Przetargi.pl
PRZEPROWADZENIE AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO W ZAKRESIE PROJEKTU PN: REWITALIZACJA OBSZARU POWOJSKOWEGO W PILE PRZY AL. POWSTAŃCÓW WLKP. - CENTRUM STRZELECTWA SPORTOWEGO REALIZOWANEGO W RAMACH WRPO 2007 - 2013, Priorytet VI, Działanie 6.1.; Schemat I

Gmina Piła ogłasza przetarg

  • Adres: 64-920 Piła, Pl. Staszica 10
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 067 2126210 , fax. 067 2123566
  • Data zamieszczenia: 2011-07-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Piła
    Pl. Staszica 10 10
    64-920 Piła, woj. wielkopolskie
    tel. 067 2126210, fax. 067 2123566
    REGON: 00063833000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.pila.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEPROWADZENIE AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO W ZAKRESIE PROJEKTU PN: REWITALIZACJA OBSZARU POWOJSKOWEGO W PILE PRZY AL. POWSTAŃCÓW WLKP. - CENTRUM STRZELECTWA SPORTOWEGO REALIZOWANEGO W RAMACH WRPO 2007 - 2013, Priorytet VI, Działanie 6.1.; Schemat I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przeprowadzenie audytu zewnętrznego działań realizowanych w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007 - 2013, Priorytet VI - Turystyka I środowisko kulturowe; Działanie 6.1. Turystyka, schemat I. Infrastruktura turystyczna Tytuł projektu:Rewitalizacja obszaru powojskowego przy Al. Powstańców Wlkp. w Pile - Centrum Strzelectwa Sportowego Projekt realizowany w ramach Umowy nr UDA-RPWP.06.01.01-30-108łamane09-00 z dnia 12.07.2010 roku, zmienionej Aneksem pierwszym nr UDA-RPWP.06.01.01-30-108łamane09-01 z dnia 04.03.2011 roku. Zakres rzeczowy projektu: Realizowane przedsięwzięcie dotyczy rewitalizacji i rozbudowy istniejącego Centrum Strzelectwa Sportowego o łącznej powierzchni obiektów: kubaturowych 1990 mkw z czego istniejących 1036 mkw oraz wiat i zadaszeń istniejących 304 mkw. W chwili obecnej poszczególne części obiektu Centrum Strzeleckiego są rozproszone i w dużej mierze zdewastowane. Dewastacja dotyczy zarówno budynków jak i ich wyposażenia technologicznego. W obiektach brak jest również węzłów socjalno - sanitarnych oraz pomieszczeń towarzyszących niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania strzelnic. W wielu przypadkach obiekty funkcjonują nie zgodnie ze swoim przeznaczeniem. W kompleksie budynków projektuje się sanitariaty, centralne ogrzewanie, docieplenie budynku (ścian zewnętrznych dachu) oraz wykonanie nowych okładzin. W obiekcie zmianie ulegną partie wejściowe do budynku a tym samym zapewniony będzie dostęp do budynku dla osób niepełnosprawnych. Istniejące na terenie działki nr 51na4 i 51na5 obiekty kubaturowe, niekubaturowe i urządzenia technologiczne, podlegać będą odpowiednio: przebudowie, rozbudowie a niektóre przeznaczone będą do rozbiórki. Inwestycja częśiowo przeniesie się na działkę sąsiednią (nr 51na5), gdzie zlokalizowany jest budynek hotelowo - restauracyjny Tarcza, od którego będzie prowadzone nowe przyłącze energetyczne dla planowanego Centrum Strzelectwa. Poza tym oddziaływanie rozbudowywanych strzelnic napowietrznych Trap-Skeet I i II będzie przekraczało zasięgiem dolotu śrutu północną granicę działki 51na4, oddziaływując w ten sposób na działkę nr 51na17. Istniejący zespół strzelnic stanowi uniwersalny kompleks sportowo - myśliwski, gdzie poszczególne obiekty w ramach inwestycji będą podlegały: 1) rozbiórce - strzelnica typu TRAP II, SKEET II, budynek WC, budynek kotłowni przylegający do sali bokserskiej, wieża strzelnicza Bażant; 2) przebudowie, rozbudowie, częściowej rozbiórce i adaptacji urządzeń terenowych - strzelnica typu TRAP I na strzelnicę typu TRAP-SKEET I. 3) przebudowie, rozbudowie i adaptacji urządzeń terenowych - strzelnica typu SKEET I na strzelnicę typu TRAP-SKEET II; 4) przebudowie i rozbudowie - budynek klubowy do obsługi strzelnic do strzelań z broni małokalibrowej oraz tor strzelecki strzelnicy 50metrowej, w tym: przebudowa i rozbudowa zespołu trzech strzelnic ROGACZ, DZIK W RUCHU, ZAJĄC W RUCHU o wiaty będące łącznikiem pomiędzy strzelnicami 5) przebudowie i adaptacji - sala bokserska na strzelnicę pneumatyczną i przystosowanie obiektu dla osób niepełnosprawnych poprzez budowę zewnętrznej pochylni dla niepełnosprawnych; 6) budowie - strzelnica typu Bażant w nowej lokalizacji; 7) budowie parkingów - 90 miejsc postojowych; 8) budowie dróg wewnętrznych i ciągów komunikacji pieszej; 9) budowie niezbędnej infrastruktury technicznej W ramach obsługi obiektów, przewiduje się modernizację przyłączy instalacyjnych oraz: - budowa nowego przyłącza wodociągowego, - wykonanie przyłącza do istniejącego kolektora sanitarnego dla odprowadzania ścieków; - przebudowa istniejących przyłączy sieci energetycznej oraz budowa wewnętrznej sieci energetycznej, doprowadzenie ciepła z przebiegającego w bezpośrednim sąsiedztwie sieci c,o, poprzez projektowany węzeł cieplny. Okres rzeczowej realizacji projektu - 02.11.2010 r. - 30.11.2011 r. ; termin finansowej realizacji projektu do 15.12.2011 r. Całkowita wartość projektu wg umowy z Urzędem Marszałkowskim wynosi 8234253,45 PLN, z czego kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 2401235,80 PLN 1. Podmioty uprawnione do przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu 1.1. Do prowadzenia audytu zewnętrznego projektu współfinansowanego ze środków EFRR w ramach WRPO uprawnione są osoby- podmioty zatrudniające osoby: a. spełniające wymogi wskazane w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, por. niżej ) oraz b. posiadające udokumentowane doświadczenie w badaniu projektów finansowanych ze środków publicznych (przynajmniej 1 projekt). Za udokumentowane doświadczenie uznaje się referencje - zaświadczenie wystawione przez podmioty zlecające badanie audytowe. 1.2. Zgodnie z treścią art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, audytorem wewnętrznym może być osoba, która: a. ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz b. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych oraz c. nie była karana za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz d. posiada wyższe wykształcenie oraz e. posiada następujące kwalifikacje do przeprowadzenia audytu wewnętrznego - jeden z certyfikatów: Certified Internal Auditor (CIA), Certified Government Auditing Professional (CGAP); Certified Information Systems Auditor (CISA); Association of Chartered Certified Accountants (ACCA); Cerified Fraud Examiner (CFE); Certification in Control Self- Assessment (CCSA); Certified Financial Services Auditor (CFSA); Chartered Financial Analyst (CFA), lub f. złożyła w latach 2003 - 2006 z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, lub g. posiada uprawnienia biegłego rewidenta, lub h. posiada dwuletnią praktykę w zakresie audytu wewnętrznego i legitymuje się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną,która w dniu wydania dyplomu była uprawniona (zgodnie z odrębnymi ustawami) do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych (za praktykę w zakresie audytu wewnętrznego uznaje się udokumentowane przez kierownika jednostki wykonanie czynności, w wymiarze czasu pracy nie mniejszym niż ? etatu, związanych z: przeprowadzeniem audytu wewnętrznego pod nadzorem audytora wewnętrznego, realizacją przez inspektorów kontroli skarbowej czynności z zakresu certyfikacji i wydawania deklaracji zamknięcia pomocy finansowej ze środków pochodzących z Unii Europejskiej , o których mowa w ustawie z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (tj. Dz. U. z 2004 r. nr 8 poz. 65 z późn.zm), nadzorowaniem lub wykonywaniem czynności kontrolnych, o których mowa w ustawie z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli (tj. z 2007 r. Dz. U. Nr 231, poz. 1701 z późn.zm), lub i. ukończyła aplikację kontrolerską i złożyła egzamin kontrolerski z wynikiem pozytywnym przed komisją egzaminacyjną powołaną przez Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, lub j. złożyła z wynikiem pozytywnym egzamin kwalifikacyjny na stanowisko inspektora kontroli skarbowej. 2. Zakres audytu Audyt winien być przeprowadzony zgodnie z Wytycznymi Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI. 2.1. Ocena gotowości organizacyjnej Beneficjenta i procedur wewnętrznych, w tym: a. wielkość i przygotowanie kadr, b. sprzęt niezbędny do realizacji projektu, c. identyfikacja zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców/ dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych), d. podział zadań w projekcie, w tym rozdział kluczowych funkcji, e. istnienie i jakość pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów, f. bezpieczeństwo IT. 2.2. Audyt finansowy, w tym: a. sprawdzenie, czy opracowane przez Beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b. sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne Beneficjenta gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność, c. sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektów i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu, d. ocena prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków (faktycznie poniesione, zgodne z zapisami w dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny Beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach), e. kontrola formalna faktur i ich zgodności z zapisami umów z wykonawcami, f. badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych). 2.3. Audyt realizacji projektu, w tym: a. sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (prawo zamówień publicznych , prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.), b. ocena zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (program operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur), c. sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie / umowy o dofinansowanie, d. potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami) oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy), e. sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, f. potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym, g. sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników. 2.4. Wizyta na miejscu realizacji projektu, w tym sprawdzenie: a. sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności/ prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji (np. wodociąg, oczyszczalnia, zakupiony sprzęt itp.), b. poprawności/ prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących Beneficjenta wytycznych (tablice, oznaczenia pomieszczeń i materiałów rozdawanych uczestnikom wydarzeń, materiały i gadżety reklamowe oraz inne materiały zakupione na potrzeby działań promocyjnych i informacyjnych itp.). 2.5. Ocena prawidłowości i rzetelności prowadzenia i archiwizowania dokumentacji, w tym sprawdzenie czy: a. wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu (wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu itd.), b. istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach, c. wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu. 2.6. Sprawdzenie zgodności projektu z politykami wspólnotowymi. 2.7. Sprawdzenie wdrożenia zaleceń pokontrolnych oraz usunięcia nieprawidłowości/ uchybień stwierdzonych w trakcie kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu (jeżeli dotyczy). 2.8. Analiza powodzenia projektu. 2.9. Czynności doradcze. Audyt powinien być przeprowadzony w oparciu o: 1) uznawane standardy audytu (np. obowiązujące w Polsce Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego - załącznik nr 1 do Komunikatu Nr 1 Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. dostępne na stronie www.mofnet.gov.pl) oraz 2) Aktualne Wytyczne Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI. z dnia 11 marca 2010 r. dostępne na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl Ponadto, Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do: 1) przekazania Zamawiającemu kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. (lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych), 2) prowadzenia audytu w sposób uwzględniający min. analizy dokumentów, wywiady z pracownikami i wykonawcami, oględziny inwestycji) 3) dokumentowania audytu poprzez min. wykaz weryfikowanych dokumentów, listy sprawdzające, kwestionariusze samooceny, notatki/protokoły z wywiadów i spotkań) 4) organizacji spotkań otwierających, zamykających oraz spotkań w trakcie prowadzenia audytu (udokumentowanych notatkami/protokołami podpisanymi przez uczestników spotkań) 5) wyznaczenia osoby lub osób do kontaktów z Zamawiającym (komunikacja w formie pisemnej) 6) sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego audytu, według pkt 4.1. aktualnych Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI. dostępnych na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl 7) stosowania na wszystkich dokumentach sporządzanych w ramach prowadzonego audytu znaków informacyjnych o źródłach dofinansowania, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego 8) przygotowania sprawozdania raportu z audytu w trzech egz. w wersji papierowej oraz jeden egz. na nośniku CD. Badaniem audytowym objąć należy 100% dokumentacji związanej z realizowanym projektem, przez co należy rozumieć całość dokumentów dostępnych w momencie rozpoczęcia czynności audytowych na podstawie podpisanej z audytorem umowy. Miejscem przechowywania dokumentacji podlegającej badaniu jest budynek Urzędu Miasta Piły Pl. Staszica 10, 64-920 Piła
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792120003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 20 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pila.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach