Przetargi.pl
Przebudowa i rozbudowa Pływalni Rodzinnej przy ul. Stromej w Białymstoku

Białostocki Ośrodek Sportu i Rekreacji ogłasza przetarg

  • Adres: 15-465 Białystok, ul. Włókiennicza 4
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 665 28 78 , fax. 85 665 28 71
  • Data zamieszczenia: 2016-03-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Białostocki Ośrodek Sportu i Rekreacji
    ul. Włókiennicza 4 4
    15-465 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 85 665 28 78, fax. 85 665 28 71
    REGON: 20074317200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miejskoaktywni.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Samorządowy Zakład Budżetowy

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i rozbudowa Pływalni Rodzinnej przy ul. Stromej w Białymstoku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i rozbudowa Pływalni Rodzinnej przy ul. Stromej 1A w Białymstoku wraz z towarzyszącym zagospodarowaniem terenu. 2. Zakres zamówienia obejmuje, m.in.: 1) rozbiórki elementów budynku pływalni 2) rozbiórkę instalacji wodociągowej, kanalizacji deszczowej, kanalizacji sanitarnej; 3) rozbiórkę instalacji i sieci elektroenergetycznej, instalacji elektrycznej nn, sieci oświetleniowej; 4) wycinkę drzew; 5) wykonanie robót ogólnobudowlanych; 6) budowę instalacji wodociągowej, instalacji kanalizacji sanitarnej, tłuszczowej, technologicznej; 7) budowę instalacji wentylacji mechanicznej; 8) budowę instalacji kanalizacji deszczowej; 9) budowę instalacji i sieci elektroenergetycznej, instalacji elektrycznej nn, sieci oświetleniowej; 10) budowę dwóch zjeżdżalni w tym jednej pontonowej; 11) budowę basenu z ruchomym dnem; 12) przebudowę zagospodarowania terenu; 13) dostawę i montaż urządzeń oraz wyposażenia obiektu; 14) wykonanie utwardzenia terenu oraz terenów zielonych; zgodnie z projektem budowlanym, projektami wykonawczymi, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, postanowieniami zawartymi w treści umowy, decyzją o pozwoleniu na budowę, zgłoszeniem utwardzenia terenu, 3. Ponadto przedmiot zamówienia obejmuje również: 1) zaprojektowanie i wykonanie (montaż) 2 wanien jacuzzi, zgodnie z załączonym programem funkcjonalno-użytkowym; 2) sporządzenie dokumentacji niezbędnej do uzyskania pozwolenia na użytkowanie oraz uzyskanie pozwolenia na użytkowanie w imieniu Zamawiającego; 4. Zamawiający wymaga wykonania do 31.12.2016 r. następującego zakresu robót związanych z budynkiem: 1) rozbiórki ścian i dachu, 2) wykonania nowych ścian zewnętrznych i dachu, 3) wstawienia zewnętrznej stolarki okiennej i drzwiowej, 4) przygotowanie pomieszczeń węzła cieplnego do montażu urządzeń Zamawiający dopuszcza niewykonanie części ścian, dachu i stolarki okiennej ze względu na konieczność pozostawienia otworów technologicznych. 5. Podstawowe parametry obiektu: 1) kubatura obiektu: około 17 660 m3; 2) powierzchnia zabudowy: 2 605 m2; 3) powierzchnia użytkowa: około 4 707 m2; 4) powierzchnia terenów utwardzonych: około 3 430 m2; 5) powierzchnia terenów zielonych: około 3 030 m2. 6. Zamawiający wyłącza z wykonania następujące elementy objęte dokumentacją: 1) system pomiaru czasu dla zawodów pływackich opisanego w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych ST.24, 2) atrakcje basenowe dmuchane opisane w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych ST.25. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w dokumentacji projektowej stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ oraz w programie funkcjonalno - użytkowym stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ 8. Zamawiający wymaga udzielenia min. 36 - miesięcznej gwarancji na wykonane roboty budowlane i wbudowane materiały. 9. Wykonawca realizujący zamówienie będzie zobowiązany w szczególności do: 1) wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, ofertą, dokumentacją techniczną, warunkami niniejszej umowy oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa budowlanego i normami technicznymi oraz sztuką budowlaną, 2) przestrzegania harmonogramu rzeczowo-finansowego, odpowiedniej organizacji prac związanych z realizacją przedmiotu zamówienia tak, aby zapewnić terminowe wykonanie zamówienia oraz delegowania do prac objętych umową osób posiadających niezbędne uprawnienia i kwalifikacje, 3) zabezpieczenia, oznakowania terenu robót oraz dbałości o stan techniczny i prawidłowość oznakowania przez cały czas trwania realizacji zadania. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za teren budowy od chwili przyjęcia placu budowy, 4) stosowania materiałów i wyrobów budowlanych zgodnych z wymogami określonymi w dokumentacji projektowej, wprowadzonych do obrotu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami; zastosowane materiały i urządzenia powinny być najwyższej jakości, o udokumentowanym pochodzeniu, dopuszczone do obrotu (Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu atestów, aprobat technicznych, deklaracji zgodności na wbudowane materiały, sprzęt i urządzenia przed montażem), 5) przestrzegania na terenie budowy obowiązujących przepisów bhp, ppoż, ochrony środowiska naturalnego, 6) zabezpieczenia elementów nieprzebudowanych, w tym m.in. niecek basenowych, 7) zapewnienia przy robotach odpowiedniego nadzoru technicznego oraz pracowników o kwalifikacjach niezbędnych do odpowiedniego i terminowego wykonania robót, 8) współpracy w niezbędnym zakresie z osobami sprawującymi nadzór autorski, 9) naprawy uszkodzeń lub odtworzenia obiektów lub infrastruktury w przypadku ich uszkodzenia w okresie realizacji umowy, w tym naprawy uszkodzeń i wykonania wszelkich prac odtworzeniowych na terenach przyległych, 10) zapewnienia pełnej obsługi geodezyjnej budowy oraz sporządzenia dokumentacji powykonawczej zrealizowanych obiektów i infrastruktury technicznej na własny koszt - w 2 egz., 11) przeprowadzenia niezbędnych badań laboratoryjnych w pełnym zakresie, 12) natychmiastowego informowania Zamawiającego o wszelkich zaistniałych problemach i trudnościach mających wpływ na terminową i bezusterkową realizację przedmiotu umowy oraz przedstawienia propozycji ich rozwiązania, 13) przedkładania do akceptacji Zamawiającego kolorów, struktur, itp. elementów wykończeniowych, 14) przeszkolenia pracowników Zamawiającego z instrukcji użytkowania obiektu oraz poszczególnych urządzeń, w tym warunków technicznych obsługi urządzeń, zasad eksploatacji i instrukcji postępowania w razie awarii. 10. Wykonawca będzie miał obowiązek dopuszczenia na teren budowy do wykonywania robót budowlanych innych Wykonawców wskazanych przez Zamawiającego. Odpowiedzialność za koordynowanie prac wykonywanych przez innych Wykonawców będzie po stronie Wykonawcy niniejszego zamówienia. 11. Wykonawca zobowiązany będzie do umożliwienia wstępu na teren budowy upoważnionym pracownikom Zamawiającego oraz innym upoważnionym przez Zamawiającego podmiotom. 12. Wykonawca przed zgłoszeniem obiektu do odbioru końcowego zobowiązany będzie do uzyskania na własny koszt pozytywnych odbiorów technicznych i niezbędnych badań oraz pomiarów przez uprawnione do tego instytucje określone w polskim ustawodawstwie (np. Inspekcja Sanitarna, Urząd Dozoru Technicznego, Państwowej Straży Pożarnej) oraz sporządzenia świadectwa charakterystyki energetycznej wykonania obiektu. Wykonawca zobowiązany jest także do złożenia w imieniu Zamawiającego wniosku do Powiatowego Nadzoru Budowlanego oraz uzyskania w imieniu Zamawiającego decyzji o pozwolenie na użytkowanie. 13. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Inżynierowi Kontraktu po zakończeniu robót budowlanych, w dniu zgłoszenia do odbioru końcowego przedmiotu umowy, kompletu dokumentacji powykonawczej (wraz z wymaganymi świadectwami dopuszczenia, certyfikatami, atestami, DTR, protokołami prób, geodezyjną mapą powykonawczą itp.) odbieranych prac i robót z naniesionymi wszystkimi zmianami w stosunku do pierwotnej dokumentacji, z podziałem na branże i spisem treści każdego tomu. Wykonawca przygotuje jako element dokumentacji powykonawczej /Zbiorcze zestawienie wymaganych w okresie gwarancji - przeglądów, serwisów zastosowanych urządzeń/ ze szczegółowym określeniem zakresu poszczególnych przeglądów i koniecznych terminów ich wykonania. 14. Wykonawca będzie składał Zamawiającemu, w terminie do 7-ego dnia każdego miesiąca kalendarzowego, miesięczny raport z postępu robót w formie pisemnej określający zgodność postępu robót z zakresem i terminami ustalonymi w harmonogramie rzeczowo-finansowym. Raport będzie zawierał co najmniej: 1) aktualny opis wykonanego zakresu robót przez wykonawcę, ze wskazaniem procentowego zaawansowania rzeczowego i finansowego robót w odniesieniu do całości robót z uwzględnieniem podziału na elementy robót według harmonogramu rzeczowo-finansowego - w okresie sprawozdawczym i narastająco od początku realizacji inwestycji, 2) opis robót rozpoczętych w okresie sprawozdawczym i planowanych z uwzględnieniem podziału na elementy robót, 3) informację na temat napotkanych problemów i podjętych działań naprawczych, 4) opis zgodności postępu robót z harmonogramem rzeczowo-finansowym (porównanie postępu robót w okresie sprawozdawczym z harmonogramem; wykazanie opóźnień i niezgodności przy realizacji umowy oraz wpływu na końcowy termin realizacji umowy; określenie środków i działań naprawczych), 5) wykaz zaangażowania kluczowego sprzętu i ludzi w okresie raportu, w tym zaangażowanie Podwykonawców. 15. Wykonawca będzie zobowiązany do nie udzielania podmiotom zewnętrznym bez zgody Zamawiającego jakichkolwiek informacji związanych z realizacją zamówienia. Zobowiązanie to nie dotyczy sytuacji gdy obowiązek udzielenia informacji wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. 16. Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia na terenie budowy, co najmniej jednego pomieszczenia o powierzchni min. 10 m2 wraz z przyłączonymi mediami: wodą, prądem na potrzeby Zamawiającego oraz Inżyniera Kontraktu. 17. Wykonawca zapewni pomieszczenie na terenie budowy do odbywania się narad koordynacyjnych organizowanych cotygodniowo przez Inżyniera Kontraktu. 18. W przypadku konieczności zajęcia pasa drogowego (chodnik, jezdnia itp.), Wykonawca będzie zobowiązany do uzyskania we własnym zakresie (na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Zamawiającego) stosownego zezwolenia od Zarządu Dróg Miejskich oraz spełnienia wszystkich wymogów ustanowionych przez ten organ. Wykonawca ponosi koszty opłat za zajęcie pasa drogowego w okresie realizacji umowy, jak i zwiększone opłaty wynikające z niedopełnienia warunków zajęcia. 19. Opłaty administracyjne wynikające z decyzji na wycinkę drzew są po stronie Zamawiającego. 20. Wycięte drzewa z działki 1009/88 stanowiące własność Spółdzielni Słoneczny Stok należy złożyć w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. 21. Pozostałe drewno pochodzące z wycinki Wykonawca odkupi od Zamawiającego. Zamawiający obciąży Wykonawcę fakturą za pozyskane drewno na podstawie wyceny rzeczoznawcy w wysokości 3,52 zł netto plus VAT 8% = 3,80 zł brutto. Wykonawca opłaci należność za drewno w terminie 30 dni od daty wystawienia faktury przez Zamawiającego. 22. Wykonawca zobowiązuje się zagospodarować wszelkie odpady powstałe w trakcie realizacji umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą o odpadach. 23. W przypadku, gdy w dokumentacji projektowej zostały wskazane nazwy, znaki towarowe lub typy materiałów czy produktów lub normy, aprobaty, specyfikacje czy systemy, o których mowa w art. 29 ust. 3 i art. 30 ust. 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od określonych w dokumentacji. W przypadku oferowania rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań określonych w dokumentacji projektowej, Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia wymogu wynikającego z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp oraz podania wykazu dokumentów potwierdzających ich równoważność takich jak: certyfikaty, aprobaty techniczne z podaniem nazwy podmiotu wydającego oraz terminu ważności dokumentu. 24. Zamawiający informuje o możliwości dokonania wizji lokalnej po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z zastępcą kierownika ds. Pływalni Rodzinnej - Panem Jerzym Jaroszem, tel. nr (85) 662 87 03
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 451113001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 14 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 400 000,00 PLN. W przypadku podmiotów ubiegających się wspólnie (konsorcjum, spółka cywilna) wadium wnoszone w formach wskazanych w pkt 2 ppkt 2 - 5 winno w swojej treści wymieniać wszystkie podmioty wspólnie ubiegające się o zamówienie. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenia kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na rachunek bankowy w Banku Pekao S.A. nr 66 1240 1154 1111 0010 4861 9083, a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. W tytule wpłaty należy wpisać: Wadium - Przebudowa i rozbudowa Pływalni Rodzinnej. Jeśli w imieniu Wykonawcy wpłaty wadium dokonuje inny podmiot z tytułu przelewu musi jednoznacznie wynikać w czyim imieniu zostało ono wpłacone. 4. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w sekretariacie Białostockiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, ul. Włókiennicza 4 (oryginał) do upływu terminu składania ofert /data i godzina wskazana w Sekcji IV.4.4)/, a potwierdzenie wraz z kopią złożonego dokumentu należy załączyć do oferty. 5. Wadium musi być wniesione najpóźniej w terminie składania ofert. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które do upływu oznaczonego terminu składania ofert /data i godzina wskazana w Sekcji IV.4.4)/ znajdzie się na koncie Zamawiającego. 6. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 11. 8. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy PZP, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, lub informacji o tym , że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, c) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.miejskoaktywni.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach