Przetargi.pl
Remonty cząstkowe i małopowierzchniowe asfaltobetonem oraz roboty i usługi związane z bieżącym utrzymaniem dróg gminnych i wewnętrznych na terenie miasta Orzesze

MIASTO ORZESZE ogłasza przetarg

  • Adres: 43-180 Orzesze, ul. św. Wawrzyńca 21
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-08-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: MIASTO ORZESZE
    ul. św. Wawrzyńca 21
    43-180 Orzesze, woj. śląskie
    REGON: 276257653
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.orzesze.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remonty cząstkowe i małopowierzchniowe asfaltobetonem oraz roboty i usługi związane z bieżącym utrzymaniem dróg gminnych i wewnętrznych na terenie miasta Orzesze
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Rodzaj zamówienia: roboty budowlane1.1 Przedmiot zamówienia obejmuje:1. Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych 1.1 Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych asfaltowych, mieszankami mineralno - asfaltowymi, z ręcznym obcinaniem krawędzi (naprawa pojedynczych uszkodzeń nawierzchni o wielkości łat bitumicznych typu lekkiego, kostkowych i klinkierowych o powierzchni do 5 m2) - 230 t 1.2 Remonty cząstkowe nawierzchni bitumicznych asfaltowych, mieszankami mineralno - asfaltowymi, bez obcinania krawędzi (naprawa pojedynczych uszkodzeń nawierzchni o wielkości łat bitumicznych typu lekkiego o powierzchni do 5 m2) - 130 t1.3 Naprawy tymczasowe nawierzchni bitumicznych wykonywane na zimno – wyboje o głębokości do 5 cm – 25 t2. Remonty cząstkowe nawierzchnie pozostałe 2.1 Remonty cząstkowe nawierzchni frezem asfaltowym (lub żużlem hutniczym), przy gł. wyboi do 7 cm z mechanicznym zagęszczeniem (naprawa pojedynczych uszkodzeń nawierzchni o wielkości łat pozostałych o powierzchni do 10 m2) - 1600 m2 2.2 Remonty cząstkowe nawierzchni tłuczniowych o głębokości wyboi do 7 cm z mechanicznym zagęszczeniem tłucznia (naprawa pojedynczych uszkodzeń nawierzchni o wielkości łat o powierzchni do 2 m2) – 1600 m2 3. Podbudowy 3.1 Górna warstwa podbudowy z żużla wielkopiecowego (lub kory asfaltowej), grubość warstwy po zagęszczeniu 8cm - 1100m2 3.2 Górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego, grubość warstwy po zagęszczeniu 8 cm - 500 m23.3 Warstwa dolna podbudowy z kruszywa łamanego po zagęszczeniu gr 15cm – 500 m2 4. Pobocza 4.1 Plantowanie poboczy, grubość ścinania do 10 cm - 160 m24.2 Górna warstwa podbudowy z żużla wielkopiecowego (lub kory asfaltowej), grubość warstwy po zagęszczeniu 8cm p.a. obsypanie poboczy - 160 m2 4.3 Górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego, grubość warstwy po zagęszczeniu 8 cm - 160m25. Profilowanie 5.1 Profilowanie i zagęszczanie ręczne podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kat. III-1V – 300 m25.2 Mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni w gruncie kat. I-IV – 300 m2 6. Roboty ziemne 6.1 Roboty ziemne wykonywane koparkami przedsiębiernymi o pojemności łyżki 0,25 m3 z transportem urobku samochodami samowyładowczymi na odległość do 1 km, grunt o normalnej wilgotności kat.III-IV - 50 m3 7. Krawężniki, obrzeża, chodniki 7.1 Rozebranie krawężników betonowych o wymiarach 15x30cm lub 15x22cm, na podsypce cementowo-piaskowej - 55 m 7.2 Rozebranie obrzeży trawnikowych o wymiarach 6x20 cm, na podsypce piaskowej - 55 m7.3 Rozebranie nawierzchni z kostki betonowej 14x12cm lub żużlowej 14x14cm na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem –przez analogię rozebranie kostki brukowej betonowej lub płytek betonowych 50x50 - 54 m2 7.4 Krawężniki betonowe wystające o wymiarach 15x30cm lub 15x22cm wraz z wykonaniem ław z betonu C8/10 (B-10) na podsypce cementowo – piaskowej - 54 m7.5 Obrzeża betonowe o wymiarach 20x6 cm na podsypce piaskowej, spoiny wypełnione zaprawą cementową - 54 m 7.6 Chodniki z kostki brukowej betonowej grubość 6 cm szarej, układane na podsypce piaskowej, spoiny wypełniane piaskiem –przez analogię ułożenie kostki (z wykorzystaniem 90% materiału z rozbiórki) – 54 m2 7.7 Chodniki z kostki brukowej betonowej grubość 8 cm szarej, układane na podsypce piaskowej, spoiny wypełniane piaskiem – przez analogię ułożenie kostki (z wykorzystaniem 90% materiału z rozbiórki) - 54 m2 7.8 Chodniki z kostki brukowej betonowej grubość 6 cm szarej, układane na podsypce piaskowej, spoiny wypełniane piaskiem – 54 m2 7.9 Chodniki z kostki brukowej betonowej grubość 8 cm szarej, układane na podsypce piaskowej, spoiny wypełniane piaskiem 54m2 8. Odwodnienie 8.1 Regulacja pionowa studzienek dla kratek ściekowych ulicznych - 20 szt.8.2 Oczyszczenie rowów z namułu o grubości 20cm bez naruszania skarp rowu - 106 m8.3 Czyszczenie rowów z wyprofilowaniem dna i skarp, grubość namułu 20cm - 106 m8.4 Oczyszczenie przepustów o średnicy 0,4 m z namułu gr. namułu w cm do 50% jego średnicy - 106 m8.5 KNR4-05 2219-0300 Ręczne czyszczenie studzienek ściekowych i przykanalików - 40 kpl. 9 Roboty inne 9.1 Regulacja pionowa studzienek dla zaworów wodociągowych i gazowych – 30 szt. 9.2 Dla usług związanych z bieżącym utrzymaniem dróg gminnych nie wymienionych w powyższych pozycjach stawka roboczogodziny z narzutami (Rg+Kp+Z) - 83 r-g Obowiązki Wykonawcy:- Wykonawca wprowadzający organizację ruchu na podstawie zatwierdzonych projektów czasowej organizacji ruchu jest zobowiązany do zawiadomienia Organu zarządzającego ruchem, Zarząd drogi i komendanta Powiatowego Policji o terminie jej wprowadzenia na 24 godziny przed wprowadzeniem organizacji ruchu. - Wykonawca jest zobowiązany do opracowania i uzyskania zatwierdzenia projektu czasowej organizacji ruchu na czas wykonywania robót objętych umową prac prowadzonych w odległości mniejszej niż 50 m od skrzyżowania. - Gęstość mieszanki mineralno bitumicznej używanej do remontów bieżących nie przekroczy 2,618 Mg/m3. 1.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi dokumentacja projektowa i Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót (zał. Nr 4 do SWZ). 1.3. Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych materiałów niż zastosowane w projekcie, równoważnych, o odpowiednich parametrach technicznych i jakościowych. (…)1.4. Wykonawcy mogą składać oferty zawierające rozwiązania równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SWZ. 1.5. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisanym. Tam, gdzie w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót lub innych dokumentach zamówienia został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 101 ust.1 pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 99 ust. 5 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 101 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem:a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych),b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja),e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania,f) standardów emisyjnych, Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego w trakcie realizacji umowy zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normą w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie (lub normą równoważną).(…) 1.6. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego oraz do złożenia wraz z ofertą(…) Jeżeli Wykonawca nie złoży ww. dokumentów lub złożone dokumenty będą niekompletne (nie potwierdzając w ten sposób równoważności oferty w zakresie opisanym w opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie będzie wzywał do ich złożenia/uzupełnienia).1.7. Warunki gwarancji 24 miesięcy gwarancji na wszystkie wykonane w ramach przedmiotu zamówienia roboty oraz zastosowane materiały i urządzenia licząc od daty końcowego protokołu odbioru robót bez uwag obejmujące:- nawierzchnie mineralno-bitumicznych o powierzchni większej lub równej 100 m2- nowe nawierzchnie z kostki brukowej betonowej o pow. większej lub równej 20 m2Zamawiający wymaga, aby okres rękojmi był równy okresowi udzielonej przez wykonawcę gwarancji1.8. KODY CPV (…)1.9. Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych, nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 100 ust. 1 Pzp.1.10. Wykonawca, podwykonawca, dalszy podwykonawca wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia jest zobowiązany do zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę, tj. osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2020 r. poz.1320).Na Wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia, aby również podwykonawcy i dalsi podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę. Wymóg zatrudnienia na umowę o pracę dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli czynności związane z robotami ziemnymi, czynności związane z wymianą, remontem nawierzchni wykonywane podczas realizacji zamówienia.Wymóg nie dotyczy więc, miedzy innymi osób: kierujących budową, (…)1.11. Zamawiający nie wymaga przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez niego dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa w art. 131 ust. 2 ustawy.Ze względu na ograniczoną ilość znaków pełny OPZ znajduje się w SWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233142-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga złożenia wadium. Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości 8 000,00 zł.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299)3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr 55 8454 1040 2002 0000 0329 0002 Orzesko-Knurowskiego Banku Spółdzielczego Oddział Orzesze. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. O uznaniu przez Zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy zamawiającego.4. Wadium w formach niepieniężnych winno zostać załączone do oferty w oryginale i podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem przez wystawiającego dokumenty, o których mowa w art. 97 ust 7 pkt 2-4 ustawy.5. Zwrot wadium - zgodnie z art. 98 ust. 1 i 2 ustawy.6. Zatrzymanie wadium - zgodnie z art. 98 ust. 6 ustawy.8. Oferty Wykonawców, którzy nie wniosą wadium lub wniosą w sposób nieprawidłowy zostaną odrzucone (art. 226 ust. 1 pkt. 14 ustawy)9. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 3. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego spośród warunków, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy:3.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym Nie dotyczy Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie3.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej Nie dotyczy Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie3.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa dysponuje środkami finansowymi Nie dotyczy Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie3.4. Zdolność techniczna lub zawodowa:3.4.1 Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobą zdolną do wykonania zamówienia tj. posiadającą prawo do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. odpowiednie uprawnienia budowlane w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, oraz zrzeszoną/ymi we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz. U. z 2019 r. poz. 1117),lub spełniającą/ymi warunki, o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1333 z późn. zm.). tj. osobą/ami której/ych odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniającą/ymi wymogi o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa („świadczenie usług transgranicznych”).3.4.2. Wykonawca musi wykazać dysponowanie następującymi narzędziami, wyposażeniem zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami tj.:dysponuje min. 1 szt. z każdego sprzętu określonego poniżej w pkt 1-6:1. Walec drogowy min. 10t2. Samochód samowyładowczy3. Piła do cięcia asfaltu4. Młot pneumatyczny5. Zagęszczarka płytowa6. Skrapiarka do mas bitumicznychUwaga: Zamawiający nie określa, szczególnego sposobu spełniania określonego wyżej warunku, przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (brak skorzystania z dyspozycji zawartej w art. 117 ust. 1 ustawy).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-09-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach