Przetargi.pl
Przebudowa ulicy Braterskiej

Miasto Zduńska Wola ogłasza przetarg

  • Adres: 98-220 Zduńska Wola, ul. Stefana Złotnickiego 12
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 43 825 02 00 , fax. 43 825 02 02
  • Data zamieszczenia: 2016-04-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Zduńska Wola
    ul. Stefana Złotnickiego 12 12
    98-220 Zduńska Wola, woj. łódzkie
    tel. 43 825 02 00, fax. 43 825 02 02
    REGON: 00059842800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdunskawola.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ulicy Braterskiej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi miejskiej, ulicy Braterskiej w Zduńskiej Woli - I etap. Projekt obejmuje działki nr 556; 609/7; 609/14; 609/21, obręb 11 Zduńska Wola. Od ulicy Braterskiej odchodzą trzy sięgacze w kierunku południowym. 2) I Etap inwestycji obejmuje przebudowę jezdni ulicy Braterskiej wraz z wyprowadzeniem nawierzchni asfaltowej do tych sięgaczy a także wyprowadzeniami do ulicy Serdecznej i Pokoju. 3) Zamówienie obejmuje wykonanie nowej podbudowy, nawierzchni asfaltowej, poboczy tłuczniowych oraz ścieku prefabrykowanego obustronnego, który odprowadza wody opadowe do ulicy Wilczej, gdzie ma być wcześniej wybudowana kanalizacja deszczowa z wyprowadzonymi kratkami ściekowymi na ulicy Braterskiej. 4) Trasa przebudowy ulicy Braterskiej przebiega po istniejącym szlaku o nawierzchni gruntowej wzmocnionej tłuczniem kamiennym, szerokości od 4,0 m do 7,0 m, oraz po gruncie przyległym z obudową roślinną. Ulica nie posiada kanalizacji deszczowej. Odwodnienie terenu realizowane jest jako powierzchniowe na teren własny zamawiającego z obudową roślinną. Naturalny spływ podłużny skierowany jest w kierunku ulicy Wilczej, gdzie ma być wybudowana kanalizacja deszczowa. Zjazdy do zabudowanych działek są gruntowe o różnych formach utwardzenia. 5) W pasie drogowym ulicy Braterskiej zlokalizowane są linie energetyczne kablowe i napowietrzne z oprawami oświetleniowymi, linie telekomunikacyjne, wodociągowe i kanalizacji sanitarnej. 6) Planuje się wykonanie 268,0 m jezdni ulicy Braterskiej o nawierzchni bitumicznej szerokości 6,0 m i odchodzących od tej jezdni wyprowadzeń do trzech sięgaczy 7) Obustronne pobocze ulicy Braterskiej wykonane zostanie o szerokości 1,0 m z kruszywa łamanego (tłucznia z klińcem). Za poboczem należy ustawić ściek z prefabrykowanych elementów korytkowych, odprowadzający wody opadowe do kratek ściekowych na skrzyżowaniu z ulicą Wilczą. W miejscu włączenia sięgaczy do jezdni głównej należy zastosować korytka odwadniające z rusztem żeliwnym o klasie obciążenia C 250. 8) Z istniejącego pasa drogowego należy usunąć humus, tłuczeń kamienny i wykorytować całą powierzchnię na średnią głębokość 40 cm. Na wyprofilowanym i zagęszczonym podłożu należy ułożyć warstwę dowiezionej z betoniarni stabilizacji Rm=2,5 MPa grubości 15 cm. 9) Do wykonania warstwy stabilizacyjnej należy wykorzystać materiał z korytowania, odrzucając grunt organiczny. Na uwałowaną stabilizację należy ułożyć podbudowę zasadniczą z kruszywa łamanego 0/31,5 grubości 20 cm stabilizując ją mechanicznie. Na ustabilizowanej podbudowie projektuje się warstwę ścieralną z betonu asfaltowego AC11S KR3 grubości 5 cm. Obustronne pobocza gruntowe szerokości 1,0 m należy wyprofilować i ułożyć warstwę kruszywa łamanego 0/31,5 średniej grubości 23 cm. Nawierzchnię na początku i końcu ulicy należy dostosować wysokościowo do istniejących jezdni bitumicznej ulicy Porębskiej i do projektowanej jezdni ulicy Wilczej. 10) Wzdłuż pobocza ulicy Braterskiej należy ułożyć prefabrykowany ściek betonowy na podsypce cementowo - piaskowej gr. 3 cm. oraz podbudowie betonowej 2,5 MPa grubości 20 cm. W miejscu wjazdów do bram, na długości 4 m, pod ściekiem należy ułożyć podbudowę betonową 6 MPa. W miejscu włączeń sięgaczy należy zastosować korytka odwadniające z rusztem żeliwnym o klasie obciążenia C 250. Wymiary wewnętrzne korytka powinny wynosić : minimalna szerokość 10 cm, wysokość od 10 cm do 13 cm. 11) Korytka należy wbudować w nawierzchnię według zaleceń producenta. 12) W miejscu wyprowadzeń do ulic Serdecznej i Pokoju, nawierzchnie bitumiczne, ściek zostanie wyprofilowany w podbudowie tłuczniowej. 3. Informacje dodatkowe: 1) ul. Wilcza do której dochodzi ulica Braterska będzie przebudowywana w tym samym czasie, dlatego też należy w taki sposób prowadzić prace na budowie aby uniknąć kolizji w trakcie budowy. 2) nadmiar ziemi z korytowania drogi należy wywieźć i zutylizować (przyjęto odległość wywozu do 5 km). Wykonawca indywidualnie ustali własne odległości odwozu i wkalkuluje w ofertę opłaty za utylizację odpadów. 3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest: w dokumentacji projektowej, przedmiarach robót, w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, będących załącznikami do SIWZ. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - w zakresie wskazanych norm /aprobat /specyfikacji technicznych /systemów odniesienia, pod warunkiem spełnienia tych samych lub lepszych właściwości technicznych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymogi określone przez Zamawiającego, wyspecyfikować w ofercie równoważne rozwiązania i załączyć dane techniczne, atesty, dokumenty dopuszczające do stosowania w budownictwie. Użyte materiały winny posiadać wymagane certyfikaty, atesty oraz inne dokumenty uprawniające je do wbudowania czy zainstalowania na drogach publicznych. Materiały i wyroby użyte do wykonania przedmiotu zamówienia winny spełniać wymogi określone w przepisach prawa polskiego, posiadać atesty lub świadectwa ITB dopuszczające stosowanie ich w obiektach użyteczności publicznej oraz deklarację zgodności. Przy wykonawstwie oraz odbiorze robót objętych zamówieniem obowiązywać będą zasady i wymagania określone w: a) dokumentacji budowlano-wykonawczej, b) Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, c) obowiązujących normach i warunkach technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, z uwzględnieniem poniższych warunków: -przy wycenie oferty szczególną uwagę należy zwrócić na zastosowane materiały budowlane, -materiały mają być zastosowane z uwzględnieniem wszelkich wymogów zawartych w opisach dokumentacji wykonawczej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót - przed wbudowaniem jakichkolwiek materiałów Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Inspektorowi nadzoru świadectwa dopuszczenia tego materiału do stosowania w budownictwie i spełnienia wymogów określonych w Specyfikacjach Technicznych i Polskich Normach, w celu uzyskania zgody na jego stosowanie. 4) Wykonawca jest zobowiązany do podjęcia wszelkich czynności w celu terminowego i prawidłowego zakończenia zadania inwestycyjnego wraz z niezbędnymi dokumentami i odbiorami. Koszty urządzenia zaplecza i placu budowy wraz z dostawą wody i energii elektrycznej obciążają Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest do systematycznego prowadzenia prac porządkowych w rejonie placu. Zakres zamówienia obejmie dodatkowo: -wykonanie dokumentacji powykonawczej w niezbędnej ilości egzemplarzy, -wytyczenie geodezyjne -wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej, -prawidłowe oznakowanie i zabezpieczenie terenu budowy, 5) Termin gwarancji na wykonane roboty oraz zastosowane materiały minimum 3 lata. 6) Wykonawca zobowiązany jest: a) zapewnić pełne bezpieczeństwo mieszkańcom sąsiednich posesji oraz osobom przebywającym w sąsiedztwie placu budowy, b) zapewnić bezpieczne przejścia piesze i dojazd, c) zapewnić bezpieczeństwo konstrukcji, budowli, budynków i urządzeń oraz właściwe warunki eksploatacyjne obiektu oraz obiektów zlokalizowanych w sąsiedztwie placu budowy oraz dróg dojazdowych w tym terenie, d) przyjąć technologię i organizację robót, która nie spowoduje dewastacji obiektu oraz obiektów zlokalizowanych w sąsiedztwie placu budowy, dróg dojazdowych oraz wykonanych robót, e) prowadzić roboty zgodnie z obowiązującymi przepisami, polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej, należytą starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą organizacją. 7) Zamawiający nie przewiduje dodatkowego wynagrodzenia za dozór budowy i ochronę mienia, zagospodarowanie placu budowy, w tym tymczasowe drogi technologiczne, ogrodzenie i oświetlenie placu budowy z niezbędnymi zabezpieczeniami bhp i ppoż, montaż tymczasowych urządzeń pomiarowych na dostawę wody i energii elektrycznej dla potrzeb placu budowy, utrudnienia związane z realizacją zadania
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452330009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r., Nr 42, poz. 275,z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Uwaga! Wadium wnoszone w poręczeniach, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w pkt 2 ppkt 5), należy zdeponować przed upływem terminu składania ofert w Kasie Urzędu Miasta Zduńska Wola (budynek nr 4, parter, pokój nr 411). Z treści tych dokumentów musi wynikać bezwarunkowe, (na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego) zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy. Wyżej wymienione gwarancje i poręczenia nie mogą wprowadzać żadnych dodatkowych warunków merytorycznych. Ponadto wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu, co oznacza, że dochodzenie roszczenia z tytułu zapłaty wadium nie może być utrudnione, w szczególności poprzez rozumienie terminu, w którym żądanie zapłaty Zamawiającego powinno dotrzeć do Gwaranta lub Poręczyciela jako terminu ważności gwarancji i poręczeń. Terminu, w którym żądanie zapłaty Zamawiającego powinno dotrzeć do Gwaranta lub Poręczyciela musi dawać możliwość realnego zaspokojenia roszczeń Zamawiającego z Gwarancji lub Poręczenia w przypadku zaistnienia w terminie związania ofertą któregokolwiek z przypadków, o których mowa w art 46 ust. 4a i 5 ustawy. Termin ten musi uwzględniać w szczególności czas niezbędny na dostarczenie pisemnego żądania zapłaty Zamawiającego do Gwaranta lub Poręczyciela. 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem przed upływem terminu składania ofert na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Poddębicach Nr konta 09 9263 0000 0544 0094 2005 0001. 4. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 5. Zamawiający dokona zwrotu wadium, zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy. 6. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na cały okres związania oferta, określony w rozdziale XI SIWZ. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zdunskawola.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach