Przetargi.pl
Remont drogi dojazdowej do gruntów rolnych o nawierzchni asfaltowej w Sosnówce dz. nr 669/1

Gmina Podgórzyn ogłasza przetarg

  • Adres: 58-562 Podgórzyn, ul. Żołnierska 14
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 7621093 , fax. 075 7621358
  • Data zamieszczenia: 2010-07-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Podgórzyn
    ul. Żołnierska 14 14
    58-562 Podgórzyn, woj. dolnośląskie
    tel. 075 7621093, fax. 075 7621358
    REGON: 23082171800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.podgorzyn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Remont drogi dojazdowej do gruntów rolnych o nawierzchni asfaltowej w Sosnówce dz. nr 669/1
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. STAN ISTNIEJĄCY Odcinek drogi gminnej dz. nr 669/1 przewidziany do remontu przebiega na terenie gminy Podgórzyn i powiatu jeleniogórskiego od skrzyżowania z drogą powiatową 2653 D w Sosnówce na wysokości kościoła w kierunku obszarów leśnych wzdłuż gruntów rolnych przylegających bezpośrednio do pasa drogowego. Stan nawierzchni wymaga zabiegów remontowych z uwagi na znaczne zniszczenie i koleinowanie nawierzchni. Po dokonaniu wzmocnienia osłabionych odcinków drogi pozostała część jezdni nadaje się do wykorzystania jako warstwa podbudowy pod nową nawierzchnię bitumiczną. Na długości drogi zaobserwować można ruch pojazdów rolniczych (oraz maszyn budowlanych), który z uwagi na znajdujące się wzdłuż pasa drogowego grunty rolne jest znaczny szczególnie w okresach prac rolniczych. System odwodnienia pasa drogowego uległ degradacji co doprowadziło do uszkodzeń korpusu drogi. Zniszczeniu lub znacznemu pogorszeniu parametrów technicznych uległy obiekty inżynierskie (przepusty) oraz rowy odwodnieniowe. Lokalnie zawyżone pobocza powodują utrudnienia w spływie wód opadowych i roztopowych z korpusu drogi. W przypadku nie podjęcia naprawy tego odcinka, droga ulegnie dalszemu zniszczeniu, co spowoduje że nakłady na jej odbudowę będą zdecydowanie większe niż zakres planowanego remontu. Aby droga nadawała się do normalnej eksploatacji należy niezwłocznie wykonać jej remont, polegający na odtworzeniu systemu odwodnienia oraz wzmocnieniu warstw konstrukcyjnych podbudowy drogi i ułożeniu nowej nawierzchni bitumicznej. 2. PARAMETRY PROJEKTOWANEJ DROGI - długość odcinka drogi do remontu - 770,94 m - szerokość jezdni - 3,0 ÷ 5,4 m - powierzchnia jezdni - 2 798,0 m2 - szerokość chodnika - 1,5 m - powierzchnia chodnika - 208,0 m2 - spadki podłużne - do 3 % - spadki poprzeczne - do 2 % - szerokość poboczy - 0,40 ÷ 1,00 m - spadek poprzeczny poboczy - 5 % - pochylenie skarp nasypów i rowów - 1:1,5 - rowy przydrożne - 351,0 m - ruch - KR2 3. ROZWIĄZANIA PROJEKTOWE Remont odcinka drogi zaprojektowano tak, aby sytuacyjnie trasę drogi dopasować do istniejących szerokości pasa drogowego oraz wysokościowo do niwelety istniejącej drogi. 3.1. Konstrukcja jezdni Na podstawie dokonanych uzgodnień oraz w oparciu o wyniki analizy i dokonanych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych zaprojektowano następującą konstrukcję jezdni: - w km od 0+000,00 ÷ 0+227,47 pow. 45,80 m2: remont cząstkowy nawierzchni z frezowaniem - frezowanie nawierzchni w miejscach uszkodzeń; - oczyszczenie frezowanej nawierzchni bitumicznej; - skropienie asfaltem istniejącej nawierzchni bitumicznej w ilości 0,5 kg/m2; - wyrównanie ubytków w istniejącej nawierzchni mieszanką mineralno - bitumiczną asfaltową w ilości średnio 100 kg/m2; - w km od 0+000 ÷ 0+227,47 pow. 1068,00 m2: - oczyszczenie istniejącej nawierzchni bitumicznej; - skropienie asfaltem istniejącej nawierzchni bitumicznej w ilości 0,5 kg/m2; - wykonanie warstwy wiążąco profilującej nawierzchni z mieszanki mineralno- bitumicznej asfaltowej o grubości 5 cm; - wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanki mineralno- bitumicznej asfaltowej o grubości 4 cm; - w km od 0+227,47÷ 0+770,94 pow. 487,20 m2: wzmocnienie podbudowy tłuczniowej: - frezowanie nawierzchni w miejscach uszkodzeń (zgodnie z PZT i przedmiarem); - wyrównanie podbudowy tłuczniem o grubości warstwy 10 cm; - skropienie asfaltem podbudowy w ilości 0,5 kg/m2; - wyrównanie wzmocnionej nawierzchni mieszanką mineralno - bitumiczną asfaltową w ilości średnio 100 kg/m2; - w km od 0+227,47÷ 0+770,94 pow. 1730,00 m2: - oczyszczenie istniejącej nawierzchni bitumicznej; - skropienie asfaltem istniejącej nawierzchni bitumicznej w ilości 0,5 kg/m2; - wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni z mieszanki mineralno- bitumicznej asfaltowej o grubości 4 cm; - wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanki mineralno- bitumicznej asfaltowej o grubości 4 cm; 3.2. Konstrukcja chodnika Z uwagi na bezpieczeństwo dzieci w rejonie szkoły zaprojektowano chodnik o szerokości 1,50 m i następującej konstrukcji: - w km od 0+000 ÷ 0+140 pow. 208 m2: - warstwa odsączająca gr. 10 cm; - stabilizacja gruntu cementem gr. 15 cm; (w miejscach obniżeń krawężników 16,5 m2). - podbudowa z kruszywa kamiennego gr 15 cm; - podsypka cementowo piaskowa 1:4 gr. 3 cm; - kostka betonowa POLBRUK gr. 8 cm; 3.3. Konstrukcja zjazdów - w km 0+137,33 - 5,3 m2 - w km 0+140,07 - 22,0 m2 - w km 0+157,80 - 8,7 m2 - w km 0+323,37 - 13,9 m2 - w km 0+347,18 - 10,7 m2 - warstwa odsączająca gr. 10 cm; - dolna warstwa podbudowy tłuczniowej gr. 15 cm; - górna warstwa podbudowy z klińca gr. 8 cm; - skropienie asfaltem podbudowy tłuczniowej w ilości 0,5 kg/m2; - wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni z mieszanki mineralno- bitumicznej asfaltowej o grubości 4 cm; - wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanki mineralno- bitumicznej asfaltowej o grubości 4 cm; 3.4. Konstrukcja skrzyżowań - w km 0+562,46 pole pow. 60,00 m2: - warstwa odsączająca gr. 10 cm; - dolna warstwa podbudowy tłuczniowej gr. 15 cm; - górna warstwa podbudowy z klińca gr. 8 cm; - skropienie asfaltem podbudowy tłuczniowej w ilości 0,5 kg/m2; - wykonanie warstwy wiążącej nawierzchni z mieszanki mineralno- bitumicznej asfaltowej o grubości 4 cm; - wykonanie warstwy ścieralnej nawierzchni z mieszanki mineralno- bitumicznej asfaltowej o grubości 4 cm; 3.5. Konstrukcja poboczy - w km od 0+103,50 ÷ 0+227,47 pow. 103,7 m2 / 8,3 m3: - Wyprofilowanie i wzmocnienie materiałem kamiennym poboczy 8,3 m3 - w km 0+103,50 0+227,47 obustronnie, z wyłączeniem chodnika średnia grubość 8 cm i szerokość 0,4 m ze spadkiem 5 do 6 % od jezdni - Powierzchniowe utrwalanie poboczy asfaltem i grysem kamiennym o wym. 2-5 mm w ilości 8 dm3/m2 - 103,7 m2 - w km 0+103,50 0+227,47 obustronnie, z wyłączeniem chodnika - w km od 0+227,47 ÷ 0+770,94 pow. 462,5 m2 / 37,0 m3 / 18,5 m3: - Wyprofilowanie i wzmocnienie materiałem kamiennym poboczy 37,0 m3 - w km 0+227,47 0+770,94 obustronnie, średnia grubość 8 cm i szerokość 0,4 m ze spadkiem 5 do 6 % od jezdni - Zamknięcie poboczy destruktem asfaltowym z frezowania nawierzchni-18,5 m3 - w km 0+227,47 0+770,94 obustronnie, 3.6. Odwodnienie W celu prawidłowego odwodnienia nawierzchni jezdni i przyległego terenu zaprojektowano spadki poprzeczne i podłużne drogi, rowy i przepusty tak aby odprowadzić wody opadowe poza korpus drogi do rowu i dalej do rowów melioracyjnych. Szerokość dna rowu 40 cm, nachylenie skarp 1:1,5, głębokość rowu min 1,0 m. względem niwelety drogi. - Projektowane do wykonania lub odtworzenia rowy z wyprofilowaniem dna szer. 0,4 m i skarp 1:1,5 z dopasowaniem niwelety dna rowu do dna przepustów i odwozem nadmiaru gruntu na odl. do 10 km: - 0+237 do 0+342, L= 105 m - 0+350 do 0+545, L= 195 m - oraz wyloty do rowów melioracyjnych L=51,0 m Łącznie długość rowów L = 351,0m - Projektowane przepusty rurowe z rur z tworzywa PEHD wraz z ławą o średnicy 40 cm na zjazdach: - w km 0+323,37 L= 6,0 m - w km 0+347,18 L= 8,0 m - Projektowany przepust rurowy z rur z tworzywa PEHD wraz z ławą o średnicy 50 cm pod jezdnią: - w km 0+342,21 L= 6,0 m - Projektowane ścianki przepustów z kamienia - 2 szt. dla rur ? 400mm i 2 szt dla rur ? 500mm z umocnieniem wlotów i wylotów 4. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu - Bariery drogowe stalowe SP-09 L=12,0m - w km 0+582,80 do 0+594,80 - L= 12,0 m w tym zakończenie barier 2 szt. po 4,0 m L=8,0 m
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://podgorzyn.signform.pl/podgorzyn/browse.php?catprz=527
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach