Przetargi.pl
REWITALIZACJA CZĘŚCI DOLNEGO MIASTA OBEJMUJĄCEGO ULICE: GROBLA, BOBROWA, PLAC PRUSA, ŻEROMSKIEGO, WODNA, RYBAKI

Gmina Krosno Odrzańskie ogłasza przetarg

  • Adres: 66600 Krosno Odrzańskie, ul. Parkowa
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 683 835 017 , fax. 683 835 122
  • Data zamieszczenia: 2019-01-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Krosno Odrzańskie
    ul. Parkowa 1
    66600 Krosno Odrzańskie, woj. lubuskie
    tel. 683 835 017, fax. 683 835 122
    REGON: 97077026700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.wrota.lubuskie.pl/ugkrosnoodrzanskie

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    REWITALIZACJA CZĘŚCI DOLNEGO MIASTA OBEJMUJĄCEGO ULICE: GROBLA, BOBROWA, PLAC PRUSA, ŻEROMSKIEGO, WODNA, RYBAKI
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie (wykonanie prac projektowych) i wykonanie (wykonanie robót budowlanych) rewitalizacji części dolnego miasta Krosna Odrzańskiego. Celem przedmiotowego zamierzenia jest poprawa bezpieczeństwa w zakresie komunikacji, poprzez stworzenie nowych ciągów komunikacji pieszo-rowerowej, przebudowa istniejącej infrastruktury drogowej, zmiana estetyki otoczenia oraz nadanie terenom funkcji rekreacyjnej, społecznej, kulturalnej, edukacyjnej, gospodarczej i turystycznej. Teren objęty inwestycją, położony jest w południowo-zachodniej części miasta Krosno Odrzańskie, w województwie lubuskim. Zakres opracowania obejmuje ulice: Grobla, Bobrową, Plac Prusa, Żeromskiego, Wodną i Rybaki (łączna długość ok. 1470m, powierzchnia w zakresie opracowania obejmuje ok. 3,50ha), zgodnie z zakresem zaznaczonym w zał. nr 1 i 2. Inwestycja będzie prowadzona na terenie działek nr: 5/2, 55, 56/1, 6, 56/2, 56/3, 4, 49, 33, 30/3, 34, 48, 56, 47, 68/13, 68/25, 64/2, 66, 117/1, obręb 0002 Krosno Odrzańskie, miasto 080206_4 Krosno Odrzańskie, gmina Krosno Odrzańskie, woj. lubuskie do których Zamawiający posiada lub posiadać będzie prawo dysponowania na cele budowlane, zgodnie z art.4 prawa budowlanego. Dla terenu objętego Inwestycją uchwalono Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego lewobrzeżnej strony Krosna Odrzańskiego pomiędzy rzeką Odrą, kanałem rzeki Odry, a polderami rzeki Odry w obrębie Krosno Odrzańskie – uchwała nr VI/46/15 z dnia 27 kwietnia 2015r. Teren opracowania zlokalizowany jest w strefie ochrony konserwatorskiej i podlega uzgodnieniu z Lubuskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Zielonej Górze. Teren opracowania przylega do terenu chronionego NATURA 2000, pod nazwą „Dolina Środkowej Odry”. 2) Inwestycja jest przewidziana do realizacji w dwóch etapach (zamówienie typu „zaprojektuj i wybuduj”): Etap I: - opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej (projekt budowlany, wykonawczy) dla przedmiotowego zadania oraz uzyskanie decyzji, opinii, pozwoleń, uzgodnień i zatwierdzeń wynikających z zakresu projektu oraz akceptację kompletnej dokumentacji przez Zamawiającego. W przypadku zaistnienia potrzeby, należy opracować operat wodno – prawny i uzyskać pozwolenie wodno - prawne, a także inne elementy niezbędne do realizacji zadania. W razie potrzeby należy uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wydaną zgodnie z ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 ze zm.). W skład dokumentacji powinny wchodzić projekty: budowlany oraz wykonawczy obejmujące wszystkie branże i zawierające: - wykonanie map do celów projektowych, - część opisową, część rysunkową, obliczenia, zestawienia, decyzje, opinie, pozwolenia i uzgodnienia, - szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych wykonane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 10 maja 2013 r.w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz.U. 2013 r., poz. 1129 j. t.), - projekt organizacji ruchu na czas prowadzenia robót oraz docelową organizację ruchu wraz z zatwierdzeniem, - przedmiar robót (dotyczy wszystkich branż) i kosztorys inwestorski (na podstawie którego dokonywane będą płatności częściowe za wykonane roboty budowlane – podlega akceptacji przez Zamawiajacego), - informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), - zgłoszenie robót budowlanych lub uzyskanie prawomocnego Pozwolenia budowlanego zgodnie z ustawą Prawo budowlane (t.jedn. Dz. U. 2016 poz. 290, 961, 1165, 1250) lub Decyzji o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej zgodnie z Ustawą z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz.U. z 2013 r. poz. 687 z późn. zm). - dokumenty konieczne do Zgłoszenia robót budowlanych zgodnie z warunkami Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. 2016 poz. 290 z późn. zm.), lub dokumenty konieczne do uzyskania Pozwolenia budowlanego zgodnie z warunkami Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.jedn. Dz. U. 2016 poz. 290, 961, 1165, 1250). W związku z tym, iż pas drogowy pod przebudowę istniejących dróg miejscowo nie posiada wymaganej przez przepisy szerokości, na wykonanie prac należy: - uzyskać zgodę na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych od Ministra Infrastruktury i Budownictwa, bądź – zgodnie z §7.2 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie z późniejszymi zmianami (Dz. U. nr 43 poz. 430 z późniejszymi zmianami) należy przeprowadzić analizę obejmującą: 1) wzajemne rozmieszczenie jej elementów oraz urządzeń infrastruktury technicznej, w charakterystycznych przekrojach poprzecznych, 2) sposób etapowego i docelowego odwodnienia, 3) sposób wysokościowego rozwiązania ulicy, 4) wpływ istniejącego wartościowego zadrzewienia, 5) podstawowe uwarunkowani hydrogeologiczne i geotechniczne, a w szczególności występowanie gruntów o małej nośności oraz terenów zalewowych, 6) podstawowe uwarunkowania ochrony środowiska, a w szczególności sposoby ochrony przed nadmiernym hałasem, wibracjami i zanieczyszczeniami powietrza, jednak pod warunkiem spełnienia wymagań określonych w §6 – „Szerokość drogi w liniach rozgraniczających powinna zapewniać możliwość umieszczenia elementów drogi i urządzeń z nią związanych wynikających z ustalonych docelowych transportowych i innych funkcji drogi oraz uwarunkowań terenowych.” W ramach przedmiotu zamówienia należy uzyskać (także uaktualnić lub zweryfikować w zależności od potrzeb) wszelkie decyzje administracyjne i uzgodnienia niezbędne do zaprojektowania i wykonania przedmiotu zamówienia, w tym warunki przyłączenia oświetlenia ulicznego, oraz warunki techniczne zrzutu wód opadowych. Wszelkie opłaty i koszty z tym związane ponosi Wykonawca. Etap II: - wykonanie robót budowlanych na przedmiotowym zadaniu zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną oraz STWiOR i odpowiednimi przepisami prawa. Realizacja inwestycji przewiduje: a. rozebranie istniejących nawierzchni dróg oraz chodników wraz z krawężnikami i obrzeżami, b. rozebranie ogrodzenia placu zabaw oraz rekreacji na działce nr 56/1, 56/2, 56/3, c. karczowanie krzaków oraz krzewów, d. plantowanie terenu, e. humusowanie wraz z obsianiem trawą, f. wykonanie linii oświetleniowej, g. wykonanie kanalizacji deszczowej wraz z odwodnieniem liniowym (z rozdziałem kanalizacji wg zaleceń KPWK), h. wykonanie elementów małej architektury, takich jak ławki, altany wraz z ławkami i stołami, kosze na śmieci, urządzenia do zabawy i rekreacji, stojaki na rowery, i. wykonanie ogrodzenia placu zabaw, j. wykonanie pomnika wraz z tablicą pamiątkową na Placu Prusa, k. wykonanie nowych ciągów pieszo-jezdnych, chodników oraz dróg, l. wykonanie parkingów dla samochodów osobowych oraz autobusów wraz z jezdniami dojazdowymi i manewrowymi, m. przygotowanie miejsc pod punkty handlowe, n. wykonanie monitoringu i ustawienie złącza kablowego na placu przy ul. Bobrowej o. wykonanie płyty fundamentowej pod kontener „kapitanatu” wraz z podejściem mediów p. wykonanie tablicy informacyjnej o rewitalizacji Dolnego Miasta. 3) Tereny objęte przedmiotowym zamówieniem wraz z ich przeznaczeniem podstawowym i uzupełniającym określone są w obowiązującym na tym terenie Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego, wg poniższego zestawienia: a) ciąg pieszo-jezdny Zacisze, Promenada – teren o symbolu 1WS2: - przeznaczenie podstawowe – teren budowli i urządzeń hydrotechnicznych, - przeznaczenie uzupełniające – trasy rowerowe i spacerowe, ciągi pieszo-jezdne, obiekty, urządzenia i sieci infrastruktury technicznej, zieleń urządzona, obiekty i urządzenia małej architektury, b) ciąg pieszo-jezdny Zacisze (przy połączeniu z ul. Bolesława Prusa) – teren o symbolu 1KDX: - przeznaczenie podstawowe – tereny dróg pieszo-jezdnych, - przeznaczenie uzupełniające – zieleń urządzona, parkingi, chodniki, urządzenia i sieci infrastruktury technicznej, c) ul. Wodna – teren o symbolu 5KDX: - przeznaczenie podstawowe – tereny dróg pieszo-jezdnych, - przeznaczenie uzupełniające – zieleń urządzona, parkingi, chodniki, urządzenia i sieci infrastruktury technicznej, d) ul. Grobla – teren o symbolu 5KDX: - przeznaczenie podstawowe – tereny dróg pieszo-jezdnych, - przeznaczenie uzupełniające – zieleń urządzona, parkingi, chodniki, urządzenia i sieci infrastruktury technicznej, e) ul. Bolesława Prusa i Bobrowa, połączenie z ul. Karola Marksa – teren o symbolu 2KDD: - przeznaczenie podstawowe – teren publicznych dróg klasy „dojazdowa”, - przeznaczenie uzupełniające – zieleń urządzona, parkingi, chodniki, urządzenia i sieci infrastruktury technicznej, f) droga wewnętrzna przy garażach – ul. Grobla – teren o symbolu 1MW: - przeznaczenie podstawowe –zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna, - przeznaczenie uzupełniające – usługi podstawowe i hotelarskie, zieleń urządzona, parkingi, chodniki, drogi wewnętrzne, obiekty, urządzenia i sieci infrastruktury technicznej, g) Plac Prusa – teren o symbolu 2ZP: - przeznaczenie podstawowe –tereny zieleni urządzonej, - przeznaczenie uzupełniające – obiekty i urządzenia małej architektury, obiekty, urządzenia i sieci infrastruktury technicznej, parkingi, chodniki, place zabaw dla dzieci, UWAGA: NALEŻY ZACHOWAĆ ISTNIEJĄCĄ ZIELEŃ WYSOKĄ. h) Teren działki nr 5/2 – teren o symbolu 1ZP: - przeznaczenie podstawowe –tereny zieleni urządzonej, - przeznaczenie uzupełniające – obiekty i urządzenia małej architektury, obiekty, urządzenia i sieci infrastruktury technicznej, chodniki, place zabaw dla dzieci, drogi wewnętrzne UWAGA: NALEŻY ZACHOWAĆ ISTNIEJĄCĄ ZIELEŃ WYSOKĄ. i) Plac pod teren rekreacyjny – działki nr 56/1, 56/2, 56/3 – teren o symbolu 5US: - przeznaczenie podstawowe –teren sportu i rekreacji, - przeznaczenie uzupełniające – usługi gastronomii, usługi handlu i administracji związane z prowadzoną działalnością sportowo-rekreacyjną, mieszkania funkcyjne, parkingi, obiekty i urządzenia małej architektury, zieleń urządzona, drogi wewnętrzne, chodniki, zieleń urządzona, tablice informacji turystycznej i historycznej. 4) Dodatkowe informacje: a. Teren jest objęty Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, stanowiącym załącznik nr 10 do SIWZ. Zamawiający jest w posiadaniu badań geologicznych. b. Materiały odzyskane a nienadające się do ponownego wbudowania należy odwieźć na plac Zamawiającego, ul. Wiejska 23 w Krośnie Odrzański (ok. 1,5 km) c. Projekt musi uzyskać decyzje pozwolenia na budowę i zawierać wszystkie uzgodnienia konieczne do realizacji przedsięwzięcia d. Projekt należy bezwzględnie uzgodnić z właściwą jednostką Wody Polskie, który opracowuje dokumentacje na obwałowanie tzw. dolnego miasta e. W trakcie robót Wykonawca zobowiązany jest zapewnić dojazd do wszystkich posesji pojazdom służb ratowniczych f. Sposób przesyłu danych monitoringu należy uzgodnić z informatykami zatrudnionymi w Urzędzie Miasta (wymagane pisemne potwierdzenie aprobaty rozwiązań pod kątem kompatybilności i zastosowanych technologii). g. Zaleca się by Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie gdzie mają być wykonywane roboty budowlane oraz uzyskał na swoją odpowiedzialność i ryzyko wszelki istotne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wykonawca dokonuje wizji lokalnej na swój koszt. Wykonawca wybuduje i odda przedmiot zamówienia do użytkowania w stanie wolnym od wad i usterek. Inwestycja jest zaliczana do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w myśl Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian na etapie wykonawstwa oraz zatwierdzania rozwiązań pod względem estetycznym i kolorystycznym. Wykonawca zaprojektuje, wybuduje i odda do użytkowania przedmiot umowy w stanie wolnym od wad i usterek.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 20.000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych), 2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach wybranych przez wykonawcę: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Uwaga W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) nazwa dającego zlecenie udzielenia gwarancji (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji, d) termin ważności gwarancji, e) bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego w przypadkach określonych w art.46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto zamawiającego nr 64 1090 1551 0000 0000 5500 1056 z dopiskiem „Wpłata wadium – REWITALIZACJA DOLNEGO MIASTA”. Kopię przelewu należy załączyć do oferty. 5. W przypadkach, gdy wadium wnoszone jest w formach innych niż pieniądz, wykonawca składa oryginał dokumentu wadium wraz z ofertą. 6. Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 14.8 i 14.9 SIWZ. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, oświadczenia o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 11. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 14.7 SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, jest zobowiązany przekazać zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Prawo zamówień publicznych – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. W przypadku, gdy wykonawca należy do tej samej grupy kapitałowej wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Obowiązek ten w pełni obciąża wykonawcę. Pełnomocnictwo - jeśli dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach