Przetargi.pl
Remont elewacji tylnej budynku użytkowo-mieszkalnego oraz elewacji oficyn, w tym remont stolarki okiennej i drzwiowej

Towarzystwo Budownictwa Społecznego - Kępno Sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 63-600 Kępno, Ul. Kościuszki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 78 292 86
  • Data zamieszczenia: 2019-07-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Towarzystwo Budownictwa Społecznego - Kępno Sp. z o.o.
    Ul. Kościuszki 9
    63-600 Kępno, woj. wielkopolskie
    tel. 62 78 292 86
    REGON: 36378444000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://tbs-kepno.bip.net.pl,

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont elewacji tylnej budynku użytkowo-mieszkalnego oraz elewacji oficyn, w tym remont stolarki okiennej i drzwiowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3. Zakres inwestycji obejmuje remont elewacji tylnej budynku użytkowo-mieszkalnego oraz remont elewacji oficyn, w tym remont stolarki okiennej i drzwiowej. Przedmiotowy budynek położony jest na działce nr geod. 1954/1, obręb: Kępno, ul. Kościuszki 9, Kępno. Obiekty wpisane są do rejestru zabytków województwa wielkopolskiego pod nr 630/Wlkp/A z dn. 12.02.2008 r. Teren inwestycji znajduje się na obszarze terenów z przeznaczeniem pod zabudowę mieszkaniową i użyteczności publicznej. Przedmiotowa inwestycja nie oddziałuje nadziałki sąsiednie oraz na tereny przyległe. Inwestycja nie przewiduje zagrożeń dla środowiska oraz nie oddziałuje negatywnie na środowisko. Obszar oddziaływania przedmiotowej inwestycji zamyka się w granicy działki ewid. 1954/1.Inwestycja nie znajduje się w obszarze Natura 2000. 4. Przeznaczenie obiektów 4.1. Budynek główny – funkcja mieszkalno – użytkowa: administracyjna, biurowa, poddasze: administracyjna, biurowa i mieszkalna. 4.2. Oficyny – funkcja użytkowa: administracyjna, biurowa. 5. Program prac : 5.1. Prace przygotowawcze • demontaż orynnowania i obróbek blacharskich • demontaż wtórnych krat okiennych • demontaż wtórnych opraw oświetleniowych • demontaż wtórnych tablic informacyjnych • demontaż wtórnych elementów stalowych i nieczynnych instalacji obiektów • demontaż odkształconych wsporników ze stali kutej pod kwietniki • demontaż wtórnych daszków z nad drzwi wejściowych • demontaż odkształconej, uszkodzonej instalacji odgromowej oraz demontaż instalacji odgromowej w pionach ścian zewnętrznych • częściowy demontaż wtórnie nadbudowanych kominów • oczyszczenie płyty balkonu ze skorodowanego wypełnienia betonowego, oczyszczenie konstrukcji stalowej płyty • oczyszczenie historycznego płotka przeciwśniegowego • oczyszczenie stopni zewnętrznych kamiennych i kominów murowanych • oczyszczenie dachówek z glonów, alg/mszaków i zabrudzeń powierzchniowych 5.2. Prace w obrębie cokołu • oczyszczenie cokołów istniejących z wtórnych powłok malarskich, wtórnych zapraw tynkarskich oraz tynków zdegradowanych, uszkodzonych i obsypujących się oraz z cegieł, które uległy biokorozji • wykonanie dezynfekcji i odsolenia cokołu • wykonanie lokalnych uzupełnień z cegły pełnej w partii cokołu • odtworzenie poprzez wbudowanie na powrót cegieł na odcinakach elewacji pozbawionych cokołu • uzupełnienie / odtworzenie tynków cokołowych podkładowych z zapraw owacyjnych z certyfikatem WTA w nawiązaniu do tynków historycznych wraz z wykonaniem izolacji pionowej przeciwwilgociowej murów fundamentowych w technologii z zapraw mineralnych z certyfikatem WTA, ukształtowanie warstwy spadkowej góry cokołów • powierzchniowe opracowanie cokołów w nawiązaniu do zapraw tynkarskich historycznych • wykonanie gruntowania i powłok malarskich • hydrofobizacja strukturalna 5.3. Prace w obrębie tynków zewnętrznych • usunięcie wtórnych powłok malarskich • usunięcie wtórnych zapraw tynkarskich • usunięcie tynków zdegradowanych, obluzowanych, spękanych i obsypujących się • naprawa pęknięć murów i innych koniecznych widocznych uszkodzeń murów • naprawa, w razie potrzeby wzmocnienie nadproży ceglanych • wykonanie dezynfekcji i odsolenia murów zewnętrznych • lokalne wymiany zdegradowanych cegieł istniejących na cegły pełne o tych samych wymiarach co cegły pierwotne, z zachowaniem historycznego wiązania cegły • odtworzenie w murze otworu okiennego o pierwotnych wymiarach – elewacja zachodnia oficyny 1 • w miejscach otworów okiennych zamurowanych wykonanie blend okiennych • uzupełnienie ubytków / odtworzenie tynków podkładowych w nawiązaniu do tynków historycznych • powierzchniowe opracowanie i odtworzenie lica tynków w nawiązaniu do tynków historycznych • wykonanie gruntowania i powłok malarskich 5.4. Prace w obrębie drewna elewacyjnego (mur szachulcowy) • oczyszczenie, wykonanie dezynfekcji i impregnacji biobójczej drewna • wykonanie bieżącej oceny stanu technicznego drewna; w razie potrzeby: wykonanie wzmocnienia drewna, wykonanie wymiany elementów drewnianych w zakresie koniecznym • wykonanie kompleksowej impregnacji biobójczej i ochronnej ogniowo konstrukcji drewnianej • wykonanie gruntowania i powłok malarskich z widocznym usłojeniem drewna 5.5. Prace w obrębie detalu architektonicznego tynkarskiego • usunięcie powłok malarskich wtórnych i zapraw tynkarskich wtórnych zniekształcających czytelność wizualną detalu oraz zapraw, uszkodzonych, odspojonych i obsypujących się • wzmocnienie detalu • uzupełnienia ubytków i odtworzenie pierwotnej formy detalu architektonicznego • odtworzenie brakujących gzymsów w tym gzymsu międzykondygnacyjnego oficyn (gzyms nad parterem oficyn), opasek okiennych i drzwi zewnętrznych • odtworzenie opaski płyty balkonowej • powierzchniowe opracowanie detalu ze szczególną dbałością w zachowaniu i podkreśleniu pierwotnego kształtu detalu • wykonanie gruntowania i powłok malarskich • hydrofobizacja strukturalna detalu architektonicznego UWAGA: Wykonanie prac konserwatorskich detalu architektonicznego tynkarskiego elewacji wg Zaleceń Konserwatorskich str. 14-15 opracowania: Wystrój Architektoniczny Elewacji dawnego budynku Starostwa przy ul. Kościuszki 9 w Kępnie autorstwa mgr Jana Macieja Piękniewskiego Dyplomowanego Konserwatora Zabytków 5.6. Prace w obrębie kominów murowanych • w przypadku potrzeby przemurować kominy istniejące na nowo • wykonanie tynków i gzymsów na kominach • powierzchniowe opracowanie lica kominów i gzymsów kominowych w nawiązaniu do tynków historycznych • wykonanie obróbek blacharskich kominów: góra, dół • wykonanie gruntowania i powłok malarskich • hydrofobizacja strukturalna kominów 5.7. Prace dotyczące stolarki okiennej i drzwiowej • odtworzenie – wykonanie stolarki okiennej drewnianej z historycznymi podziałami, historycznym detalem i profilami, w technice okien jednoramowych, dwuszynowych oraz profilowanych drewnianych parapetów wewnętrznych • odtworzenie górnych kwater z przeszkleniami oraz wykonanie powłok malarskich i klamek historycznych w istniejących drzwiach zewnętrznych • odtworzenie historycznego naświetla drzwi zewnętrznych (oficyna 2) • odtworzenie – wykonanie parapetów zewnętrznych w technologii z blachy miedzianej, montaż z ozdobnym „guzem” miedzianym jak w parapetach istniejących 5.8. Prace dotyczące detalu architektonicznego ze stali kutej i stali • Renowacja wraz z częściowym odtworzeniem istniejącego płotka przeciwśniegowego w elewacji tylnej • Odtworzenie wsporników i kwietników w technice kowalstwa artystycznego • Odtworzenie balustrady w technice kowalstwa artystycznego w obrębie balkonu • Remont płyty balkonu w konstrukcji stalowej wraz z wykonaniem warstw wykończeniowych płyty balkonu • Odtworzenie dwóch historycznych latarni narożnych w technice kowalstwa artystycznego • Nad drzwiami wejściowymi od podwórza wykonanie daszków ochronnych w technice kowalstwa artystycznego i szkła bezpiecznego UWAGA: Wykonanie prac konserwatorskich detalu architektonicznego elewacji ze stali kutej wg Zaleceń Konserwatorskich str. 14-15 opracowania: Wystrój Architektoniczny Elewacji dawnego budynku Starostwa przy ul. Kościuszki 9 w Kępnie autorstwa mgr Jana Macieja Piękniewskiego Dyplomowanego Konserwatora Zabytków 5.9. Prace dotyczące stopni zewnętrznych i podłogi tarasu na gruncie • Usunięcie warstw obluzowanych • Wykonanie na nowo wylewki betonowej przeciwwilgociowej • Wykonanie izolacji przeciwwilgociowej w płynie • Oblicowanie stopni zewnętrznych i podłogi tarasu płytą z kamienia naturalnego; granit strzegomski młotkowany / płomieniowany 5.10. Prace dotyczące stopni zewnętrznych granitowych • Wykonanie oczyszczenia stopni zewnętrznych granitowych • Wykonanie renowacji stopni zewnętrznych granitowych materiałami renowacyjnymi do granitu naturalnego • Odtworzenie progu z granitu w obrębie drzwi zewnętrznych - oficyna 2 5.11. Inne prace w obrębie elewacji tylnej budynku mieszkalno – użytkowego i elewacji oficyny • wykonanie remontu i odtworzenia dolnych profili drewnianego gzymsu okapowego w obrębie ryzalitu w elewacji tylnej budynku mieszkalno - użytkowego • wykonanie remontu drewnianych okapów lukarn dachowych w elewacji tylnej budynku mieszkalno - użytkowego • lokalne ustabilizowanie dachówek obluzowanych • odtworzenie dolnych rzędów dachówek w obrębie okapu lukarny murowanej wraz z odtworzeniem gzymsów okapowych w obrębie ww. lukarny • wykonanie kominka wentylacyjnego ceramicznego w dachu lukarny, w ramach likwidacji wylotu istniejącego wywiewu wentylacji grawitacyjnej w murze o konstrukcji szachulcowej • wykonanie obróbek blacharskich i orynnowania z blachy miedzianej • przełożenie istniejącego okablowania naściennego instalacji teletechnicznych na podtynkowe • remont instalacji odgromowej budynków w tym w pionach elewacji prowadzenie instalacji odgromowej podtynkowo • renowacja istniejących kominków stalowych w połaciach dachowych wraz z wykonaniem malowania kominków na kolor grafit mat • w posadzce tarasu na gruncie wykonanie odpływu dla wód opadowych, podłączenie odpływu do sąsiedniej rury spustowej podłączonej do kanalizacji deszczowej, w poziomie posadzki zakończenie odpływu kratką, w miejscu podłączenia odpływu do rury spustowej wykonanie rewizji • wygubienie optyczne w elewacjach: drzwiczek, klap rewizyjnych i kratek wentylacyjnych poprzez malowanie ww. elementów farbą w kolorze jak elewacja • wykonanie wypustów elektrycznych pod podłączenie latarni narożnych • wykonanie podtynkowo oświetlenia liniowego w górnej części węgarków drzwi zewnętrznych od podwórza (jak oświetlenie wejścia do budynku w elewacji frontowej) • w partii przyziemia wykonanie opaski z kamienia naturalnego na warstwie filtracyjnej żwiru. Uwaga: Jeżeli w toku prac remontowych wystąpią inne zniszczenia budynku w obrębie murów zewnętrznych i w innych częściach obiektu, należy o zniszczeniach powiadomić WUOZ Delegatura w Kaliszu, Inspektora nadzoru inwestorskiego i po akceptacji urzędu konserwatorskiego, należy wykonać niezbędne prace naprawcze, zgodnie z zasadami prowadzenia robót budowlanych i zgodnie ze sztuką budowlaną. Ponadto w ramach zadania należy przewidzieć: • wykonanie obróbki wewnętrznych parapetów, • wykonanie obróbki wewnętrznych wnęk okiennych wraz z pomalowaniem • wszelki inne niezbędne do zrealizowania zadania koszty i opracowania (np. wynikające z decyzji WKZ lub pozwolenia na budowę). 6. Nazw materiałów, urządzeń lub producentów, które mogą pojawić się w dokumentacji projektowej nie należy traktować jako narzuconych bądź sugerowanych przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza zastosowanie innych równoważnych materiałów lub urządzeń do podanych w dokumentacji (spełniających wymagania podane w projekcie budowlano-wykonawczym, projekcje budowlanym oraz STWiORB). Wykonawca, który na etapie realizacji robót budowlanych, powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 7. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji niniejszego zamówienia. 8.1. Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób realizujących zamówienie. Powyższy wymóg nie dotyczy osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w zakresie w jakim będą wykonywać osobiście usługi na rzecz Wykonawcy. 8.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane czynności. 9. Zamawiający wymaga minimalnego okresu gwarancji wynoszącego 3 lat. Uwaga: • termin przedłużonej gwarancji stanowi kryterium oceny ofert zgodnie z zapisami pkt 1. działu 14 SIWZ, • termin gwarancji należy zadeklarować w latach od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót budowlanych, • w ofercie należy wskazać okres przedłużonej gwarancji w przedziale od 3 do 5 lat. • brak deklaracji terminu gwarancji w pkt. 2 Formularza ofertowego bądź jego określenie poniżej wymaganego minimum tj. 3 lata skutkować będzie odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości:15. 000,00 zł 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 3.1. pieniądzu; 3.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3.3. gwarancjach bankowych; 3.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 3.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110). Wadium w formie poręczeń lub gwarancji musi wskazywać jako beneficjenta: Towarzystwo Budownictwa Społecznego – Kępno Sp. z o.o., Ul. Kościuszki 9, 63-600 Kępno. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr 07 1090 1144 0000 0000 1401 7656 z oznaczeniem: Wadium - „Remont elewacji tylnej budynku użytkowo-mieszkalnego oraz elewacji oficyn, w tym remont stolarki okiennej i drzwiowej” 4. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku Zamawiającego. Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji należy złożyć wraz z ofertą (w oryginale). Dokument wadium winien być dołączony do oferty w oddzielnej kopercie lub w sposób, który pozwoli na jego późniejszy zwrot wykonawcy bez naruszenia integralności całej oferty. Dokument wadium winien być oznaczony: Wadium - „Remont elewacji tylnej budynku użytkowo-mieszkalnego oraz elewacji oficyn, w tym remont stolarki okiennej i drzwiowej”. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność, jak wadium wniesione w pieniądzu. Dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione, dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba że wynika to z przepisów prawa. 6. Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1-4 ustawy Pzp, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, z zastrzeżeniem art. 148 ust. 4 ustawy Pzp. 8. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 7 działu 9, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Niewniesienie wadium w wymaganym terminie (także na przedłużony okres związania ofertą), w wymaganej wysokości lub dopuszczonej formie, skutkuje odrzuceniem oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 Pzp Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach