Przetargi.pl
Przeprowadzenie kursów zawodowych realizowanych w ramach projektu systemowego Czas na zmiany- aktywna integracja naszym wspólnym celem, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 7.1. Poddziałanie 7.1.1., współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 89-100 Nakło nad Notecią, ul. Ks. P. Skargi 2
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 0-52 386 08 15 , fax. 0-52 386 08 17
  • Data zamieszczenia: 2013-10-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejsko Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Ks. P. Skargi 2 2
    89-100 Nakło nad Notecią, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 0-52 386 08 15, fax. 0-52 386 08 17
    REGON: 09297774300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie kursów zawodowych realizowanych w ramach projektu systemowego Czas na zmiany- aktywna integracja naszym wspólnym celem, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 7.1. Poddziałanie 7.1.1., współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa zorganizowania i przeprowadzenia kursów zawodowych wraz zajęciami praktycznymi w wyszczególnionych zawodach dla osób bezrobotnych w ramach projektu systemowego Czas na zmiany - aktywna integracja naszym wspólnym celem realizowanym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1 współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie: 1. Pakiet I - Magazynier- sprzedawca z obsługą komputera, kas fiskalnych i wózków jezdniowych dla 9 osób 2. Pakiet II -Spawanie metodami MIG, MAG, TIG dla 3 osób 3. Pakiet III - Operator obrabiarek sterowanych numerycznie CNC dla 2 osób 4. Pakiet IV -Opiekun osób starszych, chorych i niepełnosprawnych dla 12 osób 5. Pakiet V -Kurs profesjonalnej sprzątaczki dla 10 osób 6. Pakiet VI -Pomoc kuchenna dla 7 osób 7. Pakiet VII - Kurs obsługi komputera z obsługą kasy fiskalnej i fakturowania dla 10 osób Ogólne warunki dotyczące opisu przedmiotu zamówienia: 1. Uczestnicy szkolenia Szkolenie przeznaczone jest dla 53 osób bezrobotnych Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonania zmiany liczby osób skierowanych na kursy zawodowe do czasu rozpoczęcia kursu oraz w czasie jego trwania, jeżeli będzie możliwa i celowa realizacja programu kursu. 2. Miejsce realizacji szkolenia 1) Zajęcia powinny odbywać się w Nakle nad Notecią. Wykonawca zobowiązany jest w Formularzu oferty - załącznik nr 1 do SIWZ wskazać dokładny adres miejsca odbywania szkolenia (zajęć teoretycznych i praktycznych). 2) Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia szkolenia poza wskazaną miejscowością, jednak podróż w jedną stronę nie może być dłuższa niż 1 godzina mierząc od miasta Nakła nad Notecią i musi być zapewniona publicznymi środkami transportu. Wykonawca pokrywa koszty dojazdu na kursy zawodowe do miejsca przeznaczenia. W przypadku braku możliwości dojazdu środkami komunikacji publicznej wykonawca zobowiązany jest zapewnić transport. Koszt dojazdu oraz ewentualnego transportu należy ująć w koszcie całkowitym szkolenia. Czas dojazdu nie jest czasem szkolenia. 3) Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia uczestnikom szkolenia odpowiednich warunków lokalowych w miejscu szkolenia, zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy. 4) Sala do zajęć teoretycznych w warunkach codziennego użytkowania powinna mieć przeznaczenie wykładowe lub konferencyjne, powinna być wyposażona w tablicę, sprzęt audiowizualny, ułatwiający przekazywanie wiadomości uczestnikom szkolenia. Sala musi być wyposażona w odpowiednią do liczby uczestników liczbę stolików i miejsc siedzących, właściwie oświetlona ogrzewana, przewietrzana. Wykonawca musi zapewnić uczestnikom szkolenia swobodny dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w którym odbywa się szkolenie (tj. WC, umywalka wraz z dostępem do ciepłej wody). 5) Pomieszczenia, w których odbywać się będą zajęcia z uczestnikami muszą być oznaczone logotypami POKL i UE oraz informacjami o realizowanym projekcie. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo weryfikacji informacji podanych w ofercie poprzez wizję lokalną pomieszczeń przeznaczonych do kursów zawodowych (i zajęć praktycznych) przed zawarciem umowy. 3.Czas trwania i sposób organizacji szkolenia. 1) Wymagana liczba godzin szkolenia dla każdego uczestnika to: dla Pakietu Nr I -100 h; dla Pakietu Nr II- 305 h; dla Pakietu Nr III- 90 h; dla Pakietu Nr IV-90 h; dla Pakietu Nr V- 70 h; dla Pakietu nr VI- 80 h; dla Pakietu nr VII- 84 h. Przez jedną godzinę należy rozumieć: 60 minut - 45 minut zajęć edukacyjnych oraz 15 minut przerwy, przy czym długość przerwy może być ustalona w sposób elastyczny. Zajęcia nie mogą kończyć się przerwą. Szkolenie musi być realizowane według planu nauczania obejmującego nie mniej niż 25 godzin zegarowych w tygodniu 2) Realizacja szkolenia odbywać się będzie w ciągu 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku. Zajęcia powinny odbywać się w godzinach od 8:00 maks. do 17:00 (nie więcej niż 8 h dziennie). Liczba godzin zajęć każdego dnia musi być pełna. Przedział dni i godzin zajęć może ulec zmianie po uzyskaniu zgody Zamawiającego. 3) Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia wszystkich uczestników szkolenia od następstw nieszczęśliwych wypadków. Okres ubezpieczenia obejmie cały okres trwania szkolenia. Koszty ubezpieczenia NNW należy ująć w cenie. 4) Wykonawca organizuje i pokrywa koszty związane z przeprowadzeniem badań lekarskich wymaganych przepisami prawa. 5) Wykonawca zapewnia każdego dnia szkolenia catering w postaci: ciastek, kawy, herbaty lub napojów zimnych w ilości min. 0,5 l na osobę. Wykonawca gwarantuje również podanie każdemu uczestnikowi szkolenia obiad - drugie danie (co najmniej trzy razy w tygodniu danie mięsne) w przypadku zajęć trwających w ciągu dnia 5 h i więcej. 6) Wykonawca zapewnia, że posiada odpowiednią kadrę, sprzęt, pomoce dydaktyczne oraz pomieszczenia do odbywania szkoleń będących przedmiotem zamówienia. 7) Szczegółowy harmonogram zajęć określi Wykonawca i przedłoży go Zamawiającemu najpóźniej w terminie 2 dni przed rozpoczęciem kursu. 8) Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wykonanie przedmiotu zamówienia zorganizowania i przeprowadzenia kursów zawodowych, zgodnie z wymogami prawa określonymi w odrębnych przepisach i w zakresie zgodności z tymi przepisami. 9) Wszelkie uwagi Zamawiającego związane z jakością i ilością prowadzonych zajęć (w tym zajęć praktycznych) Wykonawca uwzględni, najpóźniej w następnym dniu wyznaczonym na odbycie danego szkolenia. 10) W ramach zajęć praktycznych Wykonawca zapewni sprzęt techniczny oraz wszelkie materiały do wykonania zajęć praktycznych i dostarczy je na swój koszt na miejsce praktyk. 4. Materiały dydaktyczne i narzędzia dla uczestników szkolenia. 1) Wszyscy uczestnicy szkolenia muszą otrzymać na pierwszych zajęciach bezzwrotnie materiały edukacyjne z logo EFS przygotowane przez Wykonawcę. 2) Odbiór powyższych materiałów dydaktycznych potwierdzony zostanie przez każdego uczestnika podpisaniem stosownego oświadczenia. 3) W ramach realizowanego kursu Wykonawca zapewni każdemu uczestnikowi szkolenia w odpowiednim dla niego rozmiarze i przekaże na własność indywidualne środki ochrony indywidualnej . 5. Program szkolenia. Program szkolenia zgodnie z § 75 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 grudnia 2011 r. w sprawie standardów i warunków prowadzenia usług rynku pracy ( Dz. U. Nr 279 poz. 1641) zawiera: a) nazwę i zakres szkolenia, b) czas trwania i sposób organizacji szkolenia, c) wymagania wstępne dla uczestników szkolenia, d) cel szkolenia, e) plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar z uwzględnieniem w miarę potrzeb, części teoretycznej i praktyczniej f) opis treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych g) wykaz literatury, oraz niezbędnych środków dydaktycznych , h) przewidziane sprawdziany i egzaminy , Każdy uczestnik musi otrzymać zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zgodne ze wzorem zawartym w rozporządzeniu MEN z dnia 03.02.2006 roku w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr 31, poz. 216) zawierające : a) numer z rejestru, b) imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzający tożsamości, c) nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, d) formę i nazwę szkolenia, e) okres trwania szkolenia, f) miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji, g) tematy i wymiary godzin zajęć edukacyjnych, h) podpis osoby upoważnionej przez instytucje szkoleniowa przeprowadzającą szkolenie. 6.Zakres merytoryczny szkolenia. Szkolenie należy przeprowadzić zgodnie z programem szkolenia, który należy dołączyć do oferty według załącznika nr 6 do SIWZ. Osoba, która w trakcie odbywania szkolenia przebywać będzie 80% czasu na zwolnieniu lekarskim nie może uzyskać zaświadczenia o ukończeniu szkolenia. 7.Pozostałe wymagania. 1) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji przebiegu szkolenia stanowiącej: a) dziennik zajęć wypełniany codziennie zgodnie z obowiązującym programem nauczania zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, b) protokół z egzaminu, c) rejestr wydanych zaświadczeń potwierdzających ukończenie szkolenia. d) lista odbioru posiłków e) listy odbioru materiałów szkoleniowych zapewnionych w ramach kursu, f) lista odbioru środków finansowych na pokrycie kosztów dojazdów na szkolenie (w przypadku wypłaty tych świadczeń), g) listy ubezpieczonych klientów, h) listy odbioru środków ochronnych zapewnionych w ramach danego kursu 2) Wykonawca zobowiązany jest do należytego zabezpieczenia i przechowywania wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy przez okres co najmniej 10 lat od momentu zakończenia realizacji szkolenia i udostępnienia ich instytucjom krajowym i Unii Europejskiej upoważnionym do kontroli. 3) Wykonawca winien działać zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych (j.t. Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz.926), 4) Cała dokumentacja prowadzona przez Wykonawcę winna być opatrzona właściwymi logotypami POKL i UE. 8. Dokładany opis poszczególnych pakietów. 1. Pakiet I - Magazynier- sprzedawca z obsługą komputera, kas fiskalnych i wózków jezdniowych. Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do nabycia wiedzy i umiejętności praktycznych do wykonywania prac w zawodzie magazynier z obsługą komputera, kas fiskalnych i wózków jezdniowych. Szkolenie obejmuje 57 godz. teorii i 43 godz. praktyki. Zajęcia obejmują następujące zagadnienia: 1. Kasy fiskalne 1) Rodzaje kas fiskalnych 2) Obsługa kas fiskalnych 3) Przepisy prawne 4) Urządzenia dodatkowe wspomagające pracę kasjera 2. Wózki jezdniowe 1) Typy stosowanych wózków jezdniowych 2) Budowa wózka 3) Czynności operatora przy obsłudze wózków przed podjęciem pracy i po pracy wózkami 4) Czynności operatora w czasie pracy z wózkami 5) Wiadomości z zakresu ładunkoznawstwa 6) Wiadomości z zakresu BHP 7) Wiadomości o dozorze technicznym 8) Praktyczna nauka jazdy 9) Wiadomości związane z wymianą butli gazowych 10) Wymiana butli gazowych 3. Magazynier sprzedawca z obsługą komputera 1) Obsługa komputera i programów magazynowych 2) Procesy magazynowe 3) Znakowanie ładunków kodami 4) Logistyka w gospodarce magazynowej 5) technologia prac magazynowych 6) koszty magazynu 7) nowoczesne narzędzia informatyczne dla wspomagania przebiegu procesu magazynowego 8) charakterystyka zawodu sprzedawcy, etyka, metody sprzedaży 9) obsługa klienta 10) wystawianie rachunków, faktury VAT, KP, KW 2. Pakiet II - Spawanie metodami MAG, MIG i TI Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do nabycia wiedzy i umiejętności praktycznych do wykonywania prac w zawodzie spawacz - 305 godzin (45 godzin teoretycznych 260 godzin zajęć praktycznych). Tematyka kursu winna obejmować w szczególności następujące zagadnienia: Zajęcia teoretyczne 1) Zastosowanie elektryczności do spawania łukowego 2) Urządzenia spawalnicze 3) Bezpieczeństwo i higiena pracy 4) Bezpieczna praca na hali produkcyjnej 5) Materiały dodatkowe do spawania 6) Spawanie w praktyce 7) Oznaczenie i wymiarowanie spoin 8) Metody przygotowania złączy do spawania 9) Kwalifikowanie spawaczy Zestaw SMAG 10) Budowa i użytkowanie urządzeń do spawania MAG 11) Materiały dodatkowe do spawania 12) Bezpieczeństwo i higiena pracy 13) Charakterystyka spawania MAG oraz typowe parametry Zestaw STIG 14) Budowa i użytkowanie urządzeń do spawania TIG 15) Materiały dodatkowe do spawania 16) Bezpieczeństwo i higiena pracy 17) Charakterystyka spawania TIG oraz typowe parametry Zestaw SMIG 18) Budowa i użytkowanie urządzeń do spawania MIG 19) Materiały dodatkowe do spawania 20) Bezpieczeństwo i higiena pracy 21) Charakterystyka spawania MIG oraz typowe parametry Zestaw AL. 22) Aluminium i jego stopy, procesy spawania i aspekty bezpieczeństwa pracy 23) Spawalność i technika spawania 24) Materiały dodatkowe do spawania aluminium i jego stopów 25) Złącza spawane z aluminium i jego stopów i ich odkształcanie Zajęcia praktyczne 26) Zajęcia praktyczne MAG- instruktaż wstępny, szkolenia praktyczne obejmujące zestawy ćwiczeń 27) Zajęcia praktyczne TIG instruktaż wstępny, szkolenia praktyczne obejmujące zestawy ćwiczeń 28) Zajęcia praktyczne MIG instruktaż wstępny, szkolenia praktyczne obejmujące zestawy ćwiczeń Program szkolenia z zakresu spawania musi być zgodny z Wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach Nr W-07/IS-06, Nr W-07/IS-05 oraz Nr W-07/IS-02. Szkolenie i egzamin powinny zostać przeprowadzone pod merytorycznym nadzorem Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach zgodnie z Wytycznymi. Szkolenie winno zakończyć się egzaminem zgodnym z Wytycznymi Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach i wydaniem Książeczki i certyfikatu spawacza (koszt egzaminu końcowego wraz z uprawnieniami należy ująć w całkowitej cenie szkolenia). Instytucja szkoleniowa powinna wykazać Atest i Licencję Spawalniczą do szkolenia i egzaminowania spawaczy. Wykonawca zapewni przeprowadzenie zajęć praktycznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 27 kwietnia 2000 roku w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy pracach spawalniczych Dz. U. Nr 40, poz. 470. 3. Pakiet III - Operator obrabiarek sterowanych numerycznie CNC. Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do nabycia wiedzy i umiejętności praktycznych do wykonywania zawodu operatora obrabiarek sterowanych numerycznie CNC - 90 godzin (20 godzin zajęć teoretycznych i 70 godzin zajęć praktycznych). Tematyka kursu winna obejmować w szczególności następujące zagadnienia: 1) Budowa i zasada działania obrabiarek CNC 2) Narzędzia 3) Struktura programu 4) Programy przykładowych konturów 5) Przesunięcie, odbicie lustrzane, obrót osi, skalowanie programu 6) Programowanie z użyciem parametrów 7) Cykle stałe 8) Komputerowe wspomaganie programowania CAM Zajęcia praktyczne 9) Przygotowanie maszyn do pracy 10) Obsługa obrabiarek CNC 11) Tryby pracy 12) Korekcja długości narzędzi 13) Programowanie obróbki wałów wielostopniowych 14) Cykle obróbkowe 15) Zastosowanie podprogramów 16) Transmisja danych 4. Pakiet IV- Opiekun osób starszych, chorych i niepełnosprawnych Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do nabycia wiedzy i umiejętności praktycznych do wykonywania zawodu opiekun osób starszych, chorych i niepełnosprawnych - 100 godzin (60 godzin zajęć teoretycznych i 40 godzin zajęć praktycznych). Tematyka kursu winna obejmować w szczególności następujące zagadnienia: Zajęcia teoretyczne 1) Zabiegi pielęgnacyjno- higieniczne osoby starszej, chorej i niepełnosprawnej 2) Podstawowe elementy anatomii i fizjologii człowieka 3) Podstawowe wiadomości o lekach 4) Profilaktyka przeciwodleżynowa i przeciwpoparzeniowa, ochrona przed zakażeniami 5) Pomoc społeczna i współpraca ze środowiskiem podopiecznego 6) BHP i pierwsza pomoc przedlekarska 7) Odżywianie 8) Elementy rehabilitacji 9) Komunikacja z osobami chorymi 10) Etyka, rola i obowiązki opiekuna 11) Organizacja czasu wolnego Zajęcia praktyczne 12) Zabiegi pielęgnacyjno- higieniczne osoby starszej, chorej i niepełnosprawnej 13) Profilaktyka przeciwodleżynowa i przeciwpoparzeniowa, ochrona przed zakażeniami 14) Podstawowe elementy anatomii i fizjologii człowieka 15) Rola i obowiązki opiekuna 16) Pierwsza pomoc przedlekarska 5. Pakiet V- Profesjonalna sprzątaczka Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do nabycia wiedzy i umiejętności praktycznych do wykonywania zawodu profesjonalnej sprzątaczki- 70 godzin (15 godzin zajęć teoretycznych i 55 godzin zajęć praktycznych) Tematyka kursu winna obejmować w szczególności następujące zagadnienia: Zajęcia teoretyczne 1) Zasady sprzątania powierzchni 2) Etyka 3) Charakterystyka i rodzaje piktogramów stosowanych w UE 4) BHP w podstawowych procesach sprzątania w oparciu o dyrektywy UE 5) Problematyka utrzymania czystości 6) Rodzaje i typy podłóg 7) Maszyny i urządzenia 8) Środki chemiczne i ich zastosowanie 9) Technologie sprzątania Zajęcia praktyczne 10) Sprzątanie powierzchni biurowych 11) Zabezpieczanie i utrzymanie czystości na posadzkach z tworzyw sztucznych 12) Zabezpieczanie podłogi warstwami emulsji (woskowej, polimerowej) 13) Zdarcie starych zabezpieczeń, neutralizowanie starych zabezpieczeń. 6. Pakiet VI - Pomoc kuchenna Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do nabycia wiedzy i umiejętności praktycznych do wykonywania zawodu pomocy kuchennej- 80 godzin (10 godzin zajęć teoretycznych i 70 godziny zajęć praktycznych) Tematyka kursu winna obejmować w szczególności następujące zagadnienia: Zajęcia teoretyczne: 1) Bezpieczeństwo i higiena pracy, minimum sanitarne, 2) Higiena osobista i higiena pracy, przepisy p.poż. 3) Nowoczesne urządzenia do utrzymania wysokiego standardu potraw 4) Przygotowanie stanowiska pracy 5) Przepisy obowiązujące w zakładach zbiorowego żywienia 6) Pobieranie surowców i półproduktów do produkcji kulinarnej Zajęcia praktyczne 7) Obróbka wstępna i cieplna warzyw 8) Surówki 9) Sporządzanie potraw różnymi metodami i technikami pod nadzorem kucharza 10) Mycie naczyń, narzędzi stołowych i kuchennych, utrzymanie czystości na stanowisku pracy 11) Sporządzanie podstawowych wypieków cukierniczych i podstawowych deserów 12) Wykończenie, porcjowanie, dekorowanie i estetyczne wydawanie wyrobów pod nadzorem kucharza. 7. Pakiet VII- Kurs komputerowy z obsługą kasy fiskalnej i fakturowaniem Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do nabycia wiedzy i umiejętności praktycznych do wykonywania zawodu sprzedawcy z obsługą podstawowych programów komputerowych oraz obsługa kasy fiskalnej- 84 godziny (6 godzin zajęć teoretycznych i 78 godzin zajęć praktycznych) Tematyka kursu winna obejmować w szczególności następujące zagadnienia: Zajęcia teoretyczne 1) Uwarunkowania sprzedaży towarów 2) Ceny towarów 3) Dokumentacja sprzedaży 4) Organizacja pracy 5) Odpowiedzialność materialna, porządkowa i karna pracowników Zajęcia praktyczne 6) Program Kasiarz 7) Kasy fiskalne 8) Program Subiekt 9) Informacje o sprzęcie i oprogramowaniu 10) System Windows 11) Word 12) Exel 13) Power Point 14) Acces 15) Publisher 16) Front Page 17) Internet Uwaga: Zaoferowanie przedmiotu zamówienia sprzecznego z wymaganiami Zamawiającego skutkować będzie odrzuceniem oferty.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805300008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.naklo.pl - bip zakładka zamówienia publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach