Przetargi.pl
PRZEBUDOWA I ZMIANA SPOSOBU UŻYTKOWANIA POMIESZCZEŃ PUBLICZNEGO KATOLICKIEGO GIMNAZJUM U ŚW.PANKRACEGO W JELENIEJ GÓRZE Z PRZEZNACZENIEM NA SZKOŁĘ, ADAPTACJĄ TYCHŻE POMIESZCZEŃ ORAZ ICH WYPOSAŻENIE- II Etap [uwaga: wyposażenie pomieszczeń dydaktycznych jest wyłączone z niniejszego postępowania]

Karkonoskie Stowarzyszenie Edukacyjne u Erazma i Pankracego w Jeleniej Górze ogłasza przetarg

  • Adres: 58500 Jelenia Góra, ul. Kopernika
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 48 500 183 198
  • Data zamieszczenia: 2017-09-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Karkonoskie Stowarzyszenie Edukacyjne u Erazma i Pankracego w Jeleniej Górze
    ul. Kopernika 1
    58500 Jelenia Góra, woj. dolnośląskie
    tel. 48 500 183 198
    REGON: 2153625300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sep.edu.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Stowarzyszenie

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    PRZEBUDOWA I ZMIANA SPOSOBU UŻYTKOWANIA POMIESZCZEŃ PUBLICZNEGO KATOLICKIEGO GIMNAZJUM U ŚW.PANKRACEGO W JELENIEJ GÓRZE Z PRZEZNACZENIEM NA SZKOŁĘ, ADAPTACJĄ TYCHŻE POMIESZCZEŃ ORAZ ICH WYPOSAŻENIE- II Etap [uwaga: wyposażenie pomieszczeń dydaktycznych jest wyłączone z niniejszego postępowania]
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przebudowy i zmiany sposobu użytkowania budynku dawnego Kolegium Jezuickiego z przeznaczeniem na szkołę-II Etap, zlokalizowanego w Jeleniej Górze przy ul. Kopernika 1, woj. dolnośląskie, na działce oznacz. geodezyjnie numerem 142/2 i 143/2 AM-1 obręb 0018 Jelenia Góra 1. Postępowaniem objęta jest adaptacja na cele dydaktyczno-wychowawcze części pomieszczeń oraz części poddasza nieużytkowego skrzydła zachodniego i północnego budynku, przebudowa węzłów sanitarnych, klatek schodowych, korytarzy. Przebudowa obejmuje również wykonanie nowych instalacji elektrycznych, wodno-kanalizacyjnych, wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej, dostosowanie do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych. Instalacja centralnego ogrzewania i wymiana stolarki okiennej została wykonana w okresie 2014-2016. Uwaga: w związku z możliwości występowania polichromii we wnętrzach przeznaczonych do adaptacji na szkołę, przed rozpoczęciem prac budowlanych należy przeprowadzić wyprzedzające badania stratygraficzne. Koszt tych badań należy uwzględnić w wycenie ryczałtowej. 4. Przedmiot zamówienia obejmuje, w szczególności: 4.1 roboty budowlane, na które składają się w szczególności - roboty przygotowawczo-rozbiórkowe; - roboty murarsko-betoniarskie; - elementy konstrukcji drewnianych; - izolacje; - wykonanie i montaż ścianek działowych i obudów z prefabrykatów gipsowych, - tynki wewnętrzne i okładziny ścian; - podłoża i posadzki; - stolarka wewnętrzna-drzwiowa; - roboty ślusarsko-kowalski i wentylacja grawitacyjna; - roboty malarskie 4.2 roboty sanitarne, na które składają się w szczególności - instalacja wody zimnej i ciepłej; - instalacja hydrantowa; - kanalizacja sanitarna; - armatura sanitarna, - instalacja wentylacji mechanicznej; - przyłącza instalacji wodociągowej; 4.3 roboty elektryczne, na które składają się w szczególności - wewnętrzne linie zasilające – WLZ; - instalacje gniazd i oświetlenie oraz siła; - instalacje połączeń wyrównawczych; - instalacja telefoniczna i teletechniczna - instalacja odgromowa; - system oddymiania klatki schodowej; - prace kontrolno-pomiarowe. 5. Przedmiot niniejszego zamówienia nie obejmuje: 5.1 wyposażenia pomieszczeń dydaktycznych, które stanowić będzie, jako Część 2, oddzielne postępowanie wszczęte na przełomie XII 2017 r./ I 2018 r. 5.2 zagospodarowania terenu i elewacji budynku. 6. Dane powierzchniowe Powierzchnia zabudowy – dla części budynku objętej przedmiotem zamówienia 623,74m2 Powierzchnia całkowita – dla części budynku objętej przedmiotem zamówienia 2 450,93m² Powierzchnią netto – dla części budynku objętej przedmiotem zamówienia 1 718,58m2 w tym: - powierzchnia użytkowa 1 347,40m2 - powierzchnia usługowa 25,57m2 - powierzchnia komunikacji 345,61m2 Kubatura (brutto) – dla części budynku objętej przedmiotem zamówienia 7 320,25m2 Wysokość kalenicy 14,93m Wysokość budynku 12,84m Ilość kondygnacji nadziemnych 3 Ilość kondygnacji podziemnych 1 7. Przyjęte rozwiązania projektowe w dokumentacji, w szczególności: 7.1 Ściany, w szczególności • konstrukcyjne istniejące: murowane z cegły pełnej na zaprawie cementowo wapiennej; • działowe w klasie odporności ogniowej EI 30 - systemowe z płyt na ruszcie stalowym z wypełnieniem wełną mineralną gr. 10cm; • działowe oddzielające sale lekcyjne, sale zajęć pozalekcyjnych, świetlicę, pokój nauczycielski od ustępów ogólnodostępnych: w klasie odporności ogniowej EI 30 o izolacyjności akustycznej co najmniej RA1=50dB, systemowe z płyt na ruszcie stalowym z wypełnieniem wełną mineralną gr. 5cm; • działowe obudowy klatek schodowych oraz ściana oddzielająca poddasza użytkowe od nieużytkowych: w kl. odporności ogniowej EI 60 – systemowe, z płyt na ruszcie stalowym z wypełnieniem wełną mineralną gr.15cm; • działowe oddzielenia przeciwpożarowego: w klasie odporności ogniowej REI 120 , z cegły pełnej gr.12cm obustronnie otynkowane tynkiem cementowo-wapiennym; • wydzielające kabiny w.c. – systemowe płyty wiórowe laminowane na konstrukcji aluminiowej, h=220cm 7.2 Stropy, w szczególności Istniejące stropy ceramiczne na belkach stalowych i drewniane należy zabezpieczyć obudową z płyt systemowych na ruszcie stalowym do wymaganej odporności ogniowej (o. o.): • strop nad parterem do klasy o.o. REI 60, z izolacja akustyczną- wełna mineralna gr.10cm w obrębie sal lekcyjnych, sekretariatu, pokoju dyrektora, pracowni komputerowej, sali zajęć ruchowych; • strop nad piętrem do klasy o.o. REI 60, z izolacja akustyczną- wełna mineralna gr.10cm w obrębie sal lekcyjnych; Sufit podwieszany pomieszczenia auli- zabezpieczony ogniochronnie lakierem. • konstrukcja drewniana dachu w obrębie poddaszy nieużytkowych + przestrzeń nad wydzieloną przestrzenią auli – do klasy o.o. RE 30; • konstrukcja drewniana dachu w obrębie poddasza użytkowego - do klasy o.o. R 60; • strop odcinkowy nad klatką schodową - do klasy o.o. R 30; • konstrukcje z elementów stalowych: istniejące belki stalowe w obrębie klatek schodowych – do klasy o.o. REI 60; • kanały wentylacyjne i piony kanałów sanitarnych w obrębie piętra i poddasza - do klasy o.o. EI 60; W części budynku objętej przedmiotem postępowania konstrukcja dachu, pod połacią dachową, w około 80% została już docieplona wełną mineralną gr. 10 i 15 cm, bez obłożenia płytami). 7.3 Schody wewnętrzne, w szczególności • schody kamienne klatek schodowych – istniejące, z płyt granitowych do renowacji; • projektowane schody żelbetowe z okładziną z płytek gresowych z poziomu piętra na poddasze (dwa nowe biegi klatki schodowej, po wyburzeniu istniejącego podestu w konstrukcji drewnianej); 7.4 Nadproża i podciągi, w szczególności • stalowe, zespolone nadproża i podciągi - nowe otwory drzwiowe, przejścia bezdrzwiowe, zabezpieczenie wnęk dla grzejników i hydrantów w ścianach nośnych; • nadproża prefabrykowane typu L19 - nad innymi nowymi przebiciami drzwiowymi. 7.5 Posadzki wewnętrzne, w szczególności • projektowana posadzka korytarzy w piwnicy – z płytek gresowych antypoślizgowych w IV kl. odporności na ścieranie, cokoły przyścienne • na schodach projektowanych- posadzka z płytek gresowych antypoślizgowych w V kl. ścieralności, cokoły przyścienne • w ustępach i pomieszczeniach porządkowych- posadzka z płytek gresowych antypoślizgowych w IV kl. ścieralności, cokoły przyścienne • istniejąca posadzka z płyt granitowych na korytarzach parteru oraz cokół kamienny – do renowacji • projektowana posadzka w salach lekcyjnych, sali zajęć ruchowych, pracowni komputerowej, sekretariacie, gabinecie dyrektora, salach zajęć pozalekcyjnych- wykładzina podłogowa homogeniczna, cokoły przyścienne. W sali zajęć ruchowych wykładzina na macie elastycznej. • projektowana posadzka na korytarzach piętra oraz południowej części poddasza – homogeniczna wykładzina podłogowa z winylu, cokoły przyścienne • projektowana posadzka świetlicy z punktem bibliotecznym oraz pokoju nauczycielskiego – panele podłogowe w kl. ścieralności AC5, min.gr.12mm, systemowe listwy przypodłogowe- fornirowane 7.6 Drzwi • w zakresie opracowania planowana jest wymiana wszystkich drzwi nie spełniających wymagań obowiązujących przepisów w zakresie wymiarów oraz klasy odporności ogniowej. Projekt zakłada możliwość pozostawienia drzwi istniejących drewnianych, bądź też przeniesienia wybranych drzwi wraz z opaskami w inne miejsce(zgodnie z opisami na rzutach), pod warunkiem wykonania ich renowacji (usunięcie istniejących powłok malarskich, uzupełnienie ubytków, szlifowanie, impregnowanie i lakierowanie). W przypadku braku możliwości wykonania renowacji drzwi, należy zamontować nowe drzwi zgodnie z rysunkiem zestawienia stolarki drzwiowej. Wymiary otworów w świetle muru należy dopasować do wytycznych wybranego producenta drzwi z zachowaniem podanego w projekcie wymiaru w świetle ościeżnicy; • projektowane drzwi wewnętrzne w piwnicy- stalowe (w obrębie pomieszczeń technicznych) i drewniane z opaskami w obrębie pozostałych pomieszczeń; • projektowane drzwi wewnętrzne parteru, piętra i poddasza nietypowe drewniane stylizowane, wykonane analogicznie jak drzwi istniejące (z zachowaniem rysunku, podziałów i płycin oraz opasek drewnianych); • projektowane drzwi wewnętrzne w klasie o.o. EI 30 i EI 60 nietypowe drewniane stylizowane wykonane analogicznie jak drzwi istniejące (z zachowaniem rysunku, podziałów i płycin oraz opasek drewnianych), samozamykacze • projektowane drzwi zewnętrzne nietypowe drewniane (wyjścia z klatek schodowych nr 1 i nr 2 oraz z pomieszczenia Caritasu), wykonane z zachowaniem podziałów, płycin i zdobień analogicznie jak drzwi wejściowe istniejące (w kwaterze środkowej rozeta zamiast głowy lwa), samozamykacze, malowane lakierami kryjącymi; • istniejące drzwi przy wejściu głównym do budynku do renowacji (usunięcie istniejących powłok malarskich, uzupełnienie ubytków, szlifowanie, impregnowanie i lakierowanie), naświetle zgodnie z rysunkiem zestawienia stolarki drzwiowej 7.7 Izolacje, w szczególności: • izolacje cieplne, akustyczne 7.8 Projektowane instalacje wewnętrzne, w szczególności • wodno-kanalizacyjna • hydrantowa (Hp25 z wężem półsztywnym długości 20m i 30m ) • ogrzewanie c.o. wodne i c.w.u. • wentylacja grawitacyjna i mechaniczna • elektryczna : oświetlenia ogólnego i gniazd oraz siła • telefoniczna i teletechniczna • odgromowa 8. Wymieniony, w wyżej wymienionych punktach, zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia ma charakter wyłącznie poglądowy i brak wymienionego jakiegoś elementu nie zwalnia wykonawcy od jego wykonania, o ile występuje on w Dokumentacji projektowej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w Rozdziale III. Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia pn. Opis przedmiotu zamówienia, ogólnie zwanym Dokumentacją projektową (patrz: zapis na str.2). 10. W przypadku użycia w jakimkolwiek miejscu Dokumentacji projektowej nazw producentów, znaków, nazw towarowych, pochodzenia, mających charakter poglądowy, a których wskazanie ma na celu określenie oczekiwanego standardu, o których mowa w art. 29 ust. 3 upzp. bądź norm aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1 i ust. 3 upzp. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Zgodnie z art. 30 ust. 5 upzp. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego wyroby, urządzenia, materiały, roboty budowlane spełniają funkcję i wymagania techniczne opisane w Dokumentacji projektowej. W takim przypadku, do wykonawcy należy wykazanie, że oferowane przez niego wyroby, materiały lub urządzenia spełniają co najmniej wymagania techniczne po kątem przydatności (funkcji jaką mają spełniać) i parametrów technicznych wyrobów, materiałów lub urządzeń przywołanych w Dokumentacji Projektowej. Zapis Polskie Normy użyty w Specyfikacjach należy rozumieć jako „Polskie Normy i ich odpowiedniki ”, których wymagania techniczne są zgodne z normami międzynarodowymi. W każdym miejscu w Dokumentacji projektowej, po każdym wyrazie wskazującym na konkretne wyroby, materiały lub urządzenia poprzez określenie nazwy producenta, znaku, nazwy towaru lub pochodzenia Zamawiający dodaje wyrazy: lub równoważny. Przez pojęcie równoważny Zamawiający rozumie każdy inny materiał, wyrób, urządzenie, który spełnia podstawowe funkcje techniczne i parametry techniczne, w tym w szczególności odporności ogniowej, wytrzymałościowe i izolacyjne, użytkowe, funkcjonalne i estetyczne, co najmniej przywołanym w Dokumentacji projektowej. W szczególności: • w przypadku przywołanych w Dokumentacji projektowej systemowych rozwiązań Rigips- Isover dla projektowanych ścian, sufitów podwieszanych i obudów elementów budynku dopuszcza się zastosowanie rozwiązań zamiennych równoważnych pod warunkiem spełnienia przez nie co najmniej takich samych wymagań odporności ogniowej, akustycznej i termoizolacyjnej. • w przypadku wykładziny podłogowej – za równoważna uznana będzie każda inna podłogowa wykładzina homogeniczna(jednorodna) winylowa o grub. co najmniej 2 mm, w kolorze zbliżonym do przywołanej w Dokumentacji projektowej. 11. Stosownie do treści art. 29 ust.3a upzp, Zamawiający żąda zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę co najmniej 30% osób skierowanych do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia przy wykonywaniu czynności prostych tj. nie wymagających specjalnych umiejętności czy wykształcenia zawodowego, doświadczenia, w szczególności przy roboty przygotowawczych-rozbiórkowych, i których wykonywanie polegać będzie w sposób określony w art.22 §1 ustawy z 26.06.1974 r.- Kodeks Pracy Dz.U. z 2014 r. poz.1502, z późn.zm. 11.1 Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę do wyżej wymienionych czynności powinno trwać nieprzerwanie przez cały okres realizacji zamówienia. W przypadku każdorazowej zmiany personalnej osób wykonujących ww. czynności Wykonawca jest zobowiązany bez wezwania do aktualizacji oświadczenia oraz przedłożenia odpowiedniej umowy/ów, o których mowa w podpunkcie 11.3. 11.2 Wykonawca w dniu podpisania umowy zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu: 11.2.1 Wykaz osób, które będą wykonywać czynności w zakresie realizacji zamówienia ze wskazaniem, które z wymienionych osób zatrudnione są w oparciu o umowę o pracę. Wykaz zawierać musi informacje jednoznacznie wskazujące osobę pracownika oraz zakres wykonywanych przez niego czynności. Nieprzedłożenie Wykazu w wyżej określonym terminie skutkować będzie uznaniem przez Zamawiającego, iż wykonawca uchyla się od podpisania umowy. W takim przypadku- Zamawiający zatrzymuje wykonawcy wadium na podstawie art.46 ust.5 pkt 1,3 upzp. Jeżeli wykonawca będzie się uchylał od przedłożenia Wykazu, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, zgodnie z art. 94 ust 3 upzp. W celu sporządzenia Wykazu osób – wykonawca może posłużyć się ponownie wzorem stanowiącym Załącznik nr4 11.3 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudniania co najmniej 50% osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i skierowanych do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia przy wykonywaniu czynności określonych w ww. podpunkcie 11. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: (a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogu oraz dokonywania ich oceny, (b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzania spełniania ww. wymogu, (c) zwrócenia się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 11.4 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca jest zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę co najmniej 30% osób skierowanych do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia przy wykonywaniu czynności określonych w ww. podpunkcie 11., dla których wskazano sposób zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. (a) oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy; (b) poświadczoną za zgodność z oryginałem, odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę, kopię umowy /umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności określone w podpunkcie 11, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy. Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: imię i nazwisko, data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania. 11.5 Z tytułu niespełnienia, na etapie realizacji przedmiotu Umowy, przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę co najmniej 30% osób skierowanych do bezpośredniej realizacji przedmiotu zamówienia przy wykonywaniu czynności, określonych w podpunkcie 11. Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w Rozdziale II. Wzór umowy - §13 . 12. Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełny zakres rzeczowy prac ujęty w Dokumentacji projektowej określony przepisami prawa, współczesnej wiedzy technicznej i sztuki budowlanej - dla uzyskania końcowego efektu określonego przez przedmiot zamówienia objętego postępowaniem, bez względu na trudności i nie przewidziane okoliczności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. Brak w Orientacyjnym! Przedmiarze robót pewnych robót koniecznych do wykonania na podstawie Doku¬mentacji projektowej nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania w umownej cenie. W przypadku wystąpienia, w trakcie prowadzenia robót, większej ilości robót niż wykazanej w jakiejkolwiek pozycji Orientacyjnego przedmiaru robót, nie będzie to mogło być uznane za roboty dodatkowe, z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. 13. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek sprzeczności lub rozbieżności pomiędzy zapisami w Dokumentacji projektowej - Wykonawcę obowiązują w kolejności zapisy: Projektu Budowlanego- odpowiednio do branży, z wyłączeniem konstrukcji, Projektu wykonawczego- konstrukcja, Projektu wykonawczego- odpowiednio do pozostałych branż, Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. 14. Wymagany okres gwarancji jakości i rękojmi za wady dla całego przedmiotu zamówienia objętego zakresem przedmiotu zamówienia: - minimum 60 miesięcy- licząc wraz z dniem podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia, w którym nie stwierdza się występowania wad lub wraz z dniem podpisania protokołu odbioru usunięcia wad i usterek stwierdzonych w protokole odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214210-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć składaną ofertę wadium, w kwocie 50 000 zł (słownie złotych: pięćdziesiąt tysięcy i 00/100) 2. Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( Dz. U. z 2014 r. poz.1804 z późn.zm.) 3. Gwarancja, poręczenie lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata w pełnej wysokości bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. Koniecznym jest, żeby dokument ten obejmował odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust.4a i 5 upzp. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić - przelewem na rachunek bankowy wyodrębniony dla zadania Zamawiającego, otwarty w PLN : PKO BP S.A. numer konta: 50 1020 2124 0000 8402 0194 1467 , z adnotacją „Wadium – przebudowa/adaptacja pomieszczeń ul. Kopernika 1”. 5. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna- wykonawca dołącza do oferty oryginalny dokument wadialny. Wniesione wadium w takiej formie winno obowiązywać od dnia składania oferty ( a nie od dnia następnego) przez co najmniej cały okres związania ofertą zgodnie z art.85 upzp, 6. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w formie pieniężnej za pomocą przelewu bankowego, Zamawiający będzie uważał za skuteczne wówczas, gdy Bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. Dołączenie do oferty kopii polecenia przelewu wystawionego przez wykonawcę jest nie wystarczającym warunkiem do stwierdzenia terminowego wniesienia wadium przez wykonawcę. 7. W przypadku, kiedy wnoszone wadium w postaci gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych dotyczy zabezpieczenia oferty składanej przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia – w treści gwarancji bankowych bądź ubezpieczeniowych muszą znajdować się wszystkie podmioty (członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej, partnerzy spółki joint venture) wymienieni jako wykonawcy. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust.1 do ust.4 upzp. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art.26 ust.3 i ust.3a upzp., z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, których mowa w art.25 ust.1 upzp., oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt.3 [patrz: punkt XI.5 c) i d) ], co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 11. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art.45 i art.46 upzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Działalność zawodowa prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zmówienia nie wymaga posiadania specjalnych kompetencji lub uprawnień. Zamawiający nie stawia warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Jeżeli wykonawca korzysta z „Podmiotu udostępniającego zasoby” celem wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu – stosowne zobowiązanie tego „Podmiotu udostępniającego” w oryginale i podpisane przez "Podmiot udostępniający" musi być dołączone do Oferty

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach