Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej Będzitowo - Pęchowo etap I

Gmina Złotniki Kujawskie ogłasza przetarg

  • Adres: 88-180 Złotniki Kujawskie, Powstańców Wielkopolskich 6
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2023-04-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Złotniki Kujawskie
    Powstańców Wielkopolskich 6
    88-180 Złotniki Kujawskie, woj. kujawsko-pomorskie
    REGON: 092350808
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zlotnikikuj.ires.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej Będzitowo - Pęchowo etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robot budowlanych pn. „Przebudowa drogi gminnej Będzitowo-Pęchowo etap I”. Długość drogi do przebudowania 688,62 m. UWAGA! Dokumentacja projektowa obejmuje wykonanie przebudowy całej drogi natomiast tym postępowaniem objęty jest odcinek od km 0+000,00 do km 0+688,222. Stan istniejący:Przedsięwzięcie polega na przebudowie drogi gminnej nr 150111C Będzitowo - Pęchowo od końca istniejącej nawierzchni bitumicznej w miejscowości Będzitowo, w sąsiedztwie skrzyżowania z drogą gminną nr 150150C (bez skrzyżowania) do km 0+688,22. Droga przebiega na kierunku zachód - wschód. W ciągu przebiegu drogi nie występują skrzyżowania z innymi drogami publicznymi. Występują zjazdy na drogi wewnętrzne oraz pola uprawne i posesje o charakterze zagrodowym. Droga gminna nr 150111C zlokalizowana jest na działkach nr 44, 45/1 obręb Będzitowo i 124/1 obręb Pęchowo. Obecnie droga posiada nawierzchnię tłuczniową o zmiennych i nieregularnych parametrach geometrycznych i mechanicznych oraz nieokreślonej kategorii ruchu. Z uwagi na charakter, lokalizację i powiązanie z innymi drogami przewiduje się zwiększenie natężenia ruchu o 10% po wykonaniu przebudowy drogi.Droga gminna nr 150111C przebiega przez tereny z zabudową zagrodową, jednorodzinną, rozproszoną oraz pola uprawne.Zgodnie z mapą GEOSERWIS GDOŚ na terenie obiektu oraz w jego sąsiedztwie nie występują żadne formy obszarów chronionych (pomniki przyrody, użytki ekologiczne, rezerwaty, parki krajobrazowe, parki narodowe, obszary chronionego krajobrazu, zespoły przyrodniczo-krajobrazowe, obszary ptasie i siedliskowe Natura 2000, stanowiska dokumentacyjne). Nie występują również obszary wodno-błotniste, do głębokości 2m nie stwierdzono występowania wód podziemnych. Nie występują ujęcia wody i zbiorniki wód śródlądowych. Nie występują krajobrazy o znaczeniu historycznym, kulturowym i archeologicznym. Tereny przyległe charakteryzują się niskim poziomem zaludnienia. Do drogi nie przylegają jeziora, uzdrowiska i tereny ochrony uzdrowiskowej.Zjazdy do posesji i na pola rolne mają nawierzchnię gruntową lub częściowo utwardzoną kruszywem.Na odcinku od początku opracowania w miejscowości Będzitowo droga nie posiada żadnych rowów przydrożnych, na tym odcinku droga przebiega w większości w nasypie względem przyległego terenu. Spływ wód opadowych na przyległe do jezdni pasy zieleni. Brak jest tutaj przepustów pod zjazdami. Na przebudowywanym odcinku drogi nie występują przepusty pod konstrukcją jezdni.W pasach zieleni występuje na większości przebiegu roślinność trawiasta oraz krzewiasta z lokalnymi drzewami, na odcinku końcowym głównie roślinność trawiasta i dobrze rozwinięte drzewa.Warunki gruntoweNa podstawie przeprowadzonych przez TEST POINT Laboratorium Budowlane Waldemar Śmigielski badań na odcinku pod warstwą istniejącego tłucznia z lokalnymi dodatkami gruzu o łącznej grubości 7÷8 cm, stwierdzono występowanie piasków o miąższości 42÷200 cm, pod którą zalegają warstwy gliny brązowej. Warunki gruntowe określono jako G4.Warunki wodne określono jako przeciętne.Obiekt zakwalifikowano do pierwszej kategorii geotechnicznej. (zgodnie z§4 ust.3 pkt 1. lit. c rozporządzenia w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych z dnia 25.04.2012 r. z późn. zmianami).Warunek mrozoodporności:Dla gruntów kategorii G4 i klasy obciążenia KR1 minimalna grubość konstrukcji wynosi 0,5hz = 0,5x1m = 0,5m.2. Stan projektowanyDrogę zaprojektowano zgodnie z obowiązującymi przepisami i wytycznymi inwestora, z zachowaniem ograniczeń wynikających z warunków terenowych. Drogę zaprojektowano, jako jednojezdniową, dwupasową o dwóch kierunkach ruchu.Przyjęto następujące parametry projektowe:- kategoria ruchu KR1- klasa drogi - L- prędkość projektowa – 40 km/h- szerokość jezdni bitumicznej 5m lokalnie poszerzoną w obrębie łuków poziomych do 6m, z obustronnymi poboczami utwardzonymi kruszywem łamanym 0/31,5mm na szerokości 0,75m - odwodnienie za pomocą spadków poprzecznych na przyległe pasy zieleni, lokalnie zaprojektowano wykonanie w pasach zieleni muld trawiastych bezodpływowych.2.1. Roboty rozbiórkowe:Roboty rozbiórkowe obejmują:- Rozbiórkę istniejącej nawierzchni tłuczniowo żużlowej na włączeniach w istniejącą nawierzchnię w sąsiedztwie drogi gminnej nr 150150C na odcinku w km 0+000 ÷ 0+010.2.2 Roboty ziemne.Zakres robót ziemnych obejmuje:- usunięcie warstwy humusu- wykonanie wykopów – w tym korytowanie jezdni i utwardzonych poboczy, wykonanie muld trawiastych bezodpływowych,- wykonanie nasypów- wykonanie koryt pod zjazdy- ułożenie warstwy humusu gr. 10 cm wraz z obsiewem trawą na skarpach nasypu drogi oraz skarpach i dnie rowu.- wykonanie zabezpieczenia na sieci telekomunikacyjnej- wykonanie wykopu pod murek oporowyHumusowanie należy wykonać wzdłuż poboczy oraz na projektowanych rowach przydrożnych.Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy zgłosić zamiar ich rozpoczęcia gestorom urządzeń zgodnie z uzgodnieniami branżowymi oraz zapoznać się z naniesieniami tych urządzeń. Roboty ziemne wykonać zgodnie z tabelą robót ziemnych i przekrojami poprzecznymi.2.3. Droga w planieW planie przebieg trasy dostosowano do warunków terenowych, istniejącego zagospodarowania terenu, granic pasa drogowego oraz przebiegu istniejącej jezdni i ukształtowania terenu. W miejscach o wystarczającej szerokości pasa drogowego oraz właściwym ukształtowaniu terenu zaprojektowano lokalnie wykonanie muld trawiastych, bezodpływowych.2.4. Droga w profilu podłużnymProfil podłużny drogi odwzorowuje stan istniejący, wyniesiony na wysokość umożliwiającą wykonanie warstwy profilowej z kruszywa łamanego o grubości minimalnej w przekroju 8cm w najcieńszym punkcie przekroju, przy jednoczesnym zapewnieniu płynności przebiegu oraz prawidłowego odwodnienia drogi. Przebieg niwelety osi jezdni przedstawiono na rys. 3.2.5. ZjazdyZjazdy zaprojektowano o nawierzchni bitumicznej. W przypadku zjazdów, na których wykonanie normatywnego spadku podłużnego (maks. 5%) jest niemożliwe z uwagi na występujące różnice wysokości drogi i przyległego terenu należy wykonać powiązania z gruntu z wykopów i warstwy kruszywa łamanego gr. średniej 15cm, niwelującego różnicę wysokości lub wykonać niwelację terenu dowiązującą go do poziomu zjazdu.Zjazdy bitumiczne zaprojektowano w następującej konstrukcji:- 5cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S wg WT-2- 15 cm - podbudowa z kruszywa C90/3 stabilizowanego mechanicznie, frakcji 0/31,5 wg WT-4- 15 cm warstwa gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym C1,5/2, wg WT5- grunt rodzimy zagęszczony o E2=min. 25 MPa ( z uwagi na wyniesienie zjazdów względem jezdni przyjęto łączną grubość konstrukcji nawierzchni i gruntów rodzimych lub nasypowych z piasku powyżej 0,5m).Uwaga: Przed ułożeniem każdej warstwy bitumicznej należy wykonać oczyszczenie warstwy podkładowej i jej skropienie emulsją asfaltową szybkorozpadową.2.6. Nawierzchnie jezdniNa włączeniu w istniejącą nawierzchnię drogi gminnej nr 150111C w km 0+000,00 ÷ 0+010,00 przewidziano rozbiórkę istniejącej nawierzchni tłuczniowej. Na tych odcinku przewidziano wykonanie nowej konstrukcji jezdni o następujących warstwach:- 4cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S wg WT-2.- 5cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16W wg WT-2.- 20 cm - podbudowa z kruszywa C90/3 stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 wg WT-4- 21 cm – warstwa gruntu stabilizowanego spoiwem hydraulicznym C1,5/2, wg WT5. (Warstwa wzmacniająca podłoże o E2 = 80MPa, pełniąca również rolę warstwy mrozoochronnej).Na pozostałych odcinkach istniejącej nawierzchni z kruszywa łamanego nie przewidzianej do rozbiórki, przewidziano jej wykorzystanie jako części podbudowy. Zaprojektowano nawierzchnię o następującej konstrukcji:- 4 cm - warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S wg WT-2.- 5 cm - warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 16W wg WT-2.- śr. 17 cm (min. 8cm w przekroju) – warstwa profilowa z kruszywa C90/3 stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 wg WT-4- istniejąca nawierzchnia z kruszywa łamanegoW przekrojach w których istniejąca nawierzchnia z kruszywa łamanego nie pokrywa się z projektowaną nawierzchnią jezdni zaprojektowano wykonanie jej poszerzenia o układzie warstw konstrukcyjnych analogicznie jak na odcinkach o pełnej konstrukcji.Uwaga: Przed ułożeniem każdej warstwy bitumicznej należy wykonać oczyszczenie warstwy podkładowej i jej skropienie emulsją asfaltową szybkorozpadową.Warstwę ścieralną należy ułożyć pełną szerokością, bez szwu podłużnego. Na odcinkach gdzie ze względu na warunki terenowe lub technologiczne nie będzie możliwe wykonanie nawierzchni bez szwu, należy zastosować taśmy bitumiczne.2.7. PoboczaNa całości opracowania zaprojektowano obustronne pobocza o szerokości 0,75m o spadkach poprzecznych 8% wzdłuż dolnej krawędzi jezdni oraz spadek jak na jezdni od strony wyższej krawędzi jezdni. Pobocza zaprojektowano, jako umocnione kruszywem łamanym 0/31,5mm, warstwa grubości 15cm.2.8. OdwodnienieNa całym odcinku drogi objętym opracowaniem odwodnienie drogi powierzchniowe, za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych na przyległe pasy zieleni, na odcinkach o wystarczającej szerokości pasa drogowego zaprojektowano wzdłuż krawędzi jezdni wykonanie muld trawiastych gł. 60cm. Lokalizację muld przedstawiono na rysunku nr 2, przebieg wysokościowy dna ma rysunku nr 3. Muldy gł. 60 cm wykonać w przekroju trapezowym ze skarpami o spadkach 1:1,5 i dnem szerokości 40cm.Muldy stanowią zagłębienie terenu, zwiększające powierzchnię zieloną, nie posiadają ujścia i nie będą prowadzić wód w sposób ciągły lub okresowy, nie stanowią rowów w rozumieniu ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. „Prawo wodne” (art. 16 pkt. 47).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45230000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia może się ubiegać wykonawca, który spełnia poniżej określone warunki udziału w postępowaniu dotyczące:1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający uzna, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej zapewniającej należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że:a) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 500 000,00 zł.W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mogą spełniać łącznie.2) zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna, że wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że:a) wykonał należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą swym zakresem budowę lub przebudowę drogi o nawierzchni bitumicznej o długości min. 500 m. W przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia ww. warunek wykonawcy ci mogą spełniać łącznie.b) dysponuje lub będzie dysponować osobą (skierowaną przez wykonawcę do realizacji zamówienia) na z wymienione poniżej stanowisko:Kierownik budowy: posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności drogowej.2. Dodatkowe informacje dotyczące ww. warunków udziału w postępowaniu:1) wszystkie ww. osoby skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia muszą biegle posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym razie wykonawca udostępni wystarczającą ilość tłumaczy, wykazujących znajomość języka technicznego w zakresie terminologii budowlanej, we wszystkich specjalnościach występujących przy realizacji zamówienia,2) ilekroć w treści SWZ jest mowa o „uprawnieniach budowlanych”, „budowie”, „przebudowie”, „kierowniku budowy”, „kierowniku robót” należy pojęcia te rozumieć zgodnie z definicjami określonymi w ustawie Prawo budowlane oraz aktami wykonawczymi do niej,3) roboty budowlane określone w pkt 1 ppkt 2) lit. a) muszą być wykonane w ramach oddzielnych zadań (umów),4) jeżeli wykonawca lub podmiot udostępniający zasoby zrealizował zadanie w trybie zaprojektuj i wybuduj, zamawiający uzna robotę budowlaną za spełniającą warunek, jeżeli robota ta będzie odpowiadała swoim zakresem i wartością wymogom określonym w pkt 1 ppkt 2) lit. a),5) jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa w Rozdziale VI pkt 2 ppkt 2 (wykaz robót budowlanych), dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył,6) w przypadku, gdy jakakolwiek wartość dotycząca ww. warunków wyrażona będzie w walucie obcej, zamawiający przeliczy tę wartość w oparciu o średni kurs walut NBP dla danej waluty z daty wszczęcia postępowania. Jeżeli w tym dniu średni kurs NBP nie będzie opublikowany zamawiający przyjmie średni kurs z ostatniego dnia przed dniem wszczęcia. Jeżeli w jakimkolwiek dokumencie złożonym przez wykonawcę wskazane zostaną kwoty wyrażone w walucie nie znajdującej się aktualnie w obrocie, zamawiający dokona przeliczenia tych kwot na złotówki na podstawie ostatniego średniego miesięcznego kursu złotego w stosunku do tych walut, ujawnionego w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego7) korzystanie z podmiotów udostępniających zasoby:a) wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych,b) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane,c) wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. Wykonawca polegający na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby dołącza do oferty dokumenty, o których mowa w Rozdziale VI pkt 1 ppkt 6 i 7 SWZ.8) w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VI pkt 1 ppkt 8 SWZ,
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-04-27

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach