Przetargi.pl
Przygotowanie i dostawa posiłków - całodobowo - dla pacjentów SPZOZ Międzychód

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ogłasza przetarg

  • Adres: 64-400 Międzychód, ul. Szpitalna 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 095 7482011 , fax. 095 7482711 wew. 122
  • Data zamieszczenia: 2015-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
    ul. Szpitalna 10 10
    64-400 Międzychód, woj. wielkopolskie
    tel. 095 7482011, fax. 095 7482711 wew. 122
    REGON: 00031024900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.spzoz-miedzychod.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przygotowanie i dostawa posiłków - całodobowo - dla pacjentów SPZOZ Międzychód
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: PRZYGOTOWANIE I DOSTAWA POSIŁKÓW - CAŁODOBOWO - DLA PACJENTÓW SPZOZ MIĘDZYCHÓD Dostawca zobowiązany będzie do prowadzenia usługi żywienia zbiorowego w ochronie zdrowia z zachowaniem zasad dobrej praktyki higienicznej oraz zasad dobrej praktyki produkcyjnej oraz przestrzegać zasady systemu HACCP. Dostawca zobowiązany będzie w trakcie realizacji zamówienia zapewnić jakość wyżywienia zgodną z zaleceniami dotyczącymi norm oraz składników pokarmowych i produktów spożywczych przypisanym placówkom służby zdrowia z uwzględnieniem stosowanych diet, technologii przygotowania posiłków, wydanych przez Instytut Żywności i Żywienia w Warszawie, szczególnie w zakresie wartości odżywczych, urozmaicenia, objętości i gramatury potraw. Produkcja i dystrybucja posiłków winna gwarantować bezpieczeństwo sanitarne i epidemiologiczne. Produkcja posiłków powinna odbywać się z surowców świeżych, najwyższej jakości, posiadających dokumenty dopuszczające je do spożywania, z zachowaniem reżimów dietetycznych i sanitarnych obowiązujących w szpitalach - zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zakres świadczenia usług: -przygotowywanie, gotowanie posiłków wg norm i zasad żywienia przypisanym placówkom służby zdrowia z uwzględnieniem diet, ściśle wg potrzeb Zamawiającego, według sustemu HACCP -dostarczenie gotowych posiłków do siedziby Zamawiającego Dostarczanie pojemników z posiłkami do kuchenek oddziałowych winno odbywać się w sposób gwarantujący zachowanie właściwej temperatury, czystości i jakości posiłków, tj. przy użyciu wózków transportowych, kontenerów. -obiady - drugie dania powinny być dostarczane w pojemnikach - tackach jednorazowego użytku do maszyn zgrzewających, za foliowanych próżniowo bez możliwości otwarcia przez osoby trzecie, dopuszczone do kontaktu z żywnością, -zupa, kawa w pojemnikach zbiorczych -dodatki do śniadania i kolacji wyporcjowane na talerzu lub w pojemniku -surówki podawane na zimno powinny być wyporcjowane w jednorazowych pojemnikach dla każdego pacjenta -odbiór z oddziałów szpitalnych zebranych po posiłkach naczyń/zastawy stołowej -mycie i dezynfekcja naczyń -odbieranie, wywóz i utylizacja odpadów - zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa -Dostawca posiłków zobowiązany będzie do zawarcia umowy na wywóz i utylizację odpadów powstałych na skutek realizacji przedmiotu zamówienia w okresie obowiązywania umowy. Dostawca ma dostarczyć posiłki własnym transportem, którego koszt ma być wliczony w cenę oferty. Jeśli Dostawca nie dostarczy posiłków lub nie dostarczy odpowiedniej ilości posiłków do określonej w SIWZ i umowie godziny, Zamawiający ma prawo zamówić posiłki w trybie pilnym u innego dostawcy na koszt Dostawcy. 1.Jadłospis dekadowy sporządzany przez dietetyka szpitalnego, a zatwierdzony przez Ordynatorów Oddziałów i Dyrektora SPZOZ zawiera diety tj. dietę podstawową, lekkostrawną oraz diety specjalne w poszczególnych oddziałach. 2.Posiłki wg jadłospisu sporządzone muszą być na podstawie zarządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 24.06.1974r. (Dz. U. Nr 16 poz. 69 z dnia 25.09.1974r.) w sprawie racji pokarmowych w całodziennym wyżywieniu określonych grup ludności. 3.Usługa musi być realizowana zgodnie z wymogami określonymi w: - Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia z dnia 26 czerwca 2012r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia, urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (Dz.U. z 2012r. poz. 739) - Ustawie z dnia 27 lipca 2010r.r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2010 nr 136 poz. 914 wraz z późniejszymi zmianami). - Zasadami systemu HACCP. 4.Posiłki dostarczane będą bezpośrednio do poszczególnych oddziałów szpitala w Międzychodzie i porcjowane w odpowiednich opakowaniach, zgodnie z opisem zawartym w niniejszym rozdziale. 5.Dostawca zobowiązany jest do przygotowania i dostarczenia posiłków dla pacjentów do Szpitala w Międzychodzie zgodnie z zamówieniem złożonym przez osobę upoważnioną przez Zamawiającego. 6.Warunki przechowywania posiłków, transport oraz sposób przygotowania pożywienia muszą spełniać wszelkie wymogi sanitarno-epidemiologiczne. 7.Dostawca zobowiązuje się do dostarczenia posiłków do Szpitala w Międzychodzie przy ul. Szpitalnej 10 - wyżywienie całodzienne w ilości szacunkowo 85 porcji dzienne (każdy posiłek: śniadanie, obiad, kolacja), W/w posiłki należy dostarczyć w następujących godzinach: -śniadanie od godz. 8:00 do godz. 8:30 -obiad, podwieczorek, kolacja od godz. 11:30 do godz. 12:30 Dla pacjentów dorosłych, którym przepisana jest dieta cukrzycowa lub dieta wysokobiałkowa oraz dla dzieci - do dziennego wyżywienia zapewniony będzie czwarty posiłek tj. podwieczorek - średnio 15 porcji dziennie wraz z zagwarantowaniem naczyń i sztućców jednorazowych. Podane ilości są ilościami szacunkowymi. W przypadku zakupu mniejszych ilości porcji posiłków od podanych Dostawca nie będzie rościł prawa do konieczności wykupu pozostałej części. 8.Dostawca zobowiązuje się do zapewnienia możliwości wyboru posiłków obiadowych z co najmniej dwóch dostępnych pozycji jadłospisu w tej samej cenie. Zestawienie posiłków oferowanych przez Dostawcę zawarte będzie w sporządzonych jadłospisach dekadowych przez dietetyka szpitalnego. 9.Posiłki winny być porcjowane zgodnie z jadłospisem i dostarczone bezpośrednio do poszczególnych oddziałów w naczyniach jednorazowego użytku. 10.Dostawca zobowiązuje się do dostarczenia niezbędnej ilości kompletnej zastawy stołowej jednorazowego użytku i sztućców jednorazowego użytku które muszą posiadać atest dopuszczający do kontaktu z żywnością. 11.Czas odbioru ilościowego i jakościowego posiłków w punktach dostarczania nie może przekroczyć 20 minut. 12.Naczynia stołowe w których dostarczane są posiłki typu: zupa, kawa, pasty, dżemy, wyporcjowane wędliny itp. oraz łyżki wazowe powinny być zabierane po posiłku i prawidłowo myte i wyparzane w wyznaczonym miejscu u Dostawcy. 13.Dostawca oświadcza, iż wszelkie czynności związane z przygotowaniem i dystrybucją posiłków, jak również zmywanie, wykonywać będzie zgodnie z zasadami sanitarnymi określonymi w przepisach odrębnych, z wykorzystaniem środków myjących i dezynfekujących dopuszczonych do stosowania w szpitalach. 14.Zużyte naczynia jednorazowe wraz z resztkami jedzenia (z całego szpitala) po każdym posiłku Dostawca zobowiązuje się do zgromadzenia i z utylizowania we własnym zakresie i na własny koszt. Zamawiający dopuszcza możliwość obciążania Dostawcy kosztami magazynowania oraz utylizacji odpadów pokonsumpcyjnych w oparciu o stosowany aneks do umowy. 15.Naczynia jednorazowe, w których dostarczane będą posiłki do Szpitala muszą być dopuszczone do kontaktu z żywnością. Jednocześnie Dostawca zobowiązuje się do zebrania i utylizowania we własnym zakresie zużytych naczyń wraz z resztkami jedzenia. Wszystkie opakowania (w tym zbiorcze) winny posiadać wszelkie wymagane prawem atesty, pozytywne opinie itp. 16.Ponadto Dostawca musi zabezpieczyć personel wydający posiłki w: a)nabierki i inne narzędzia potrzebne do nakładania posiłków, b)pojemniki na odpady pokonsumpcyjne, c)worki koloru czerwonego na odpady pokonsumpcyjne. d)Kontener na odpady bytowe. 17.Wraz z posiłkami Dostawca dostarczy niezbędną ilość kompletnej zastawy stołowej i sztućców. W skład zastawy wchodzą: a)bulionówka do zupy typu styropian , dopuszczony do kontaktu z żywnością i ciepłych posiłków b)talerz do drugiego dania plastikowy jednorazowego użytku, c)talerz deserowy plastikowy jednorazowego użytku, d)kubki (do ciepłej kawy i herbaty) do śniadania i kolacji typu styropian, dopuszczony do kontaktu z żywnością, e)talerz lub kubek do podwieczorku jednorazowego użytku, f)sztućce (łyżka, nóż, widelec) plastikowe jednorazowego użytku, g)dpowiednia ilość nabierek wazowych do nakładania posiłków, łyżki, łopatki. 18.Dostawca zobowiązany jest do przechowywania z każdego dnia próbek żywnościowych z poszczególnych diet zgodnie z obowiązującymi przepisami. 19.Koszt surowca nie może być niższy niż 50% stawki netto. 20.Miejsce przygotowania posiłków nie może być oddalone dalej niż 40 km od szpitala. 21.Rozliczenie nastąpi w okresie dekadowym. 22.Zamawiający zastrzega, iż stawka dziennego wyżywienia w przeliczeniu na jednego hospitalizowanego pacjenta nie może być wyższa niż 13,00 PLN brutto wraz z podwieczorkiem. 23.Zamawiający zastrzega sobie prawo do okresowej kontroli w zakresie: -zgodności dostarczanych posiłków z wymogami Zamawiającego pod względem wagowym (tzw. gramówka) -podtrzymania odpowiedniej temperatury dostarczanych posiłków a)zupy - temperatura 75o C (?3oC) b)II danie - temperatura 65o C (?3oC) 24.Dostawca zobowiązany jest do dostarczania dodatków do kolacji w następujący sposób: -dodatek do kolacji (np. wędliny, pasztet, sery itp.) na czas przechowywania winien być pakowany zbiorczo dla każdego oddziału z podziałem na poszczególne diety - osobno - każda porcja. 25.Nadzór nad jakością, ilością i przestrzeganiem obowiązujących norm i uzgodnień oraz realizacją postanowień zawartych w umowie, sprawować będą koordynatorzy z ramienia Zamawiającego, którym Dostawca zapewni dostęp do wszelkich dokumentów i danych niezbędnych do przeprowadzenia kontroli/auditu. 26.Zamawiający w celu kontroli jakości posiłków będzie miał prawo maksymalnie 2 razy w czasie trwania usługi dokonać na koszt Dostawcy sprawdzenia kaloryczności posiłków w wyspecjalizowanym w tym zakresie jednostce kontrolnej. 27.Wyrywkowej kontroli będzie także podlegała gramówka dostarczanych posiłków. Przed złożeniem oferty Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej obiektu w celu prawidłowego określenia sposobu dystrybucji posiłków.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 553210006
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 24 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Wykonawca składający ofertę będzie zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 15.000,00 zł 2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.1158, z późn. zm. ). 4.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Międzychodzie: Pekao S.A. I/O Międzychód 13 1240 3565 1111 0000 4441 6571 z dopiskiem WADIUM - AG/ZP-21/2015 Kopię przelewu, potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez wykonawcę, należy dołączyć do składanej oferty. 5.Wadium wnoszone w pieniądzu będzie uważane za wniesione prawidłowo wówczas jeżeli kwota wymaganego wadium będzie znajdowała się na koncie zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 6.Zamawiający dokona zwrotu bądź zatrzymania wniesionego wadium zgodnie z przepisami art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7.Oferta nie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie odrzucona bez rozpatrywania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin płatności
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spzoz-miedzychod.com.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach