Przetargi.pl
Realizacja zajęć dodatkowych dla uczniów ZSP nr 3, ZSP nr 4 i SOSW w Bełchatowie, w związku z realizacją projektu Profesjonalnie przygotowani uczniowie szkół zawodowych- kluczem wejścia na lokalny rynek pracy współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Zarząd Powiatu w Bełchatowie ogłasza przetarg

  • Adres: 97-400 Bełchatów, ul. Pabianicka 17/19
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 6358600 , fax. 044 6358617
  • Data zamieszczenia: 2012-01-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu w Bełchatowie
    ul. Pabianicka 17/19 17/19
    97-400 Bełchatów, woj. łódzkie
    tel. 044 6358600, fax. 044 6358617
    REGON: 59064842200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-belchatowski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja zajęć dodatkowych dla uczniów ZSP nr 3, ZSP nr 4 i SOSW w Bełchatowie, w związku z realizacją projektu Profesjonalnie przygotowani uczniowie szkół zawodowych- kluczem wejścia na lokalny rynek pracy współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    W ramach realizacji zajęć dodatkowych przeprowadzonych będzie 6 656 godzin lekcyjnych, w tym: 1) zajęcia zawodowe- po 180 h: a) dla uczniów ZSP nr 3: -budownictwo -elektronika -elektryka -mechanika -górnictwo odkrywkowe -informatyka -teleinformatyka b) dla uczniów ZSP nr 4: -hotelarstwo -ekonomia -fryzjerstwo -żywienie i gosp. domowe -logistyka c) dla uczniów SOSW: - żywienie i gosp. domowe -komputerowy skład tekstu z elementami AUTO CAD. W ramach zajęć z budownictwa, elektryki i mechaniki winny być realizowane m.in. zagadnienia dotyczące wdrażania i instalacji technologii ograniczających emisję CO2 oraz w ramach budownictwa zagadnienia dotyczące Budownictwa Naturalnego (zgodnie z celami określonymi w strategii Europa 2020). 2) zajęcia ogólne- po 180 h w każdej szkole (ZSP Nr 3, ZSP Nr 4 i SOSW): -jęz. polski, -jęz. niemiecki (z wyłączeniem SOSW), -jęz. angielski, -matematyka, -przedsiębiorczość, -zajęcia sportowe. Celem ww zajęć jest przygotowanie uczniów do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe oraz rozwijanie u nich następujących kompetencji kluczowych: -porozumiewanie się w jęz. ojczystym i obcym, -matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne, -informatyczne, -umiejętność uczenia się, -inicjatywność i przedsiębiorczość. 3) szkolenie z Zasady równości płci- każda grupa na początku projektu musi przejść 2 h tego rodzaju zajęć. Łącznie 56 h. Ich celem jest: -zdobycie wiedzy na temat uprzedzeń, stereotypów i przepisów prawa związanych z równością płci i przeciwdziałaniem dyskryminacji, -przyjrzenie się własnej postawie oraz zdobycie umiejętności jej oceny , -nabycie właściwych nawyków i postaw w w/w temacie. Zajęcia winny być prowadzone w formie warsztatowej. Należy zaznaczyć, że 1 h zajęć będzie wspólna dla uczniów i uczennic, natomiast druga, ze względu na stwierdzoną w szkołach dyskryminację płci, przeznaczona ma być dla samych uczennic tak, by otrzymały one potrzebną im wiedzę i wsparcie psychologiczne, dzięki czemu wyrównały szansę w wybranym przez nie życiu społecznym i zawodowym. 4) doradztwo zawodowe- w ramach projektu dla każdej grupy muszą odbywać się również zajęcia z doradcą zawodowym- 1 h w miesiącu (łącznie 1 200 h). Zajęcia takie mają pomóc BO w zdobyciu wiedzy w zakresie własnych predyspozycji zawodowych, przyjęciu odpowiednich postaw oraz zrozumieniu otoczenia. Każde zajęcia powinny być prowadzone metodami tzw. aktywnymi (np. warsztaty, burza mózgów, dyskusja, gry dyd., elementy dramy, praca w małych gr. itp.). Na zajęciach powinny być stosowane różnorodne formy zajęć (zbiorowa, grupowa i indywidualna) w zależności od potrzeb zajęć i uczniów. W przypadku zgłoszenia przez uczennice problemów w rozumieniu zagadnień technicznych na zajęciach zawodowych, kolejna godz. zajęć po zaistnieniu problemu, musi zostać przeprowadzana tylko dla nich. W ten sposób będą one lepiej poruszały się w zagadnieniach technicznych. Na początku i na końcu każdego semestru powinny zostać przeprowadzone sprawdziany, które będą miały na celu zweryfikowanie postępów w nauce. Ich wyniki należy każdorazowo przedstawiać w formie pisemnej Zamawiającemu. Zajęcia realizowane będą od II sem. roku szk. 2011-2012 do VI 13 (z przerwami na ferie letnie i zimowe). Na każdy przedmiot uczęszczać będzie po 30 uczniów w danej szkole podzielonych na 3 grupy (z wyjątkiem SOSW). W SOSW ze względu na specyficzny charakter placówki (uczniowie niepełnosprawni) 40 BO będzie podzielonych na 7 grup przedmiotowych. Istnieje możliwość dokonania zmian w w/w proporcjach w przypadku wystąpienia takiej konieczności. Wskazana powyżej ogólna liczba godzin w ilości 6 656 stanowi jednak obowiązkową i niezmienialną liczbę godzin lekcyjnych konieczną do zrealizowania w ramach niniejszego zamówienia. Praktyki zawodowe- łącznie 11 250 h: W ramach podpisanego w dniu 13.11.08 r. pomiędzy powiatem a RIG w Beł., FRG Zelów, ARR ARREKS S.A., BKPPT Sp. z o.o. i Stowarzyszeniem na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Gminy Kleszczów Porozumienia, uczniowie biorący udział z zajęciach zawodowych (tj. 375 os.), będą kierowani na praktyki do powyższych instytucji lub zrzeszonych w nich firm lub innych przedsiębiorstw. Każdy z nich odbędzie w ten sposób 10 h praktyk w semestrze. Zgodnie z przepisami, pomiędzy każdym BO a pracodawcą przyjmującym go na praktykę, zostanie podpisana stosowna umowa. Za przyjęcie i odbywanie praktyk pracodawca nie będzie jednak otrzymywał żadnego wynagrodzenia. Obowiązkiem Zamawiającego będzie podpisaniu w/w umów. Do obowiązków Wykonawcy należało będzie koordynowanie przebiegu praktyk i rozliczanie z nich uczniów. Zajęcia będą się odbywały w pomieszczeniach ZSP nr 3, ZSP nr 4 i SOSW w Bełchatowie, zaraz po zajęciach lekcyjnych i w sposób nie kolidujący z nimi. W przypadku, gdy zachodzić będzie taka konieczność, dopuszcza się prowadzenie zajęć w innym miejscu niż siedziba danej szkoły oraz w dni wolne od pracy tj. w soboty lub niedziele. Liczba Beneficjentów Ostatecznych biorących udział w zajęciach to 760 uczniów ZSP nr 3, ZSP nr 4 i SOSW. Za nabór BO do projektu odpowiadać będzie Zamawiający. Liczebność grup może ulec zwiększeniu jedynie w uzasadnionych przypadkach i po akceptacji Zamawiającego. Wskazana ogólna liczba BO projektu może ulec zmianie ze względu na planowaną rekrutację oraz zdarzenia losowe niemożliwe do przewidzenia. Jeżeli ostateczna liczba uczniów po przeprowadzonej rekrutacji ulegnie zwiększeniu nie wpłynie to na zwiększenie ogólnej liczby godzin zajęć do zrealizowania, ani na zwiększenie wynagrodzenia. W programie każdych zajęć należy uwzględnić wszystkie cele edukacyjne, treści nauczania i umiejętności określone w podstawie programowej. Należy uwzględnić nie tylko powtarzanie i scalanie wiedzy przekazanej uczniom na zajęciach szkolnych, ale również dać im możliwość przyswojenia nowych wiadomości i nabycie nowych umiejętności na poziomie dostosowanym do ich potrzeb, możliwości i oczekiwań. Zajęcia powinny być prowadzone przez wyspecjalizowanych nauczycieli mających: 1) kwalifikacje do prowadzenia danych zajęć zgodne z aktualnym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenie lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, 2) doświadczenie w pracy z młodzieżą szkół ponadgimnazjalnych, przy czym przez doświadczenie rozumie się co najmniej 5-letni staż pracy w tych klasach. Wykonawca winien zapewnić: 1) dla poszczególnych zajęć informacje dotyczące realizowanego programu z uwzględnieniem: a) celów zajęć, b) form i metod pracy, c) środków dydaktycznych, d) zakresów treści, e) ramowych planów zajęć, f) efektów zajęć, g) ewaluacji; 2) nauczycieli z odpowiednimi kwalifikacjami i doświadczeniem, 3) szczegółowy plan zajęć, 4) niezbędne materiały biurowe i pomoce dydaktyczne, w tym np. niezbędne produkty spożywcze na zajęcia, itp., 5) zatrudnianym przez siebie nauczycielom możliwość przygotowywania niezbędnych materiałów dydaktycznych, w tym kserowanie kart pracy, sprawdzianów itp., 6) prowadzenie dokumentacji projektu zgodnie z wytycznymi przekazanymi przez Zleceniodawcę, 7) prawo wglądu do dokumentów Wykonawcy związanych z realizacją Projektu, w tym dokumentów finansowych, 8) obsługę biurową realizowanej usługi (np. sekretarkę), 9) osobę koordynującą przebieg realizacji usługi oraz pozostającą do kontaktu w sprawach związanych z realizacją zamówienia, 10) ciągłą promocję projektu prowadzoną zgodnie z aktualnymi wytycznymi dotyczącymi promocji projektów finansowanych ze środków EFS.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 800000004
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.e-bip.pl/start/46 / Zamówienia publiczne 2012
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach