Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej do miejscowości Kobelniki

Gmina Złotniki Kujawskie ogłasza przetarg

  • Adres: 88-180 Złotniki Kujawskie, Powstańców Wielkopolskich 6
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-04-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Złotniki Kujawskie
    Powstańców Wielkopolskich 6
    88-180 Złotniki Kujawskie, woj. kujawsko-pomorskie
    REGON: 092350808
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zlotnikikuj.ires.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej do miejscowości Kobelniki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Celem opracowania jest przebudowa drogi gminnej nr 150160C stanowiącą fragment ul. Złotnickiej oraz drogi wewnętrznej do miejscowości Kobelniki, miejscowość Złotniki Kujawskie, gmina Złotniki Kujawskie, powiat Inowrocławski, województwo Kujawsko – Pomorskie.Zadanie inwestycyjne stanowi odcinek drogi gminnej o długości 1 164,75 m.Odcinek rozpoczyna się skrzyżowaniem z drogą wojewódzką nr 398, koniec odcinka zlokalizowany jest w miejscowości Kobelniki.Zakres opracowania obejmuje:- wykonanie przebudowy drogi gminnej poprzez wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni oraz lokalne wzmocnienie istniejącej nawierzchni,- wykonanie pieszojezdni,- wykonanie peronu autobusowego,- wykonanie poboczy,- przebudowa zjazdów do przyległych nieruchomości,- wyprofilowanie i odtworzenie istniejących rowów i muld drogowych w zakresie robót utrzymaniowych celem przywrócenia ich parametrów pierwotnych i przywrócenia funkcji dla prawidłowego odwodnienia pasa drogowego oraz wykonanie nowych rowów odwadniających,- wykonanie rur osłonowych dla zabezpieczania infrastruktury elektroenergetycznej,- budowa kanalizacji deszczowejStan istniejący:W stanie istniejącym odcinek drogi gminnej objęty opracowaniem posiada jezdnie o nawierzchni bitumicznej i szerokości 5,0-5,2m z obustronnymi poboczami gruntowymi, w zakresie skrzyżowania istniejące łuku wyokrąglające są nieregularne o wartości promienia wyokrąglającego zbliżonego do wartości r=5,0mW ciągu odcinka objętego opracowaniem zlokalizowane są zjazdy do przyległych nieruchomości (o zróżnicowanej nawierzchni). Na przedmiotowym odcinku występują rowy i muldy odwadniające wymagające wykonania prac konserwacyjnych w celu przywrócenia ich pierwotnych funkcji.Droga gminna odcinkowo posiada oświetlenie w postaci latarni oświetleniowych zawierzonych na istniejących słupach elektroenergetycznych linii napowietrznej.Natężenie ruchu pojazdów i pieszych małe (KR 1) o zróżnicowanej strukturze przy przeważającym udziale samochodów osobowych i pojazdów rolniczych. Droga znajduje się w obszarze zabudowanym. Ruch pojazdów przyjmuje charakter docelowy do znajdujących się zabudowań mieszkalnych i pól uprawnych.Przed przystąpieniem do robót wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z załączonymi do projektu wszelkimi uzgodnieniami i naniesieniami gestorów urządzeń oraz uwzględnieniem zawartych w nich uwag dotyczących prowadzenia prac w rejonie urządzeń oraz warunków zabezpieczenia infrastruktury.Istniejący układ komunikacyjny:Droga gminna wewnętrzna łączy się z drogą gminną nr 150160C stanowiącą ul. Złotnicką w miejscowości Złotniki Kujawskie. Droga gminna 150160C łączy się z drogą wojewódzką nr 398.Branża drogowa:1. Parametry:Parametry techniczne przebudowywanego odcinka drogowego  Kategoria obiektu budowlanego: XXV Klasa drogi: droga klasy D Przekrój: drogowy 1x2 Kategoria ruchu: KR1 Prędkość projektowa: 30 km/h  Szerokość jezdni: 5,0 m z lokalnymi poszerzeniami na łukach Szerokość pieszojezdni: 4,0 m z lokalnymi poszerzeniami na łukach Szerokość poboczy: 0,75 m Szerokość peronu autobusowego: 1,5 m (bez obramowań) Pochylenie poprzeczne jezdni na prostej: dwustronne 2% / jednostronne 2% ze zmianą spadku na łuku w planie do wartości normatywnejProjekt przebudowy opracowano przy następujących założeniach:o wykonanie jezdni o nawierzchni z mieszanki mineralno-asfaltowejo wykonanie pieszojezdnni o nawierzchni z kostki betonowejo wykonanie poboczy o nawierzchni z kruszywa łamanegoo przebudowa zjazdówo odtworzenie muld i rowów odwadniającycho wykonanie humusowaniao lokalna wycinka drzew i krzewów kolidujących z planowanym zagospodarowaniem2. Roboty Ziemne:Zakres robót ziemnych obejmuje:- rozbiórkę istniejącej nawierzchni jezdni o nawierzchni bitumicznej- lokalną rozbiórkę istniejącej nawierzchni jezdni z kruszywa łamanego - usunięcie warstwy humusu- wykonanie wykopów i nasypów pod warstwy konstrukcji- wykonanie muld i rowów odwadniających- ułożenie warstwy humusu gr. 10 cm wraz z obsiewem trawąPrzed przystąpieniem do robót ziemnych należy zgłosić zamiar ich rozpoczęcia gestorom urządzeń zgodnie z uzgodnieniami branżowymi oraz zapoznać się z naniesieniami tych urządzeń. 3. Istniejące uzbrojenie terenu:W rejonie objętym opracowaniem znajduje się następujące infrastruktura techniczna:• Sieci wodociągowe• Sieci elektroenergetyczne (ziemne i napowietrzne)• Sieci teletechniczne• Sieć kanalizacji sanitarnejPrzed przystąpieniem do robót wykonawca zobowiązany jest do zapoznania się z załączonymi do projektu wszelkimi uzgodnieniami i naniesieniami gestorów urządzeń oraz uwzględnieniem zawartych w nich uwag dotyczących prowadzenia prac w rejonie urządzeń oraz warunków zabezpieczenia infrastruktury.W przypadku natrafienia na etapie realizacji na przewody o nienormatywnym przykryciu należy w uzgodnieniu z gestorem sieci dokonać zabezpieczenia rurami osłonowymi dwudzielnymi lub obniżenia do wymaganego przepisami poziomu.W pobliżu istniejących urządzeń infrastruktury podziemnej prace ziemne należy wykonywać ręcznie przy zachowaniu szczególnej ostrożności.Dla prac wykonywanych w pobliżu istniejących urządzeń nadziemnych przechodzących nad strefą robót należy podczas prac zachować szczególną ostrożność mając na uwadze zachowanie bezpiecznej odległości maszyn pracujących od elementów istniejących.W przypadku uszkodzenia infrastruktury w wyniku prowadzonych prac należy bezwzględnie poinformować o tym gestora sieci – nie dopuszcza się wykonywania napraw we własnym zakresie.4. Zmiana organizacji ruchu:Przebudowa na odcinkach objętych niniejszym projektem wymusza konieczność zmian w stałej organizacji ruchu - oznakowanie przedstawiono w opracowaniu „Projekt stałej organizacji ruchu”. 5. Odwodnienie:Woda opadowa oraz roztopowa w km 0+000,00 do km 1+000,00 będzie odprowadzana powierzchniowo poprzez spadek poprzeczny do projektowanych oraz istniejących rowów odwadniających. W km 1+000,00 do 1+164,75 została zaprojektowana kanalizacja deszczowa.6. Rozbiórki:Roboty rozbiórkowe w zakresie istniejących nawierzchni jezdni dróg gminnych obejmują:- rozbiórkę istniejącej jezdni drogi gminnej- rozbiórkę zjazdów Gruz z rozbiórek i materiały nie nadające się do ponownego wykorzystanie Wykonawca wywiezie na własne składowisko oraz zapewni ich utylizację.7. Droga w planie:W km 0+000,00 do 1+010,59 zaprojektowano jedną jezdnię jednopasmową dwukierunkową o szerokości pasa ruchu 5,0m lokalnymi poszerzeniami na łukach poziomych do 6,0 m. W km 1+010,59 do 1+164,75 zaprojektowano pieszo jezdnię o szerokości 4,0 m z lokalnymi poszerzeniami na łukach do 5,0 m.8. Elementy pasa drogowego w przekroju poprzecznym:Odcinek drogi gminnej w zakresie przedmiotowego zadania inwestycyjnego zostanie wyposażony:W km od 0+000,00 do 1+010,59• Jezdnię o nawierzchni z betonu asfaltowego i szerokości 5,0 m• Obustronne pobocza utwardzone o szerokości 0,75 m• Lokalnie peron autobusowy o nawierzchni z kostki betonowej o szerokości 1,5 mW km od 1+010,59 do 1+164,75• Pieszojezdnię o nawierzchni z kostki betonowej i szerokości 4,0 m9. Parametry projektowanych elementów zagospodarowania terenu:Jezdnia• przekrój 1x2,• szerokość 5,0 m z uwzględnieniem poszerzeń w obrębie łuków poziomych,• pochylenie poprzeczne:- na odcinku prostoliniowym 2% lokalnie jednostronny 2%,- na łukach 4%.Pobocza• szerokość 2x0,75 m,• pochylenie poprzeczne:- na odcinku prostoliniowym 6-8%,- na łuku zewnętrzne – tak jak pochylenie jezdni na dł. 1,0 m, 2 % przeciwnie na pozostałej szerokości,- na łuku wewnętrzne – 2-3% większe niż pochylenie jezdni.Peron• szerokość 1,5 m,• długość 15,0 m,• pochylenie poprzeczne 2% w kierunku jezdni.Skrzyżowania• skrzyżowanie DG150160C z DW 398- szerokość jezdni na wlocie podporządkowanym 5,0 m- promienie wyokrąglające przecięcia krawędzi jezdni r = 6,0 i r = 8,010. Obramowania:Pieszojezdnia Krawędź pieszojezdni należy obramować krawężnikiem betonowym 15x22 cm (najazdowym) wyniesionym 3 cm w stosunku do powierzchni pieszojezdni, ustawionym na podsypce cementowo piaskowej gr 5 cm i ławie z oporem z betonu C16/20Zjazdy z kostki betonowejDo obramowania zjazdów przy krawędzi jezdni należy zastosować krawężnik najazdowy 15x22 cm ustawiony na ławie betonowej C16/20 z oporem wyniesiony 3 cm powyżej poziomu jezdni. Na pozostałych krawędziach od strony zieleni i posesji należy zastosować opornik betonowy 12x25 (zatopiony) ustawiony na ławie betonowej C16/20 z oporem.Peron przystankowyNa połączeniu peronu z jezdnią drogi należy zastosować krawężnik betonowy 15x30cm wyniesiony ponad krawędź nawierzchni jezdni na wysokość 12cm. Element ustawiony na podsypce cem.-piask. 1:4 gr. 5 cm i ławie betonowej z oporem z betonu C16/20.Peron od strony terenów zielonych należy obramować obrzeżem betonowym o wymiarach 8x30cm ustawionym na podsypce cem.-piask. 1:4 gr. 5 cm i ławie betonowej z oporem z betonu C12/15.Pozostały opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45230000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 40 000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100).2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymywać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków,o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy Pzp.3. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe,z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.4. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego2) gwarancjach bankowych,3) gwarancjach ubezpieczeniowych,4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r., poz. 299).5. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 32 8142 1059 0000 1935 2000 0004 w Banku Spółdzielczymz dopiskiem: Wadium – Przebudowa drogi gminnej do miejscowości Kobelniki.6. W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego. Zaleca się dołączenie kopii dokumentu przelewu do oferty, celem potwierdzenia tej formy wniesienia wadium. W formularzu ofertowym należy podać również numer konta, na które Zamawiający winien dokonać zwrotu wadium.7. Jeśli wadium wniesiono w formie innej niż w pieniądzu, Wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.8. Zapisy w treści gwarancji lub poręczeń (niewynikające z odrębnych, ogólnie obowiązujących przepisów, które winny być wówczas powołane) nie mogą utrudniać Zamawiającemu realizacji swoich praw do zatrzymania wadium wynikającychz zapisów ustawy w art. 98 ust. 6 Ustawy i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) wadium musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w Ustawie;2) z treści gwarancji lub poręczenia powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) wadium powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści gwarancji lub poręczenia powinna znaleźć się nazwa ;6) beneficjentem gwarancji lub poręczenia jest: Gmina Złotniki Kujawskie,ul. Powstańców Wielkopolskich 6, 88-180 Złotniki Kujawskie9. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 Ustawy), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających sięo udzielenie zamówienia (konsorcjum).10.Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art.98 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp zostanie odrzucona.11. Szczegóły dotyczące zwrotu i zatrzymania wadium zostały określone w art. 98 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia może się ubiegać wykonawca, który spełnia poniżej określone warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający uzna, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że:a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 1 500 000,00 zł.W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mogą spełniać łącznie.2) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że:a) wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie roboty budowlane obejmujące swym zakresem budowę lub przebudowę drogi o nawierzchni bitumicznej o długościmin. 800 m każda. W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawcówo udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mogą spełniać łącznie.b) dysponuje lub będzie dysponować osobą (skierowaną przez wykonawcę do realizacji zamówienia) na wymienione poniżej stanowiska:Kierownik budowy: posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej.Kierownik robót: posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalizacji sanitarnej.2. Dodatkowe informacje dotyczące ww. warunków udziału w postępowaniu:1) wszystkie ww. osoby skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym razie wykonawca udostępni wystarczającą ilość tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej, we wszystkich specjalnościach występujących przy realizacji zamówienia,2) ilekroć w treści SWZ jest mowa o „uprawnieniach budowlanych”, „budowie”, „przebudowie”, „kierowniku budowy”, „kierowniku robót” należy pojęcia te rozumieć zgodnie z definicjami określonymi w ustawie Prawo budowlane oraz aktami wykonawczymi do niej,3) roboty budowlane określone w pkt 1 ppkt 2) lit. a) muszą być wykonane w ramach oddzielnych zadań (umów),4) jeżeli wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby zrealizował zadanie w trybie zaprojektuj i wybuduj, zamawiający uzna robotę budowlaną za spełniającą warunek, jeżeli robota ta będzie odpowiadała swoim zakresem i wartością wymogom określonym w pkt 1 ppkt 2) lit. a),5) jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa w Rozdziale VI pkt 2 ppkt 2 (wykaz robót budowlanych), dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył,6) w przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania. Jeżeli w tym dniu średni kurs NBP nie będzie opublikowany zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem wszczęcia. Jeżeli w jakimkolwiek dokumencie złożonym przez wykonawcę wskazane zostaną kwoty wyrażone w walucie nie znajdującej się aktualnie w obrocie, zamawiający dokona przeliczenia tych kwot na złotówki na podstawie ostatniego średniego miesięcznego kursu złotego w stosunku do tych walut, ujawnionego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego7) korzystanie z podmiotów udostępniających zasoby:a) wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych,b) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane,c) wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby dołącza do oferty dokumenty, o których mowa w Rozdziale VI pkt 1 ppkt 6 i 7 SWZ.8) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VI pkt 1 ppkt 8 SWZ,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-05-15

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach