Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska ogłasza przetarg
- Adres: 00-922 Warszawa, ul. Wawelska 52/54
- Województwo: mazowieckie
- Telefon/fax: tel. 22 57 922 89 , fax. 22 57 925 55
- Data zamieszczenia: 2012-03-29
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska
ul. Wawelska 52/54 52/54
00-922 Warszawa, woj. mazowieckie
tel. 22 57 922 89, fax. 22 57 925 55
REGON: 14162841000000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.gdos.gov.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie badania świadomości i potrzeb Małych i Średnich Przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju i Sieci Natura 2000, w szczególności działalności prowadzonej na obszarach chronionych oraz poziomu wiedzy i usług świadczonych przez Instytucje Otoczenia Biznesu w ww. zakresie. Badanie prowadzone w ramach projektu indywidualnego POIiŚ.05.04.00-00.266 09 Natura i Gospodarka - podstawy dialogu współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia badania świadomości i potrzeb przedsiębiorców w zakresie zrównoważonego rozwoju i sieci Natura 2000, w szczególności działalności gospodarczej prowadzonej na obszarach chronionych oraz poziomu wiedzy i usług świadczonych przez Instytucje Otoczenia Biznesu (zwane dalej: IOB) w powyższym zakresie. Badanie powinno być przeprowadzone na podstawie opracowania Metodologia i zakres badania (zwanego dalej: Metodologią), stanowiącego Załącznik Nr 1 do OPZ i obejmować, co najmniej następujące techniki badawcze: 1) analizę danych zastanych wraz z przygotowaniem raportu (zwaną dalej: desk reasearch) - 1 szt., 2) Indywidualne Wywiady Pogłębione (zwane dalej: IDI) - minimalna liczba IDI - 48 szt., 3) zogniskowane wywiady grupowe (zwane dalej: FGI) z lokalnymi liderami IOB - 2 szt., 4) wywiady telefoniczne ze wspomaganiem komputerowym (zwane dalej: CATI) wśród przedsiębiorców - 600 wywiadów, 5) wywiady telefoniczne ze wspomaganiem komputerowym CATI wśród IOB - 100 wywiadów, 6) komputerowe wywiady internetowe (zwane dalej: CAWI) ankiety uaktywniane na Platformie Dialogu skierowane do przedstawicieli IOB - 100 wywiadów, 7) studia przypadku wybranych obszarów Natura 2000 - 4 szt., 8) model oceny potencjału instytucjonalnego - diagnoza potencjału instytucjonalnego IOB 1 szt. 2. Zamawiający w dniu podpisania umowy przekaże Wykonawcy publikacje do desk research (zwane dalej: publikacjami) w formie elektronicznej zgodnie z Listą dokumentów niezbędnych do analizy danych zastanych (zwaną dalej: Listą) stanowiące Załącznik Nr 2 do OPZ. Publikacje stanowią podstawowy zakres materiałów niezbędnych do wykorzystania w analizie desk research. Wykonawca może rozszerzyć Listę. 3. Zamawiający zastrzega sobie prawo aktualizacji Listy, jeśli zaistnieją do tego przesłanki, np. w przypadku publikacji nowych dokumentów za zakresu ochrony środowiska i/lub istotnych z punktu widzenia przedsiębiorców, IOB. 4. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania analizy i interpretacji dokumentów, co najmniej określonych w Załączniku Nr 2 do OPZ i przedstawienia jej wyników w formie raportu. Raport z analizy desk research ma mieć formę pisemną i wymaga akceptacji Zamawiającego. 5. Na podstawie wyników analizy desk research oraz Metodologii, Wykonawca przygotuje Raport metodologiczny badań zawierający szczegółowy opis planowanej metodologii wraz z narzędziami badawczymi i harmonogramem realizacji (zwany dalej: Raportem metodologicznym). Raport metodologiczny będzie uzgadniany z Zamawiającym, zostaną w nim określone i doprecyzowane w szczególności kryteria doboru respondentów, struktura i warstwowanie prób badawczych. 6. Raport metodologiczny, o którym mowa w ust. 5, powinien zawierać następujące elementy: 1) identyfikację obszarów badawczych oraz opracowanie i uszczegółowienie pytań badawczych; 2) metodologię wykonania badania; 3) opis sposobu zbierania danych, proponowanych technik i narzędzi badawczych; 4) opis sposobu doboru oraz wielkości prób badawczych; 5) opis sposobu warstwowania próby; 6) kwestionariusze wywiadów i scenariusze badań; 7) opracowane ankiety; 8) opis organizacji pracy wraz z proponowanym harmonogramem; 9) informację o podziale pracy na poszczególnych członków zespołu, 10) opis sposobu i narzędzi kontroli jakości realizowanych badań; 11) listę dokumentów, z którymi Wykonawca w związku z wykonywanym badaniem zamierza się dodatkowo zapoznać. 7. Po uzyskaniu akceptacji Raportu metodologicznego przez Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany do realizacji pozostałych części badania, określonych w ust. 1 pkt 2-7, zgodnie z harmonogramem badania. 8. Wykonawca w ramach każdej wykorzystywanej techniki badawczej będzie zobowiązany do: 1) przygotowania baz danych respondentów zgodnie z kryteriami wyboru, 2) przygotowania systemu ankietowania, tj. przygotowania kwestionariuszy, ankiet do poszczególnych badań, przygotowania odpowiedniego oprogramowania, 3) przeszkolenia ankieterów realizujących badanie w zakresie sieci Natura 2000, 4) opracowania planu badania jakości badania, zawierającego rozwiązania służące zapewnieniu możliwie wysokiego poziomu realizacji, 5) przeprowadzenia badania przy użyciu technik badawczych zgodnie z harmonogramem i Raportem metodologicznym badania, o których mowa w ust. 6, 6) nadzorowania prowadzonych badań według standardów opracowanych przez Wykonawcę, 7) sprawdzenia wewnętrznej zgodności danych (tzw. czyszczenia danych), przekształcenie zmiennych w ten sposób, aby spełniały one wymóg spójności logicznej i zgodności z kwestionariuszami, 8) analizy danych, 9) opracowania wyników, 10) przygotowania raportu końcowego badania (zwanego dalej: raportem końcowym). 9. Wykonawca przygotuje raport końcowy omawiający wyniki badania świadomości przedsiębiorców i IOB przy użyciu technik badawczych określonych w ust. 1. Raport końcowy powinien syntetycznie, przekrojowo i w sposób problemowy przedstawiać otrzymane wyniki badań i nie może się sprowadzać do streszczenia uzyskanych danych i odpowiedzi respondentów. 10. Raport końcowy będzie przygotowany w języku polskim i ma zawierać następujące elementy: 1) streszczenie raportu - nie więcej niż 5 stron, 2) spis treści, 3) wprowadzenie, 4) źródła informacji wykorzystywanych w badaniu, 5) opis zastosowanej metodologii, 6) opis prób badawczych, 7) opis wyników badania, 8) wnioski i rekomendacje, 9) aneksy i załączniki. 11. Aneksy i załączniki do raportu końcowego będą tworzone przez Wykonawcę na bieżąco w toku realizacji niniejszego zamówienia i obejmują (oprócz elementów, o których mowa w ust. 10, także: 1) listę dokumentów, publikacji i innych materiałów źródłowych wykorzystanych w analizie desk research, 2) szczegółowy opis zastosowanej metodologii (Raport metodologiczny), 3) szczegółowe wyniki analiz treści i analiz statystycznych, w tym tabele (wykresy) rozkładów, 4) wszystkie wykorzystane podczas przedmiotowego badania scenariusze i kwestionariusze badawcze, 5) wszystkie uzyskane w czasie realizacji projektu narzędzia monitorujące, w szczególności pre - i posttesty, ankiety ewaluacyjne szkoleń i spotkań ewaluacyjnych od IOB i przedsiębiorców, 6) sprawozdanie z przeprowadzonej kontroli jakości badań, 7) prezentacja wyników (w formacie gwiazdka ppt) 12. Zamawiający zastrzega sobie prawo do przeglądu (odsłuchu) zarejestrowanych wywiadów FGI, IDI, CATI zrealizowanych przez Wykonawcę w ramach zamówienia. W związku z tym, Wykonawca powinien w odpowiedni sposób zabezpieczyć nagrania z przeprowadzonych wywiadów (anonimizacja respondentów, archiwizacja zebranego materiału). 13. Wykonawca przygotuje na podstawie raportu końcowego i przedłoży razem z nim maksymalnie 4-stronicowe opracowanie (format A5) w kształcie broszury. Broszura ta powinna być napisana językiem zrozumiałym dla szerokiego grona odbiorców i zawierać krótki opis badania oraz najważniejsze jego wyniki. Broszura powinna zawierać wykresy i być opracowana graficznie w formie umożliwiającej jej publikację bez dodatkowych korekt. Broszurę należy przedstawić w formie elektronicznej 14. Wykonawca dostarczy raport końcowy w wersji elektronicznej (CD-R, poczta elektroniczna, w plikach gwiazdka.doc, gwiazdka.pdf) oraz w wersji papierowej w pięciu egzemplarzach, całość ma być zszyta lub zbindowana. Na nośnikach elektronicznych powinna być również multimedialna prezentacja wyników badań (w plikach gwiazdka.ppt). Ponadto, Wykonawca przedstawi wyniki z raportu końcowego w formie publicznej prezentacji multimedialnej (co najmniej na 3 spotkaniach, np. w siedzibie Zamawiającego, na konferencji zamykającej realizację projektu). Od Wykonawcy oczekuje się ponadto zaprezentowania wyników badania desk reserach na jednym spotkaniu w miejscu i czasie wskazanym przez Zamawiającego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku Nr 5 do SIWZ, stanowiącym Załącznik Nr 1 do Umowy. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 793100000
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
- II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 10 miesięcy
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium.
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Wielkośc prób
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.gdos.gov.pl
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Badania konsumenckie w związku z realizacją Projektu (SPPW) KIK/34 Zapobieganie nadwadze i otyłości oraz chorobom przewlekłym poprzez edukację społeczeństwa w zakresie żywienia i aktywności fizycznej w ramach Szwajcarsko - Polskiego Programu Współpracy
Dodano: 2016-03-14 - Wykonanie badania ewaluacyjnego pt. Diagnoza stanu transferu technologii za pomocą spółek celowych wykorzystująca doświadczania realizacji Programu SPIN-TECH
Dodano: 2015-11-24 - Przeprowadzenie badania ankietowego na ogólnopolskiej próbie tysiąc dwustu polskich pracowników naukowych, służącego identyfikacji postaw naukowców wobec wprowadzonych w ostatnich latach zmian legislacyjnych dotyczących nauki i szkolnictwa wyższego (znak sprawy: badanie-253-2015)
Dodano: 2015-10-27 - Przeprowadzenie badania omnibusowego pt.: Opinia na temat funkcjonowania urzędów w Polsce
Dodano: 2015-07-29 - Wykonanie badania ewaluacyjnego podsumowującego realizację projektów systemowych realizowanych przez NCBR w ramach Działania 1.5 POIG
Dodano: 2015-07-06 - Wykonanie badania ewaluacyjnego podsumowującego realizację projektów systemowych realizowanych przez NCBR w ramach Działania 1.5 POIG
Dodano: 2015-06-15 - Wykonanie badań ewaluacyjnych.
Dodano: 2015-05-21 - Wykonanie badania ewaluacyjnego pn. Podsumowanie efektów wdrażania projektów w ramach Priorytetu XIII Infrastruktura szkolnictwa wyższego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013(PO IS)
Dodano: 2015-05-08 - Badanie satysfakcji turystów krajowych i zagranicznych 2015 r
Dodano: 2015-03-30 - 167 /WNoŻCiK/SGGW/2014 Realizacja badania jakościowego nt. Treści i form komunikacji marketingowej w opinii sprzedawców sieci sklepów mięsnych w ramach Projektu BIOŻYWNOŚĆ - innowacyjne, funkcjonalne produkty pochodzenia zwierzęcego
Dodano: 2014-09-19