Przetargi.pl
Organizacja i realizacja instrumentu aktywnej integracji dla uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, poprzez warsztaty wyjazdowe.

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 75-412 Koszalin, Al. Monte Cassino 2
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 094 3160300 , fax. 0-94 3160328
  • Data zamieszczenia: 2013-07-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    Al. Monte Cassino 2 2
    75-412 Koszalin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 094 3160300, fax. 0-94 3160328
    REGON: 00380182900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: mops.koszalin.ibip.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Organizacja i realizacja instrumentu aktywnej integracji dla uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, poprzez warsztaty wyjazdowe.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Organizacja i realizacja instrumentu aktywnej integracji dla uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej- START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, poprzez warsztaty wyjazdowe w podziale na Działania: Działanie I - Wyjazdowe warsztaty motywacyjne z elementami technik relaksacyjnych (Gr. I) Działanie II - Wyjazdowe warsztaty integrujące rodzinę (Gr. IIA, IIB) Działanie III - Wyjazdowe warsztaty z zakresu gospodarowania budżetem domowym (Gr. III) Grupa I - osoby niepełnosprawne - do 40 osób: - osoby bezrobotne i/lub nieaktywne zawodowo i lub zatrudnione, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej, posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (lub równoważne); głównie osoby z zaburzeniami psychicznymi, osoby z zaburzeniami układu ruchu, osoby z zaburzeniami układu oddechowego i krążenia i inne. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Grupy I: Działanie I - Wyjazdowe warsztaty motywacyjne z elementami technik relaksacyjnych - 3 dni (piątek-niedziela - 2 noclegi) tj. 14 godz. warsztatów x 2 podgrupy (średnio po 20 osób w podgrupie, łącznie 40 osób) = łącznie 28 godz. warsztatów Cel: integracja uczestników, zebranie informacji zwrotnych na temat własnego zachowania, wzmocnienie motywacji do działania, poznanie zachowań innych osób i funkcjonowania w grupie oraz nauka prawidłowej komunikacji, poznanie technik relaksacyjnych, redukcja stresu. Tematyka: - zwiększenie umiejętności funkcjonowania w obszarze społeczno - zawodowym; - techniki i sposoby zmniejszania społecznego lęku; - techniki i sposoby rozwiązywania problemów interpersonalnych; - kształtowanie odpowiedzialnej i aktywnej postawy życiowej. - poznanie technik relaksacyjnych (np. relaksacja przez oddech, technika Alexandra, wizualizacja, muzykoterapia) Grupa II A - do 35 osób Grupa II B - do 20 osób - osoby będące wykluczone bądź zagrożone wykluczeniem społecznym głównie z powodu problemów w sprawach opiekuńczo-wychowawczych, głównie rodziny niepełne lub wielodzietne, zagrożone pozbawieniem ograniczeniem praw rodzicielskich, rodzice biologiczni, których dzieci umieszczone zostały w pieczy zastępczej; w tym osoby bezrobotne i lub nieaktywne zawodowo i lub zatrudnione, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Grupy II A, II B: Działanie II - Wyjazdowe warsztaty integrujące rodzinę - (Gr. IIA, IIB) - 3 dni (piątek-niedziela - 2 noclegi) tj. 14 godz. warsztatów x 2 podgrupy (rodzice z dziećmi, średnio ok. 22-23 osób w podgrupie, 45 osób łącznie) = łącznie 28 godz. warsztatów gr. II A - 3 dni (piątek-niedziela - 2 noclegi) tj. 14 godz. warsztatów x 2 podgrupy (rodzice z dziećmi, średnio ok. 22-23 osób w podgrupie, 45 osób łącznie) = łącznie 28 godz. warsztatów gr. II B Cel: umacnianie i poprawa więzi rodzinnych, wzmocnienie kompetencji życiowych i zwiększenie aktywności społecznej i zawodowej oraz poprawa relacji rodzinnych. Każdy wyjazd będzie miał charakter edukacyjno-integracyjny, a zajęcia prowadzone będą dwutorowo, tzn. dla dzieci i dla rodziców. Grupa III - do 10 osób, osoby zagrożone bezdomnością - os. bezrobotne i lub os. nieaktywne zawodowo i/lub os. zatrudnione zagrożone bezdomnością, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla Grupy III: Działanie III - Wyjazdowe warsztaty z zakresu gospodarowania budżetem domowym - 3 dni (piątek - niedziela- 2 noclegi) tj. 14 godz. warsztatów (12 osób - rodzice z dziećmi) = 14 godz. warsztatów Cel: nabycie wiedzy z zakresu umiejętnego racjonalnego gospodarowania budżetem domowym, nabycie umiejętności opracowania budżetu domowego oraz nauka oszczędzania. Tematyka: - Podstawy finansów domowych i cele finansowe (podstawowe zagadnienia ekonomiczne, definiowanie posiadanych zasobów, źródła dochodów i obszary wydatków); - Jak stworzyć budżet? (stawianie celów, planowe i celowe zarządzanie budżetem, kontrola przepływów i zmienność w czasie); - Oszczędzanie bez wyrzeczeń (definiowanie źródeł niekontrolowanych wypływów, klasyfikacja i funkcje wydatków, negocjacje w codziennych sprawach i zakupach); - Planowanie i kontrolowanie wydatków (przykładowy budżet domowy, indywidualne budżety domowe, techniki zarządzania nimi, zakupy codziennie i okazyjne); - Zasady zarządzania finansami w budżecie domowym (przykładowy budżet domowy, indywidualne budżety domowe, techniki zarządzania, omówienie przykładowych budżetów, sugerowane zmiany, asertywność w kontaktach, czego nie wiedzą ludzie mający problemy finansowe - czyli jak sobie radzić w sytuacjach kryzysowych?).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853200008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: mops.koszalin.ibip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach