Przetargi.pl
Przebudowa ulic na osiedlu Przylesie

Gmina Łask ogłasza przetarg

  • Adres: 98100 Łask, ul. Warszawska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 436 768 300 , fax. 436 768 388
  • Data zamieszczenia: 2017-04-20
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Łask
    ul. Warszawska 14
    98100 Łask, woj. łódzkie
    tel. 436 768 300, fax. 436 768 388
    REGON: 73093451300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa ulic na osiedlu Przylesie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja robót budowlanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. Przebudowa ulic na osiedlu Przylesie polegających na przebudowie ulic Cisowej, Jarzębinowej, Topolowej, Jesionowej, fragmentu ulicy Orzechowej oraz ulicy Dębowej w Łasku. 2. Realizacja zadania inwestycyjnego odbywać się będzie na podstawie zgłoszenia wykonania robót budowlanych – znak: AB.6743.1.22.2017.SZ4 z dnia 17.01.2017 r. 3. W ramach przedmiotu zamówienia przewiduje się wykonanie następujących robót/czynności: 3.1. wykonanie robót rozbiórkowych istniejących nawierzchni, 3.2. wykonanie robót ziemnych i przygotowawczych, 3.3. wykonanie konstrukcji drogowych i nawierzchni z betonu asfaltowego, 3.4. ustawienie krawężników i obrzeży, 3.5. wykonanie poszerzeń, zjazdów, miejsc parkingowych, chodników, utwardzeń terenu, 3.6. wykonanie robót wykończeniowych, 3.7. ułożenie rur ochronnych dwudzielnych na kablach energetycznych, telekomunikacyjnych, 3.8. wykonanie wpustu ulicznego wraz z włączeniem do kanalizacji deszczowej, 3.9. regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych, 3.10. oczyszczenie terenu z gruzu i śmieci, 3.11. humusowanie trawników wraz z obsianiem trawą, 3.12. wycinka drzewa, 3.13. wymiana istniejącego oznakowania pionowego oraz środków uspokojenia ruchu wraz z ich montażem. 4. UWAGA: W kosztach oferty należy uwzględnić: 4.1. wycinkę drzewa w ilości 1 szt., 4.2. rozebranie nawierzchni jezdni poprzez sfrezowanie i wywiezienie materiału z rozbiórki w miejsce wskazane przez Zamawiającego w m. Okup Wielki, Kolonia Bilew gm. Łask, 4.3. z uwagi na fakt, że teren przyszłych jezdni, miejsc parkingowych i utwardzeń terenu znajduje się na miejscu rozbiórek starych nawierzchni należy usunąć z podłoża warstwy drogowe i w razie potrzeb uzupełnić podłoże pod konstrukcję nawierzchni gruntem G1-niewysadzinowym ze wskaźnikiem zagęszczenia 1,0 (piaski, żwiry, pospółki bez zaglinienia), 4.4. uzgodnienia ze wszystkimi gestorami sieci sposobu zabezpieczenia kabli oraz warunki uzgodnienia, doliczyć opłaty na nadzór nad pracami właściwych gestorów sieci, 4.5. regulację istniejących urządzeń podziemnych w chodnikach, parkingach, drodze, uszkodzone włazy, hydranty, przesuwy wymienić na nowe, 4.6. czyszczenie istniejących wpustów deszczowych oraz sieci kanalizacji deszczowej, uszkodzone wpusty wymienić na nowe, 4.7. krawężniki systemowe - proste, skosy, najazdowe, 4.8. obrzeża betonowe na ławie betonowej z oporem C12/15 w ilości 0,025m3/mb, 4.9. materiały brukarskie - chodnik kostka holland w kolorze szarym z czerwonym paskiem, miejsca parkingowe kostka behaton w kolorze grafitowym, oznakowanie poziome miejsc parkingowych wydzielić paskiem z kostki behaton w kolorze czerwonym, nasiąkliwość materiałów brukarskich do 5%, 4.10. zastosowanie warstwy ścieralnej AC11S wg WT-2 2014 dla ruchu KR3, nie dopuszcza się użycia destruktu do produkcji mieszanki mineralno-bitumicznej, 4.11. zastosowanie warstwy wiążącej AC16W wg WT- 2 2014 dla ruchu KR3, nie dopuszcza się użycia destruktu do produkcji mieszanki mineralno-bitumicznej, 4.12. zastosowanie kruszywa na podbudowy 0/31,5 łamanego stabilizowanego mechanicznie z litej skały o nasiąkliwości nie przekraczającej WA 24 - 0,9%, 4.13. stabilizację gruntu cementem 2,5 MPa produkowanym w betoniarni, nie dopuszcza się stabilizacji gruntu rodzimego na miejscu, 4.14. wymianę istniejącego oznakowania pionowego oraz środków uspokojenia ruchu wraz z ich montażem: ul. Jesionowa w Łasku: - wymiana słupka D-18a+T29, - wymiana znaku A-7+T6, - wymiana znaku D1+T6, - wymiana słupka D-18a+ T29, - wymiana słupka T-17, - wymiana słupka D-6b - wymiana słupka blokującego U-12c, rura stalowa ocynkowana Ø 127 mm, wysokość po zamocowaniu 600 - 800 mm ul. Cisowa w Łasku: - wymiana 3 słupków blokujących U-12c, rura stalowa ocynkowana Ø 127 mm, wysokość po zamocowaniu 600 - 800 mm, - wymiana znaków: D3+D18, D-2, A-7, B-2, - wymiana 2 progów zwalniających - progi zwalniające listwowe, gumowe, wyklejane taśmą odblaskową, która zapewnia dobrą widoczność w nocy, składane z segmentów, ułożone i zamocowane na jezdni, jeden próg zwalniający powinien składać się z 9 elementów o wymiarach 900x500x50 mm, zakończenia progów zwalniających o wymiarach 900x280x50 mm, - wymiana 2 znaków A-11a+T-1, ul. Topolowa w Łasku: - wymiana znaku A-7+ D-6b, ul. Jarzębinowa w Łasku: - wymiana słupka A-7, - wymiana znaku A-7. Należy zastosować znaki drogowe małe II generacji, słupek ocynkowany o śr. 63 mm. Składowanie istniejącego oznakowania w miejsce wskazane przez Zamawiającego. 5. Ponadto Wykonawca ma obowiązek: 5.1. sukcesywnie powiadamiać mieszkańców przyległych bloków o terminie rozpoczęcia prac - min. 24h przed wejściem na wskazany etap prac, 5.2. po podpisaniu umowy przedłożyć uzgodniony z Zamawiającym harmonogram przedstawiający etapowość robót. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących załączniki nr 8 i 9 do SIWZ. Przedmiar robót stanowi jedynie element pomocniczy do wyliczenia ceny ofertowej – załącznik nr 10 do SIWZ. 7. Jeżeli w dokumentacji stanowiącej załącznik nr 8 i 9 do SIWZ użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, Zamawiający dopuszcza ujęcie w ofercie, a następnie zastosowanie rozwiązań równoważnych, o ile zapewnią one zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z dokumentacją stanowiącą załącznik nr 8 i 9 do SIWZ. 8. Wszystkie wbudowane materiały i wyroby muszą posiadać niezbędne dopuszczenia wymagane Prawem Budowlanym. 9. Wymagania dla Wykonawcy dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę: 9.1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji umowy, o ile nie będą one wykonywane przez daną osobę w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej:  wykonanie robót rozbiórkowych istniejących nawierzchni,  wykonanie robót ziemnych i przygotowawczych,  wykonanie konstrukcji drogowych i nawierzchni z betonu asfaltowego,  ustawienie krawężników i obrzeży,  wykonanie poszerzeń, zjazdów, miejsc postojowych, chodników, utwardzeń terenu,  wykonanie robót wykończeniowych,  ułożenie rur ochronnych dwudzielnych na kablach energetycznych i telekomunikacyjnych,  wykonanie wpustu ulicznego wraz z włączeniem do kanalizacji deszczowej,  regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych,  oczyszczenie terenu z gruzu i śmieci,  humusowanie trawników wraz z obsianiem trawą,  wycinka drzewa,  wymiana istniejącego oznakowania pionowego oraz środków uspokojenia ruchu wraz z ich montażem. Wykonawca zobowiązany jest zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 9.2. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 9.1. czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:  żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny,  żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów,  przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 9.3. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 9.1. czynności w trakcie realizacji zamówienia:  wykaz osób, które realizują zamówienie wraz z oświadczeniem wykonawcy lub podwykonawcy, że są one zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby oraz imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy;  poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 9.4. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 9.1. czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej we wzorze umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w podpunkcie 9.1. czynności. 9.5. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zasady wnoszenia wadium 1.1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium w wysokości 47 000,00 zł. 1.2. Wadium może być wniesione w jednej formie lub kilku z form określonych w art. 45 ust. 6 ustawy. 1.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 84 1240 3288 1111 0000 2807 7394. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w terminie składania ofert znajdzie się (zostanie zaksięgowane) na koncie Zamawiającego. 1.4. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądz, należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału wraz z ofertą w jednym opakowaniu (oryginału prosimy nie złączać trwale z formularzem ofertowym). 1.5. Z treści wadium wnoszonego w innej formie niż pieniądz przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi wynikać, że zabezpiecza ono ofertę składaną wspólnie. 1.6. Zamawiający zwraca, zatrzymuje oraz żąda ponownego wniesienia wadium na zasadach określonych w art. 46 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach