Przetargi.pl
Realizacja instrumentów aktywnej integracji dla uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 75-412 Koszalin, Al. Monte Cassino 2
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 094 3160300 , fax. 0-94 3160328
  • Data zamieszczenia: 2012-09-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    Al. Monte Cassino 2 2
    75-412 Koszalin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 094 3160300, fax. 0-94 3160328
    REGON: 00380182900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: mops.koszalin.ibip.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Realizacja instrumentów aktywnej integracji dla uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Realizacja instrumentów aktywnej integracji dla uczestników projektu Koszaliński Program Integracji Społecznej - START, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w podziale na następujące zadania: Zadanie 1 Czas na zmianę - warsztaty wizażu i stylizacji Zadanie 2 Cykl zajęć Spotkanie z ekonomią społeczną w teorii i w praktyce Zadanie 3 Warsztaty informatyczne Zadanie 4 Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej Zadanie 5 Warsztaty rękodzieła artystycznego Zadanie 6 Warsztaty kulinarne Kuchnia za grosik Zadanie 7 Warsztaty Racjonalne gospodarowanie budżetem domowym Zadanie 8 Moje mieszkanie na szóstkę. Warsztaty z zakresu dbałości o mieszkanie i otoczenie Zadanie 9 Warsztaty motywacyjne i doskonalące umiejętności komunikacyjne Zadanie 10 Usługa wsparcia i aktywizacji rodzin marginalizowanych - wsparcie konsultanta rodzinnego Na uczestników projektu składają się 3 grupy osób : Grupa I - osoby niepełnosprawne - do 38 osób (w tym 3 osoby kontynuujące udział): -osoby bezrobotne i lub nieaktywne zawodowo i lub zatrudnione, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej, posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (lub równoważne); głównie osoby z zaburzeniami psychicznymi, osoby z zaburzeniami układu ruchu, osoby z zaburzeniami układu oddechowego i krążenia; Grupa II - do 34 osób (w tym 2 osoby kontynuujące udział) -osoby z problemami w sprawach opiekuńczo-wychowawczych, głównie rodziny niepełne lub wielodzietne, zagrożone pozbawieniem ograniczeniem praw rodzicielskich; -osoby bezrobotne i lub nieaktywne zawodowo i lub zatrudnione, korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, w wieku aktywności zawodowej; Grupa III - do 37 osób bezrobotnych nieaktywnych zawodowo (w tym 2 osoby kontynuujące udział) - os. bezrobotne i lub os. nieaktywne zawodowo i lub os. zatrudnione (w tym os. długotrwale bezrobotne, os. bezdomne, os. niepełnosprawne), które cechuje brak lub niski poziom motywacji, brak lub nieadekwatność kwalifikacji do potrzeb rynku pracy; os. korzystające ze świadczeń pomocy społecznej; os. w wieku aktywności zawodowej. Liczba osób biorących udział w poszczególnym Zadaniu została wskazana w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia dla poszczególnych Zadań. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych Zadań Zadanie 1 Czas na zmianę - warsztaty wizażu i stylizacji - 42 osoby (uczestnicy z grupy I - 12 osób; grupy II - 30 osób). Zajęcia prowadzone będą w trzech podgrupach liczących maks. do 15 osób: - 54 godz., tj. 3 dni x 6 godz. dla każdej podgrupy z przerwą obiadową + serwis kawowy; - w warsztatach udział weźmie fotograf, który wykona dla uczestników zdjęcia (przed warsztatami i po warsztatach). Zdjęcia te uczestnicy warsztatów wykorzystają w swoim CV. Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego, w tym powrót na rynek pracy i aktywizację zawodową uczestników. Tematyka: - analiza kolorystyczna - indywidualny dobór kolorów, fryzury; - zasady doboru garderoby. Nabycie umiejętności skutecznego tuszowania mankamentów urody i podkreślenia atutów. Dobór garderoby do miejsca pracy lub poszukiwanego zatrudnienia; - zasady łączenia kolorów i dobierania dodatków do garderoby; - psychologia koloru; - dobór stroju, makijażu i fryzury na różne okazje, ze szczególnym uwzględnieniem pełnienia ról zawodowych i rodzicielskich; - techniki makijażu. Dobór kosmetyków; - analiza kształtu twarzy. Wykonanie makijażu. Dokumentacja fotograficzna. Zadanie 2 Cykl zajęć Spotkanie z ekonomią społeczną w teorii i w praktyce - 72 osoby (uczestnicy z grupy I - 22 osoby, grupy II - 30 osób, grupy III - 20 osób) - III spotkania (w tym ostatnie spotkanie wyjazdowe). Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego, w tym powrót na rynek pracy i aktywizację zawodową uczestników. - Spotkanie I o charakterze informacyjnym, prowadzone w formie wykładu - 1 dzień x 8 godz. z przerwą obiadową + serwis kawowy. Liczba uczestników: 72 osoby. Tematyka: - czym jest ekonomia społeczna? Definicja, cele, obszary działań, rodzaje podmiotów; - animacja społeczna. Działania na rzecz rozwoju społeczności lokalnej - dobre praktyki; - zakładanie podmiotów ekonomii społecznej - po co?, na co?, dlaczego?; - prawne i formalne aspekty działalności gospodarczej w ramach ekonomii społecznej. - Spotkanie II o charakterze warsztatowym - 6 godz. x 3 podgrupy liczące maks. do 25 osób, tj. 18 godz. z przerwą obiadową + serwis kawowy. Pracę w podgrupach poprowadzą moderatorzy. Liczba uczestników: 72 osoby. Tematyka: - wypracowanie przykładowych podmiotów ekonomii społecznej dla miasta Koszalina, analiza zasobów. - Spotkanie III o charakterze wyjazdowym - jednodniowa wizyta w 2 podmiotach ekonomii społecznej na terenie województwa zachodniopomorskiego (Centra Integracji Społecznej, spółdzielnie socjalne lub inne formy przedsiębiorczości społecznej) - czas trwania wyjazdu: maks. 10 godz. zegarowych z przejazdem. Dojazd autokarem, 1 gorący posiłek, napoje, poczęstunek, koszty wstępu, ewentualne występy artystyczne. Liczba uczestników: 72 osoby. Tematyka: - obserwacja różnych form aktywności uczestników w podmiotach ekonomii społecznej - min. 4 godz. tj. min. po 2 godz. zajęć w każdym podmiocie ekonomii społecznej. Zadanie 3 Warsztaty informatyczne - 14 osób (uczestnicy grupy II): - 16 godz., tj. 4 dni x 4 godz. Cel: nabycie umiejętności korzystania z nowych technologii komunikacyjno-informacyjnych (obsługa komputera, urządzeń biurowych, korzystanie z Internetu). Tematyka: - podstawy obsługi komputera (włączanie i wyłączanie komputera, posługiwanie się klawiaturą, myszką i drukarką) - 4 godz.; - podstawy korzystania z Internetu - 4 godz.; - praca z edytorem tekstu Microsoft Word - 4 godz.; - obsługa urządzeń biurowych (faks, kserokopiarka) - 4 godz. Zadanie 4 Kurs pierwszej pomocy przedmedycznej - 25 osób (uczestnicy grupy II). Zajęcia prowadzone będą w dwóch podgrupach liczących maks. do 13 osób: - 8 godz., tj. 2 dni x 4 godz. Cel: nabycie elementarnej wiedzy oraz umiejętności prawidłowego postępowania i zachowania się podczas sytuacji zagrażającej bezpieczeństwu i życiu, nauczenie się właściwej i sprawnej reakcji w stanach zagrożenia życia oraz umiejętności opanowania uczucia strachu podczas udzielania pierwszej pomocy. Zadanie 5 Warsztaty rękodzieła artystycznego - 15 osób (uczestnicy grupy I): - 50 godz., tj. 10 dni x 5 godz. Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego uczestników i powinny pełnić funkcję terapii zajęciowej - usprawniać uczestników fizycznie i psychicznie. Tematyka: - zapoznanie uczestników z różnymi dziedzinami rękodzieła artystycznego: filc, decoupage, rzeźba, ceramika, biżuteria, florystyka, scrapbooking, haft i koronka; - zajęcia praktyczne w podgrupach zajmujących się daną dziedziną rękodzieła; - wykonanie ozdób bożonarodzeniowych i prezentów świątecznych dla najbliższych. Zadanie 6 Warsztaty kulinarne Kuchnia za grosik - uczestnicy grupy II - 18 osób: - 20 godz., tj. 4 dni x 5 godz. Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego uczestników. Zajęcia teoretyczne i praktyczne mają przygotować uczestników do świadomego podejścia do spraw związanych z żywieniem i nauczyć przyrządzania posiłków uwzględniając ograniczony budżet oraz zasady zdrowego żywienia, jako istotny element profilaktyki zdrowotnej. Tematyka: - podstawowe zasady przygotowywania posiłków. Stanowisko pracy. Formy przetwarzania żywności; - racjonalne żywienie. Składniki odżywcze i ich wpływ na zdrowie człowieka. Co warto jeść, czego należy unikać?; - ekonomia w lodówce- jak kupować i nie marnować; - zajęcia praktyczne połączone z degustacją. Nauka przygotowania następujących potraw:zupy, dania obiadowe, desery, śniadania/kolacje; - przygotowanie uroczystości okolicznościowych (imprezy rodzinne, święta, urodziny, imieniny); - dekorowanie stołów i potraw. Zadanie 7 Warsztaty Racjonalne gospodarowanie budżetem domowym - uczestnicy grupy I - 14 osób. Zajęcia wyjazdowe prowadzone będą w jednej podgrupie: - 3 dni - 2 noclegi (piątek - niedziela), tj. 16 godz., (1 dzień - 4 godz., 2 dzień - 8 godz., 3 dzień - 4 godz.). Cel: nabycie wiedzy z zakresu umiejętnego racjonalnego gospodarowania budżetem domowym, nabycie umiejętności opracowania budżetu domowego oraz nauka oszczędzania. Tematyka: - Podstawy finansów domowych i cele finansowe (podstawowe zagadnienia ekonomiczne, definiowanie posiadanych zasobów, źródła dochodów i obszary wydatków); - Jak stworzyć budżet? (stawianie celów, planowe i celowe zarządzanie budżetem, kontrola przepływów i zmienność w czasie); - Oszczędzanie bez wyrzeczeń (definiowanie źródeł niekontrolowanych wypływów, klasyfikacja i funkcje wydatków, negocjacje w codziennych sprawach i zakupach); - Planowanie i kontrolowanie wydatków (przykładowy budżet domowy, indywidualne budżety domowe, techniki zarządzania nimi, zakupy codziennie i okazyjne); - Zasady zarządzania finansami w budżecie domowym (przykładowy budżet domowy, indywidualne budżety domowe, techniki zarządzania, omówienie przykładowych budżetów, sugerowane zmiany, asertywność w kontaktach, czego nie wiedzą ludzie mający problemy finansowe - czyli jak sobie radzić w sytuacjach kryzysowych?). Zadanie 8 Moje mieszkanie na szóstkę. Warsztaty z zakresu dbałości o mieszkanie i otoczenie - uczestnicy grupy II - 12 osób: - 20 godz., tj. 4 dni x 5 godz. Cel: podniesienie kompetencji życiowych i umiejętności społeczno - zawodowych umożliwiających docelowo powrót do życia społecznego uczestników. Zajęcia teoretyczne i praktyczne mają przygotować uczestników do świadomego podejścia do spraw związanych z dbaniem o porządek oraz wypracowanie umiejętności racjonalnego sprzątania tak, aby czynność ta była przyjemnością a nie przykrym obowiązkiem. Tematyka: - problematyka utrzymania czystości; - środki chemiczne, ich rodzaje i zastosowanie; - nauka i doskonalenie prania i prasowania; - nakrywanie stołu; - mycie podłóg; - sprzątanie sanitariatów; - mycie powierzchni szklanych. Zadanie 9 Wyjazdowe warsztaty motywacyjne i doskonalące umiejętności komunikacyjne - 9 osób (uczestnicy grupy I): - 3 dni - 2 noclegi (piątek - niedziela), tj. 12 godz. (1 dzień - 3 godz., 2 dzień - 6 godz., 3 dzień - 3 godz.) Cel: integracja uczestników, zebranie informacji zwrotnych na temat własnego zachowania, wzmocnienie motywacji do działania, poznanie zachowań innych osób i funkcjonowania w grupie oraz nauka prawidłowej komunikacji. Tematyka: - zwiększenie umiejętności funkcjonowania w obszarze społeczno - zawodowym; - techniki i sposoby zmniejszania społecznego lęku; - techniki i sposoby rozwiązywania problemów interpersonalnych; - kształtowanie odpowiedzialnej i aktywnej postawy życiowej. Zadanie 10 Usługa wsparcia i aktywizacji rodzin marginalizowanych - wsparcie konsultanta rodzinnego - dla 6 osób (oraz ich rodzin) x 20 godz. miesięcznie = 120 godz. miesięcznie przez okres 3 m-cy = 360 godz.; - usługę świadczyć będzie 2 konsultantów w miejscu zamieszkania uczestników.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 853200008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje konieczności wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: BIP: mops.koszalin.ibip.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach