Przetargi.pl
Przebudowa Przedszkola Miejskiego Nr 3 w Leżajsku

Miasto Leżajsk ogłasza przetarg

  • Adres: 37300 Leżajsk, ul. Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 2427333 , fax. 17 2427333
  • Data zamieszczenia: 2016-10-26
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Leżajsk
    ul. Rynek 1
    37300 Leżajsk, woj. podkarpackie
    tel. 17 2427333, fax. 17 2427333
    REGON: 69058170300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja rządowa terenowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa Przedszkola Miejskiego Nr 3 w Leżajsku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, o wartości zamówienia mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.). Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pod nazwą „Przebudowa Przedszkola Miejskiego Nr 3 w Leżajsku” przy ul. Braci Śniadeckich 8, obejmujących przebudowę budynku wraz z elementami zagospodarowania. Roboty realizowane są w ramach projektu pn.: „Poprawa jakości systemu oświaty w Leżajsku poprzez przebudowę i doposażenie Przedszkola Miejskiego nr 3” i dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 - 2020 przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w osi priorytetowej VI Spójność przestrzenna i społeczna, działanie 6.4 Infrastruktura edukacyjna, poddziałanie 6.4.1 Przedszkola. Zamawiane roboty budowlane składają się z dwóch części zamówienia p.n.: Część 1 Przebudowa budynku przedszkola; Część 2 Przebudowa placu zabaw. Uwarunkowania formalno-prawne: 1) dla Części 1- decyzja Starosty Leżajskiego Nr 114/2013 z dnia 08.04.2013 r. zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na roboty budowlane przebudowy budynku przedszkola, 2) dla Części 2 - zgłoszenie z dnia 13.01.2016 r. o zamiarze budowy placu zabaw (adnotacja Starosty leżajskiego o braku sprzeciwu AB.6743.18.2016 z dnia 27.01.2016 r. Roboty budowlane mają na celu dostosowanie przedszkola, w tym jednopiętrowego murowanego budynku (z dobudowaną częścią parterowej kotłowni gazowej) do obecnie obowiązujących przepisów prawnych. Ponadto przebudowany zostanie plac zabaw z nowymi elementami wyposażenia oraz z nowymi dojściami i chodnikami. Budynek przedszkola posiada powierzchnię użytkową 1054,79 m2 i kubaturę 4632,19 m3. Zakres : Część 1 Przebudowa budynku przedszkola. W budynku zostanie przebudowana część pomieszczeń jak również instalacje: elektryczne i słaboprądowe, c.o., c.w.u i wodno-kanalizacyjna. Dobudowana zostanie instalacja solarna z kolektorami słonecznymi (8 szt.) dla celów ciepłej wody użytkowej. Wykonanie robót ma na celu dostosowanie budynku do odpowiednich warunków użytkowania oraz obowiązujących przepisów BHP i p.poż. Część 2 Przebudowa placu zabaw. Zakres obejmuje roboty z instalacją nowego wyposażenia (1 szt. zestaw zabawowy typu „Zamek Premium”, 1 szt. ciuchcia z wagonem, 1 szt. statek z piaskownicą, 6 szt. ławeczek, 2 szt. huśtawek). Pod elementem zabawowym typu „Zamek Premium” ułożona zostanie tzw. „nawierzchnia bezpieczna” z tworzywa sztucznego o pow 102 m2, zapewniająca bezpieczeństwo dla korzystających dzieci. Przewidziano wykonanie dojścia z kostki brukowej do ww. zestawu zabawowego „zamek”. Zostanie przebudowana także osłona śmietnika z dojściem. Dojścia z kostki brukowej o pow. 95 m2. Nieruchomość przedszkola wraz z budynkiem została opuszczona przez użytkownika i będzie całkowicie udostępniona Wykonawcy na czas realizacji robót. Realizację robót budowlanych przewiduje się w dwuletnim cyklu budżetowym: w latach 2016 i 2017. Zakres robót przewidzianych w roku 2016 dotyczy głównie robót rozbiórkowych - do zapłaty w kwocie nie większej niż 90 000,00 zł. Pozostały zakres robót przewidziano w roku 2017. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający w ramach zamawianych robót wymaga wykonania na podstawie umów o pracę czynności polegających na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22. ust. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm), tj.: czynności obsługi maszyn budowlanych czy sprzętu zmechanizowanego – w zakresie transportu wewnętrznego w obrębie placu budowy takich jak: dźwigi, wyciągi budowlane, wózki transportowe elektryczne lub spalinowe, itp. Zamawiający odstąpi od tego wymogu, jeżeli Wykonawca wykaże, że ww. czynności są wykonywane osobiście przez Wykonawcę lub Podwykonawcę. Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – stanowiące załącznik nr 9 do SIWZ oraz formularze cenowe, zawierające przedmiary robót stanowiące załączniki nr 2.1 i 2.2 do SIWZ. Oferowane do wykonania zamówienie obejmuje oprócz robót budowlanych także wszystkie niezbędne działania i roboty związane z wykonaniem tego zamówienia, w tym dotyczące rozbiórek i demontażu osprzętu i armatury, a w szczególności: zagospodarowanie placów budowy, zabezpieczenie terenu w okresie prowadzenia prac, zabezpieczenie przed uszkodzeniem elementów budowlanych niepodlegających robotom, zapewnienie warunków wymaganych przepisami BHP dotyczących placu budowy oraz zaplecza technicznego i socjalnego, zapewnienia bezpiecznego dojazdu i dojścia do obiektów przedszkola i sąsiednich obiektów w okresie realizacji prac, sprowadzenie sprzętu, dowóz materiałów, działania w zakresie unieszkodliwiania odpadów i materiałów z rozbiórki – przez przekazanie uprawnionemu do tego podmiotowi (z dostarczeniem Zamawiającemu kart przekazania odpadów), bądź odwóz odpadów na wskazane przez Zamawiającego miejsce, itp. W zakresie Części 1 wymagany jest kierownik budowy posiadający uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, kierownik robót elektrycznych z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności instalacji elektrycznych i kierownik „robót sanitarnych” z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych. W zakresie Części 2 wymagany jest kierownik robót z uprawnieniami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej. Dopuszcza się kwalifikacje równoważne do przedstawionych powyżej zdobyte w innych państwach – zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7.07.1994 r. prawo budowlane (Dz. U z 2016 r. poz. 290 z póżn. zm). Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, a jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia, ponieważ Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, przyjmuje się, że wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, zgodnie z art. 30 ust 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza również rozwiązania równoważne opisywanym, jeżeli odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Możliwość zastosowania urządzeń, materiałów równoważnych, o których mowa powyżej uzależniona będzie od zgodności dla wskazanych elementów wraz z wymaganymi do spełnienia parametrami - określonymi w projekcie, w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych i wykazanymi w Tabeli równoważności – stanowiącej załącznik Nr 10 do SIWZ. Powyższe zmiany muszą być wykazane w załączonej tabeli Wykaz urządzeń i materiałów równoważnych i złożone wraz z ofertą wg wzoru Zamawiającego stanowiącego Załącznik nr 11 do SIWZ. Brak wskazania w tym załączniku propozycji zastosowania urządzeń i materiałów równoważnych oznaczać będzie deklarację Wykonawcy, że przedmiot zamówienia zostanie wykonany przy zastosowaniu urządzeń i materiałów przyjętych w dokumentacji przetargowej. Udowodnienie równoważności spoczywa na Wykonawcy - zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45262700-8

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: Część 1: 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych), Część 2: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto 53 2030 0045 1110 0000 0251 4070 w Banku BGŻ BNP Paribas Spółka Akcyjna. Do oferty należy dołączyć dowód przelewu wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu przelewem powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego w terminie składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp). Wadium wnoszone w innej, dopuszczonej w ustawie formie, (poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości) należy dołączyć do oferty. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku, oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach