Przetargi.pl
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego realizowanego projektu pn. Przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P Koźminek - Morawin - Goliszew, nr 4586P Goliszew - Zbiersk

Powiat Kaliski ogłasza przetarg

  • Adres: 62-800 Kalisz, Plac Św. Józefa 5
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2012-02-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Kaliski
    Plac Św. Józefa 5 5
    62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.kalisz.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie audytu zewnętrznego realizowanego projektu pn. Przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P Koźminek - Morawin - Goliszew, nr 4586P Goliszew - Zbiersk
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usługi polegającej na przeprowadzeniu audytu zewnętrznego realizowanego projektu pt. Przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P (Koźminek-Morawin-Goliszew), nr 4586P (Goliszew-Zbiersk), realizowanego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Regionalnego na lata 2007-2013, Priorytet II Infrastruktura komunikacyjna, Działanie 2.2 Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego (drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne). 2.Audyt należy przeprowadzić zgodnie z Wytycznymi. Wytyczne stanowią załącznik nr 7 do SIWZ oraz znajdują się na stronie internetowej www.wrpo.wielkopolskie.pl). Czynności audytowe polegające na badaniu dokumentów, w tym uzyskaniu ewentualnych wyjaśnień, należy przeprowadzić w siedzibie Zamawiającego. 3.Audyt ma na celu uzyskanie zapewnienia, że: 1)projekt jest realizowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wspólnotowego i krajowego (w tym Wytycznych Instytucji Zarządzającej WRPO i innych instytucji uprawnionych do wydawania wytycznych), umową i wnioskiem o dofinansowanie, 2)wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne, 3)informacje przekazane do Instytucji Pośredniczącej, Instytucji Zarządzającej WRPO oraz innych uprawnionych instytucji są zgodne z prawdą i wynikają z dostępnych w siedzibie beneficjenta dokumentów źródłowych (przede wszystkim z dokumentów finansowo-księgowych i rzeczowych) oraz z prowadzonej przez niego ewidencji księgowej. 4.Oprócz oceny prawidłowości realizacji projektu, audyt ma również na celu doradztwo w zakresie polepszania metod jego realizacji. 5.Badaniem audytowym zostanie objęte 100% dokumentacji związanej z realizowanym projektem inwestycyjnym w momencie rozpoczęcia czynności audytowych. Prowadzenie i dokumentowanie audytu należy prowadzić w oparciu o uznawane standardy audytu. 6.Audytor będzie miał obowiązek przekazania kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych. Zamawiający wymaga, aby audyt był prowadzony co najmniej poprzez analizę dokumentacji projektu, wywiady z pracownikami i wykonawcami oraz oględziny miejsca inwestycji. Zamawiający wymaga zorganizowania spotkania otwierającego, zamykającego oraz wszelkich innych niezbędnych spotkań w trakcie prowadzenia audytu. Ponadto zostaną wyznaczone osoby do kontaktu, a komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcą powinna odbywać się z zachowaniem formy pisemnej. 7.Szczegółowy zakres i sposób przeprowadzenia audytu został opisany w rozdziale 3 Wytycznych. Sprawozdanie (wyniki audytu) powinno spełniać wymagania zawarte w rozdziale 4 ww. Wytycznych. 8.Zakres audytu. 1) gotowość organizacyjna beneficjenta i jego procedury wewnętrzne tj.: a) ocenę wielkości i przygotowania kadr, b) ocenę sprzętu niezbędnego do realizacji projektu, c) identyfikację zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców/ dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych), d) ocenę podziału zadań w projekcie, w tym rozdziału kluczowych funkcji, e) sprawdzenie istnienia i jakości pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów, f) ocenę bezpieczeństwa IT. 2) audyt finansowy tj.: a) sprawdzenie, czy opracowane przez beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b) sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne beneficjenta gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektów i wniosków o płatność, c) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz z wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu, d) ocenę prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków (faktycznie poniesione, zgodne z zapisami w dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach), e) kontrolę formalną faktur i ich zgodności z zapisami umów z wykonawcami, f) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych). 3) audyt realizacji projektu tj.: a) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.), b) ocenę zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (program operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur), c) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie/ umowy o dofinansowanie, d) potwierdzenie zakresu zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami) oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy), e) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, f) potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym, g) sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników. 4) wizyta na miejscu realizacji projektu tj.: a) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji, b) potwierdzenie prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących beneficjenta wytycznych (tablice, oznaczenia pomieszczeń i materiałów rozdawanych uczestnikom wydarzeń, materiały i gadżety reklamowe oraz inne materiały zakupione na potrzeby działań promocyjnych i informacyjnych itp.). 5) prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizacji dokumentacji tj.: a) czy wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu (wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu itd.), b) czy istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach, c) czy wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu. 6) zgodność projektu z politykami wspólnotowymi tj.: a) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką równych szans (rozumianej przede wszystkim jako zapewnienie równości kobiet i mężczyzn, niedyskryminacja oraz wyrównywanie szans niezależnie od płci, wyznania, niepełnosprawności, rasy itp.), b) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką zatrudnienia (w szczególności poprawa wielkości zatrudnienia, poprawa warunków pracy itp.), c) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką społeczeństwa informacyjnego (w tym rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych), d) czy projekt nie jest sprzeczny z polityką ochrony środowiska (przede wszystkim zgodność z prawem krajowym i wspólnotowym w tym zakresie, poprawa jakości środowiska np. poprzez zmniejszenie emisji gazów, wpływ na obszary sieci Natura 2000, poprawa efektywności energetycznej poprzez wykorzystanie odnawialnych źródeł energii). Dopuszczalna jest wyłącznie zgodność lub neutralność. 7) wdrażanie zaleceń pokontrolnych. w ramach sprawdzenia wykonania zaleceń pokontrolnych audytorzy upewniają się, że nieprawidłowości/ uchybienia stwierdzone w trakcie kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu zostały usunięte (jeżeli kontrole takie były prowadzone). 8) analiza powodzenia projektu tj.: a) czy występują zagrożenia prawidłowej realizacji projektu i terminowości jego zakończenia (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu), b) czy występują zagrożenia osiągnięcia i utrzymania założonych celów projektu przez okres wskazany we wniosku o dofinansowanie (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu oraz audytu prowadzonego po zakończeniu realizacji projektu). 9. Sprawozdanie z audytu musi zawierać co najmniej następujące elementy: 1) oznaczenie zadania audytowanego i datę sporządzenia sprawozdania, 2) nazwę i adres audytowanego podmiotu, 3) imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym, 4) cele oraz zakres podmiotowy i przedmiotowy zadania audytowego, 5) podjęte czynności i zastosowane techniki przeprowadzania zadania audytowego, 6) termin, w którym prowadzono badanie, 7) zwięzły opis działań jednostki w obszarze objętym zadaniem audytowym, 8) ustalenia stanu faktycznego, 9) określenie oraz analizę przyczyn i skutków uchybień, 10) zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień lub wprowadzenia usprawnień, 11) podpisy audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym. Szczegółowy opis zakresu znajduje się w rozdziale 4 Wytycznych. Wytyczne dostępne są na stronie internetowej www.wrpo.wielkopolskie.pl). 10.Opis projektu, który podlega audytowi. 1) Przedmiotem projektu jest przebudowa ciągu dróg powiatowych nr 4594P Koźminek- Morawin-Goliszew, nr 4586P Goliszew-Zbiersk, o łącznej długości 25,065 km. Przebudowa obejmuje: a)poszerzenie jezdni poza terenem zabudowanym do szer. 5,5 m, poszerzenie jezdni w przekroju półulicznym tj. z jednostronnym chodnikiem do szer. 6,0 m oraz poszerzenie jezdni w przekroju ulicznym (obustronne chodniki) do szer. 7,0 m, b) wzmocnienie konstrukcji istniejącej nawierzchni bitumicznej poprzez wykonanie warstwy wyrównawczo-wiążącej oraz warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego o średniej grubości 5 cm, c) modernizację skrzyżowań z drogami powiatowymi i gminnymi w celu uzyskania prawidłowej geometrii skrzyżowań i trójkątów widoczności (w m. Emilianów istniejące skrzyżowanie zastąpione zostanie skrzyżowaniem typu rondo), d) budowę w miejscowości Morawin nowego obiektu mostowego o klasie obciążeń B, w nowym miejscu poprawiającym bezpieczeństwo ruchu, e) budowę nowych odcinków dróg - dojazdów do mostu, f)wykonanie chodników w terenie zabudowanym, g) wykonanie odwodnienia jezdni: w terenie niezabudowanym poprzez wykonanie obustronnych rowów i przepustów pod zjazdami, w terenie zabudowanym poprzez wykonanie kanalizacji deszczowej lub uzupełnienia istniejącej o nowe studzienki ściekowe, h) przebudowa przepustów pod drogą, i)wykonanie zatok autobusowych, j)wycinkę drzew rosnących przy krawędzi jezdni zagrażających bezpieczeństwu ruchu. 2) Inwestycja jest realizowana w następujących etapach: a) etap I - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4594P od skrzyżowania z drogą krajową nr 25 w m. Zbiersk do m. Złotniki Wielkie, b) etap II - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4594P od m. Złotniki Wielkie do m. Goliszew oraz odcinka drogi powiatowej nr 4586P od m. Goliszew do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 470 w m. Morawin, c) etap III - przebudowa odcinka drogi powiatowej nr 4586P od skrzyżowania z droga wojewódzką nr 470 w m. Morawian do skrzyżowania z droga wojewódzką nr 471 w m. Koźminek. W chwili obecnej trwają prace na III etapie. 3) W wyniku realizacji projektu zostanie osiągnięty następujący wskaźnik produktu: a) długość przebudowanych dróg powiatowych - 25,065 km, w tym: - w roku 2010 - 8,029 km - w roku 2011 - 9,142 km - w roku 2012 - 7,894 km. Planowane rezultaty realizacji projektu - bezpośredni wpływ na otoczenie - Nośność wybudowanego obiektu mostowego - 400 kN. 4) Projekt obejmuje także wykonanie dokumentacji projektowo-geodezyjnej i studium wykonalności, wykup gruntów, promocję projektu, audyt zewnętrzny projektu. 5)Całkowity koszt projektu: 17 751 428,52 PLN. 6) Kwota dofinansowania z EFRR 8 687 055,21 PLN. 7) Termin finansowej realizacji projektu: 19.08.2009r.-30.06.2012r. 8) Termin rzeczowej realizacji projektu: 04.02.2010r.-31.05.2012r. 9) Okres podlegający audytowi zewnętrznemu: od dnia złożenia wniosku preselekcyjnego do dnia rozpoczęcia czynności audytowych. 10) Ilość dokumentacji dotyczącej projektu (w przybliżeniu): a) wniosek preselekcyjny - 1 szt. b) wniosek o dofinansowanie - 1 szt. c) wnioski o płatność pośrednią - 4 szt. d) wnioski o płatność pełniące funkcję sprawozdawczą - 5 szt. e) umowy z wykonawcami (łącznie z aneksami) - 15 szt f) umowa o dofinansowanie wraz z aneksami -2 szt. g) faktury - 9 szt. h) dokumenty księgowe, i) Regulamin Organizacyjny Starostwa Powiatowego j) dokumenty do oceny sprzętu niezbędnego do realizacji projektu: wykaz sprzętu k) dokumenty do oceny bezpieczeństwa IT tj.: instrukcja zarządzania systemami informatycznymi służącymi do przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu, polityka bezpieczeństwa systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu oraz instrukcja postępowania przy przetwarzaniu danych osobowych w odręcznych zbiorach ewidencyjnych w Starostwie Powiatowym w Kaliszu. l) postępowania o udzielenie zamówienia publicznego realizowane wg wymogów ustawy Prawo zamówień publicznych (m. in. powołanie komisji przetargowej, ogłoszenie o zamówieniu, SIWZ z załącznikami, złożone oferty, protokół postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, umowa z wykonawcą, ogłoszenie o zawarciu umowy), pozostałe postępowania o udzielenie zamówienia - 6 postępowania ł) inne dokumenty niezbędne do przeprowadzenia badania audytowego, w tym dokumenty dotyczące wydania decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej, decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia, postępowania i decyzje w sprawie wykupu gruntów pod inwestycje. 11) Miejsce fizycznej realizacji projektu: ciąg dróg powiatowych: nr 4594P odcinek Koźminek- Morawin- Goliszew, nr 4586P odcinek Goliszew-Zbiersk. 12) Miejsce przechowywania dokumentacji projektu: Starostwo Powiatowe w Kaliszu, Pl. Św. Józefa 5, 62-800 Kalisz. 13) Audyt w zakresie badania dokumentów należy przeprowadzić w siedzibie Zamawiającego. 11. Kod opisujący przedmiot zamówienia, zgodnie z CPV : 79212000-3.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792120003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 30 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: https://pzkalisz.peup.pl/zamowienia.seam?trejId=216
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach