Przetargi.pl
Przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka lata 2007-2013, pt.: Opracowanie indeksu gatunkowego i optymalizacja technologii produkcji wybranych roślin energetycznych wraz ze sprawozdaniem i opinią o projekcie.

Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu ogłasza przetarg

  • Adres: 60-637 Poznań, ul. Wojska Polskiego 28
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 8487023, 8487043 , fax. 061 8487043, 8487145
  • Data zamieszczenia: 2013-09-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
    ul. Wojska Polskiego 28 28
    60-637 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 061 8487023, 8487043, fax. 061 8487043, 8487145
    REGON: 00000184400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.au.poznan.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Uczelnia publiczna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka lata 2007-2013, pt.: Opracowanie indeksu gatunkowego i optymalizacja technologii produkcji wybranych roślin energetycznych wraz ze sprawozdaniem i opinią o projekcie.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka lata 2007-2013, pt. Opracowanie indeksu gatunkowego i optymalizacja technologii produkcji wybranych roślin energetycznych wraz ze sprawozdaniem i opinią o projekcie realizowanego na podstawie umowy o dofinansowanie nr UDA-POIG.01.03.01-00-132/08 zawartej pomiędzy Ośrodkiem Przetwarzania Informacji a Uniwersytetem Przyrodniczym, Wydziałem Ekonomiczno-Społecznym w Poznaniu, z dnia 26.02.2009 za okres od 01.10.2009 r. do 30.06.2015 r. 2.Opis przedmiotu zamówienia: 2.1Audyt należy przeprowadzić zgodnie z wytycznymi Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 29 września 2011 w sprawie przeprowadzania audytu zewnętrznego wydatkowania środków na naukę (Dz. U. nr 207 poz. 1237), w szczególności warunki określone w § 2 ust 1 i 2. 2.2Zgodnie Dz. U. nr 207 poz. 1237 § 6 celem przeprowadzenia audytu jest wydanie przez audytora opinii na temat: a.wiarygodności danych liczbowych i opisowych zawartych w dokumentach związanych z realizowanym projektem; b.realizacji wydatków i uzyskania założonych efektów związanych z audytowanym projektem, zgodnie z wymaganiami zawartymi w umowie; c.poprawności dokumentowania i ujęcia operacji gospodarczych w wyodrębnionej dla danego projektu ewidencji księgowej. 2.3Oprócz oceny prawidłowości realizacji projektu, audyt ma również na celu doradztwo w zakresie polepszania metod jego realizacji. 2.4Audytor będzie miał obowiązek przekazania kopii dokumentacji roboczych: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów. Zamawiający wymaga, aby audyt był prowadzony co najmniej poprzez analizę dokumentacji projektu, wywiady z pracownikami i wykonawcami. Ponadto Zamawiający wymaga zorganizowania spotkania otwierającego, zamykającego oraz wszelkich innych niezbędnych spotkań w trakcie prowadzenia audytu. Wszelka korespondencja między Zamawiającym a Wykonawcą powinna odbywać się z zachowaniem formy pisemnej. 2.5 Audyt projektu obejmuje sprawdzenie: a.zgodności realizacji projektu z umową; b.kwalifikowalności wydatków poniesionych w ramach projektu; c.poprawności księgowania wydatków poniesionych w ramach realizowanego projektu, ich zasadności, sposobu udokumentowania i wyodrębnienia w ewidencji księgowej; d.płatności wydatków związanych z projektem; e.wiarygodności i terminowości sprawozdań z realizacji projektu; f.terminowości rozliczania otrzymanych środków finansowych na realizację projektu; g.sposobu monitorowania realizacji celów i wskaźników projektu; h.sposobu przechowywania i zabezpieczania dokumentacji dotyczącej projektu; i.przestrzegania przepisów o rachunkowości, zamówieniach publicznych i finansach publicznych, w tym w zakresie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych; j.realizacji wniosków i zaleceń z wcześniejszych kontroli i audytów; k.zgodność prowadzenia projektu z ustawą Prawo Zamówień Publicznych; l.realizacji działań promocyjnych w ramach projektu. 2.6 Opis projektu, który podlega audytowi: Audytowi podlegają zadania wykonywane w ramach projektu rozwojowego pt: Opracowanie indeksu gatunkowego i optymalizacja technologii produkcji wybranych roślin energetycznych realizowanego w konsorcjum naukowym o zasięgu ogólnokrajowym: 1.Założenie i prowadzenie doświadczeń odmianowych - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. 2.Badania laboratoryjne odmian/rodów na bioetanol - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. 3.Analiza uzyskanych wyników laboratoryjnych na bioetanol - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. 4.Badania laboratoryjne odmian/rodów zbóż, buraków cukrowych, kukurydzy oraz sorgo na biogaz - Politechnika Łódzka. 5.Analiza uzyskanych wyników laboratoryjnych na biogaz - Politechnika Łódzka. 6.Założenie i prowadzenie doświadczeń polowych w różnych wariantach agrotechniki w zróżnicowanych uwarunkowaniach glebowych i klimatycznych - Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa w Puławach. 7.Analiza uzyskanych w warunkach polowych wyników doświadczeń w różnych wariantach agrotechniki w zróżnicowanych uwarunkowaniach glebowych i klimatycznych - Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa w Puławach. 8.Badania laboratoryjne uzyskanego w wyniku doświadczeń polowych surowca energetycznego na bioetanol - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. 9.Analiza uzyskanych wyników badań laboratoryjnych z doświadczeń polowych surowca energetycznego na bioetanol - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. 10.Badania laboratoryjne uzyskanego w wyniku doświadczeń polowych surowca energetycznego na biogaz - Politechnika Łódzka. 11.Analiza uzyskanych wyników badań laboratoryjnych z doświadczeń polowych surowca energetycznego na biogaz - Politechnika Łódzka. 12.Wyznaczenie modelowych technologii produkcji badanych roślin dla danych warunkach glebowych i klimatycznych - Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa w Puławach. 13.Określenie wartości nawozowej kompostu powstałego po biogazowaniu oraz wskazanie optymalnego wykorzystania pozostałości pofermentacyjnych powstałych przy produkcji bioetanolu - Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa w Puławach. 14.Określenie kontekstu makroekonomicznego związanego z produkcją roślin energetycznych - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. 15.Identyfikacja nakładów i wielkości plonów dla badanych technologii na bazie założonych na terenie całego kraju doświadczeń polowych - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. 16.Analiza ekonomiczna zaproponowanych modelowych technologii produkcji badanych roślin w danych warunkach glebowych i klimatycznych - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. 17.Ocena modelowych technologii pod kątem zrównoważonego rozwoju rolnictwa - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu . 18.Określenie efektywności ekonomicznej gospodarstwach modelowych stosujących zaproponowane technologie produkcji roślin energetycznych z uwzględnieniem aspektów logistycznych (analiza porównawcza) - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. 19.Opracowanie programu komputerowego do wyznaczenia optymalnej technologii produkcji badanych roślin z uwzględnieniem aspektów klimatyczno-glebowych, ekologicznych oraz ekonomicznych - Politechnika Poznańska. 20.Analiza efektywności energetycznej proponowanych technologii produkcji badanych roślin - Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu. 2.7Dokumentacja dotycząca projektu m. in.: a.wnioski o płatność, b.umowy z wykonawcami, c.aneksy do umów, d.faktury, e.inne dokumenty niezbędne do przeprowadzenia badania audytowego. 2.8 Miejsce dotyczące przechowywania dokumentacji projektu: Oryginały dokumentacji projektu są przechowywane odpowiednio w siedzibach poszczególnych konsorcjantów. Ponadto w siedzibie Koordynatora Projektu tj. Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu są przechowywane kserokopie wszystkich dokumentów potwierdzone za zgodność z oryginałem. 2.9 Miejsce wykonania audytu (u wszystkich konsorcjantów kontrola na miejscu i sprawdzenie oryginałów dokumentów); a.Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu, ul. Dożynkowa 9G. b.Politechnika Poznańska, Instytut Informatyki, ul. Piotrowo 2. c.Politechnika Łódzka, Wydział Inżynierii Procesowej i Ochrony Środowiska, ul. Wólczańska 213. d.Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa w Puławach, ul. Czartoryskich 8. 2.10 Zakres audytu: a.gotowość organizacyjną beneficjenta i jego procedury wewnętrzne, b.audyt finansowy, c.audyt realizacji projektu, d.wizyta na miejscu realizacji projektu, e.prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizowania dokumentacji, f.wdrażanie zaleceń pokontrolnych, g.analiza powodzenia projektu. Ponadto audyt powinien obejmować analizę dokumentacji oraz stosowanych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków, procedur akceptacji wydatków kwalifikowanych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania oraz sprawozdawania realizacji projektu ze szczególnym uwzględnieniem realizacji przyjętych celów projektu i realizacji postanowień umowy o dofinansowanie projektu. 2.11 Na podstawie zebranych dowodów audytor sporządzi pisemne sprawozdania z I i II etapu audytu, zgodnie z Dz. U. nr 207 poz. 1237 § 13. 1. zwane dalej- sprawozdaniem. 2.12 Zgodnie z Dz. U. nr 207 poz. 1237 § 14. 1. sprawozdanie zawierać będzie: a.datę sporządzenia; b.nazwę i adres audytowanego podmiotu; c.nazwę i numer projektu - w przypadku audytu projektu; d.oświadczenie audytora o niezależności od audytowanego podmiotu; e.imiona, nazwiska i określenie uprawnień audytorów; f.cele audytu; g.podmiotowy i przedmiotowy zakres audytu; h.termin, w którym przeprowadzono audyt; i.zwięzły opis działań audytowanego podmiotu w obszarze objętym audytem; j.ocenę adekwatności i skuteczności systemu zarządzania i kontroli w obszarze działalności audytowanego podmiotu objętym audytem; k.informację o metodzie doboru i wielkości próby do badania; l.zaprezentowanie wyników badania, w których stwierdzono nieprawidłowości; m.określenie kwoty uzyskanych, rozliczonych i przechodzących na kolejny rok środków dotacji; n.określenie kwoty nierozliczonych środków dotacji podlegających zwrotowi; o.określenie nieprawidłowości w działalności audytowanego podmiotu oraz analizę ich przyczyn i skutków; p.zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości w działalności audytowanego podmiotu; q.podpisy audytorów, a w przypadku gdy audytorem jest osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej nazwę jednostki. 2.13 Wykonawca przedłoży sprawozdanie ostateczne z każdego z etapów audytu w 3 egzemplarzach, w języku polskim w formie pisemnej oraz załączy w/w sprawozdanie na płycie CD. Zakres i sposób sporządzenia sprawozdania został opisany w (Dz. U. nr 207 poz. 1237). 2.14 Audytorem może być: 1.Zgodnie z Dz. U. nr 207 poz. 1237 § 2. 1. audytorem, może być: a.osoba spełniająca warunki określone w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.); b.osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, zatrudniająca przy przeprowadzaniu audytu osoby, o których mowa w pkt a. 2.Zgodnie z Dz. U. nr 207 poz. 1237 § 2. 2. audytorem nie może być: a.podmiot zależny od audytowanego podmiotu; b.podmiot dokonujący badania sprawozdania finansowego audytowanego podmiotu w okresie 3 lat poprzedzających audyt
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792120003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.up.poznan.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach