Przetargi.pl
Modernizacja budynków i terenu wpisanych do gminnej ewidencji zabytków w Dusznikach oraz Grodziszczku

Gmina Duszniki ogłasza przetarg

  • Adres: 64-550 Duszniki, Sportowa 1
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. +48612919075
  • Data zamieszczenia: 2024-07-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Duszniki
    Sportowa 1
    64-550 Duszniki, woj. wielkopolskie
    tel. +48612919075
    REGON: 631258365
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.duszniki.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Modernizacja budynków i terenu wpisanych do gminnej ewidencji zabytków w Dusznikach oraz Grodziszczku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia polega na modernizacji budynków i terenu wpisanych do gminnej ewidencji zabytków w Dusznikach oraz Grodziszczku i został podzielony na dwie (2) części stanowiące dwa (2) odrębne zadania. Za każdym razem, gdy w dalszej części SWZ nie wskazano inaczej, poszczególne postanowienia SWZ odnoszą się do każdej Części zamówienia.Szczegóły przedmiotu zamówienia w poszczególnych częściach są następujące.Część 1. Remont dworku w Dusznikach polega na wykonaniu elewacji budynku Biblioteki Publicznej i Centrum Animacji Kultury w Dusznikach wraz z wykonaniem prac związanych z zagospodarowaniem terenu wokół obiektu poprzez utworzenie oraz modernizację dojść do budynku z kostki betonowej. W zakresie inwestycji zaplanowano również przebudowę wejścia do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej znajdującego się w budynku Biblioteki Publicznej i Centrum Animacji Kultury w Dusznikach, co poprawi dostępność dla osób niepełnosprawnych, również bezpieczeństwo mieszkańców i gości odwiedzających budynek. Planuje się przeprowadzenie następujących robót: remont elewacji, zabezpieczenie przeciwwilgociowe ściany południowo-zachodniej, przebudowa kanału przeciwwilgociowego na tyłach obiektu z renowacją ściany piwnicy, przebudowa pochylni dla niepełnosprawnych przy wejściu południowo-wschodnim z dostosowaniem jej do obowiązujących przepisów, dostosowanie nawierzchni utwardzonej przy szczycie południowo-zachodnim do poziomu nowej pochylni i schodów, uzupełnienie rynien na odcinakach daszków szczytowych, wymiana kanalizacji deszczowej na odcinkach od rur spustowych do najbliższej studzienki, wykonanie drenażu opaskowego wzdłuż kanału.Zakres i sposób prowadzenia robót budowlanych należy wykonać przede wszystkim zgodnie z pozwoleniem Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie robót budowlanych na obszarze wpisanym do rejestru zabytków historycznego układu urbanistycznego, układu ruralistycznego albo historycznego zespołu budowlanego – Pozwolenie 483/A/2024 z dnia 01.07.2024r., sygnatura Po-Wn.5142.5628.2.2024.2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony jest w:W odniesieniu do Części 1 zamówienia: Załączniku nr 1.1 do SWZ – Dokumentacji projektowej, na którą składają się następujące foldery/pliki:I. PB – Projekt budowlany dla inwestycji: „Remont dworku w Dusznikach”, w tym: Projekt Zagospodarowania Terenu, Projekt Architektoniczno-Budowlany, Załączniki formalno-prawne (m.in. Pozwolenie 483/A/2024 z dnia 01.07.2024r., sygnatura Po-Wn.5142.5628.2.2024, Opinia geotechniczna);II. PT_A – Projekt Techniczny Architektury z projektem zabezpieczenia nasadzeń dla inwestycji: „Remont dworku w Dusznikach”;III. PT_IS – Projekt Techniczny Drenażu i Odwodnienia dla inwestycji: „Remont dworku w Dusznikach”;IV. Przedmiar Robót dla inwestycji: „Remont dworku w Dusznikach”;V. STWiOR – Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót dla inwestycji: „Remont dworku w Dusznikach”; Załączniku nr 11 do SWZ – Projekt Umowy; – które winny być łącznie rozpatrywane;1. Przedmiot zamówienia polega na modernizacji budynków i terenu wpisanych do gminnej ewidencji zabytków w Dusznikach oraz Grodziszczku i został podzielony na dwie (2) części stanowiące dwa (2) odrębne zadania. Za każdym razem, gdy w dalszej części SWZ nie wskazano inaczej, poszczególne postanowienia SWZ odnoszą się do każdej Części zamówienia.Szczegóły przedmiotu zamówienia w poszczególnych częściach są następujące.Część 2. Remont dachu budynku na terenie miejscowości Grodziszczko polega na wymianie dachu na budynku po byłej szkole w Grodziszczku, w którym mieści się świetlica wiejska. Planowane roboty obejmować mają remont dachu budynku. Przewiduje się wymianę pokrycia dachowego, konserwację i częściową wymianę elementów konstrukcji dachowej, przy czym wymieniane elementy będą odtwarzane w oparciu o inwentaryzację stanu istniejącego, z zachowaniem detali. W ramach remontu, przeprowadzona zostanie też wymiana deskowania podłogi strychu. W części użytkowej poddasza planuje się realizację ocieplenia dachu w grubości konstrukcji.Modernizacja budynków i terenu wpisanych do gminnej ewidencji zabytków w Dusznikach i Grodziszczku jest zadaniem gminnym dofinansowanym z Rządowego Programu Ochrony Zabytków NR RPOZ/2022/11095/PolskiLad.W odniesieniu do Części 2 zamówienia: Załączniku nr 1.2 do SWZ – Dokumentacji projektowej, na którą składają się następujące foldery/pliki:I. PB – Projekt budowlany dla inwestycji: „Remont dachu budynku”, w tym: Projekt Architektoniczno-Budowlany, Załączniki formalno-prawne (m.in. uzgodnienie Wielkopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 16.05.2023r., sygnatura Po.WN.5142.3649.3.2023; Decyzja Starosty Powiatu Szamotulskiego Nr 266/2023 z dnia 13.07.2023r. zatwierdzająca projekt architektoniczno-budowlany i udzielająca pozwolenie na budowę);II. PT_A – Projekt Techniczny Architektury dla inwestycji: „Remont dachu budynku”;III. PT_K – Projekt Techniczny Branży Konstrukcyjnej dla inwestycji: „Remont dachu budynku”;IV. Przedmiar Robót dla inwestycji: „Remont dachu budynku”;V. STWiOR – Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru dla inwestycji: „Remont dachu budynku”; Załączniku nr 11 do SWZ – Projekt Umowy (jednolity dla Części 1 i 2 zamówienia); – które winny być łącznie rozpatrywane;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: XVII. Wymagania dotyczące wadium:1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium:W Części 1. Remont dworku w Dusznikach: w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych i 00/100);W Części 2. Remont dachu budynku na terenie miejscowości Grodziszczko: w wysokości 8.000,00zł (słownie: osiem tysięcy złotych i 00/100).2. Wadium może być wniesione według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawyz dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 419).3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Duszniki nr 56907200020000012720000007, z adnotacją na poleceniu przelewu:„WADIUM,Znak sprawy: RRG.271.13.2024,Modernizacja budynków i terenu wpisanych do gminnej ewidencji zabytków w Dusznikach oraz Grodziszczku” [Wskazać odpowiednio, na którą Część zamówienia opisaną w SWZ wnoszone jest wadium: Część 1 i/lub Część 2 zamówienia].Uwaga !Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą.Ze względu na ryzyko związane z czasem trwania okresu rozliczeń międzybankowych Zamawiający zaleca dokonanie przelewu ze stosownym wyprzedzeniem.4. Wadium wnoszone w formie poręczenia lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.Pozostałe wymagania dot. wadium w rozdziale XVII SWZ.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu o zamówienie publiczne może wziąć udział Wykonawca, który spełnia wymagania Zamawiającego określone w niniejszej SWZ oraz nie podlega wykluczeniu, w okolicznościach,o których mowa w rozdziale VIII SWZ, tj.:1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziałuw postępowaniu, określone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp, dotyczące:1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu.1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika toz odrębnych przepisów:Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu.1.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu.1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:a) Zamawiający uzna wyżej wymieniony warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: wykonał należycie, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie (2) roboty budowlane w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U.z 2023r. poz. 682 ze zm.): polegające na budowie lub przebudowie lub remoncie obiektu kubaturowego wpisanego do rejestru zabytków nieruchomych lub gminnej ewidencji zabytków o wartości minimalnej 500 000,00 zł brutto (słownie: pięćset tysięcy złotychi 00/100) dla każdej roboty budowlanej (wartość roboty budowlanej nie podlega sumowaniu) – warunek dotyczący Części 1. Remont dworku w Dusznikach; polegające na wykonaniu lub wymianie pokrycia dachowego obiektu kubaturowego o wartości minimalnej 200 000,00 zł brutto (słownie: dwieście tysięcy złotych i 00/100) dla każdej roboty budowlanej (wartość roboty budowlanej nie podlega sumowaniu) – warunek dotyczący Części 2. Remont dachu budynku na terenie miejscowości Grodziszczko;Uwaga !Definicja „budowy” – na potrzeby niniejszej SWZ przez „budowę” rozumie się wykonanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego, zgodnie z art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U.z 2024r. poz. 725 ze zm.).Definicja „przebudowy” – na potrzeby niniejszej SWZ przez „przebudowę” rozumie się wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji, zgodnie z art. 3 pkt 7a ustawy z dnia7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 725 ze zm.).Definicja „remontu” – na potrzeby niniejszej SWZ przez „remont” rozumie się wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego,a niestanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym, zgodnie z art. 3 pkt 8 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane(t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 725 ze zm.).Definicja „wykonanej roboty budowlanej” – na potrzeby niniejszej SWZ przez „wykonaną robotę budowlaną” rozumie się zakończone zadania inwestycyjne w zakresie wykonanych kompletnych robót budowlanych w pełni zakończonych pod każdym względem wraz z uruchomieniem i uzyskaniem wyników badań mikrobiologicznych zgodnych z powszechnie obowiązującym przepisami oraz zadania inwestycyjne oddane do użytkowania.b) dysponuje lub będzie dysponował osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi, tj.:W Części 1. Remont dworku w Dusznikach: jedną (1) osobą skierowaną do pełnienia funkcji Kierownika budowy/Kierownika robót budowlanych – wymagania:• osoba ta musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,• osoba ta musi posiadać co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe (liczone od daty wystawienia uprawnień w przedmiotowej specjalności); jedną (1) osobą skierowaną do pełnienia funkcji Kierownika robót, posiadającą kwalifikacje, o których mowa w art. 37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U. z 2022r. poz. 840 ze zm.) – wymagania:• osoba ta musi posiadać uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury; jedną (1) osobą skierowaną do udziału w pracach objętych przedmiotem zamówienia, która jest osobą uprawnioną do kierowania pracami z zakresu zabytkowej zieleni, zgodnie z art. 37b ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U. z 2022r. poz. 840 ze zm.) – wymagania:• osoba ta kierować będzie pracami konserwatorskimi oraz pracami restauratorskimi przy zabytkach będących parkami wpisanymi do rejestru albo innego rodzaju zorganizowaną zielenią wpisaną do rejestru oraz musi posiadać ukończone studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, których program obejmuje zajęcia lub grupy zajęć umożliwiające nabycie wiedzy i umiejętności w tym zakresie, oraz która po rozpoczęciu studiów drugiego stopnia lub po zaliczeniu szóstego semestru jednolitych studiów magisterskich, przez co najmniej 9 miesięcy brała udział w pracach konserwatorskich lub pracach restauratorskich prowadzonych przy tego rodzaju zabytkach wpisanych do rejestru, lub była zatrudniona przy tych pracach w muzeum będącym instytucją kultury;W Części 2. Remont dachu budynku na terenie miejscowości Grodziszczko: jedną (1) osobą skierowaną do pełnienia funkcji Kierownika budowy/Kierownika robót budowlanych – wymagania:• osoba ta musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,• osoba ta musi posiadać co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe (liczone od daty wystawienia uprawnień w przedmiotowej specjalności).Uwaga !Definicja „uprawnień budowlanych” – bez ograniczeń – na potrzeby niniejszej SWZ przez „uprawnienia budowlane” – bez ograniczeń rozumie się uprawnienia budowalne wydane zgodnie z ustawą z dnia7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2024r. poz. 725 ze zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2019r. poz. 831), albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, które pozwalać będą na pełnienie funkcji kierownika budowy odpowiednio we właściwej specjalności wymaganej przez Zamawiającego przy realizacji niniejszego zamówienia.Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 roku o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2023r. poz. 334 ze zm.).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-08-27

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach