Przetargi.pl
„Przebudowa poletek osadowych, budowa wiaty stalowej, instalacji odwadniającej oraz zbiornika bezodpływowego przy oczyszczalni ścieków na działce nr 23 obręb Sławno”

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 66500 Strzelce Krajeńskie, ul. Gorzowska
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 0-95 7631081 , fax. 0-95 7632248
  • Data zamieszczenia: 2018-03-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o.
    ul. Gorzowska 15
    66500 Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie
    tel. 0-95 7631081, fax. 0-95 7632248
    REGON: 8031641300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://pgk-strzelce.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Przebudowa poletek osadowych, budowa wiaty stalowej, instalacji odwadniającej oraz zbiornika bezodpływowego przy oczyszczalni ścieków na działce nr 23 obręb Sławno”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Przebudowa poletek osadowych, budowa wiaty stalowej, instalacji odwadniającej oraz zbiornika bezodpływowego przy oczyszczalni ścieków na działce nr 23 obręb Sławno” Przedmiot zamówienia obejmuje: 2. Zakres zamówienia obejmuje: - przebudowę istniejących poletek osadowych z płyt betonowych, - wykonanie nowej wiaty o konstrukcji stalowej, - wykonanie odwodnienia poletek wraz z budową zbiornika bezodpływowego oraz zewnętrzną instalacją do zbiornika na dz. nr 23 obr. Sławno. Przebudowa poletek osadowych będzie polegała na częściowym demontażu płyt betonowych w miejscu, których będzie wykonana nowa konstrukcja posadzki wraz z ścianami żelbetowymi – oporowymi. Nad częścią poletek osadowych zaprojektowano wiatę o konstrukcji stalowej. Dach wiaty będzie dwuspadowy kryty blachą trapezową. W przebudowanych poletkach zaprojektowano odwodnienia liniowe wraz z instalacją do zbiornika bezodpływowego. 3. Zastosowane rozwiązania, materiały, urządzenia, wyposażenie: 3.1 Fundamenty Fundamenty zaprojektowano jako bezpośrednie na nośnym gruncie. Fundamenty żelbetowe pod konstrukcję wiaty jako stopy fundamentowe SF 1 zbrojone prętami Ø12 AIII RB400W. Pod stopami fundamentowymi należy wykonać warstwę podbudowy betonowej z betonu C8/10 gr. 10,00 cm. Podbudowę oraz stopy fundamentowe należy dwukrotnie zaizolować hydroizolacją powłokową – bitumiczną. Po wykonaniu stóp fundamentowych należy zasypać wykop do poziomu -1,00 m i wykonać ławy fundamentowe ŁF1 na warstwie podbudowy z betonu C8/10 gr. 10,0 cm. Ławy z przewężeniami na trzpienie stopy fundamentowej. 3.2 Ściana oporowa Ściana oporowa żelbetowa gr. 24 zbrojona krzyżowo prętami żebrowanymi Ø10 AIII. Ściana stężona słupami żelbetowymi o wym. 24/48 cm zbrojonych prętami żebro. 6XØ10 oraz strzemionami Ø6. Beton do ściany oporowej należy zastosować jako wodoszczelny C16/20-W8. W miejscach wskazanych na rysunkach należy wykonać dylatację ściany a szczeliny wypełnić masą elastyczną. 3.3. Posadzka Posadzka betonowa o zmiennej grubości ze względu na spadki s0,5% skierowane do odwodniania liniowego. Beton zastosowany do posadzki C20/25 o wodoszczelności W8 i gr. 15-18,0 cm. Posadzka zbrojona siatką z pręta żebrowanego Ø4 i oczkach 10/10 cm. Warstwy podbudowy zgodnie z przekrojem posadzki. Należy wykonać pola dylatacyjne nie przekraczające 30,0 m2 a szczeliny wypełnić masą elastyczną do dylatacji. 3.4 Opaska przy budynku Ze względu na spadek terenu przy obrysie wiaty należy wykonać opaskę z płyt betonowych ażurowych typu Meba. 3.5 Izolacje Izolacje przeciwwilgociowe: Fundamenty: 2 z warstwą izolacji bitumiczne - ściany fundamentowe: 2 x izolacja bitumiczna grubowarstwowa - posadzka: 1 x papa termozgrzewalna 3,2 mm 3.6 Odwodnienie dachu Rury i rynny spustowe wykonane z blachy ocynkowanej. Rynny o średnicy 150 i rury spustowe Ø100. Haki montażowe montowane do płatwi skrajnej – wszystkie elementy montażowe orynnowania systemowe. Wody opadowe mają być odprowadzane powierzchniowo. 3.7 Pokrycie dachu Pokrycie dachu zaprojektowano z blachy trapezowej T45x0,7 z powłoką antykondensacyjną. Blachę należy łączyć do płatwi za pomocą wkrętów samo wiercących o średnicy gwintu 5,5 mm z podkładką EPDM. Przy okapie i blachy skrajne należy bezwzględnie łączyć w każdą fałdę blachy. Poszczególne arkusze blach należy łączyć ze sobą za pomocą wkrętów samowiercących o średnicy gwintu 4,8 mm z podkładką EPDM co 60 cm. 3.8 Elementy konstrukcyjne – stalowe Konstrukcja ram nośnych Słupy ram nośnych zaprojektowane są z kształtownika walcowanego IPE450, natomiast rygle z kształtownika walcowanego IPE 400 wzmocnionego w narożach połówkami z IPE 330 (ze stali S355). Schemat statyczny: sztywna rama, przegubowo zamocowana w fundamencie. Elementy wysyłkowe scala się na budowie poprzez połączenia doczołowe na śruby M-20 klasy 10.9. Moment dokręcenia – 416 Nm Ramy nośne łączy się z fundamentem za pomocą śrub fundamentowych Ø20 klasa 5.8 Płatwie dachowe Płatwie zaprojektowano z zetownika giętego na zimno Z 250x75/65x2 ze stali S350 w układzie pięcioprzęsłowym. Tężniki i stężenia Tężniki połaciowe zaprojektowano z rury Ø88,9x3,6, stężenia połaciowe z pręta Ø16 wykratowane na X, a stężenia pionowe słupów głównych z prętów Ø20 również wykratowanych na X (napisane nakrętkami rzymskimi). Zabezpieczenie antykorozyjne Elementy ram nośnych oraz tężników, stężeń i płatwi należy zabezpieczyć poprzez cynkowanie ogniowe. Techniczne warunki wykonania Konstrukcja stalowa odpowiada „2” klasie wg PN-87/M-69008 oraz PN-B-06200:2002 r. Połączenia spawane (pierwszorzędne) powinny odpowiadać kl. „B” wg PN-EN-5817 Zakres kontroli połączeń spawanych powinien odpowiadać wymaganiom zawartym w tablicy 19 wg PN-B-06200:2002 r. jak dla konstrukcji klasy 2. Elementy konstrukcji nośnej hali powinny posiadać świadectwa jakości o zgodności wykonania wydane przesz dostawcę zgodnie z wymaganiami PN-EN-45014. Wszystkie elementy konstrukcji stalowej powinny być wykonywane z materiału posiadającego atest hutniczy wg PN-EN-10204 4. Jeżeli powyższy opis przedmiotu zamówienia wskazywałby, w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń, znaki towarowe lub pochodzenie, Zamawiający zgodnie z treścią art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza składanie rozwiązań równoważnych. Wszelkie rozwiązania pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe lub cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczących minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów dostępne w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych lub cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów lub cech użytkowych wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach/cechach użytkowych lub lepszych. Zamawiający załącza do SIWZ tabelę równoważności. 5. Szczegółowy przedmiot zamówienia został opisany w Projekcie Budowlanym, Specyfikacji technicznej Wykonania i Odbioru Robót, przedmiarze. Dokumenty te stanowią załączniki do SIWZ. 6. Zaleca się, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie gdzie maja być wykonywane roboty budowlane oraz uzyskał na swoja odpowiedzialność i ryzyko wszelkie istotne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Wizja lokalna zostaje dokonana na koszt Wykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w ofercie tych części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców. W przypadku niewskazania części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom i firm podwykonawców, przyjmuje się, iż przedmiot zamówienia zostanie w całości wykonany samodzielnie przez Wykonawcę. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wynagrodzenia za wykonanie zamówienia. 7. W przypadku zamówienia na roboty budowlane lub usługi, które mają być wykonane w miejscu podlegającym bezpośredniemu nadzorowi zamawiającego, zamawiający żąda aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia wykonawca, o ile są już znane, podał nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi zaangażowanych w takie roboty budowlane lub usługi. Wykonawca zawiadamia zamawiającego o wszelkich zmianach danych, o których mowa w zadaniu pierwszym, w trakcie realizacji zamówienia, a także przekazuje informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych . 8. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp., w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby zamawiający powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 9. Jeżeli powierzenie podwykonawcy wykonania części zamówienia na roboty budowlane lub usługi następuje w trakcie jego realizacji, wykonawca na żądanie zamawiającego przedstawi oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp lub oświadczenia lub dokumenty potwierdzające brak podstaw wykluczenia wobec tego podwykonawcy. Obowiązek ten nie dotyczy dalszych podwykonawców. 10. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 11. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia. 12.Do zawarcia umowy przez wykonawcę z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcą wymagana jest pisemna zgoda zamawiającego. Do zawarcia przez podwykonawcę umowy z dalszym podwykonawcą wymagana jest zgoda zamawiającego i wykonawcy. Umowa o podwykonawstwo winna spełniać wymagania określone przez zamawiającego i w szczególności określać: a) nazwę I adres podwykonawcy, imię i nazwisko osoby upoważnionej do jego reprezentowania, b) przedmiot umowy z dokładnym podaniem zakresu i wielkości, c) wartość wynagrodzenia, d) termin wykonania robót, e) termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, f) warunki bezpośredniej zapłaty przez zamawiającego wymagalnego wynagrodzenia przysługującego podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez zamawiającego umowę o podwykonawstwo, g) obowiązki wykonawcy, h) warunki nie wypłacania bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przez zamawiającego, i) formę zapłaty przysługującej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy, j) obowiązek podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy do sporządzania niezbędnych dokumentów rozliczeniowych, k) warunki rękojmi na roboty wykonane przez wykonawcę lub dalszego podwykonawcę, l) postępowanie w przypadku naruszenia przez wykonawcę lub dalszego podwykonawcę zasad realizacji robót, ł) sposób odbioru robót pomiędzy wykonawcą a podwykonawcą lub dalszym podwykonawcą, m) kary umowne i odstąpienia od umowy, n) warunki zmiany umowy. 13. Wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, a których niespełnienie spowoduje zgłoszenia przez zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu , są zgodne z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych . Treści umów muszą zawierać zapisy zobowiązujące wykonawcę, podwykonawcę i dalszego podwykonawcę do przedstawienia zamawiającemu protokołów odbiorów częściowych i końcowych podpisanych pomiędzy wykonawcą , podwykonawcą i dalszymi podwykonawcami. W przypadku jeśli w tych protokołach zawarte będą zastrzeżenia lub uwagi wykonawca zobligowany będzie do przedstawienia dokumentu potwierdzającego ich faktyczne usunięcie. 14. Wykonawca w umowach z podwykonawcami, a podwykonawcy w umowach z dalszymi podwykonawcami zobowiązani są zastrzec postanowienie, iż Zamawiający ma prawo wglądu w dokumenty finansowe podwykonawców lub dalszych podwykonawców i żądania przedstawienia na każde żądanie Zamawiającego dowodów zapłaty należnego podwykonawcą wynagrodzenia. 15. Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przekłada zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są usługi lub dostawy, oraz ich zmian, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo o wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego. 16. Wymagania stawiane wykonawcy: 16.1 Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 16.2 Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy, 16.3 Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy. 16.4 Określenie przez wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia. 16.5 Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 16.6 Wykonawca zobowiązany jest posiadać przez okres trwania umowy ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Suma ubezpieczenia nie niższa niż 1 000 000,00 PLN 17. Zamawiający zastrzega, że wszystkie materiały i urządzenia użyte do wykonania robót podlegające jego bezwzględnej akceptacji przed wbudowaniem. Użyte w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej nazwy marek (firm), wyrobów budowlanych czy technologii, w myśl art. 29 ust.3 ustawy Pzp., należy traktować jako informację na temat oczekiwanego standardu i poziomu jakości, a nie ściśle jako wyrób konieczny do użycia. Możliwe jest zastosowanie innych równoważnych wyrobów budowlanych i technologii, których zastosowanie zagwarantuje spełnienie warunków podstawowych, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt.1 Prawo budowlane, warunków ustawy o wyrobach budowlanych oraz pozwoli na zachowanie standardu i poziomu jakości równoważnego, nie gorszego od określonego w dokumentacji projektowej. Wykonawca zobowiązany jest przed zamówienie materiałów przedstawić stosowne dokumenty i uzyskać akceptację zamawiającego na ich wbudowanie. 18. Wymagania dot. zatrudnienia osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę. 18.1 Zgodnie z art. 29 ust.3a ustawy Pzp. zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia wykonywać będą następujące czynności: 1) prace fizyczne związane z wykonywaniem robót budowlanych stanowiących przedmiot zamówienia. 18.2 Wykonawca zobowiązany jest, aby osoby wykonujące roboty budowlane, o których mowa w pkt 15.1 SIWZ były zatrudnione do jej realizacji na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku –Kodeks pracy ( Dz. U. z 2014 roku poz. 1502 ze zm.), co najmniej na okres wykonywania roboty budowlanej o której mowa w pkt 15.1 SIWZ. 18.3 Na żądanie Zamawiającego, w terminie i w miejscu wskazanym przez zamawiającego, wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody, w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt 15.1 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie winno zawierać: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopie umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. Oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy ( wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, je-żeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowany w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r., o ochronie danych osobowych (tj. bez nazwisk, imion, adresów, PESEL pracowników). Informacje takie jak : data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania, • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS , potwierdzające opłacenie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenie społeczne I zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę za ostatni okres rozliczeniowy, • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie przez pracodawcę do ubezpieczeń społecznych, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r., o ochronie danych osobowych. 18.4 Nieprzedłożenie przez Wykonawcę lub podwykonawcę dokumentów, o których mowa w pkt. 15.3 SIWZ lub dokumentów potwierdzających zatrudnienie wskazanych pracowników, w oparciu o umowę o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę w terminie wskazanym przez zamawiającego będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku, o którym mowa w powyższym punkcie. W przypadku wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w wysokości: 10 000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100) przed upływem terminu składania ofert. 3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej, formie: 1)w pieniądzu 2)w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest zobowiązaniem pieniężnym, 3)w gwarancjach bankowych, 4)w gwarancjach ubezpieczeniowych 5)w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Bank PKO BP S.A. O/Strzelce Kraj. nr rachunku: 20 1020 1967 0000 8102 0047 5160 z adnotacją: "Wadium do zadania pod nazwą: „Przebudowa poletek osadowych, budowa wiaty stalowej, instalacji odwadniającej oraz zbiornika bezodpływowego przy oczyszczalni ścieków na działce nr 23 obręb Sławno”. kopię przelewu należy dołączyć do oferty. 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 8. Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą w osobnej kopercie w siedzibie zamawiającego w sekretariacie w terminie do dnia 20 kwietnia 2018 r. do godz. 10.00, a do oferty dołączyć kserokopię. 9. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta / poręczyciela. 10. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium (niewniesienie wadium lub wniesienie w sposób nieprawidłowy) oferta wykonawcy podlegać będzie odrzuceniu. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 12. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy. 13. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 15. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych zawarte w art. 45 i 46 Prawa zamówień publicznych.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W terminie 3 dni od przekazania Informacji o treści złożonych ofert, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej –wzór oświadczenia stanowi zał. nr 6 do SIWZ. wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w niniejszym postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach