Przetargi.pl
Remont i adaptacja budynku Biura Powiatowego ARiMR w Miliczu w miejscowości Sławoszowice, ul. Kolejowa 28

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Dolnośląski Oddział Regionalny ogłasza przetarg

  • Adres: 52-438 Wrocław, ul. Giełdowa 8
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 3697400 , fax. 71 3643702
  • Data zamieszczenia: 2011-10-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa Dolnośląski Oddział Regionalny
    ul. Giełdowa 8 8
    52-438 Wrocław, woj. dolnośląskie
    tel. 71 3697400, fax. 71 3643702
    REGON: 01061308300029
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.arimr.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Podmiot prawa publicznego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont i adaptacja budynku Biura Powiatowego ARiMR w Miliczu w miejscowości Sławoszowice, ul. Kolejowa 28
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie remontu i adaptacji budynku Biura Powiatowego ARiMR w Miliczu w miejscowości Sławoszowice, ul. Kolejowa 28. W zakres robót wchodzić będą przede wszystkim: - roboty w zakresie burzenia; - pokrycie dachu papą termozgrzewalną; - roboty izolacyjne; - kładzenie i wykładanie podłóg; - roboty malarskie; - malowanie elementów stalowych; - roboty montażowe. Szczegółowy zakres wykonywanych prac zawarty jest w poz. od 1.d1. do 22.d8 Przedmiaru robót. Budynek w trakcie remontu i adaptacji będzie czynny. Z uwagi na obecność ludzi Wykonawca musi przewidzieć odpowiednie zabezpieczenia i rozwiązania. Wykonawca w trakcie wykonywania robót jest zobowiązany zapewnić dostęp do budynku oraz swobodną i bezpieczną komunikację dla pracowników i interesantów. Wykonawca jest zobowiązany do wydzielenia i zabezpieczenia rejonu prowadzonych prac oraz oznakowania go w sposób nie budzący wątpliwości. W razie konieczności uzyskania odpowiednich decyzji oraz pozwoleń, Wykonawca uzyska je we własnym zakresie i na własny koszt. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja opracowana przez STRUCTURAL - STATICA Budownictwo, z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Krakusa 6 10, 53-319 Wrocław, w skład której wchodzą: 1) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - STWiORB; 2) Przedmiar robót; Zamawiający przekaże Wykonawcy kopie powyższej dokumentacji. Cenę ryczałtową należy określić na podstawie SIWZ, udostępnionej dokumentacji oraz wizji przeprowadzonej na terenie inwestycji. Zamawiający udostępni Wykonawcom zasilenie placu budowy w wodę i energię elektryczną. Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić roboty w sposób bezpieczny, nie stwarzający zagrożenia dla osób przebywających na terenie inwestycji. Szczególnie jest odpowiedzialny za: a)sporządzenie i przedłożenie Zamawiającemu, przed rozpoczęciem robót, planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, tablicy informacyjnej i ogłoszenia zawierającego dane dotyczące bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (art. 21a ust 3 oraz art. 45 ust. 4 prawa budowlanego) - jeden egzemplarz planu bioz należy przekazać Zamawiającemu; b)Wykonawca jako wytwórca odpadów w rozumieniu art. 3 ust.3 pkt. 22 ustawy o odpadach ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji rzedmiotu zamówienia odpadów zgodnie z ustawą o odpadach (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243) i ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150) oraz zgłoszenia informacji o wytwarzanych odpadach oraz o sposobie ich zagospodarowania do stosownego urzędu oraz przesłanie do wiadomości Zamawiającego; c)prowadzenie robót rozbiórkowych i budowlanych zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas wykonywania robót budowlano-montażowych i rozbiórkowych (Dz. U. z 2003 r. Nr 47 poz. 401). Do zakresu robót i obowiązków Wykonawcy przedmiotu zamówienia w ramach ceny ryczałtowej wchodzić będzie również: a)opracowanie i przekazanie Zamawiającemu w dacie odbioru przedmiotu umowy dokumentacji powykonawczej (2 egzemplarze); b)organizacja i zagospodarowanie placu budowy wraz z zapleczem budowy; c)budowa dojazdu, doprowadzenie mediów dla potrzeb placu budowy i odprowadzenie ścieków z zaplecza budowy; d)zabezpieczenie terenu budowy przed dostępem osób trzecich; e)nadzór nad mieniem i ubezpieczenie budowy; f) utrzymanie porządku w trakcie realizacji robót oraz systematyczne porządkowanie miejsc wykonywania prac; g)prowadzenie robót w sposób bezpieczny; h)uwzględnienie miejsca, odległości, kosztu wywozu, składowania i utylizacji odpadów; i) wykonanie niezbędnych prób, badań, uzgodnień, nadzorów i odbiorów; j)natychmiastowe usunięcie w sposób docelowy wszelkich szkód i awarii spowodowanych przez Wykonawcę w trakcie realizacji robót; k)przestrzeganie przy realizacji robót warunków zawartych w uzgodnieniach; l)demontaż obiektów tymczasowych i uporządkowanie terenu po zakończeniu robót. Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość wykonywanych robót oraz zgodność wykonania z dokumentacją przetargową, zaleceniami Zamawiającego, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi wykonania robót budowlanych oraz sztuką budowlaną. Do wbudowania mogą być użyte materiały odpowiadające wymogom dokumentacji, a ponadto: a)oznaczone znakiem CE, dla których zgodnie z odrębnymi przepisami dokonano oceny zgodnie ze zharmonizowaną normą europejską wprowadzoną do zbioru Polskich Norm (PN-hEN), z europejską aprobatą techniczną (EAT) lub krajową specyfikacją techniczną państwa członkowskiego UE uznaną przez Komisję Europejską za zgodną z wymaganiami podstawowymi; b)znajdujące się w określonym przez Komisję Europejską wykazie wyrobów mających niewielkie znaczenie dla zdrowia i bezpieczeństwa, dla których producent wydał deklarację zgodności z uznanymi regułami sztuki budowlanej; c)dla których producent po dokonaniu odpowiedniej procedury oceniającej wystawił deklarację zgodności WE potwierdzającą zgodność wyrobu z europejskimi normami i aprobatami; d)oznaczone Znakiem budowlanym zgodnie z Polską Normą lub krajową aprobatą techniczną a zgodność ta została potwierdzona w deklaracji zgodności wydanej przez producenta; e)wyroby przeznaczone do jednostkowego stosowania w konkretnym obiekcie budowlanym. Nie dopuszcza się możliwości złożenia oferty przewidującej odmienny sposób wykonania przedmiotu zamówienia niż określony w dokumentacji przetargowej. Wszystkie nazwy własne materiałów użyte w dokumentacji przetargowej są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard i mogą być zastąpione przez inne równoważne, jednak obowiązek udowodnienia równoważności, zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, należy do Wykonawcy; Każda zmiana technologii wykonania robót z inicjatywy Wykonawcy wymaga akceptacji Zamawiającego. Koszt wprowadzenia takiej zmiany obciąża Wykonawcę. Zamawiający sprawuje bezpośrednio nadzór inwestorski nad prowadzonymi pracami; Materiały odzyskane po rozbiórce obiektów tymczasowych - np. zasilenie placu budowy - są własnością Wykonawcy. Kalkulując cenę ofertową należy uwzględnić odzysk materiałów wbudowanych na okres czasowy; Wykonawca ma obowiązek utrzymać w czystości koła pojazdów wyjeżdżających z placu budowy. Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia Zamawiającemu: a)oświadczenie kierownika budowy (robót), stwierdzające przyjęcie obowiązku kierowania budową (robotami budowlanymi), a także zaświadczenie, o którym mowa w art. 12 ust.7 ustawy Prawo budowlane; b) informację zawierającą dane umieszczone w ogłoszeniu, o którym mowa w art. 42 ust. 2 pkt. 2 ustawy Prawo budowlane. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia dziennika budowy, który zostanie dostarczony przez Wykonawcę po podpisaniu umowy. W przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego uszkodzenia jakichkolwiek elementów budynku lub zagospodarowania terenu wokół budynku przez Wykonawcę, Wykonawca jest zobowiązany po zakończeniu prac do przywrócenia stanu pierwotnego wszelkich elementów budynku lub zagospodarowania terenu wokół budynku uszkodzonych przez pracowników Wykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania porządku podczas prowadzonych prac, szczególnie w rejonach wspólnej komunikacji pracowników Wykonawcy oraz pracowników i interesantów Zamawiającego. Codziennie po zakończeniu prac Wykonawca jest zobowiązany do usunięcia wszelkich zanieczyszczeń spowodowanych prowadzonymi pracami. Wykonawca jest zobowiązany do natychmiastowego i skutecznego usuwania wszelkich szkód i awarii spowodowanych prowadzonymi pracami, a uniemożliwiającymi normalne funkcjonowanie Zamawiającego. Wykonawca jest zobowiązany do prowadzenia robót szczególnie uciążliwych (głośnych) po godzinie 15:30. W szczególnych przypadkach prowadzenie takich prac jest możliwe po uzyskaniu zgody przedstawiciela Zamawiającego. W przypadku potrzeby ustawienia rusztowań Wykonawca jest zobowiązany do prawidłowej i skutecznej ochrony budynku Zamawiającego w godzinach prowadzenia prac i poza tymi godzinami. Koszty ewentualnej ochrony fizycznej budynku obciążą Wykonawcę. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie działania lub zaniechania własne, swoich pracowników oraz podmiotów, którymi się posługuje lub przy pomocy których wykonuje przedmiot umowy. Na zrealizowany przez Wykonawcę cały przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli 24-miesięcznej gwarancji oraz zabezpieczy Zamawiającego z tytułu rękojmi na okres 36 miesięcy. Warunek udzielenia gwarancji i rękojmi zawarty jest w projekcie umowy. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu polisy odpowiedzialności cywilnej w zakresie wykonywania robót budowlanych do minimalnej wysokości wartości realizowanej umowy. Pozostałe warunki podano we wzorze umowy przedstawionym w niniejszej SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Każdy Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 1.500,00 złotych (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2000 Nr 109, poz. 1158, ze zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego, tj.: Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Dolnośląski Oddział Regionalny, Bank Gospodarstwa Krajowego, nr rachunku: 66 1130 1033 0000 3160 0020 0019. Na dowodzie wpłaty należy zaznaczyć, jakiego przetargu wadium dotyczy. Do oferty należy dołączyć kopię dowodu wniesienia wadium. Wadium w formie poręczeń, gwarancji, należy złożyć w oryginale w sekretariacie, w terminie nie późniejszym niż termin składania ofert. Wykonawca winien uzyskać potwierdzenie złożenia wadium. W przypadku wniesienia wadium w formie poręczeń, gwarancji bankowych, ubezpieczeniowych, ich treść ma być zgodna z załączonym wzorem na Załączniku nr 9 zawartym w SIWZ (bezwarunkowa i na pierwsze żądanie, obejmująca okres związania ofertą - art. 85 ustawy Pzp). Dokonanie wypłaty zabezpieczonej kwoty nie może być uzależnione od spełnienia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych warunków lub przedłożenia jakichkolwiek dokumentów. W przypadku przedłożenia gwarancji niezgodnej ze wzorem lub zawierającej jakiekolwiek dodatkowe zastrzeżenia, Zamawiający uzna, że Wykonawca nie wniósł wadium. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.Wykonawca, który w określonym terminie nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.arimr.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach