Przetargi.pl
Przebudowa ulicy Chabrowej w Grodztwie

Gmina Kruszwica ogłasza przetarg

  • Adres: 88-150 Kruszwica, ul. Nadgoplańska
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 523 515 010 , fax. 523 516 021
  • Data zamieszczenia: 2019-04-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kruszwica
    ul. Nadgoplańska 4
    88-150 Kruszwica, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 523 515 010, fax. 523 516 021
    REGON: 92350777000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.kruszwica.gmina.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ulicy Chabrowej w Grodztwie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wspólny Słownik Zamówień: CPV 45230000-8 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych, autostrad, dróg, lotnisk i kolei; wyrównywanie terenu Zamawiający: Gmina Kruszwica Termin realizacji: 30.08.2019r. I. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy drogi dojazdowej do pól w miejscowości Grodztwo (ul. Chabrowa – droga wewnętrzna). Na potrzeby projektu drogę objętą opracowaniem oznaczono jako odcinek: A-B o długości: 842,34 mb. Zakres opracowania obejmuje: - budowę jezdni o nawierzchni z betonu asfaltowego - wykonanie poboczy utwardzonych - wykonanie muld odwadniających - budowę zjazdów o nawierzchni bitumicznej - wykonanie dojść pieszych do posesji Przedmiotowa droga dojazdowa zlokalizowana jest na terenie wsi Grodztwo. Droga pełni funkcję dojazdową do zabudowań oraz pól uprawnych. Początek opracowania stanowi włączenie w ul. Kwiatową, koniec włączenie w ul. Wrzosową. Pas drogowy posiada zmienną szerokość: 8,00 – 12,00m. Aktualnie przedmiotowy odcinek drogi posiada nawierzchnię gruntową oraz w znacznym lokalnie utwardzoną tłuczniem i żużlem. Skomunikowanie z przylegającymi posesjami zapewniają zjazdy, których część posiada nawierzchnię utwardzoną – tłuczeń oraz kostka betonowa. Odwodnienie dróg odbywa się powierzchniowo na przyległy teren oraz ze względu na charakter nawierzchni poprzez rozsączanie miejscowe. Lokalnie w pasie drogowym występują rowy odwadniające. W pasie drogowym zlokalizowane są urządzenia infrastruktury technicznej: sieć energetyczna kablowa i naziemna, sieć teletechniczna naziemna oraz sieć wodociągowa i kanalizacja sanitarna. W celu ustalenia warunków gruntowo-wodnych wykonano badania terenowe w wybranych punktach. Na podstawie badań stwierdzono, że podłoże gruntowe należy sklasyfikować jako G3. Powyższe założenia ustalono na podstawie wykonanych badań w wybranych punktach. W przypadku natrafienia na etapie realizacji na lokalnie występujące warunki odmienne od założonych do projektowania należy zweryfikować przyjęte rozwiązania mając na uwadze przede wszystkim uzyskanie wymaganej nośności podłoża oraz zapewnienie warunku mrozoochronności konstrukcji. Planowane jest wykonanie nowej nawierzchni jezdni o szerokości 5,00m. Nawierzchnia jezdni z betonu asfaltowego na podbudowie z kruszywa łamanego. Nie projektuje się chodników, ruch pieszy odbywał się będzie na jezdni oraz na projektowanych obustronnych poboczach utwardzonych z kruszywa łamanego o szerokości 0,75m. Odwodnienie projektowanej drogi odbywać się będzie powierzchniowo na przyległy teren oraz do projektowanych muld odwadniających. Zjazdy do posesji wykonane zostaną o nawierzchni bitumicznej na podbudowie z kruszywa łamanego W zakresie ochrony środowiska nie przewiduje się negatywnego oddziaływania inwestycji. Uciążliwości mogą powstać wyłącznie podczas wykonywania prac budowlanych. Parametry techniczne projektowanego odcinka drogowego: - Klasa drogi: D - Kategoria ruchu: KR1 - Prędkość projektowa: 30 km/h - Szerokość jezdni: 5,00 m - Szerokość poboczy: 0,75 m - Pochylenie poprzeczne jezdni: 2% dwustronne - Pochylenie poprzeczne poboczy: 8% Długość odcinka objętego opracowaniem: 842,34 m. Początek trasy w planie wyznacza włącznie w ul. Kwiatową, koniec skrzyżowanie z ul. Wrzosową. Przebieg trasy w planie wyznaczono przy założeniu prowadzenia jezdni w bliskości środka pasa drogowego, lokalnie przebieg wymuszony przewężeniami pasa drogowego oraz koniecznością pozostawienia istniejącej infrastruktury podziemnej poza jezdnią. Założenia ogólne przy projektowaniu profilu podłużnego: - zapewnienie minimalnych spadków podłużnych - dowiązanie wysokościowe do jezdni istniejącej w obrębie skomunikowania z istniejącymi nawierzchniami dróg - dostosowanie do istniejącego ukształtowania terenu uwzględniając przebieg istniejącej jezdni (z odchyleniami w stosunku do stanu istniejącego w celu uzyskania spadków umożliwiających właściwe odwodnienie drogi, płynności przebiegu drogi i wykonanie nowej konstrukcji jezdni) - dopasowanie do istniejących zjazdów Projektowana niweleta opada, osiągając minimum w km 0+291,58, następnie wznosi się aby osiągnąć maksimum w km 0+631,84, ostatecznie niweleta opada w kierunku końca trasy. Pochylenie podłużne dostosowane do ukształtowania terenu i istniejących zjazdów do posesji. Minimalne wartości pochylenia podłużnego to 0,1%. Odwodnienie zapewniają spadki poprzeczne do przyległych obustronnych rowów i muld odwadniających. Maksymalna wartość pochylenia podłużnego wynosi 0,54%. Niweleta posiada łącznie 11 załamań, bez wyokrąglania łukami kołowymi, ze względu na małe różnice pochyleń. Projektuje się przekrój poprzeczny jezdni o stałej szerokości równej 5,00m. Pochylenie poprzeczne jezdni 2% obustronne. Projektowane obustronne pobocza utwardzone o szerokości 0,75m i pochyleniu poprzecznym 8%. W obrębie skrzyżowań spadki poprzeczne należy dostosować, zapewniając poprawne odwodnienie powierzchni. Przyjęto następującą konstrukcję dla jezdni – wszystkie odcinki (KR1): - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S gr. 4cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16 W gr. 5cm - podbudowa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/30 gr. 20cm - warstwa wzmacniająca z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/2 gr. 22cm Projektuje się wykonanie obustronnych poboczy utwardzonych o szerokości 0,75m i nawierzchni z mieszanki kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5mm gr. 15cm. Podłoże gruntowe pod utwardzenie należy odpowiednio wyprofilować oraz zagęścić do Is = 1,0. Przyjęto następującą konstrukcję dla zjazdów: - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11 S gr. 5cm - podbudowa z mieszanki niezwiązanej z kruszywem C90/30 gr. 15 cm - warstwa wzmacniająca z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/2 gr. 10cm Nie projektuje się wydzielonych ciągów pieszych oraz chodników. Ruch pieszy odbywał się będzie na jezdni oraz poboczach utwardzonych. Zaprojektowano łącznie dojścia do furtek o nawierzchni z kostki betonowej szarej gr.6cm na podsypce cementowo-piaskowej gr.4cm oraz warstwie wzmacniającej z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym C1,5/2 gr. 10cm. Obramowanie dojść obrzeżem betonowym 8x30cm. Połączenie z jezdnią opornikiem betonowym wtopionym na ławie betonowej. Odwodnienie nawierzchni jezdni projektowanej drogi dojazdowej powierzchniowo, poprzez zastosowanie odpowiednich spadków podłużnych i poprzecznych, na przyległy teren oraz do muld odwadniających. Zaprojektowano obustronnie muldy odwadniające o szerokości 1,00 – 1,50m i głębokości do 50cm. Rozebrania wymagają wszystkie nawierzchnie znajdujące się w pasie drogowym: - nawierzchnia tłuczniowo-żużlowa jezdni - istniejące zjazdy Roboty ziemne obejmują: - usunięcie warstwy humusu - korytowanie pod warstwy konstrukcyjne jezdni, skrzyżowań i zjazdów - profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne - profilowanie rowów i terenu przyległego - humusowanie z obsianiem trawą Roboty ziemne w obrębie urządzeń obcych należy wykonywać ręcznie (stosownie do zaleceń właścicieli tych urządzeń). W ramach robót należy wykonać regulację pokryw zaworów wodociągowych, znajdujących w obrębie przedmiotowej inwestycji. Na istniejących kablach energetycznych i teletechnicznych zlokalizowanych w obrębie projektowanej jezdni lub zjazdów z kostki należy zamontować rury osłonowe dwudzielne o średnicy co najmniej ø110. Inwestycja nie wpłynie negatywnie na środowisko i zdrowie. Realizacja przedsięwzięcia wpłynie na bezpieczeństwo ruchu samochodowego oraz niechronionych uczestników ruchu jakimi są piesi i rowerzyści co nie spowoduje zwiększenia rodzaju i ilości zanieczyszczeń w stosunku do stanu obecnego. Reasumując inwestycja będzie realizowana w sposób bezpieczny dla środowiska tak, aby walory naturalne otaczającego terenu nie zostały zniszczone. Powierzchniowe odwodnienie zapewni spływ wód opadowych bez zmiany stosunków wody w gruncie, a w szczególności bez zmian kierunku odpływu i ilości wody opadowej ze szkodą dla gruntów sąsiednich. Prawidłowo prowadzone prace budowlane przy użyciu odpowiedniego sprzętu sprawnego technicznie nie będą stanowić zagrożenia dla środowiska gruntowo-wodnego. Prace wykonać według obowiązujących norm i przepisów oraz zgodnie z wymaganiami zawartymi w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. W czasie wykonywania robót ziemnych należy stosować zalecenia normy : PN-S-02205 Drogi Samochodowe. Roboty ziemne, wymagania i badania. Przed przystąpieniem do robót należy zapoznać się z warunkami i zastrzeżeniami zawartymi w uzgodnieniach gestorów uzbrojenia podziemnego. W przypadku natrafienia na nieokreślone uzbrojenie należy powiadomić odpowiednich użytkowników. W przypadku występowania w terenie urządzeń infrastruktury podziemnej nie widocznych podczas opracowania projektu, należy przeprowadzić ich regulację w celu dostosowania do projektowanych nawierzchni. Wykonawca robót przed zakupem wszystkich materiałów przeznaczonych do wbudowania zobowiązany jest do uzyskania ostatecznej akceptacji inwestora dotyczącej typu materiałów, koloru i wzornictwa. Wszystkie użyte materiały budowlane winny spełniać wymogi aktualnych norm oraz posiadać aktualne certyfikaty i aprobaty techniczne. W przypadku wejście w życie norm i wytycznych technicznych zastępujących obecnie obowiązujące należy zastosować wymagania zgodnie z nowymi normami i wytycznymi. 2. Dokładny opis i zakres prac przedstawiony jest w dokumentacji projektowej: a) Projekt budowlano - wykonawczy „Przebudowa ulicy Chabrowej w Grodztwie” opracowany przez Pracownię Projektową PROJBUD Jarosław Matuszak z siedzibą w Inowrocławiu przy ul. Poznańskiej 36. b) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót „Przebudowa ulicy Chabrowej w Grodztwie” opracowane przez Pracownię Projektową PROJBUD Jarosław Matuszak z siedzibą w Inowrocławiu przy ul. Poznańskiej 36. 3. Wytyczne dla oferenta: a) Szczegółowe informacje zawierają projekt budowlano – wykonawczy oraz szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót natomiast przedmiar robót jest elementem pomocniczym. b) W cenie ofertowej należy uwzględnić wszystkie koszty związane z realizacją inwestycji, w tym koszty konsultacji i bieżących uzgodnień z właścicielami sieci energetycznej, telekomunikacyjnej, gazowej czy wodno-kanalizacyjnej, opłaty za zajęcie terenu na gruncie nie należącym do inwestora, a także wszelkie opłaty za przygotowanie i wprowadzenie czasowej organizacji ruchu drogowego w trakcie realizacji zadania. Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i zatwierdzenia dokumentacji czasowej organizacji ruchu drogowego przed rozpoczęciem robót. c) Zastosowane w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót wskazania pochodzenia wyrobów służą określeniu standardów cech technicznych i jakościowych. Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny, inny wyrób spełniający wymogi techniczne i jakościowe oraz posiadający właściwości użytkowe nie gorsze niż określone w dokumentacji Zamawiającego z preferencją parametrów korzystniejszych spełniających te same wymagania jakościowe, funkcjonalne i techniczne wskazanego oraz posiadające właściwości użytkowe spełniające wymogi określone dla przedmiotu opisanego w dokumentacji. Wykonawca, który powoła się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. d) Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia i stanu miejsca wykonywanych prac. W kwestii uczestnictwa w wizji lokalnej prosimy o kontakt z osobą wyznaczoną w SIWZ w sprawach merytorycznych. e) Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia ruchu pieszego. f) Do obowiązków Wykonawcy należy informowanie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac Zamawiającego, mieszkańców o utrudnieniach. Komunikat należy podać w formie ogłoszeń lub obwieszczeń. g) W przypadku braku możliwości dojazdu pojazdu do odbioru odpadów komunalnych wykonawca będzie zobowiązany udzielić pomocy sprzętowej celem przetransportowania pojemników w miejsce ich odbioru przez specjalistyczne pojazdy. h) Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia gestorom sieci gazowej, telekomunikacyjnej, wodociągowej, elektrycznej plac budowy celem sprawdzenia stanu technicznego w/w instalacji oraz wymiany uszkodzonych elementów lub usunięcia ewentualnych awarii. i) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z pracami budowlanymi w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia w ilości osób niezbędnej do realizacji przedmiotu zamówienia, w tym: 1) pracownik budowy – prace drogowe jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy, o ile czynności te nie będą wykonywane przez osobę w ramach prowadzonej działalności gospodarczej. Szczegółowe wymagania w związku z art. 29 ust. 3a ustawy PZP zostały przedstawione w § 19 projektu umowy. j) Zamawiający wymaga przedłożenia kosztorysu ofertowego do umowy. II. Finansowanie zadania: Projekt pn. „Przebudowa ulicy Chabrowej w Grodztwie” jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich na operacje typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych”, w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45230000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 32.000,00 PLN (słownie: trzydzieści dwa tysiące złotych 00/100 PLN) 2. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 18.04.2019r. do godz. 10:00. 3. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego 4. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego, w kasie w pokoju nr 103 (wystarczy zaadresować kopertę opisując wadium, przedmiot zamówienia z dopiskiem kasa pokój nr 103), a ksero dokumentu dołączyć do oferty 5. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BS Kruszwica 11 8151 0001 0000 0909 2000 0017; z podaniem tytułu: Wadium- / Przebudowa ulicy Chabrowej w Grodztwie / b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo Zamówień Publicznych. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Formularz oferty; oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu; oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia; pełnomocnictwo, jeżeli dotyczy; oświadczenie wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach