Przetargi.pl
Rewitalizacja lądeckiej starówki poprzez budowę ciągu pieszego oraz miejsc parkingowych i elementów małej architektury na zapleczu pierzei południowej rynku

Gmina Lądek Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 57-540 Lądek-Zdrój, ul. Rynek 31
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 074 8117850 , fax. 074 8147418
  • Data zamieszczenia: 2013-09-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lądek Zdrój
    ul. Rynek 31 31
    57-540 Lądek-Zdrój, woj. dolnośląskie
    tel. 074 8117850, fax. 074 8147418
    REGON: 89052355600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ladek.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Rewitalizacja lądeckiej starówki poprzez budowę ciągu pieszego oraz miejsc parkingowych i elementów małej architektury na zapleczu pierzei południowej rynku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Opracowany projekt budowlany, przewiduje remont istniejących nawierzchni ciągów pieszych i jezdnych, na zapleczu południowej pierzei rynku w Lądku Zdrój, powiat Kłodzki, województwo Dolnośląskie. Projekt budowlany zakłada wymianę istniejącej nawierzchni gruntowo tłuczniowej, na nawierzchnie utwardzone. Założono wykończenie nawierzchni ciągów komunikacji samochodowej i parkingu kostką granitową, porozbiórkową, przekazaną przez Inwestora. Ciągi piesze, place i dojścia do budynków zaprojektowano z kostki betonowej gr. 6 lub 8 cm, grubość kostki uzależniona od lokalizacji. Kostka betonowa typ Starobruk. Nowo projektowane nawierzchnie zamknięte krawężnikami betonowymi lub obrzeżami. Krawężniki i obrzeża osadzone na ławach betonowych. Na całej długości droga i chodniki są sytuacyjnie dostosowane do granic posesji przyległych. Kierunki trasy bez zmian, skrajnia drogi bez ograniczenia. Uszkodzone nawierzchnie zaplecza rynku, zostaną odbudowane poprzez wykonanie korytowania, nowej nośnej podbudowy tłuczniowej i nowej nawierzchni z kostki granitowej lub betonowej (gr. 6 i 8 cm) 2.1 Etapy utwardzenia ciągu pieszego i jezdnego zaplecza rynku. Zakres zamierzonych projektowych prac budowlanych na obiekcie: - drogowe roboty ziemne, przygotowawcze: - geodezyjne pomiary przygotowawcze i powykonawcze, - mechaniczne rozebranie istniejącej podbudowy gruntowej i tłuczniowej, - mechaniczne rozebranie ciągów komunikacji pieszej od strony ul. Strażackiej, - rozebranie chodników, krawężników i obrzeży betonowych, - mechaniczne rozebranie starych podbudów tłuczniowych pod chodnikami od strony ul. Strażackiej, - mechaniczne korytowanie istniejącej podbudowy do głębokości projektowej, celem usunięcia starych konstrukcji nawierzchni, wyprofilowania i wyrównania podłoża gruntowego, - mechaniczne korytowanie podłoża pod dojścia do budynków, - mechaniczny załadunek i wywóz gruntu z starej podbudowy, - mechaniczne zagęszczanie podłoża gruntowego pod nowo zaprojektowaną konstrukcje tłuczniową drogi i zjazdów, - nośna konstrukcja tłuczniowa drogi i miejsc parkingowych: - ulepszenie podłoża - wykonanie warstwy odsączającej z pospółki (piasku) o grubości 10 cm, zagęszczanej mechanicznie. Grubość warstwy 10 cm, szer. zmienna, wg. PN-84/S-96023, BN-66/6774-01. Warstwa odsączająca spełniająca wymagania określone w normie PN-S-06102:1997 jak dla podbudowy zasadniczej. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is min. 0,97, - nośną podbudowa tłuczniowa - warstwa dolna - podbudowa z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 31,5/63 mm. Grubość podbudowy 15 cm, szer. zmienna, wg. PN-84/S-96023. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00, podbudowa tłuczniowa wykonana z tłucznia łamanego, zagęszczanego mechanicznie, - nośną podbudowa tłuczniowa - warstwa górna - podbudowa z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 4 - 31,5 mm. Grubość podbudowy 10,00 cm, szer. zmienna, wg. PN-84/S-96023. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00, podbudowa tłuczniowa wykonana z tłucznia łamanego, zagęszczanego mechanicznie, - podbudowa tłuczniowa rozkładana mechanicznie równiarką lub rozkładarką, - poszczególne warstwy pospółki, tłucznia zagęszczane mechanicznie walcem stalowym, - nośna konstrukcja tłuczniowa chodników i dojść do budynków: - ulepszenie podłoża - wykonanie warstwy odsączającej z pospółki (piasku) o grubości 10 cm, zagęszczanej mechanicznie. Grubość warstwy 10 cm, szer. zmienna, wg. PN-84/S-96023, BN-66/6774-01. Warstwa odsączająca spełniająca wymagania określone w normie PN-S-06102:1997 jak dla podbudowy zasadniczej. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is min. 0,97, - nośną podbudowa tłuczniowa - warstwa górna - podbudowa z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 4 - 31,5 mm. Grubość podbudowy 12,00 cm, szer. zmienna, wg. PN-84/S-96023. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00, podbudowa tłuczniowa wykonana z tłucznia łamanego, zagęszczanego mechanicznie, - podbudowa tłuczniowa rozkładana mechanicznie równiarką lub rozkładarką, - poszczególne warstwy pospółki, tłucznia zagęszczane mechanicznie walcem stalowym, - nawierzchnia z kostki betonowej gr. 6 cm - chodniki, dojścia do budynków, plac: - kostka betonowa gr. 6 cm, układana na podsypce cementowo piaskowej gr. 3,00 cm, - kostka betonowa typ Starobruk, spoiny wypełnione piaskiem, - zagęszczanie kostki płytą wibracyjną, z osłoną z tworzywa sztucznego, - nawierzchnia z kostki betonowej gr. 8 cm - chodnik wzdłuż ul. Strażacka: - kostka betonowa gr. 8 cm, układana na podsypce cementowo piaskowej gr. 3,00 cm, - kostka betonowa typ Starobruk, spoiny wypełnione piaskiem, - zagęszczanie kostki płytą wibracyjną, z osłoną z tworzywa sztucznego, - nawierzchnia z kostki granitowej wys. 14 cm - droga i parking: - kostka granitowa wysokości 14 cm, układana na podsypce cementowo piaskowej gr. 5 cm, - kostka spoinowana mieszanką mineralną (piasek + cement), która przeniesie obciążenia dynamiczne na kostki, - kostka granitowa z odzysku, przekazana do wbudowania przez Inwestora, - zagęszczanie kostki płytą wibracyjną max 150 kg, z płytą z tworzywa sztucznego (Vulkolan), zagęszczanie tylko w stanie suchym, - po wibrowaniu ponowne wypełnienie spoin mieszanką, - pobocza zielone: - powierzchnie terenu oddzielone obrzeżami lub krawężnikami od nowych nawierzchni utwardzonych, należy zasypać humusem, - zahumusowane powierzchnie zniwelować i zasadzić trawą, - uzbrojenie terenu: - realizując zadanie należy wszystkie studnie, wyłazy, kratki wyregulować do rzędnych nowych nawierzchni, Projektowana niweleta drogi spełnia następujące warunki: - zapewnia płynność niwelety, zapewnia powiązanie ze zjazdami i otoczeniem, - zapewnia odprowadzenie wód opadowych z nowej nawierzchni, Na czas wykonywania robót budowlanych, teren należy zamykać dla ruchu. Dokładny obmiar i stan projektowy remontowanej drogi, zawarty w kosztorysie inwestorskim, nakładczym i przedmiarze robót, niniejszego opracowania projektowego. 2.2 Przekroje konstrukcyjne. CHODNIK, PLAC, DOJŚCIA DO BUDYNKÓW: - kostka brukowa betonowa o grubość 6 cm, na podsypce cementowo-piaskowej gr. 3 cm, kostka typ Starobruk, - projektowana podbudowa tłuczniowa - warstwa górna - nawierzchnia z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 4/31,5 mm + miał kamienny. Grubość nawierzchni 12,00 cm, wg. PN-84/S-96023, szerokość zmienna. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00, - podłoże ulepszone - warstwa odsączająca gr. 10 cm, szer. 3,50 m, z pospółki o frakcji do 31,5 mm, lub piasku, - podłoże istniejące - korytowana, profilowana i zagęszczona istniejąca podbudowa gruntowa, DROGA, MIEJSCA PARKINGOWE, ZJAZD NA UL. STRAZACKĄ: - kostka granitowa o wysokości 14 cm, kostka granitowa z rozbiórki, przekazana do wbudowania przez Inwestora, - podsypka piaskowo cementowa grubości 3,00 cm, - warstwa klinująca dolną podbudowę tłuczniową - warstwa górna - nawierzchnia z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 4/31,5 mm + miał kamienny. Grubość nawierzchni 10,00 cm, wg. PN-84/S-96023, szerokość zmienna. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00, - projektowana podbudowa tłuczniowa - warstwa dolna - podbudowa z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 31,5/63 mm. Grubość podbudowy 15 cm, wg. PN-84/S-96023, szerokość zmienna. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00, - podłoże ulepszone - warstwa odsączająca gr. 10 cm, szer. zmienna z pospółki o frakcji do 31,5 mm, lub piasku, - podłoże istniejące - korytowana, profilowana i zagęszczona istniejąca podbudowa gruntowa, CHODNIKI PRZY ZJAŹDZIE NA UL. STRAŻACKĄ: - kostka brukowa betonowa o grubość 8 cm, na podsypce cementowo-piaskowej gr. 3 cm, kostka typ Starobruk, - podsypka piaskowo cementowa grubości 3,00 cm, - warstwa klinująca dolną podbudowę tłuczniową - warstwa górna - nawierzchnia z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 4/31,5 mm + miał kamienny. Grubość nawierzchni 10,00 cm, wg. PN-84/S-96023, szerokość zmienna. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00, - projektowana podbudowa tłuczniowa - warstwa dolna - podbudowa z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 31,5/63 mm. Grubość podbudowy 15 cm, wg. PN-84/S-96023, szerokość zmienna. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00, - podłoże ulepszone - warstwa odsączająca gr. 10 cm, szer. zmienna z pospółki o frakcji do 31,5 mm, lub piasku, - podłoże istniejące - korytowana, profilowana i zagęszczona istniejąca podbudowa gruntowa, 2.3 Konstrukcja drogi i zalecenia. - odwodnienie nawierzchni - należy uzyskać poprzez odpowiednie spadki poprzeczne i podłużne nawierzchni, umożliwiające odprowadzenie wód opadowych. Pochylenie poprzeczne nawierzchni drogi należy wykonać jako jednostronne lub dwustronne. Pochylenie jednostronne na prostej nie mniej niż 2 %, - szerokość pasa jezdni - zmienna, - profilowanie - mechaniczne profilowanie istniejącej nawierzchni gruntowej i tłuczniowej wykonujemy do wymaganych projektem parametrów i rzędnych, z zagęszczeniem podbudowy tłuczniowej, oraz wykonaniem odpowiednich spadków poprzecznych i podłużnych pod nową konstrukcję drogi, łącznie ze zjazdami. Przed przystąpieniem do profilowania, podłoże powinno być oczyszczone ze wszelkich zanieczyszczeń, a po oczyszczeniu powierzchni podłoża należy sprawdzić, czy istniejące rzędne terenu umożliwiają uzyskanie po profilowaniu zaprojektowanych rzędnych podłoża. Wilgotność gruntu podłoża podczas zagęszczania powinna być równa wilgotności optymalnej z tolerancją od -20% do +10%. Jeżeli wyprofilowane i zagęszczone podłoże uległo nadmiernemu zawilgoceniu, to do układania kolejnej warstwy można przystąpić dopiero po jego naturalnym osuszeniu, - podbudowa nośna tłuczniowa - warstwa dolna: - warstwa dolna o gr. 15,00 cm, z kruszywa kamiennego łamanego, wykonana na wyprofilowanej i zagęszczonej warstwie odsączającej grubości 10 cm, - stopień plastyczności powinien być mniejszy od 6%. Dla zagęszczonego ziarnistego materiału kąt tarcia wewnętrznego powinien zawierać się w granicach 30-40 stopni. Krzywa uziarnienia, określona wg PN-B-06714-15 powinna leżeć między krzywymi granicznymi pól dobrego uziarnienia. Krzywa uziarnienia powinna być ciągła i nie może przebiegać od dolnej krzywej granicznej do górnej krzywej granicznej uziarnienia na sąsiednich sitach. Kruszywo mineralne nie może być zanieczyszczone domieszkami organicznymi. Kruszywo o wskaźniku zagęszczenia wg. Proctora Is min. 0,95, optymalnie Is = 1,00. Podbudowa tłuczniowa drogi spełnia warunek mrozoodporności podłoża. Warstwy nośne tłuczniowe należy wykonywać zgodnie z PN-S-06102:1997 - Drogi samochodowe. Podbudowy z kruszyw stabilizowanych mechanicznie, PN-84/S-96023 - Podbudowa i nawierzchnia z tłucznia kamiennego. Kruszywo powinno spełniać wymagania określone w Polskich Normach, przy czym zaleca się, aby wytrzymałość Rm wynosiła 5,0 MPa. - podbudowę należy wykonać ze spadkami określonymi na przekrojach konstrukcyjnych, zagęszczenie tłucznia mechanicznie, walcem wibracyjnym, ze zraszaniem powierzchni wodą. Podbudowa powinna być wyrównana, wyprofilowana i ustabilizowana, winna mieć zapewnione ciągłe odwodnienie, - podbudowa nośna tłuczniowa - warstwa górna: - podbudowa tłuczniowa o gr. 10,00 cm, z kruszywa kamiennego łamanego, wykonana na dolnej warstwie podbudowy tłuczniowej. Nawierzchnia z tłucznia kamiennego łamanego gatunku min II; tłuczeń 4/31,5 mm i miał kamienny łamany. Wg. PN-84/S-96023, - nawierzchnia ciągów komunikacyjnych: - chodniki i ciągi piesze - z kostki brukowej betonowej grubość 6 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 3 cm, kostka typ Starobruk, - chodnik zjazdu na ul. Strażacką - z kostki brukowej betonowej grubość 8 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 3 cm, kostka typ Starobruk, - droga i miejsca parkingowe - z kostki granitowej o wysokości 14 cm, kostka granitowa z rozbiórki, przekazana do wbudowania przez Inwestora, - sprzęt - do wykonania zadania należy zastosować sprzęt mechaniczny: - równiarka mechaniczna, - koparko - ładowarka, - rozkładarka i rozsypywarka kruszywa i klińca, - walec wibracyjny do zagęszczania i klinowania kruszywa podbudowy, - walec ogumiony lub stalowy gładki do końcowego dogęszczania, - cysterny wodne z urządzeniami do rozpryskiwania wody, - transport - kruszywa przewożone dowolnymi środkami w warunkach zabezpieczających je przed zanieczyszczeniem lub zmieszaniem z innymi materiałami, nadmiernym wysuszeniem lub zawilgoceniem, - Wykonywanie robót - kruszywa należy rozkładać w warstwach o jednakowych grubościach, przy zastosowaniu równiarki lub rozkładarki. Grubość rozłożonego w warstwie luźnego kruszywa powinna być taka, aby po jej zagęszczeniu i zaklinowaniu osiągnęła projektowaną grubość. Tłuczeń i kruszywo po rozłożeniu powinno być przywałowane trzema przejściami walca wibracyjnego, gładkiego o nacisku jednostkowym nie mniejszym niż 30 kN/m. Zagęszczenie podbudowy o jednostronnym spadku poprzecznym powinno rozpocząć się od dolnej krawędzi i przesuwać się pasami podłużnymi w kierunku górnym. Po zagęszczeniu nadmiar kruszywa należy usunąć z podbudowy szczotkami, tak, aby ziarna kruszywa grubego wystawały nad powierzchnie od 3 mm do 6 mm. Następnie warstwa powinna być przywałowana walcem o nacisku jednostkowym nie mniejszym niż 50 kN/m. 2.4. Urządzenia obce. Z uwagi na zakres prac ziemnych (głębokość korytowania) nie stwierdzono kolizji, które mogłyby wystąpić przy wykonywaniu robót ziemnych podczas budowy ciągów pieszych i jezdnych. Jednakże, należy pamiętać, aby wszelkie roboty ziemne prowadzić ze szczególną uwagą, z zachowaniem ostrożności i przepisów BHP. zgodnie z załączonym projektem budowlano - wykonawczym 3. Wszystkie powyższe roboty winny być ujęte w kosztorysie Wykonawcy, zgodnie z przedmiarem robót 4. Roboty winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, sztuką budowlaną oraz SIWZ i STWiORB. 5. Wykonawca ma obowiązek okazać w stosunku do użytych materiałów: certyfikat na znak bezpieczeństwa lub deklarację zgodności, lub certyfikat zgodności z Polską Normą, lub aprobatę techniczną, lub świadectwo dopuszczenia do stosowania. 6. Zamawiający informuje, że Wykonawca przedmiot zamówienia winien wykonać zgodnie z: 6.1. projektem budowlano-wykonawczym - stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ; 6.2. Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - stanowiącą załącznik nr 8 do SIWZ; 6.3. przedmiarem robót (jako materiałem pomocniczym) - stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium - Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 3.000,00 złotych (trzy tysiące złotych 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.ug-ladekzdroj. dolnyslask.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach