Przetargi.pl
Przebudowa stacji uzdatniania wody w Węglińcu

Gmina Węgliniec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-940 Węgliniec, ul. Sikorskiego 3
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 77 11 435 , fax. 075 77 12 551
  • Data zamieszczenia: 2016-07-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Węgliniec
    ul. Sikorskiego 3 3
    59-940 Węgliniec, woj. dolnośląskie
    tel. 075 77 11 435, fax. 075 77 12 551
    REGON: 23082141100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wegliniec.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa stacji uzdatniania wody w Węglińcu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa stacji uzdatniania wody w Węglińcu zgodnie z: 1.1. dokumentacją projektową zawierającą: a) Projekt budowlany b) Projekt wykonawczy, który jest uszczegółowieniem projektu budowlanego c) Przedmiary robót, które są dokumentami wtórnymi do projektu i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Zawarte w przedmiarach robót zestawienia mają zobrazować skalę robót budowlanych i pomóc wykonawcom w oszacowaniu kosztów zadania. 1.2. Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót 2. Zakres robót obejmuje m.in.: a) branża budowlana: - roboty rozbiórkowe, - remont pomieszczenia agregatu prądotwórczego, - remont pomieszczenia w budynku rozdzielni, b) technologia: - modernizacja studni ujęciowych, - roboty demontażowe, - urządzenia, armatura i rurociągi technologiczne, - instalacja kanalizacji sanitarnej i technologicznej w budynku technologicznym, - sieci technologiczne zewnętrzne, - rozruch technologiczny, - zbiornik wody czystej, - odstojnik popłuczyn, - budynek kontenerowy, c) branża elektryczna: - instalacje technologiczne zewnętrzne, - rozdzielnice zasilająco-sterownicze, automatyka, - instalacje technologiczne wewnętrzne, - oświetlenie terenu, - instalacja oświetleniowa i gniazd wtykowych, - instalacja odgromowa, uziemienia i połączeń wyrównawczych, d) drogi, chodniki, zagospodarowanie terenu W/w opracowania stanowią załącznik nr 11 do SIWZ. 3. W ramach zamówienia wykonawca jest zobowiązany, we własnym zakresie i na własny koszt, do: 3.1. zapewnienia obsługi geodezyjnej inwestycji, 3.2. opracowania i złożenia kompletnej dokumentacji powykonawczej oraz dokumentacji techniczno - ruchowej SUW, 3.3. przeszkolenia pracowników Zakładu Usług komunalnych w Węglińcu w zakresie obsługi SUW i poszczególnych urządzeń. 3.4. oznakowania i zabezpieczenia placu budowy, zapewnienie bezpieczeństwa ruchu (obejmujące też poruszanie się po terenie budowy) ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa osób; 3.5. zapewnienia w czasie realizacji inwestycji ciągłości produkcji i dostawy wody do spożycia dla odbiorców SUW w ilości i jakości nie przekraczających norm dopuszczonych do stosowania na SUW w Węglińcu 3.6. rozwiązania kwestii poboru wody i energii elektrycznej na plac budowy; 3.7. uporządkowania terenu po zakończeniu budowy; 3.8. dokonania wywozu gruzu i innych materiałów rozbiórkowych oraz odpadów. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z utylizacją odpadów, przekazaniem i transportem odpadów na składowisko; 3.9. przedłożenia przed zawarciem umowy dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca w okresie realizacji umowy jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 2 000 000 zł, w całym okresie trwania umowy, a na 7 dni przed zakończeniem obowiązywania złożonej polisy, przedłoży nowy, aktualny dokument kontynuacji ubezpieczenia pod rygorem wstrzymania budowy z winy Wykonawcy; 3.10. przedłożenia przed zawarciem umowy dokumentu ubezpieczenia budowy potwierdzającego, że budowa jest ubezpieczona od szkód mogących wystąpić i od zdarzeń nagłych, losowych. Ubezpieczenie winno objąć roboty, urządzenia oraz sprzęt budowy na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000 zł, w całym okresie trwania umowy, a na 7 dni przed zakończeniem obowiązywania przedłożonej polisy przedłoży nowy aktualny dokument kontynuacji ubezpieczenia pod rygorem wstrzymania budowy z winy Wykonawcy. 3.11. sporządzenia i przedłożenia Zamawiającemu do akceptacji harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji zamówienia w terminie 7 dni od daty podpisania umowy, 3.12. uzyskania ostatecznej zgody na użytkowanie, wynikającej z pozwolenia na budowę, oraz uzyskania wszelkich zgód, niezbędnych do dopuszczenia SUW oraz produkowanej wody do sprzedaży, określonych na podstawie odrębnych przepisów ( m.in. rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 13 listopada 2015 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi - Dz.U. z 2015 roku poz. 1989), w terminie 90 dni od podpisania bezusterkowego protokołu odbioru robót. Zamawiający, jako inwestor, wystąpi z wnioskiem o wydanie decyzji na użytkowanie obiektu, natomiast Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu wszystkie dokumenty, w tym niezbędne uzgodnienia, stanowiące załącznik do w/w wniosku. 3.13. wykonania, za pośrednictwem Zakładu Usług Komunalnych, po zakończeniu inwestycji, badań wody surowej oraz uzdatnionej w zakresie odpowiadającym monitoringowi przeglądowemu zgodnie z (rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 13 listopada 2015 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi - Dz.U. z 2015 roku poz. 1989) potwierdzających osiągnięcie projektowanych parametrów wody. 3.14. uczestniczenia w radach budowy zwoływanych przez Zamawiającego nie rzadziej niż raz w miesiącu, a w trakcie intensyfikacji robót - raz w tygodniu. Rady budowy odbywają się na wniosek Zakładu Usług Komunalnych, inspektora budowy lub wykonawcy. Posiedzenie rady budowy zwołuje Zamawiający, powiadamiając zainteresowane strony pocztą elektroniczną z dwudniowym wyprzedzeniem. 4. Ustala się następujące warunki płatności: 4.1. podstawą rozliczenia jest wynagrodzenie ryczałtowe; 4.2. rozliczenie robót dokonane będzie fakturą częściową za wykonany etap robót określony w harmonogramie (przedłożonym przez Wykonawcę przed podpisaniem umowy i zaakceptowanym przez Zamawiającego) stanowiącym załącznik do umowy oraz fakturą końcową. 4.3. podstawą do wystawienia faktury częściowej będzie protokół odbioru częściowego robót podpisany przez inspektora nadzoru, kierownika budowy i członków komisji odbiorowej. 4.4. ostateczne rozliczenie robót nastąpi fakturą końcową, która będzie opłacona po zakończeniu przedmiotu umowy i obejmować będzie wynagrodzenie za ostatnie wykonane i odebrane elementy robót. 4.5. faktura końcowa zostanie wystawiona w oparciu o protokół odbioru końcowego podpisany przez inspektora nadzoru inwestorskiego, kierownika budowy i członków komisji odbiorowej. 4.6. Wykonawca wystawi fakturę końcową w terminie 7 dni od daty protokolarnego odbioru końcowego przedmiotu umowy. 4.7. rozliczenia Wykonawcy z Podwykonawcą/ami dokonywane będzie w następujący sposób i na zasadach określonych poniżej: 4.7.1.Wykonawca z wynagrodzenia otrzymanego od Zamawiającego reguluje wynagrodzenia Podwykonawców zgodnie z zawartymi umowami; 4.7.2.przed dokonaniem kolejnej płatności wynagrodzenia Zamawiający wymagać będzie, aby Wykonawca udokumentował rozliczenie wymagalnych zobowiązań z Podwykonawcąami (dokument przelewu lub oświadczenie podwykonawcy); 4.7.3.w przypadku braku udokumentowania rozliczenia się Wykonawcy z zobowiązań w stosunku do Podwykonawcy/Podwykonawców, Zamawiający z kolejnej należności potrąci środki finansowe na rzecz ewentualnych roszczeń Podwykonawcy/ów do wysokości świadczenia umownego(art. 6471 §5 KC). 4.8. płatność za fakturę VAT będzie dokonana przelewem z konta Zamawiającego na konto Wykonawcy w terminie 30 dni od daty dostarczenia faktury VAT do siedziby Zamawiającego. 6. Warunki gwarancji: 6.1. wykonawca zobowiązuje się do udzielenia gwarancji. 6.2. zobowiązania Wykonawcy wobec Zamawiającego w zakresie wymogów gwarancyjnych nie dotyczą usterek powstałych w wyniku: a) niewłaściwego użytkowania produktu niezgodnego z instrukcją i przepisami bezpieczeństwa, b) napraw i przeróbek, które zostały dokonane przez osoby nieuprawnione, c) uszkodzeń mechanicznych i wywołanych nimi dalszych uszkodzeń, d) uszkodzeń na skutek pożaru, powodzi, uderzenia pioruna i innych klęsk żywiołowych. 6.3. Udzielona przez Wykonawcę gwarancja jakości będzie obejmować: a) usuwanie usterki wynikającej z niewłaściwego, niezgodnego z instrukcją i przeznaczeniem, montażu i uruchomienia instalacji - niezwłocznie, najpóźniej w terminie do 48 godz. od dnia powiadomienia o jej zaistnieniu. b) usuwanie wady produktowej - niezwłocznie, po rozpatrzeniu zgłoszenia przez producenta trwającego nie dłużej niż 14 dni od dnia zgłoszenia ujawnionej wady c) przeprowadzanie na własny koszt przeglądów gwarancyjnych i serwisowych, stałe serwisowanie urządzeń przy czasie reakcji na 48 godz., liczonych od dnia doręczenia powiadomienia. 6.4. Do napraw gwarancyjnych Wykonawca jest zobowiązany użyć fabrycznie nowych elementów o parametrach nie gorszych niż elementów uszkodzonych sprzed usterki. 7. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. 8. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 9. Zamawiający nie zamierza zawierać umowy ramowej. 10. Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 11. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do 50% zamówienia podstawowego polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia. 12. Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty wynosi minimum 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. 13. Zamawiający zastrzega obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowej części zamówienia obejmującej następujący zakres: a) technologia: - modernizacja studni ujściowych, - roboty demontażowe, - urządzenia, armatura i rurociągi technologiczne, - instalacja kanalizacji sanitarnej i technologicznej w budynku technologicznym, - sieci technologiczne zewnętrzne, - rozruch technologiczny, - zbiornik wody czystej, - odstojnik popłuczyn, b) rozdzielnice zasilająco-sterownicze, automatyka, Zastrzeżenie nie jest skuteczne w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na zasoby innego pomiotu w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu. 14. Wykonawca może powierzyć podwykonawcom wykonanie części zamówienia, z wyłączeniem zastrzeżenia o którym mowa w pkt. 14. W takim przypadku wykonawca jest zobowiązany wskazać w załączniku nr 4 do niniejszej specyfikacji części zamówienia, które powierzy podwykonawcom. 15. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy pzp, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 16. Z uwagi na wskazanie w dokumentacji projektowej oraz w przedmiarach robót znaków towarowych oraz nazw producentów, Zamawiający dopuszcza składanie ofert w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarach robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi, przy czym nie dopuszcza się możliwości zastosowania o innej technologii, niż technologia opisana w dokumentacji stanowiącej załącznik nr 11 do SIWZ. Układ uzdatniania wody będzie się opierał w pierwszym stopniu o napowietrzanie otwarte, w drugim o odżelazianie i odmanganianie wody w toku jednostopniowej filtracji ciśnieniowej i dezynfekcję. Przewiduje się montaż pompowania międzystopniowego oraz pompownie sieciowe zestawem hydroforowym. 17. Za urządzenia bądź materiały równoważne Zamawiający uzna te, które posiadają takie same parametry techniczne i jakościowe, a zastosowanie ich w żaden sposób nie wpłynie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych przewidzianych w dokumentacji projektowej oraz warunkach zawartych w pozwoleniu na budowę. 18. W przypadku zaoferowania urządzeń bądź materiałów równoważnych, Wykonawca jest zobowiązany do załączenia do oferty wykazu wyspecyfikowanych wszystkich tych urządzeń wraz z podaniem nazwy producenta, dokładnego i jednoznacznego typu urządzenia oraz załączenia stosowanych dokumentów takich jak atest PZH, deklaracja zgodności producenta aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne ujęte w dokumentacji projektowej. 19. W przypadku, gdy zamiana urządzeń spowoduje konieczność wykonania nowej dokumentacji projektowej zamiennej - Wykonawca zobowiązany będzie na własny koszt do jej wykonania oraz uzyskania wszelkich dokumentów niezbędnych dla realizacji Inwestycji w oparciu o tę dokumentację. 20. Konieczność wykonania nowej dokumentacji projektowej zamiennej oraz uzyskania zmiany decyzji pozwolenia na budowę, nie stanowi podstawy do wydłużenia terminu realizacji zadania określonego w rozdziale III SIWZ. 21. Rozwiązanie techniczno - organizacyjne problemów w związku z realizacją zadania na obiekcie będącym w ruchu ciągłym dla zadania Przebudowa stacji uzdatniania wody w Węglińcu 21.1. Z uwagi na brak możliwości wyłączenia obiektu SUW Węgliniec na czas realizacji przedmiotu zamówienia, roboty należy przeprowadzić w sposób zapewniający nieprzerwaną dostawę wody do sieci o parametrach nie gorszych niż dopuszczone do stosowania na stacji SUW w Węglińcu w ilości niezbędnej do zaspokojenia potrzeb odbiorców. 21.2. Warunkowo dopuszcza się czasowe wyłączenia dystrybucji wody dla mieszkańców w terminie i okresie uzgodnionym z ZUK z minimum 8 dniowym wyprzedzeniem. A w przypadku przerwy w dostawie wody przekraczającej 24 godz. pokryje koszty zastępczej dostawy wody 21.3. Wykonawca uzgodni z Zakładem Usług Komunalnych w Węglińcu i przedłoży Zamawiającemu do zaakceptowania sposób zapewnienia ciągłości dostaw wody, o którym mowa w pkt.21.1 na min. 7 dni przed planowanym wyłączeniem urządzeń niezbędnych do zapewnienia dostaw wody. 21.4. Wykonawca ma możliwość wykorzystania na czas realizacji zadania urządzeń pracujących na obiekcie SUW Węgliniec w celu zapewnienia ciągłości pracy obiektu po wcześniejszej akceptacji przez ZUK i zamawiającego. Zamawiający zastrzega jednak możliwość zatrzymania do dyspozycji ZUK w Węglińcu materiałów, elementów konstrukcji, złóż filtracyjnych i urządzeń zdemontowanych i wyłączonych z eksploatacji z istniejącej SUW w Węglińcu. 21.5. Wykonawca jest zobowiązany do sporządzenia i przedłożenia przed przystąpieniem do prac harmonogramu realizacji zadania na obiekcie będącym w ruchu ciągłym do akceptacji Zamawiającemu i ZUK. Wszelkie zmiany odbiegające od zaakceptowanego harmonogramu należy przedłożyć w formie pisemnej do akceptacji przez zamawiającego i ZUK, nie później jednak niż 7 dni przed wprowadzeniem zmiany. 22. Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty wynosi minimum 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452521267
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca wniesie wadium w wysokości w wysokości 50 000,00 zł przed upływem terminu składania ofert, który został określony w rozdziale X pkt. 1 SIWZ. 2. W zależności od woli Wykonawcy wadium może być wnoszone w formach: a) pieniądzu (przelew na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego), b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 109, poz. 1158, z późn. zm. ) 3. W przypadku wnoszenia wadium w formach, o których mowa w pkt. 2 lit. od b) do e) oryginał gwarancji/poręczenia należy umieścić w ofercie w sposób umożliwiający jego zwrot zgodnie z zapisami ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Nr 41 8382 0001 2600 0648 3000 0070, z zaznaczeniem Przebudowa stacji uzdatniania wody w Węglińcu kopię przelewu (wpłaty) proszę dołączyć do oferty. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje w chwili uznania (zaksięgowania) kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego, co oznacza, iż wadium musi znaleźć się na rachunku Zamawiającego najpóźniej do dnia oraz godziny wyznaczonych jako termin składania ofert. 6. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania o udzielenie zamówienia, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7. Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. VII.8. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej , o której mowa a art. 24 ust. 2 pkt 5 pzp, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej , lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 11. W przypadku wniesienia wadium w formach wymienionych w pkt. 2 lit. od b) do e) SIWZ z treści dokumentu musi jednoznacznie wynikać, iż wypłata Zamawiającemu sumy gwarancyjnej nastąpi także w przypadku określonym w pkt. VII. 8) SIWZ. 12. Zamawiający wymaga, aby niepieniężne formy zapłaty wadium miały charakter nieodwołalny i bezwarunkowy - równoważny pieniądzu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Długość okresu gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.wegliniec.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach