Przetargi.pl
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu Budowa zbiornika wodnego Jutrosin

Wielkopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Poznaniu Rejonowy Oddział w Lesznie ogłasza przetarg

  • Adres: 64-100 Leszno, ul. Śniadeckich 5
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 065 5295640 , fax. 065 5295671
  • Data zamieszczenia: 2011-07-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wielkopolski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Poznaniu Rejonowy Oddział w Lesznie
    ul. Śniadeckich 5 5
    64-100 Leszno, woj. wielkopolskie
    tel. 065 5295640, fax. 065 5295671
    REGON: 00658640000410
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wzmiuw.pl i www.melioracja.leszno.eu
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu Budowa zbiornika wodnego Jutrosin
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis projektu Projekt pn.Budowa zbiornika wodnego Jutrosin realizowany jest w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013, Priorytet III Środowisko Przyrodnicze. Działanie: 3.5 Wzmocnienie ochrony przeciwpowodziowej zagrożonych obszarów oraz zwiększenie retencji na terenie województwa Realizowana inwestycja zlokalizowana jest na terenie gminy Jutrosin, powiat rawicki, województwo wielkopolskie Nr projektu: RPWP.03.05.03.30-001/09 Nr zobowiązania do realizacji projektu: UDA-RPWP.03.05.03.30-001/09 z dnia 11.03.2010r, z późniejszymi zmianami. Całkowita wartość projektu: 27 533 428.24 PLN Całkowite wydatki kwalifikowane projektu: 25 829 805,45 PLN Kwota dofinansowania projektu z EFRR: 18 080 863,81 PLN Zakres rzeczowy projektu obejmuje: - budowę zbiornika wodnego o pojemności 2,1 mln m3 i powierzchni zalewu 91,40 ha - przełożenie i regulację rzeki Radęcy (km 1,395) wraz z budową jazu na rzece Radęcy w km 2+735, - regulację i obwałowanie rzeki Orli o długości 1,6 km wraz z budową jazu na rzece Orli w km 46+120 , - przełożenie linii SN-15 KV, - budynek gospodarczy z przyłączami, - zakup gruntu pod inwestycję Termin rzeczowego zakończenia projektu 15.11.2011 r. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie usługi audytu zewnętrznego dla projektu Budowa zbiornika wodnego Jutrosin Celem przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu jest zwiększenie pewności Beneficjenta Instytucji Zarządzającej WRPO, Instytucji Pośredniczącej WRPO, że projekt jest realizowany prawidłowo, zgodnie z m.in. z obowiązującym prawem, procedurami, wnioskiem o dofinansowanie oraz zapisami zobowiązania do realizacji projektu. Zakres audytu obejmuje niżej wskazane obszary: 1.1.Gotowość organizacyjna i procedury wewnętrzne, w tym: a) ocena wielkości i przygotowania kadr, b) ocena sprzętu niezbędnego do realizacji projektu, c) identyfikacja zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców / dostaw-ców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywa-nie płatności, księgowanie operacji finansowych), d) ocena podziału zadań w projekcie, w tym rozdziału kluczowych funkcji, e) sprawdzenia istnienia i jakości pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów, f) oceny bezpieczeństwa IT. 2.1.Audyt finansowy, w tym: a) sprawdzenie, czy opracowane procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b) sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność, c) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz z wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu, d) ocena prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków (faktycznie poniesione, zgodne z zapisami dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach), e) kontrola formalna faktur i ich zgodność z zapisami umów z wykonawcami, f) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych). 1.3. Audyt realizacji projektu, w tym: a) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (prawo zamówień publicznych, prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd.), b) ocena zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (programy operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur), c) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie/ umowy o dofinansowanie, d) potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami) oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie za-mówienia publicznego (specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wy-branego wykonawcy), e) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, f) potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym, g) sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników. 1.4.Wizyta na miejscu realizacji projektu, w tym: a) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności / prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji, b) potwierdzenie prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących beneficjenta wytycznych. 1.5. Prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizowania dokumentacji, w tym potwierdzenie, że: a) mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu (wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu, itd.), b) istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach, c) wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu. 1.6. Zgodność projektu z politykami wspólnotowymi, w tym: a) z polityką równości szans, b) polityką zatrudnienia, c) polityką społeczeństwa informacyjnego, d) polityką ochrony środowiska. 1.7. Sprawdzenie wdrożenia zaleceń pokontrolnych (oraz usunięcia nieprawidłowości/ uchybień) z kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu (jeżeli dotyczy). 1.8. Analiza powodzenia projektu, w tym oszacowanie czy występują zagrożenia: a) prawidłowej realizacji projektu i terminowości jego zakończenia (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu), b) osiągnięcia i utrzymania założonych celów projektu przez okres wskazany we wniosku o dofinansowanie (dotyczy audytu prowadzonego w trakcie realizacji projektu oraz audytu prowadzone-go po zakończeniu realizacji projektu) 2.Audyt powinien być przeprowadzony w oparciu o: a) aktualne Wytyczne Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007-2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I- działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II-VI., dostępne na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl 3. Zakres opinii i sprawozdania z audytu zewnętrznego projektu: Po przeprowadzeniu audytu zewnętrznego projektu, audytorzy zewnętrzni zobowiązani są do przygotowania sprawozdania z audytu zewnętrznego projektu, którego elementem koniecznym jest opinia o projekcie, sporządzanego, w co najmniej trzech egzemplarzach w formie pisemnej w języku polskim (oraz w formie elektronicznej na płycie CD/DVD).Audytorzy zewnętrzni są zobowiązani zachować poufność i nie naruszać tajemnic określonych w odrębnych przepisach, w tym tajemnicy przedsiębiorstwa. Nie może to jednak wpływać na merytoryczną treść sprawozdania. Sprawozdanie z audytu zewnętrznego projektu powinno zawierać następujące elementy: 1. oznaczenie zadania audytowego i datę sporządzenia sprawozdania, 2. nazwę adres audytowanego podmiotu, 3. imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym, 4. cele oraz zakres podmiotowy i przedmiotowy zadania audytowego, 5. podjęte czynności i zastosowane techniki przeprowadzenia zadania audytowego, 6. termin, w którym prowadzono badania, 7. zwięzły opis działań jednostki w obszarze objętym zadaniem audytowym, 8. ustalenia stanu faktycznego, 9. określenie oraz analizę przyczyn i skutków uchybień, 10. zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień lub wprowadzenie usprawnień, 11. podpisy audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym. Sprawozdanie powinno w sposób bezstronny, kompletny, zrozumiały, jednoznaczny, jasny, rzetelny, zwięzły i zgodny ze stanem faktycznym przedstawiać wyniki audytu zewnętrznego projektu (ustalenia i wnioski). Wnioski i opinie zawarte w sprawozdaniu powinny wynikać w szczególności z dokumentacji audytu zewnętrznego projektu. Potwierdzenie i opinia zawarta przez audytorów zewnętrznych w sprawozdaniu dotyczy m.in. dokumentów, kwot i informacji odnoszących się do projektu istniejących do momentu przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 792120003
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 4000,00 PLN

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wzmiuw.pl i www.melioracja.leszno.eu
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach