Przetargi.pl
Przebudowa z rozbudową budynku biurowego Nadleśnictwa Olesno oraz przystosowanie dwóch lokali mieszkalnych na potrzeby czasowego ich użytkowania jako pomieszczenia biurowe.

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Olesno ogłasza przetarg

  • Adres: 46-300 Olesno, ul. Gorzowska 74
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 034 3582204, 3582205 , fax. 034 3582872
  • Data zamieszczenia: 2013-12-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Olesno
    ul. Gorzowska 74 74
    46-300 Olesno, woj. opolskie
    tel. 034 3582204, 3582205, fax. 034 3582872
    REGON: 15002650000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.katowice.lasy.gov.pl/web/olesno
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa z rozbudową budynku biurowego Nadleśnictwa Olesno oraz przystosowanie dwóch lokali mieszkalnych na potrzeby czasowego ich użytkowania jako pomieszczenia biurowe.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane obejmujące swoim zakresem przebudowę z rozbudową budynku biurowego Nadleśnictwa Olesno, położonego w Oleśnie , ul. Gorzowska 74 oraz przystosowanie dwóch lokali mieszkalnych na potrzeby czasowego ich użytkowania jako pomieszczenia biurowe, położone w Oleśnie, ul. Gorzowska 84/1 i 84/4. Obydwie roboty budowlane położone są w Gminie Olesno, powiat oleski, województwo opolskie. Przedmiot zamówienia został podzielony na dwa zadania: Zadanie I - Przebudowa z rozbudową budynku biurowego Nadleśnictwa Olesno Szczegółowy zakres zadania jest następujący: a) Rozbudowa kubatury budynku poprzez domurowanie ścian z dwóch stron doprowadzając bryłę budynku do formy prostopadłościanu oraz całkowita wymiana połaci dachowej wraz z więźbą na nową, w nowej formie architektonicznej. b) Przebudowa wewnątrz budynku - burzenie i stawianie nowych ścian nośnych i działowych w celu adaptacji go na nowe potrzeby zamawiającego. c) Postawienie nowej systemowej osłony śmietnikowej. d) Zagospodarowanie nawierzchniowe terenu - nowy układ chodników wokół budynku, nowy plac betonowy pod osłonę śmietnikową, parking dla samochodów osobowych o nawierzchni kruszywowej oraz zagospodarowanie terenów zielonych. e) Zagospodarowanie podziemne terenu - infrastruktura podziemna na potrzeby obiektu: rozdziały wody, kanalizacji sanitarnej, deszczowej oraz odwierty pionowe i rurociągi źródła ciepła a także energii elektrycznej i telekomunikacji. Projektowany budynek wyposażony będzie w następujące instalacje: - instalacja wody zimnej - instalacja wody ciepłej - instalacja kanalizacji sanitarnej - instalacja grzewcza - pompa ciepła - instalacja wentylacji mechanicznej - instalacja klimatyzacji - urządzenia rozdzielcze i wewnętrzne linie zasilające, - instalację oświetleniową i gniazd wtyczkowych, - instalacja światła ewakuacyjnego, - instalacja oświetlenia awaryjnego - instalację sieci strukturalnej - instalację sieci telefonicznej - instalację przeciwporażeniowa, - instalacja siłowa - instalacja sieci zasilanie komputerowego 230V - ochrona przeciwprzepięciowa, - instalację połączeń wyrównawczych Po przebudowie budynek zachowa swój charakter biurowy. Wszystkie kondygnacje naziemne będą typowymi powierzchniami biurowymi z podziałami na pokoje i strefy użytkowe połączone poziomymi korytarzami komunikacyjnymi. Na każdej kondygnacji będzie zapewnione zaplecze socjalne oraz higieniczno-sanitarne. Dodatkowo na poziomie parteru będą zagospodarowane dwa pokoje gościnne z aneksem kuchennym i łazienką. Na poziomie piwnic będą pomieszczenia techniczne obsługujące budynek oraz pomieszczenia archiwum. Nowy układ pomieszczeń wraz z pierwszym wyposażeniem został dostosowany do potrzeb użytkownika obiektu. Parametry techniczne obiektu dla części nowoprojektowanej: Powierzchnia pomieszczeń budynku: 435 m2 Powierzchnia zabudowy: 271 m2 Kubatura obiektu: 2440 m Szczegółowy opis prac zawiera: -projekt budowlano - wykonawczy -specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych -szczegółowy zakres prac znajduje się w przedmiarach robót Zadanie II - przystosowanie dwóch lokali mieszkalnych na potrzeby czasowego ich użytkowania jako pomieszczenia biurowe Szczegółowy zakres zadania jest następujący: a)Malowanie wszystkich pomieszczeń w lokalach, przeznaczonych na czasowe pomieszczenia biurowe b)Montaż nowej sieci instalacji: oświetleniowej i gniazd wtyczkowych, telefonicznej, strukturalnej, urządzenia rozdzielcze i wewnętrzne linie zasilające wraz montażem urządzeń grzewczych c)Dowóz i rozstawienie urządzeń biurowych i mebli w lokalach zastępczych oraz ich odwóz po zakończeniu przebudowy biurowca Parametry techniczne lokali przeznaczonych na czasowe użytkowanie jako pomieszczenia biurowe: Powierzchnia dwóch lokali: 122,72 m2 Rozmieszczenie lokali w budynku: 84/1 parter; 84/4 piętro Szczegółowy opis prac zawiera: -projekt budowlano - wykonawczy (szkic) -specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych -szczegółowy zakres prac znajduje się w przedmiarach robót W zakresie niniejszego zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do: 1). wykonanie robót budowlanych w ramach Zadania I i Zadania II zgodnie z załączoną dokumentacją projektową, 2). wykonanie prób technologicznych szczelności instalacji wodno-kanalizacyjnej, 3). sprawdzenie skuteczności zerowania i oporności izolacji, uziemienie, 4). próby i rozruch serwisowy oraz dostarczenie Zamawiającemu wymaganych instrukcji i atestów, karty gwarancyjnej, 5). wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej dla zadania I, 6). opracowanie świadectwa charakterystyki energetycznej budynku dla zadania I, Opis dodatkowych wymagań Zamawiającego w stosunku do wykonania przedmiotu zamówienia: Zadanie I: 1). Roboty budowlane wykonywane w budynku biurowym, muszą być tak prowadzone aby w minimalnym stopniu utrudniały normalną pracę urzędu oraz umożliwiały codzienne funkcjonowanie obiektu, w godzinach pracy: 7:00 -15:00 . 2) Całkowite opuszczenie biura przez pracowników będzie możliwe od dnia 01 kwietnia 2014, po uprzednim zakończeniu realizacji prac z zakresu Zadania II, 3) W okresie do 01 kwietnia 2014, roboty szczególnie uciążliwe (np. duże natężenie hałasu, pyłów, przykrych i ostrych zapachów), będą wykonywane w uzgodnieniu z Zamawiającym - po godzinach pracy urzędu, tj. od godziny 15:00. W trakcie realizacji prac zapewniona musi być dostępność i funkcjonalność klatki schodowej oraz przynajmniej jednego sanitariatu. Zabezpieczenia przed przerwami w dostawie energii elektrycznej, wody i ciepła. 4) Wykonawca jest zobowiązany do: - utrzymania porządku i czystości w rejonie, w którym prowadzone są roboty, - utrzymanie w czystości dróg komunikacyjnych, wykorzystywanych dla potrzeb robót - w budynku oraz na posesji Zamawiającego, - stosowanie się do wytycznych nadzoru Zamawiającego, - oznaczenia i zabezpieczenia terenu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP, ppoż. oraz przepisów ustawy Prawo budowlane, - opracowanie harmonogramu prac oraz programu, dotyczącego bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - zabezpieczenia przed pożarem, zadymieniem, zalaniem, włamaniem lub kradzieżą, 5) Wykonawca jako wytwórca odpadów powstających w wyniku prowadzonych prac budowlanych, rozbiórkowych, zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2013r. poz. 21) jest zobowiązany do ich zagospodarowania w sposób zgodny z prawem. 6) Wszystkie materiały i urządzenia stosowane podczas realizacji robót winny posiadać wymagane certyfikaty i świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. Zadanie II: 1). Roboty budowlane wykonywane w dwóch lokalach mieszkalnych zlokalizowanych w piwnicy, na parterze i piętrze w czterorodzinnym budynku , muszą być tak prowadzone aby w minimalnym stopniu utrudniały zamieszkiwanie właścicielom pozostałych dwóch lokali oraz umożliwiały normalne funkcjonowanie. 2) Realizacja prac z zakresu Zadania II powinna zostać zakończona do końca marca 2014r. (poza demontażem i odwozem urządzeń biurowych), w celu umożliwienia opuszczenia biura (Zadanie I) przez pracowników. 3) Roboty szczególnie uciążliwe (np. duże natężenie hałasu, pyłów, przykrych i ostrych zapachów), będą wykonywane w uzgodnieniu z Zamawiającym i właścicielami pozostałych dwóch lokali mieszkalnych. W trakcie realizacji prac zapewniona musi być dostępność i funkcjonalność klatki schodowej. Zabezpieczenia przed przerwami w dostawie energii elektrycznej, wody i ciepła do pozostałych dwóch lokali mieszkalnych. 4) Wykonawca jest zobowiązany do: - utrzymania porządku i czystości w rejonie, w którym prowadzone są roboty, - utrzymanie w czystości dróg komunikacyjnych, wykorzystywanych dla potrzeb robót - w budynku oraz na posesji Zamawiającego, - stosowanie się do wytycznych nadzoru Zamawiającego, - oznaczenia i zabezpieczenia terenu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP, ppoż. oraz przepisów ustawy Prawo budowlane, - opracowanie harmonogramu prac oraz programu, dotyczącego bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - zabezpieczenia przed pożarem, zadymieniem, zalaniem, włamaniem lub kradzieżą, 5) Wykonawca jako wytwórca odpadów powstających w wyniku prowadzonych prac budowlanych, rozbiórkowych, zgodnie z ustawą o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2013r. poz. 21) jest zobowiązany do ich zagospodarowania w sposób zgodny z prawem. 6) Wszystkie materiały i urządzenia stosowane podczas realizacji robót winny posiadać wymagane certyfikaty i świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. 7) Wykonawca zobowiązany jest prowadzić roboty w taki sposób, aby nie wystąpiły uszkodzenia obiektów budowlanych i istniejącej infrastruktury, zlokalizowanych na terenie budowy. W przypadku wystąpienia uszkodzeń, Wykonawca zobowiązany jest do naprawy uszkodzeń lub odtworzenia uszkodzonych elementów, z uwzględnieniem kolorystyki i jakości uszkodzonych materiałów - na własny koszt. Uwaga Zamawiający umożliwi Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej na miejscu realizacji planowanych robót budowlanych, w celu sprawdzenia warunków wykonania niniejszego zamówienia, mogących mieć wpływ na przygotowanie oferty i właściwe oszacowanie ceny ofertowej za wykonanie poszczególnych zadań zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta powinna być zabezpieczona wadium w kwocie 80.000,00 zł. (osiemdziesiąt tysięcy złotych) Wadium może być wniesione w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275, z 2008r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010r. Nr 96, poz. 620) Wadium wniesione w pieniądzu należy przekazać przelewem z konta oferenta na konto Nadleśnictwa Olesno Bank Gospodarki Żywnościowej S. A. Oddział w Oleśnie Nr rachunku: 79 2030 0045 1110 0000 0200 1830. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencje Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie zamawiającego pokój nr 3. Do oferty należy załączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię. Wadium musi być wniesione najpóźniej do wyznaczonego terminu składania ofert tj. do 18.12.2013r. do godz. 10:00. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego do wyżej podanego terminu składania ofert. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w kasie zamawiającego. Nie należy załączać oryginału dokumentu złożenia wadium do oferty - należy załączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię. Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 5 ustawy . Wadium dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia może być wniesione przez pełnomocnika (lidera) lub przez innego wykonawcę wchodzącego w grupę wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oferta, która nie będzie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie przez zamawiającego odrzucona. -Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, -Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, -Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia protestu jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Pozostałe warunki dotyczące wadium - zgodnie z art. 45 i 46 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.katowice.lasy.gov.pl/web/olesno
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach