Przetargi.pl
„Przebudowa ul. Spółdzielczej w Środzie Śląskiej celem poprawy dojazdu do IOB w podstrefie LSSE” w formule „zaprojektuj i wybuduj”

Gmina Środa Śląska ogłasza przetarg

  • Adres: 55-300 Środa Śląska, Plac Wolności 5
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2024-07-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Środa Śląska
    Plac Wolności 5
    55-300 Środa Śląska, woj. dolnośląskie
    REGON: 931935069
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://srodaslaska.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa ul. Spółdzielczej w Środzie Śląskiej celem poprawy dojazdu do IOB w podstrefie LSSE” w formule „zaprojektuj i wybuduj”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót opisanych jako:Przebudowa ul. Spółdzielczej w Środzie Śląskiej celem poprawy dojazdu do IOB w podstrefie LSSE w zakresie przebudowy drogi wraz z urządzeniami obsługującymi ruch pieszy , zagospodarowaniem wód opadowych, kanałem technologicznym, usunięciem kolizji i urządzeniem zieleni.Lokalizacja drogi: Ul. Spółdzielcza w Środzie Śląskiej jest ważnym ciągiem komunikacyjnym łączącym podstrefę Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i zlokalizowany tam Średzki Inkubator Przedsiębiorczości(IOB), Osiedle Zachodnie z centrum handlowym i ulicami wylotowymi do stacji PKP i DK94. Ul. Spółdzielczą świadczone są przewozy pasażerskie komunikacją miejską ŚKP funkcjonującą przy wsparciu rządowym w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. Ul. Spółdzielcza jest drogą o dużym znaczeniu dla osób w wieku emerytalnym, którzy chętnie uprawiają przyległe ogrody działkowe ROD XX-lecie. Wspomniany wyżej Średzki Inkubator Przedsiębiorczości, jako IOB współpracujący z LSSE i WPT, jest instytucją mającą na celu rozwój i pobudzanie lokalnej przedsiębiorczości poprzez wsparcie lokalowe, szkoleniowe oraz doradcze. Stan techniczny drogi: Obecny stan techniczny drogi jest bardzo zły – liczne koleiny, brak kanalizacji deszczowej oraz zapadliny drogi i zastoiny wody, które szczególnie po intensywnych deszczach powodują uszkodzenia pojazdów samochodowych, a bardzo wąski, nie spełniający żadnych norm chodnik utrudnia przemieszczanie się pieszych, co bardzo negatywnie wpływa na bezpieczeństwo ruchu pieszo-rowerowego. Niejednokrotnie dochodzi do sytuacji niebezpiecznych ze względu na dużą intensywność ruchu samochodowego do oraz z Osiedla Zachodniego. Kluczowe dane dot. inwestycji: Inwestycja obejmująca przebudowę ul. Spółdzielczej w kierunku do mostu na rzece Średzka Woda – dopływ Odry. W ramach inwestycji zaplanowano wymianę i wzmocnienie podbudowy, budowy nowej nawierzchni jezdni oraz chodników i elementów infrastruktury drogowej, tj., przejść dla pieszych i przystanków komunikacji publicznej ŚKP. Jezdnia o długości wynoszącej 410m z chodnikiem z kostki betonowej Chodnik o szerokości zgodnej z przepisami prawa budowlanego. Ponadto w obszarze niezajętym chodnikiem oraz jezdnią zostanie wykonana strefa zieleni i nasadzenia drzew. Planowana inwestycja zostanie wykonana w schemacie zaprojektuj wybuduj. Przedmiotem zamówienia w formule „zaprojektuj i wybuduj” jest:1) opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem niezbędnych opinii, uzgodnień oraz • uzyskaniem niezbędnego ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę lub zaświadczenia o przyjęciu zgłoszenia robót nie wymagających decyzji pozwolenia na budowę lub decyzji ZRID oraz • przygotowanie materiałów, złożenie wniosku oraz uzyskanie ostatecznej decyzji decyzji pozwolenia na budowę (lub decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – jeżeli zajdzie taka potrzeba),a także uzyskanie innych decyzji administracyjnych niezbędnych do zrealizowania zadania inwestycyjnego oraz2) wykonanie robót budowlanychna przedmiotowym zadaniu w oparciu o dokumentację projektową opracowaną przez Wykonawcę, STWiORB (opracowane przez Wykonawcę i wykonane zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 10 maja 2013 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego t.j. Dz.U. 2013 r. poz. 1129) oraz odpowiednie przepisy prawa.Przebudowa ul. Spółdzielczej w Środzie Śląskiej zakłada:- wykonanie nawierzchni drogi z kostki betonowej: długość: 400-410 mb, szerokość: 5,50 m (6,00 m – włączenie do istniejącej drogi – nawiązanie szerokościowe), powierzchnia: ok. 2380 – 2400 m2. Przebudowa drogi zakłada wykonanie drogi na ul. Spółdzielczej wraz ze zjazdami na drogi boczne.- wykonanie chodników z kostki betonowej: długość: 450-460 mb, szerokość: 1,80 m (zgodnie z przepisami – zwężenie do 1,40 m na odcinku od strony ul. Malczyckiej w Środzie Śląskiej, z uwagi na istniejące obiekty).- wykonanie odwodnienia (kanalizacji deszczowej): przyjęto szacunkowo 450-460 mb kanalizacji, 10 studni, 10 wpustów oraz 40 mb przykanalików – ostateczne rozwiazanie w tym zakresie będzie wynikiem obliczeń na etapie sporządzenia dokumentacji projektowej. Należy zapewnić możliwość daleszej rozbudowy sieci kanalizacji deszczowej i odbiór wody również z dróg bocznych, do których zjazdy z ul. Spółdzielczych należy zaprojektować.- wykonanie odcinków sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej do ostatniego zjazdu na ul. Storczykową (dz. nr 2/7, AM-26) z ul. Spółdzielczej. Długość sieci: ok 80 – 85 mb.- wykonanie nowego ogrodzenia panelowego (oraz rozebranie istniejącego) działki nr 42/2, przy chodniku na skrzyżowaniu z ul. Malczycką. Długość ogrodzenia: ok. 44 mb.Pełny opis przedmiotu zamówienia znajduje się w SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od Wykonawcy wniesienia wadium w wysokości:21.705,00 PLNWadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2.Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:1)pieniądzu;2)gwarancjach bankowych;3)gwarancjach ubezpieczeniowych;4)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572)Wadium musi zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu musi być na wskazanym koncie w dniu i godzinie składania ofert wskazanym w dalszej części SWZ.Wadium wnoszone w pieniądzu musi zostać wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego, Gmina Środa Śląska; Pl. Wolności 5, 55-300 Środa Śląska Bank PKO BP nr konta 79 1020 5242 0000 2802 0158 7898 z zaznaczeniem: wadium „Przebudowa ul. Spółdzielczej w Środzie Śląskiej celem poprawy dojazdu do IOB w podstrefie LSSE” - WZP 271.8-25/24Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 3 pkt 2-4, wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1)upływu terminu związania ofertą;2)zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;3)unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesieniaZamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art. 97 ust. 7 pkt 2-4, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty wadium, jeżeli:1)wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;2)wykonawca, którego oferta została wybrana:a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;3)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, którego oferta została wybrana.Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia jednej z okoliczności:1)upływu terminu związania ofertą;2)zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;3)unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium wykonawcy:1)który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert;2)którego oferta została odrzucona;3)po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza;4)po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty.Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawcy wykażą, że posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania przedmiotu zamówienia: wykonali w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej 2 robót dla odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (budowa lub przebudowa chodników i dróg o nawierzchni z kostki betonowej o pow. 1500,00 m2, wartość robót nie mniejsza niż 400 000,00 zł brutto dla każdej z robót) oraz co najmniej 2 robót odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi (budowa kanalizacji deszczowej z wpustami i studniami rewizyjnymi o długości min. 200 mb wartość robót nie mniejsza niż 100 000,00 zł brutto dla każdej z robót). Dokument musi potwierdzać wymagany zakres prac, ich wartość, datę wykonania i miejsce realizacji.Wykaz osób - skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje:Dla fazy projektowej:- 1 osobą posiadającą uprawnienia w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń lub odpowiadające im uprawnienia w specjalności konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń wydane przed 11.07.2003 r. - Projektant branży drogowej,- 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń - Projektant branży instalacyjnej elektrycznej,- 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych oraz kanalizacyjnych bez ograniczeń - Projektant branży instalacyjnej sanitarnej,- 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą bez ograniczeń - Projektant branży instalacyjnej teletechnicznej.Dla fazy robót budowlanych:- 1 osobą posiadającą uprawnienia do samodzielnego kierowania, nadzorowania i kontrolowania robót w specjalności inżynieryjnej drogowej - Kierownik budowy w branży drogowej,- 1 osobą posiadającą uprawnienia do samodzielnego kierowania, nadzorowania i kontrolowania robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń - Kierownik robót branży instalacyjnej elektrycznej,- 1 osobą posiadającą uprawnienia do samodzielnego kierowania, nadzorowania i kontrolowania robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych oraz kanalizacyjnych bez ograniczeń - Kierownik robót branży instalacyjnej sanitarnej.Wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówieniu i złożyć oświadczenie zgodnie z załącznikiem i treścią Specyfikacji Warunków Zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2024-07-26

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach