przeprowadzeniu rewitalizacji budynek będzie udostępniany, ze względu na jego użytkowy charakter, mieszkańcom Żagania. Znajdzie w nim miejsce Centrum Kultury, gdzie prowadzona będzie działalność stałych sekcji oraz organizacja imprez, w tym imprez znajdujących się w stałym programie Centrum Kultury. DANE TECHNICZNE BUDYNKU: Piwnica 58,67 m2 Parter 270,45 m2 Piętro 173,12 m2 Poddasze 176,78 m2 Powierzchnia zabudowy 377,00 m2 Kubatura budynku 3152,10 m2 ZAKRES PRZEWIDYWANYCH ROBÓT OBEJMUJE: Wymianę instalacji wewnętrznych. Wykonanie instalacji komputerowej i alarmowej. Wykonanie zabezpieczeń ppoż budynku Wymianę więźby dachowej i pokrycia dachowego na nowe z dachówki karpiówki. Odciążenie stropów drewnianych poprzez zastąpienie zasypek wełną mineralną. Wykonanie nowej elewacji budynku. Wymianę stolarki okiennej na nowa drewnianą. Wymianę posadzek na parkiety oraz posadzki granitowe. Malowanie ścian i sufitów we wszystkich pomieszczeniach. Wykonanie nowych izolacji ścian zewnętrznych i posadzek na parterze. Remont fontanny. Zagospodarowanie terenu (w zakresie zgodnym z załącznikiem graficznym). 3.2. Szczegółowy opis i zakres robót zawarty jest w załączonej dokumentacji projektowej wymienionej poniżej: 1. Projekt budowlany pn. Rewitalizacja – Remont Zabytkowego Budynku Pałacyku – cz.1 Instalacja wody zimnej, ciepłej, kanalizacji sanitarnej i gazowej. 2. Projekt budowlany pn. Rewitalizacja – Remont Zabytkowego Budynku Pałacyku – cz.2 Instalacja centralnego ogrzewania + technologia kotłowni Q=15÷60,1KW. 3. Projekt budowlany pn. Rewitalizacja – Remont Zabytkowego Budynku Pałacyku – cz.3 Instalacje elektryczne wewnętrzne. 4. Projekt budowlany pn. Rewitalizacja – Remont Zabytkowego Budynku Pałacyku – cz.4 Instalacja sieci strukturalnej, monitorowania i alarmowania. 5. Projekt budowlany pn. Rewitalizacja – Remont Zabytkowego Budynku Pałacyku – Przyłącza wodociągowe, kanalizacji ogólnospławnej i rurociągi technologiczne fontanny. 6. Projekt budowlany pn. Rewitalizacja – Remont Zabytkowego Budynku Pałacyku - branża: zewnętrzne sieci elektryczne. 7. Projekt budowlany pn. Rewitalizacja – Remont Zabytkowego Budynku Pałacyku - branża: architektura i konstrukcja. 8. Projekt budowlany pn. Rewitalizacja – Remont Zabytkowego Budynku Pałacyku - branża: kolorystyka elewacji. 9. Projekt budowlany pn. Rewitalizacja – Remont Zabytkowego Budynku Pałacyku - branża: architektura – projekt zagospodarowania terenu. 10. Koncepcja architektoniczno- budowlana, branża :budowlana, sanitarna, elektryczna. 3.3. Dodatkowe informacje związane z przedmiotem zamówienia : 1) Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, załączoną dokumentacją projektową, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, wytycznymi określonymi w SIWZ, z wiedzą, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego i nadzoru autorskiego. 2) W przypadku rozbieżności dotyczących jakości materiałów i standardu wykonania pomiędzy dokumentacją projektową a specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych należy przyjąć jakość materiałów i standard wykonania określony w specyfikacji technicznej. 3) Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do zgłoszenia o zakończeniu robót do organu nadzoru budowlanego bądź do uzyskania decyzji na użytkowanie, w tym dokumentację powykonawczą, jeżeli w toku wykonywania robót konieczne były zmiany dokumentacji projektowej. 4) Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie (lub równoważnych). 5) Użyte w dokumentacji projektowej nazwy materiałów i urządzeń nie są obowiązujące i należy je traktować, jako propozycje projektanta. Wykonawca może zastosować materiały i urządzenia równoważne o parametrach techniczno – użytkowych odpowiadających co najmniej parametrom materiałów i urządzeń zaproponowanych w projektach. W przypadku zastosowania materiałów innych niż przewidzianych w projekcie na wykonawcy ciąży obowiązek udowodnienia, że materiały te są równoważne w zakresie jakościowym. Dokumenty zapewniające o równoważności materiałów muszą być dołączone do złożonej oferty. 6) Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawiania Zamawiającemu wykazu materiałów i wyrobów budowlanych przewidzianych do wbudowania, celem zatwierdzenia tego wykazu przez Zamawiającego. 7) Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom PN - EN lub równoważnym oraz o innych parametrach niż określone w projekcie. 8) Wykonawca wykona i przygotuje oraz złoży w formie trwale spiętej wszelkie dokumenty za wykonany przedmiot zamówienia, a zwłaszcza: a) instrukcje (w języku polskim) użytkowania zamontowanych urządzeń, b) dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urządzeń, c) protokoły z badania materiałów i urządzeń, d) dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, e) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji, zwłaszcza rysunki ze zmianami naniesionymi w trakcie realizacji zadania. 9) Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy materiały i urządzenia - do czasu ich wbudowania - przed zniszczeniem, uszkodzeniem albo utratą jakości, właściwości lub parametrów oraz udostępni do kontroli przez Inspektora nadzoru. 10) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania zamawiającemu elementów z demontażu i rozbiórek przedstawiających w ocenie Zamawiającego wartość użytkową, nadmiaru humusu i gruntu z wykopów po wykonaniu robót ziemnych, ich załadunku, transportu i rozładunku na własny koszt na miejsce wskazane przez zamawiającego na terenie miasta Żagania. Pozostałe elementy z rozbiórek Wykonawca musi zutylizować własnym staraniem i na własny koszt. Wykonawca pokrywa koszt załadunku i transportu materiału z rozbiórki. Wykonawca jest odpowiedzialny za utylizację materiałów z rozbiórki wraz ze wskazaniem miejsca i sposobu utylizacji czy wskazania innego wykorzystania tych materiałów. Wykonawca w trakcie realizacji robót zobowiązany jest dostarczyć/okazać Zamawiającemu dokumenty potwierdzające przekazanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami, lub przekazanie Zamawiającemu zestawienia ilościowego zeskładowanego materiału. 11) Podczas realizacji robót należy przestrzegać zasad gospodarki odpadami zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, a w szczególności obowiązującą ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 o odpadach. 12) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienie bezpiecznego korzystania z obszaru przylegającego do terenu budowy oraz do dbania o porządek na terenie budowy, utrzymywania terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, oraz usuwanie i składowanie wszelkich urządzeń pomocniczych i zbędnych materiałów, odpadów i śmieci oraz niepotrzebnych urządzeń prowizorycznych, a po zakończeniu robót usunięcie poza teren budowy wszelkich urządzeń tymczasowego zaplecza oraz pozostawienie całego terenu budowy i robót czystego i nadającego się do użytkowania. 13) Na terenie objętym robotami budowlanymi znajduje się istniejące uzbrojenie podziemne. Wykonawca zobowiązany będzie przed przystąpieniem do robót ziemnych powiadomić pisemnie z 7 dniowym wyprzedzeniem właścicieli sieci. Prowadzenie prac ziemnych, w trakcie których występuje zbliżenie do istniejącego uzbrojenia, winno być wykonywane w uzgodnieniu i pod nadzorem właściciela sieci. Po zakończeniu prac wykonawca zobowiązany będzie do pisemnego zgłoszenia zakończenia zadania-odbioru technicznego w zakresie miejsc kolizyjnych w formie protokołu odbioru lub notatki służbowej od poszczególnych właścicieli sieci. Wszelkie koszty związane z realizacją prac (w trym ewentualne wyłączenia sieci energii elektrycznej i innych sieci, koszty nadzorów prowadzonych przez uprawnionych pracowników właścicieli itp. ) , zgodnie z niniejszym punktem są po stronie wykonawcy i winny być uwzględnione w cenie ofertowej w kosztach ogólnych. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do przekazania zamawiającemu protokołów odbioru z zarządcami sieci uzbrojenia terenu, które wynikają z uzgodnień dokumentacji projektowej. 14) Wykonawca zobowiązuje się do wypełnienia wszelkich warunków zawartych w uzgodnieniach. Wszelkie koszty z tego tytułu leżą po stronie Wykonawcy. 15) W ramach wynagrodzenia wykonawca zapewnia na potrzeby związane z realizacją zamówienia zasilanie na czas budowy np. w energię elektryczną, wodę i odbiór ścieków. 16) Wszelkie prace podczas realizacji inwestycji nie mogą zakłócić dostaw wody, energii elektrycznej, gazu, odbioru ścieków oraz ciągłości usług teletechnicznych. Wszelkie koszty z tym związane ponosi Wykonawca i winien je ująć w kosztach ogólnych. 17) W przypadku uszkodzenia sieci i urządzeń znajdujących się na terenie budowy, Wykonawca ponosi odpowiedzialność prawną i materialną za wynikłe uszkodzenia. 18) Przed wejściem w teren Wykonawca zobowiązany jest wykonać projekt organizacji ruchu na czas trwania robót i uzyskać decyzję zatwierdzającą projekt organizacji ruchu na czas trwania robót, w którym należy uwzględnić możliwość dojazdu do wszelkich nieruchomości, przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia- koszty wykonania i uzgodnień wykonawca winien ująć w koszcie ogólnym. 19) Wykonawca ma obowiązek informować opinię publiczną o fakcie dofinansowania na realizację zadania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO Lubuskie 2020- w formie tablic informacyjnych ( z teksem i logo podanym przez Zamawiającego) w trakcie realizacji inwestycji i po zakończeniu. 20) Wykonawca zobowiązany jest do zawiadamiania z co najmniej 7 – dniowym wyprzedzeniem właścicieli lub użytkowników nieruchomości przyległych do terenu budowy o utrudnionym dojeździe do tych nieruchomości i jego czasookresie. Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty odszkodowania z tytułu poniesionych strat będących następstwem uniemożliwienia dojazdu. 21) Wykonawca przed rozpoczęciem prac na drogach publicznych wystąpi ze stosownym wnioskiem do Zarządcy Drogi w zakresie zawarcia umowy użyczenia (zajęcia ) pasa drogowego oraz protokolarnego przekazania pasa drogowego na czas prowadzonych robót. 22) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za spowodowanie uszkodzeń w sieci ścieżek komunikacyjnych i zieleni parkowej terenu w czasie wykonywania robót a także za uszkodzenia i szkody, które w przyszłości mogłyby powstać na skutek prowadzonych robót. 23) Dla prawidłowego monitorowania przebiegu robót w zadaniu Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia ciągłego zestawienia ilości i wartości robót wg pozycji wynikających z kosztorysu ofertowego i harmonogramu. 24) Wykonawca po zakończeniu realizacji robót sporządzi rozliczenie rzeczowe i finansowe wykonanych robót, które będzie stanowiło podstawę do sporządzenia przez Zamawiającego dokumentu OT 3.4. Wszelkie rozbieżności stwierdzone przez Wykonawcę pomiędzy projektem budowalnym a pozostałą dokumentacją stanowiącą SIWZ, należy wyjaśniać w trybie art. 38ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych. 3.5. Z uwagi na fakt, że rewitalizacja Pałacyku przy ul. Jana Pawła II nr 7 w Żaganiu stanowi pierwszy etap zadania pn. „Rewitalizacja zabytkowego pałacyku przy ulicy Jana Pawła II 7 w Żaganiu wraz z otoczeniem w celu nadania nowych funkcji społecznych, realizacja zadania winna odbywać się w porozumieniu z Wykonawcą etapu II tj. obejmującego zagospodarowanie terenu placu Gen. Maczka. Z tytułu konieczności ewentualnej współpracy, Wykonawcy nie przysługuje roszczenie terminowe; jedynie w przypadku gdy prowadzone roboty zostaną wstrzymane przez Zamawiającego, na okres dłuższy niż 7 dni i konieczność ich wstrzymania będzie podyktowana przeprowadzeniem robót objętych etapem II oraz ich realizacja uniemożliwi realizacje zadania. Wykonawcy przysługiwać będzie możliwość wnioskowania o zmianę terminu realizacji zadania o czas równy okresowi trwania przestoju.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach