Przetargi.pl
Realizacja ścieżki udziału uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej- START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w zajęciach Klubu Integracji Społecznej w latach 2013 - 2014 - w 2013 roku.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 75-412 Koszalin, Al. Monte Cassino 2
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 094 3160300 , fax. 0-94 3160328
  • Data zamieszczenia: 2013-05-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    Al. Monte Cassino 2 2
    75-412 Koszalin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 094 3160300, fax. 0-94 3160328
    REGON: 00380182900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: mops.koszalin.ibip.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja ścieżki udziału uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej- START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w zajęciach Klubu Integracji Społecznej w latach 2013 - 2014 - w 2013 roku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Realizacja ścieżki udziału uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej- START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w zajęciach Klubu Integracji Społecznej w latach 2013 - 2014 - w 2013 roku. Zamówienie realizowane jest w częściach: I część - 2013 rok obejmuje niniejsze postępowanie. Przedmiotem zamówienia jest realizacja ścieżki udziału uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej- START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w zajęciach Klubu Integracji Społecznej w latach 2013 - 2014 - w 2013 roku polegającej na organizacji i realizacji następujących Działań: Działanie A - Trening komunikacji interpersonalnej (Gr. I) Działanie B - Warsztaty wizażu i stylizacji (Gr. I) Działanie C - Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy (Gr. I) Działanie D - Warsztaty rękodzieła artystycznego (Gr. I) Działanie E - Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej (Gr. I) Działanie F 1 - Warsztaty Szkoła dla rodzica (Gr. II A, II B) Działanie F 2 - Akademia Atrakcji - zajęcia warsztatowo - edukacyjne dla dzieci (w czasie warsztatów Szkoła dla rodzica) Działanie G - Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy Mama i tata idą do pracy (Gr. II A, II B) Działanie H - Warsztaty wizażu i stylizacji (Gr. II A, II B) Działanie I - Warsztaty kulinarne (Gr. II A, II B) Działanie J - Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej (Gr. II A, II B) Działanie K - Warsztaty Aktywnego Poszukiwania Pracy i Autoprezentacji (Gr. III) Działanie L - Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej (Gr. III) Działanie M - Warsztaty Podstawy obsługi komputera (Gr. III) Działanie N - Trening komunikacji interpersonalnej (Gr. IV) Działanie O - Warsztaty Aktywnego Poszukiwania Pracy i Autoprezentacji (Gr. IV) Działanie P - Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej (Gr. IV) Działanie R - Warsztaty z podstaw przedsiębiorczości (Gr. IV) Uczestnicy projektu realizujący zajęcia w Klubie Integracji Społecznej zostali podzieleni na 5 grup. Każda z grup będzie realizować odrębną ścieżkę udziału w zajęciach: Grupa I - osoby niepełnosprawne - do 40 osób: - osoby bezrobotne i lub nieaktywne zawodowo i lub zatrudnione, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej, posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (lub równoważne); głównie osoby z zaburzeniami psychicznymi, osoby z zaburzeniami układu ruchu, osoby z zaburzeniami układu oddechowego i krążenia i inne. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia poszczególnych Działań dla Grupy I (Działanie A, B ,C ,D ,E): Działanie A - Trening komunikacji interpersonalnej - 5 dni x 6 godz. X 3 podgrupy (średnio 13 osób w grupie, 40 osób łącznie) = łącznie 90 godz. Cel: skuteczność komunikacji interpersonalnej (komunikacja werbalna i niewerbalna), integracja uczestników, nabycie praktycznych umiejętności załatwiania spraw urzędowych, wygląd zewnętrzny, czystość i higiena osobista. Tematyka: - wprowadzenie w zasady komunikacji interpersonalnej; - trening podstawowych reguł komunikacji interpersonalnej; - zapoznanie uczestników z zasadami skutecznego porozumiewania się, itp.; - kreowanie własnego wizerunku; - spotkanie z zaproszoną osobą niepełnosprawną; - rola mowy ciała w komunikacji interpersonalnej; - bariery komunikacyjne, itp.; - praktyczne zastosowanie zajęć z komunikacji werbalnej i niewerbalnej nastąpi w trakcie wspólnych (grupowych) wizyt - nabycie umiejętności załatwiania spraw urzędowych (1 wizyta dla każdej podgrupy w PUP Urzędzie Skarbowym ZUS) oraz zastosowanie komunikacji werbalnej (1 wyjście dla każdej podgrupy na przedstawienie otwarte w instytucji kultury na terenie Koszalina). Organizacja i przeprowadzenie po stronie Wykonawcy (koszty biletów, opieki nad grupą). Działanie B - Warsztaty wizażu i stylizacji - 4 dni x 6 godz. X 2 podgrupy (średnio 10 osób w grupie, 20 osób łącznie) = łącznie 48 godz. Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego, w tym powrót na rynek Pracy i aktywizację zawodową uczestników. Tematyka: - analiza kolorystyczna - indywidualny dobór kolorów, fryzury; - zasady doboru garderoby (nabycie umiejętności skutecznego tuszowania mankamentów urody i podkreślenia atutów, dobór garderoby do miejsca pracy lub poszukiwanego zatrudnienia); - zasady łączenia kolorów i dobierania dodatków do garderoby; - psychologia koloru; - dobór stroju, makijażu i fryzury na różne okazje, ze szczególnym uwzględnieniem pełnienia ról zawodowych i społecznych; - techniki makijażu, dobór kosmetyków; - Zadbany mężczyzna - elegancki mężczyzna - wskazówki dla panów; - konsultacje odzieżowe - dobór garderoby na rozmowę kwalifikacyjną; - analiza kształtu twarzy, wykonanie makijażu fryzury; - dokumentacja fotograficzna (profesjonalny fotograf). Działanie C - Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy - 3 dni x 5 godz. X 3 podgrupy (średnio po 13 osób w grupie, 40 osób łącznie) = łącznie 45 godz. Cel: przygotowanie do skuteczniejszego działania na rynku pracy, indywidualna analiza sytuacji zawodowych poszczególnych uczestników Tematyka: - omówienie aktualnej sytuacji na rynku pracy; - prawa i obowiązki pracowników, w tym prawa kobiet; - wymogi pracodawców wobec potencjalnych pracowników; - elastyczne formy zatrudnienia; - prowadzenie własnej działalności gospodarczej i źródła pozyskiwania dotacji; - przygotowanie CV i listu motywacyjnego; - rozmowa kwalifikacyjna (ćwiczenia praktyczne). Działanie D - Warsztaty rękodzieła artystycznego - 10 dni x 6 godz. X 2 podgrupy (po 10 osób w grupie, 20 osób łącznie) = łącznie 120 godz. Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego uczestników i powinny pełnić funkcję terapii zajęciowej - usprawniać uczestników fizycznie i psychicznie. Tematyka: - zapoznanie uczestników z różnymi dziedzinami rękodzieła artystycznego: filc, decoupage, rzeźba, ceramika, biżuteria, florystyka, scrapbooking, haft i koronka; - zajęcia praktyczne w podgrupach zajmujących się daną dziedziną rękodzieła; - wykonanie ozdób bożonarodzeniowych i prezentów świątecznych dla najbliższych. Działanie E - Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej - 3 dni x 6 godz. X 3 podgrupy (średnio po 13 osób w grupie, 40 osób łącznie) = łącznie 54 godz. Cel: nabycie elementarnej wiedzy oraz umiejętności prawidłowego postępowania i zachowania się podczas sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu i życiu, nauczenie się właściwej i sprawnej reakcji w stanach zagrożenia życia oraz umiejętności opanowania uczucia strachu podczas udzielania pierwszej pomocy. Tematyka: - Aspekty prawne i etyczne, bezpieczeństwo, łańcuch przeżycia, wezwanie pomocy; podstawowe czynności ratujące życie; - Podstawowe czynności ratujące życie, AED, pozycja boczna; - Podstawowe czynności ratujące życie u dzieci; - Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (ból w klatce piersiowej, zadławienie, duszność); - Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (drgawki, zasłabnięcie, cukrzyca, udar); - Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (zatrucia, krwotok z nosa); - Pierwsza pomoc (oparzenia, odmrożenia, porażenie prądem); - Pierwsza pomoc w urazach (postępowanie, opatrunki). Grupa II A - do 35 osób Grupa II B - do 20 osób - osoby będące wykluczone bądź zagrożone wykluczeniem społecznym głównie z powodu problemów w sprawach opiekuńczo-wychowawczych, głównie rodziny niepełne lub wielodzietne, zagrożone pozbawieniem ograniczeniem praw rodzicielskich, rodzice biologiczni, których dzieci umieszczone zostały w pieczy zastępczej; w tym osoby bezrobotne i lub nieaktywne zawodowo i lub zatrudnione, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia poszczególnych Działań dla Grupy II A, II B (Działanie F, G, H, I, J): Działanie F - Warsztaty Szkoła dla rodzica - 10 dni x 6 godz. X 3 podgrupy (średnio 11-12 osób w grupie, 35 osób łącznie) = łącznie 180 godz. - gr. II A - 10 dni x 6 godz. X 2 podgrupy (średnio 10 osób w grupie, 20 osób łącznie) = łącznie 120 godz. - gr. II B Cel: nabycie praktycznych umiejętności budowania prawidłowych relacji z dziećmi, podniesienie kompetencji społecznych w zakresie wychowywania dzieci, nabycie wiedzy na temat rozwoju dziecka, wzmocnienie siebie w roli rodzica. Tematyka: - Co zrobić, żeby dziecko zaczęło mnie słuchać? - Granice. Konieczność stawiania zakazów i nakazów w procesie wychowawczym. - Jak zachęcić dziecko do współpracy? - Kara czy nagroda? - Dowartościować dziecko - po co? - Rola dziecka i rola rodzica. - Jak budować prawidłowe relacje pomiędzy rodzeństwem? - Jak pomóc dziecku, by radziło sobie z trudnymi uczuciami? - Zazdrość pomiędzy rodzeństwem - jak sobie radzić i jak zapobiegać? - Kłótnie, konflikty między rodzeństwem - jak sobie radzić i jak zapobiegać? - Co zrobić, aby dziecko było samodzielne? - Problemy wieku dorastania. - Przemoc - jak radzić sobie z własnymi emocjami i uczuciami oraz uczuciami i emocjami dzieci? Akademia Atrakcji - zajęcia warsztatowo - edukacyjne dla dzieci Akademia realizowana będzie dla dzieci w czasie warsztatów dla rodziców (Szkoły dla rodzica) - 10 dni x 6 godz. X 3 podgrupy (średnio 15 dzieci w grupie, gr. 45 dzieci łącznie) = łącznie 180 godz. - gr. II A - 10 dni x 6 godz. X 2 podgrupy (średnio gr. 15 dzieci w grupie, gr. 30 dzieci łącznie) = łącznie 120 godz. - gr. II B Cel: alternatywne formy spędzenia czasu wolnego, pobudzenie aktywności społecznej, edukacyjnej, kulturalnej itp. Tematyka: - Mini-warsztaty rękodzieła artystycznego (rysunek, rzeźba, scrapbooking). - Mini-trening Komunikacji Interpersonalnej (komunikacja werbalna i niewerbalna, komunikacja z rodzicami i rodzeństwem). - Zajęcia umuzykalniające (poznanie instrumentów muzycznych, nauka piosenek). - Sport to zdrowie - zajęcia rozwijające ruchowo (poznanie różnych dyscyplin sportowych, zasady rywalizacji sportowej, rola ruchu w życiu człowieka). - Filmoteka małego człowieka (wspólne oglądanie filmów bajek przeznaczonych dla dzieci, zabawy i konkursy filmowe). - Jesteśmy Europejczykami (poznanie państw członkowskich Unii Europejskiej). - Ekologia - czyli jak możemy chronić naszą planetę? - Cudze chwalimy, swojego nie znamy - podróż po Polsce (gry, zabawy i konkursy krajoznawcze). - Chcemy i umiemy pomagać - kurs pierwszej pomocy dla dzieci. - Dzień Szarad - zagadki, rebusy i krzyżówki logiczne. Działanie G - Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy Mama i tata idą do pracy - 3 dni x 5 godz. X 3 podgrupy (średnio 11-12 osób w grupie, 35 osób łącznie) = łącznie 45 godz. - gr. II A - 3 dni x 5 godzin x 2 podgrupy (średnio 10 osób w grupie, 20 osób łącznie) = łącznie 30 godz. - gr. II B Cel: przygotowanie do skuteczniejszego działania na rynku pracy, indywidualna analiza sytuacji zawodowych poszczególnych uczestników Tematyka: - omówienie aktualnej sytuacji na rynku pracy; - prawa i obowiązki pracowników, w tym prawa kobiet; - wymogi pracodawców wobec potencjalnych pracowników; - elastyczne formy zatrudnienia; - prowadzenie własnej działalności gospodarczej i źródła pozyskiwania dotacji; - łączenie roli rodzica z rolą pracownika; - przygotowanie CV i listu motywacyjnego; - rozmowa kwalifikacyjna (ćwiczenia praktyczne). Działanie H - Warsztaty wizażu i stylizacji - 4 dni x 6 godz. X 3 podgrupy (średnio 11-12 osób w grupie, 35 osób łącznie) = łącznie 72 godz. - gr. II A - 4 dni x 6 godz. X 2 podgrupy (średnio 10 osób w grupie, 20 osób łącznie) = łącznie 48 godz. - gr. II B Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego, w tym powrót na rynek pracy i aktywizację zawodową uczestników. Tematyka: - analiza kolorystyczna - indywidualny dobór kolorów, fryzury; - zasady doboru garderoby (nabycie umiejętności skutecznego tuszowania mankamentów urody i podkreślenia atutów, dobór garderoby do miejsca pracy lub poszukiwanego zatrudnienia); - zasady łączenia kolorów i dobierania dodatków do garderoby; - psychologia koloru; - dobór stroju, makijażu i fryzury na różne okazje, ze szczególnym uwzględnieniem pełnienia ról zawodowych i społecznych; - techniki makijażu, dobór kosmetyków; - Zadbany mężczyzna - elegancki mężczyzna - wskazówki dla panów; - konsultacje odzieżowe - dobór garderoby na rozmowę kwalifikacyjną; - analiza kształtu twarzy, wykonanie makijażu fryzury; - dokumentacja fotograficzna (profesjonalny fotograf). Działanie I - Warsztaty kulinarne - 4 dni x 5 godz. (max. 15 osób) = 20 godz. Gr. II A - 4 dni x 5 godz. (max. 12 osób) = 20 godz. Gr. II B Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego uczestników. Zajęcia teoretyczne i praktyczne mają przygotować uczestników do świadomego podejścia do spraw związanych z żywieniem i nauczyć przyrządzania posiłków uwzględniając ograniczony budżet oraz zasady zdrowego żywienia, jako istotny element profilaktyki zdrowotnej. Tematyka: - podstawowe zasady przygotowywania posiłków, stanowisko racy, formy przetwarzania żywności; - racjonalne żywienie. Składniki odżywcze i ich wpływ na zdrowie człowieka. Co warto jeść, czego należy unikać?; - ekonomia w lodówce- jak kupować i nie marnować; - zajęcia praktyczne połączone z degustacją. Nauka przygotowania następujących potraw: zupy, dania obiadowe, desery, śniadania kolacje; - przygotowanie uroczystości okolicznościowych (imprezy rodzinne, święta, urodziny, imieniny); - dekorowanie stołów i potraw; - przygotowanie przetworów na zimę. Działanie J - Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej - 3 dni x 6 godz. X 3 podgrupy (średnio 11 - 12 osób w grupie, 35 osób łącznie) = łącznie 54 godz. - gr. II A - 3 dni x 6 godz. X 2 podgrupy (średnio 10 osób, 20 osób łącznie) = łącznie 36 godz. - gr. II B Cel: nabycie elementarnej wiedzy oraz umiejętności prawidłowego postępowania i zachowania się podczas sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu i życiu, nauczenie się właściwej i sprawnej reakcji w stanach zagrożenia życia oraz umiejętności opanowania uczucia strachu podczas udzielania pierwszej pomocy. Tematyka: - Aspekty prawne i etyczne, bezpieczeństwo, łańcuch przeżycia, wezwanie pomocy, podstawowe czynności ratujące życie; - Podstawowe czynności ratujące życie, AED, pozycja boczna; - Podstawowe czynności ratujące życie u dzieci; - Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (ból w klatce piersiowej, zadławienie, duszność); - Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (drgawki, zasłabnięcie, cukrzyca, udar); - Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (zatrucia, krwotok z nosa); - Pierwsza pomoc (oparzenia, odmrożenia, porażenie prądem); - Pierwsza pomoc w urazach (postępowanie, opatrunki). Grupa III - do 10 osób, osoby zagrożone bezdomnością - os. bezrobotne i lub os. nieaktywne zawodowo i lub os. zatrudnione zagrożone bezdomnością, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej; Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia poszczególnych Działań dla Grupy III (Działanie K, L, M): Działanie K - Warsztaty Aktywnego Poszukiwania Pracy i Autoprezentacji - 4 dni x 5 godz. (10 osób) = 20 godz. Cel: przygotowanie do skuteczniejszego działania na rynku pracy, indywidualna analiza sytuacji zawodowych poszczególnych uczestników. Tematyka: - omówienie aktualnej sytuacji na rynku pracy; - prawa i obowiązki pracowników, w tym prawa kobiet; - wymogi pracodawców wobec potencjalnych pracowników; - elastyczne formy zatrudnienia; - prowadzenie własnej działalności gospodarczej i źródła pozyskiwania dotacji; - łączenie roli rodzica z rolą pracownika; - przygotowanie CV i listu motywacyjnego; - rozmowa kwalifikacyjna (ćwiczenia praktyczne); - nauka sporządzania pism urzędowych; - zasady doboru garderoby, nabycie umiejętności skutecznego tuszowania mankamentów urody i podkreślania atutów - dobór garderoby do miejsca pracy. Działanie L - Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej - 3 dni x 6 godz. (10 osób) = 18 godz. Cel: nabycie elementarnej wiedzy oraz umiejętności prawidłowego postępowania i zachowania się podczas sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu i życiu, nauczenie się właściwej i sprawnej reakcji w stanach zagrożenia życia oraz umiejętności opanowania uczucia strachu podczas udzielania pierwszej pomocy. Tematyka: - Aspekty prawne i etyczne, bezpieczeństwo, łańcuch przeżycia, wezwanie pomocy, podstawowe czynności ratujące życie; - Podstawowe czynności ratujące życie, AED, pozycja boczna; - Podstawowe czynności ratujące życie u dzieci; - Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (ból w klatce piersiowej, zadławienie, duszność); - Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (drgawki, zasłabnięcie, cukrzyca, udar); - Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (zatrucia, krwotok z nosa); - Pierwsza pomoc (oparzenia, odmrożenia, porażenie prądem); - Pierwsza pomoc w urazach (postępowanie, opatrunki). Działanie M - Warsztaty Podstawy obsługi komputera - 5 dni x 6 godz. (10 osób) = 30 godz. Cel: nabycie umiejętności korzystania z nowych technologii komunikacyjno-informacyjnych (obsługa komputera, urządzeń biurowych, korzystanie z Internetu). Tematyka: - podstawy obsługi komputera (włączanie i wyłączanie komputera, posługiwanie się klawiaturą, myszką i drukarką) - podstawy korzystania z Internetu - praca z edytorem tekstu Microsoft Word - praca z Microsoft Excel. Grupa IV - do 35 osób - os. bezrobotne i lub os. nieaktywne zawodowo i lub os. zatrudnione, które cechuje brak lub nieadekwatność kwalifikacji do potrzeb rynku pracy, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej; Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia poszczególnych Działań dla Grupy IV (Działanie N, O, P, R): Działanie N - Trening komunikacji interpersonalnej 5 dni x 6 godzin x 3 podgrupy (średnio 11-12 osób w grupie, 35 osób łącznie) = łącznie 90 godz. Cel: skuteczność komunikacji interpersonalnej, integracja uczestników, nabycie praktycznych umiejętności załatwiania spraw urzędowych, wygląd zewnętrzny, czystość i higiena osobista. Tematyka: - wprowadzenie w zasady komunikacji interpersonalnej; - trening podstawowych reguł komunikacji interpersonalnej; - zapoznanie uczestników z zasadami skutecznego porozumiewania się; - kreowanie własnego wizerunku; - rola mowy ciała w komunikacji interpersonalnej; - bariery komunikacyjne; - praktyczne zastosowanie komunikacji interpersonalnej (wyjście do instytucji kultury na przedstawienie otwarte). Działanie O - Warsztaty Aktywnego Poszukiwania Pracy i Autoprezentacji 4 dni x 5 godz. X 3 podgrupy (średnio 11 - 12 osób w grupie, łącznie 35 osób) = łącznie 60 godz. Cel: przygotowanie do skuteczniejszego działania na rynku pracy, indywidualna analiza sytuacji zawodowych poszczególnych uczestników Tematyka: - omówienie aktualnej sytuacji na rynku pracy; - prawa i obowiązki pracowników, w tym prawa kobiet; - wymogi pracodawców wobec potencjalnych pracowników; - elastyczne formy zatrudnienia; - dyskryminacja i mobbing; - prowadzenie własnej działalności gospodarczej i źródła pozyskiwania dotacji; - łączenie roli rodzica z rolą pracownika; - przygotowanie CV i listu motywacyjnego; - rozmowa kwalifikacyjna (ćwiczenia praktyczne); - nauka sporządzania pism urzędowych; - zasady doboru garderoby, nabycie umiejętności skutecznego tuszowania mankamentów urody i podkreślania atutów - dobór garderoby do miejsca pracy. Działanie P - Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej 3 dni x 6 godzin x 3 podgrupy (średnio 11 - 12 osób w grupie, łącznie 35 osób) = łącznie 54 godz. Cel: nabycie elementarnej wiedzy oraz umiejętności prawidłowego postępowania i zachowania się podczas sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu i życiu, nauczenie się właściwej i sprawnej reakcji w stanach zagrożenia życia oraz umiejętności opanowania uczucia strachu podczas udzielania pierwszej pomocy. Tematyka: - Aspekty prawne i etyczne, bezpieczeństwo, łańcuch przeżycia, wezwanie pomocy, podstawowe czynności ratujące życie; - Podstawowe czynności ratujące życie, AED, pozycja boczna; - Podstawowe czynności ratujące życie u dzieci; - Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (ból w klatce piersiowej, zadławienie, duszność); - Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (drgawki, zasłabnięcie, cukrzyca, udar); - Pierwsza pomoc w różnych stanach zagrożenia życia i zdrowia (zatrucia, krwotok z nosa); - Pierwsza pomoc (oparzenia, odmrożenia, porażenie prądem); - Pierwsza pomoc w urazach (postępowanie, opatrunki). Działanie R - Warsztaty z podstaw przedsiębiorczości 5 dni x 6 godz. X 3 podgrupy (średnio 11 - 12 osób w grupie, 35 osób łącznie) = łącznie 90 godz. 1 dzień x 10 godz. X 1 grupa (max. 35 osób) = łącznie 10 godz. Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego, w tym powrót na rynek Pracy i aktywizację zawodową uczestników. Tematyka: - Zakładanie działalności gospodarczej - krok po kroku; - Podstawowe pojęcia związane z działalnością gospodarczą; - Tworzenie biznesplanu; - Formy prowadzenia działalności gospodarczej; - Prawne podstawy zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej; - 1 - dniowy wyjazd do podmiotu ekonomii społecznej (max. 35 osób) - czas trwania wyjazdu: max. 10 godz. Zegarowych z przejazdem.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853200008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: BIP: mops.koszalin.ibip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach