Przetargi.pl
Przebudowa obiektów Szkoły Podstawowej nr 1 w Leżajsku przy ul. Grunwaldzkiej 1

Miasto Leżajsk ogłasza przetarg

  • Adres: 37300 Leżajsk, ul. Rynek
  • Województwo: podkarpackie
  • Telefon/fax: tel. 17 2427333 , fax. 17 2427333
  • Data zamieszczenia: 2016-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Leżajsk
    ul. Rynek 1
    37300 Leżajsk, woj. podkarpackie
    tel. 17 2427333, fax. 17 2427333
    REGON: 69058170300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa obiektów Szkoły Podstawowej nr 1 w Leżajsku przy ul. Grunwaldzkiej 1
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, o wartości zamówienia mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.). Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych pod nazwą „Przebudowa obiektów Szkoły Podstawowej nr 1 w Leżajsku przy ul. Grunwaldzkiej 1” obejmujących przebudowę budynku dydaktycznego oraz przebudowę budynku sali gimnastycznej wraz z elementami zagospodarowania. Roboty realizowane są w ramach projektu pn.: „Poprawa jakości systemu oświaty w Leżajsku poprzez przebudowę i doposażenie Szkoły Podstawowej nr 1” i dofinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 - 2020 przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w osi priorytetowej VI Spójność przestrzenna i społeczna, działanie 6.4 Infrastruktura edukacyjna, poddziałanie 6.4.3 Szkolnictwo ogólne. Zamawiane roboty budowlane składają się z dwóch części p.n.: Część 1 Przebudowa budynku dydaktycznego SP-1 w Leżajsku. Część 2 Przebudowa budynku sali gimnastycznej SP-1 w Leżajsku. Uwarunkowania formalno-prawne: 1) dla części 1 – wydana decyzja Starosty Leżajskiego nr 486/2015 z dnia 21.12.2015 r. zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na roboty budowlane przebudowy więźby dachowej oraz stropu na poddaszu Szkoły Podstawowej nr 1 w Leżajsku, 2) dla części 2 – wydana decyzja Starosty Leżajskiego nr 151/2013 z dnia 23.04.2013 r. z dnia 23.04.2013 r. zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na roboty budowlane przebudowy budynku sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej nr 1 w Leżajsku. Budynki szkolne posiadają następujące wielkości powierzchni i kubatury: - budynek dydaktyczny (budynek murowany, jednopiętrowy składający się z części „starej” i „nowej”) - powierzchnia użytkowa 1969,58 m2 i kubatura 6338,88 m3, - budynek sali gimnastycznej (murowany, parterowy) - powierzchnia użytkowa 540,35 m2 i kubatura 2706,04 m3. Zakres obejmuje ich przebudowę wraz z robotami w zakresie elementów zagospodarowania, w tym: Część 1 - Przebudowa budynku dydaktycznego SP-1 w Leżajsku - przebudowa więźby dachowej i drewnianego stropu „starej” części budynku dydaktycznego, obejmująca wykonanie wieńca żelbetowego, przebudowę i ocieplenie drewnianego stropu z nowymi sufitami pomieszczeń piętra z płyt g/k, przebudowę więźby dachowej wraz z pokryciem, wykonanie nowej izolacji pionowej budynku z odnowieniem cokołu oraz związane niezbędne roboty naprawcze i malowania ścian pomieszczeń, malowanie elewacji z odnowieniem gzymsu i remont posadzek części parteru, - przebudowa ciągów pieszych, dojazdu do kuchni z kostki brukowej i tłucznia, - przebudowa instalacji elektrycznej z oświetleniem typu LED i odgromowej w budynku dydaktycznym (stara i nowa część), - modernizacja instalacji centralnego ogrzewania w części budynku starej szkoły – przez zamontowanie zaworów termostatycznych. Część 2 - Przebudowa budynku sali gimnastycznej SP-1 w Leżajsku (budynek odrębny przy Szkole Podstawowej nr 1): przebudowa zaplecza sanitarno-szatniowego służąca dostosowaniu do obowiązujących przepisów prawa, modernizacja i przebudowa instalacji C.O. wod.-kan. oraz instalacji elektrycznej wraz z oświetleniem typu LED (oświetlenie LED z wyłączeniem pomieszczenia sali) i tablicami oraz z instalacją odgromową. Dodatkowo, wykonane zostaną nowe ciągi piesze przy dojściu do budynku oraz odbój wraz z podjazdem dla osób niepełnosprawnych. (Roboty nie obejmują wykonanej już rozbiórki schodów betonowych od strony północnej sali – zawartej w projekcie budowlanym). Poza projektem budowlanym w zakres robót dodatkowo wchodzą niezbędne roboty naprawcze ścian i posadzek pomieszczeń, w których wykonuje się przebudowę instalacji (w tym pomieszczenia sal gimnastycznych). Realizację robót budowlanych w zakresie obu części zamówienia przewiduje się w dwuletnim cyklu budżetowym w latach 2016 i 2017, w czynnych i użytkowanych częściowo obiektach szkoły, w których prowadzona jest nauka - w terminach jak wskazano poniżej: 1) zakres robót przewidzianych w roku 2016 dotyczy jedynie Części 1 - Przebudowa budynku dydaktycznego SP-1 w Leżajsku i obejmuje przebudowę części instalacji elektrycznych w „nowej” części budynku i dotyczących tego zakresu ogólnobudowlanych robót remontowych i wykończeniowych z odmalowaniem pomieszczeń. W roku 2017 przewidziano pozostały zakres robót Części 1. Przebudowa budynku dydaktycznego SP-1 w Leżajsku oraz cały zakres Części 2 - Przebudowa budynku sali gimnastycznej SP-1 w Leżajsku, 2) prowadzenie nauki w obiektach szkolnych przedstawia się następująco: a) „stara” część budynku pedagogicznego: aktualnie – i do 10.01.2017 r.; b) „nowa” część budynku pedagogicznego: od 30.01.2016r. do 23.06.2017 r.; c) sala gimnastyczna: aktualnie – i do 28.02.2017 r. Na czas realizacji robót wymagane jest odgrodzenie części „nowej” od „starej” ze względu na przewidziane prowadzenie nauki w poszczególnych częściach budynku pedagogicznego w terminach jw. (w pkt 2 a i b). Ponadto w trakcie przebudowy instalacji elektrycznej w części „nowej” budynku dydaktycznego wymagane jest zapewnienie funkcjonowania najbliższego węzła sanitarnego i bezpiecznego dostępu do niego dla uczniów i nauczycieli w czasie prowadzenia przez Szkołę nauki w części „starej”. Wymagane jest w tym czasie zapewnienie bezpiecznego działania instalacji elektrycznej w udostępnionym WC i tymczasowe wygrodzenie do niego dojścia ze „starej części pełną ścianką z płyt g/k. Dostęp ten będzie zapewniony naprzemiennie: a) najpierw w czasie robót elektrycznych w węzłach WC na parterze – z wygrodzeniem dojścia na piętrze, b) w następnej kolejności w czasie robót elektrycznych w węzłach WC na piętrze – z wygrodzeniem dojścia na parterze. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający w ramach zamawianych robót wymaga wykonania na podstawie umów o pracę czynności polegających na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22. ust. 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.), tj.: czynności obsługi maszyn budowlanych czy sprzętu zmechanizowanego – w zakresie transportu wewnętrznego w obrębie placu budowy takich jak: dźwigi, wyciągi budowlane, wózki transportowe elektryczne lub spalinowe, itp. Zamawiający odstąpi od tego wymogu, jeżeli Wykonawca wykaże, że ww. czynności są wykonywane osobiście przez Wykonawcę lub Podwykonawcę. Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa, szkice sytuacyjne, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (STWiORB) – stanowiące załącznik nr 9 do specyfikacji oraz formularze cenowe zawierające przedmiary robót. stanowiące załączniki nr 2.1, 2.2 do SIWZ. Oferowane do wykonania zamówienie obejmuje oprócz robót budowlanych także wszystkie niezbędne działania i roboty związane z wykonaniem tego zamówienia z zapewnieniem bezpieczeństwa funkcjonowania poszczególnych części budynków szkoły (w zakresie prowadzenia zajęć dydaktycznych) w czasie realizacji zamówienia, w okresach określonych powyżej w ust. 5 pkt 2, tymczasowe odgrodzenia w budynku dydaktycznym części „nowej’ od „starej” na czas realizacji robót, wymagane rozbiórki oraz demontaże osprzętu, zagospodarowanie placów budowy, zabezpieczenie terenu w okresie prowadzenia prac, zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia w związku z prowadzeniem nauki, zabezpieczenie przed uszkodzeniem elementów budowlanych, elementów osprzętu i urządzeń niepodlegających robotom, zapewnienie warunków wymaganych przepisami BHP dotyczących placu budowy oraz zaplecza technicznego i socjalnego, zapewnienia bezpiecznego dojazdu i dojścia do funkcjonujących obiektów szkoły w okresie realizacji prac, sprowadzenie sprzętu, dowóz materiałów, działania w zakresie unieszkodliwiania odpadów i materiałów z rozbiórki – przez przekazanie uprawnionemu do tego podmiotowi (z dostarczeniem Zamawiającemu kart przekazania odpadów), bądź odwóz odpadów na wskazane przez Zamawiającego miejsce, itp. W zakresie Części 1 wymagany jest kierownik budowy posiadający uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i kierownik robót elektrycznych z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności instalacji elektrycznych. W zakresie Części 2 wymagany jest kierownik budowy posiadający uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, kierownik robót elektrycznych z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności instalacji elektrycznych i kierownik „robót sanitarnych” z uprawnieniami do kierowania robotami w specjalności sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych. W przypadku oferty na obie części zamówienia wymagane uprawnienia osób kierujących robotami jak dla Części 2. Dopuszcza się kwalifikacje równoważne do przedstawionych powyżej zdobyte w innych państwach – zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7.07.1994 r. prawo budowlane (Dz. U z 2016 r. poz. 290 z póżn. zm). Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, patenty lub pochodzenie zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, a jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia, ponieważ Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, przyjmuje się, że wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, zgodnie z art. 30 ust 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza również rozwiązania równoważne opisywanym, jeżeli odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Możliwość zastosowania urządzeń, materiałów równoważnych, o których mowa powyżej uzależniona będzie od zgodności dla wskazanych elementów wraz z wymaganymi do spełnienia parametrami - określonymi w projekcie, w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Powyższe zmiany muszą być wykazane w załączonej tabeli Wykaz urządzeń i materiałów równoważnych i złożone wraz z ofertą wg wzoru Zamawiającego stanowiącego Załącznik nr 10 do SIWZ. Brak wskazania w tym załączniku propozycji zastosowania urządzeń i materiałów równoważnych oznaczać będzie deklarację Wykonawcy, że przedmiot zamówienia zostanie wykonany przy zastosowaniu urządzeń i materiałów przyjętych w dokumentacji przetargowej. Udowodnienie równoważności spoczywa na Wykonawcy - zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp. Na cały zakres robót i okres ich realizacji wymagane będzie ich ubezpieczenie od ryzyk budowlano-montażowych i odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie szkód na mieniu i osobach Zamawiającego i osób trzecich.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45262700-8

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium w wysokości: Część 1: - 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych), Część 2: - 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych), Wadium wnosi się przed terminem składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto 53 2030 0045 1110 0000 0251 4070 w Banku BGŻ BNP Paribas Spółka Akcyjna. Do oferty należy dołączyć dowód przelewu wadium. Wadium wnoszone w pieniądzu przelewem powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego w terminie składania ofert pod rygorem odrzucenia oferty (art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp). Wadium wnoszone w innej, dopuszczonej w ustawie formie, (poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości) należy dołączyć do oferty. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwróci wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku, oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca którego oferta została wybrana: 1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe, z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 4) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach