Przetargi.pl
Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Przezchlebiu – etap I

Gmina Zbrosławice ogłasza przetarg

  • Adres: 42-674 Zbrosławice, ul. Oświęcimska
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2337012 , fax. 032 2337100
  • Data zamieszczenia: 2019-11-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zbrosławice
    ul. Oświęcimska 2
    42-674 Zbrosławice, woj. śląskie
    tel. 032 2337012, fax. 032 2337100
    REGON: 27625838000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbroslawice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Przezchlebiu – etap I
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest realizacja zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Przezchlebiu – etap I w formule „zaprojektuj-wybuduj”. Zamówienie realizowane jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 – 2020 w ramach projektu pn. Modernizacja oczyszczalni ścieków w Przezchlebiu – etap I. Zamówienie obejmuje wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych wraz z dostawą wszystkich materiałów i urządzeń dla wykonania i odbioru zamówienia w całości, zgodnie z zakresem opisanym w programie funkcjonalno-użytkowym (PFU), stanowiącym Załącznik 6 do SIWZ. Programy funkcjonalno-użytkowe zostały opracowane zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robot budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz.U.2004 nr 202 poz. 2072). Prace projektowe obejmują przygotowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie wymaganych prawem decyzji, uzgodnień, zgód, na realizację i odbiór zadania inwestycyjnego, w tym pozwolenia na budowę. Niezbędne jest także sporządzenie dokumentacji porealizacyjnej, w tym między innymi instrukcji eksploatacji i BHP, przeszkolenie pracowników oraz wykonanie wszystkich innych prac koniecznych do użytkowania oczyszczalni, zgodnie z obowiązującym prawem oraz określonym przez Zamawiającego przeznaczeniem. Realizacja zamówienia obejmuje bieżące konsultacje z Zamawiającym dla uzgodnienia i akceptacji rozwiązań, w szczególności: • materiałów, urządzeń i wyposażenia niezależnie od tego czy są wymienione lub nie zostały wymienione w PFU, • metod i technologii prowadzenia robót na etapie projektu i wykonawstwa. Zamawiający posiada następujące decyzje administracyjne oraz dokumentacje związane z przedmiotem zamówienia: 1. Pozwolenie wodnoprawne, znak: OŚR.G.6341.165.2014 z dn. 30 grudnia 2014 r. udzielone przez Starostę Tarnogórskiego na wprowadzanie ścieków oczyszczonych z oczyszczalni ścieków w Przezchlebiu do cieku Świętoszowickiego (w km 2+160 jego biegu) poprzez istniejący wylot WS w km 0+672 rowu RSZ (w granicach nieruchomości o numerze ewidencyjnym 133 obręb Przezchlebie). 2. Decyzja znak: WOOŚ.420.158.2018.JB z dnia 6 lutego 2019 r. udzielona przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach o braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w ramach postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Przezchlebiu”. 3. Dokumentacja projektowa z roku 2004 pn.: Modernizacja komunalnej oczyszczalni ścieków w miejscowości Przezchlebie, gmina Zbrosławice”. Dokumentacja archiwalna jest do wglądu u Zamawiającego. Na wniosek Oferenta, Zamawiający może udostępnić wersję elektroniczną. 4. Opinia geotechniczna dla potrzeb projektowych rozbudowy oczyszczalni ścieków w Przezchlebiu, gmina Zbrosławice, PGW GeoOdwiert, wrzesień 2018, stanowi element PFU. 5. Koncepcja przebudowy i rozbudowy oczyszczalni ścieków w Przezchlebiu, październik 2018. Koncepcja jest do wglądu u Zamawiającego. Na wniosek Oferenta, Zamawiający może udostępnić wersję elektroniczną. 6. Wyniki analiz ścieków, na wniosek Oferenta, Zamawiający może udostępnić wersję elektroniczną. Realizacja zamówienia będzie się odbywała pod reżimem wymagań Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020, Oś Priorytetowa: 5. Ochrona środowiska i efektywne wykorzystywanie zasobów, Działanie/Poddziałanie: 5.1.1. Gospodarka wodno-ściekowa ZIT. UWAGA: Zamawiający zastrzega zgodnie z art. 93 ust. 1a pkt 1 „uPzp”, że przewiduje unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia. 1.2. Cel realizacji zamówienia Istniejąca oczyszczalnia ścieków pracuje w technologii złóż zraszanych, które posiadają znaczące ograniczenia w skutecznym oczyszczaniu ścieków przy wzroście obciążenia oczyszczalni ładunkiem zanieczyszczeń. Przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Przezchlebiu wynika z obecnie realizowanych zadań inwestycyjnych prowadzonych przez gminę Zbrosławice, w zakresie rozbudowy i przebudowy systemu kanalizacyjnego. Celem zadania inwestycyjnego jest usprawnienie pracy istniejącej oczyszczalni i poprawa efektywności oczyszczania. Efektem końcowym inwestycji ma być: • uzyskanie i utrzymanie wymaganego składu ścieków oczyszczonych, • wybudowanie/przebudowa, remont obiektów i instalacji o minimalnych wymogach zapisanych w programie funkcjonalno-użytkowym, • uzyskanie wymaganego stopnia sterowania napędami włączonymi w układ AKPiA, • ograniczenie oddziaływania oczyszczalni na środowisko. 1.3. Lokalizacja Oczyszczalnia ścieków Przezchlebie zlokalizowana jest w województwie śląskim, w gminie Zbrosławice, przy ul. Mikulczyckiej, w sołectwie Ziemięcice. Oczyszczalnia położona jest na działkach nr 9/1 i 9/2, obręb 21 Ziemięcice, gm. Zbrosławice, pow. tarnogórski, woj. śląskie. Działki stanowią własności Gminy Zbrosławice. Działka nr 9/1 ma klasę użytku określoną jako łąka trwała, natomiast działka 9/2 ma klasę użytku: teren przemysłowy. Na działce 9/2 zlokalizowana jest infrastruktura techniczna – urządzenia służące do oczyszczania ścieków. Oczyszczalnia posiada własną drogę dojazdową z drogi publicznej, dwa wjazdy na teren oczyszczalni oraz układ dróg i chodników na terenie oczyszczalni. 1.4. Istniejące uwarunkowania Istniejąca oczyszczalnia w Przezchlebiu pracuje w oparciu o mechaniczno-biologiczne procesy oczyszczania ścieków z wykorzystaniem złóż zraszano-spłukiwanych. Do OS Przezchlebie dopływają grawitacyjnie ścieki komunalne, wody opadowe i roztopowe z obszaru Przezchlebia i Ziemięcic oraz tłoczone są ścieki z pompowni w Ziemięcicach, ze strefy MLP w Szałsz oraz z Regionalnego Ośrodku Pomocy Niewidomym i Niedowidzącym w Ziemięcicach. Wartości projektowe oczyszczalni przedstawiają się następująco: • dopływ średniodobowy, Qdśr = 1140 m3/d, • dopływ maksymalny godzinowy, Qhmax = 71,8 m3/h, • ładunek zanieczyszczeń wyrażonych Równoważną Liczbą Mieszkańców, RLM = 4 017. Oczyszczalnia Przezchlebie obsługuje aglomerację Przezchlebie zatwierdzoną Uchwałą Sejmiku Województwa Śląskiego nr V/26/29/2016 z dnia 12 września 2016r. (Dz. Urz. Woj. Śląskiego z 2016, poz. 4592). Równoważną liczbę mieszkańców aglomeracji określono na 7 576 RLM. Oczyszczalnia zaprojektowana dla RLM = 4 017 posiada obowiązujące do 31 grudnia 2024 r. pozwolenie wodnoprawne (decyzja Starosty Tarnogórskiego z dnia 30 grudnia 2014r., znak: OŚR.G.6341.165.2914). Udzielone pozwolenie wodnoprawne obejmuje odprowadzenie oczyszczonych ścieków komunalnych do rowu R-SZ w km 0+672 (w granicach nieruchomości o numerze ewidencyjnym 133 obręb Przezchlebie), w ilości: • Qśr dob.= 1140 m3/d, • Qmax h= 71,28 m3/h, • Qmax roczne= 416 100 m3/rok, i parametrach: • stężenie ChZT = max. 125 mgO2/dm3 • stężenie BZT5 = max. 25 mgO2/dm3 • stężenie zawiesiny ogólnej = max. 35 mg/dm3 Planowana rozbudowa oczyszczalni, ma na celu przyjęcie ścieków w ilości średniodobowej na poziomie Qśr dob.= 955 m3/d. Przyjęcie planowanej ilości ścieków, tj. Qśr dob.= 955 m3/d nie spowoduje zmiany grupy zgodnie z klasyfikacją w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 12 lipca 2019 r. w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego oraz warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu do wód lub do ziemi ścieków, a także przy odprowadzaniu wód opadowych lub roztopowych do wód lub do urządzeń wodnych (Dz.U. 2019 poz. 1311). Udział planowanej ilości ścieków w stosunku do ilości określonej w pozwoleniu wodnoprawnym będzie wynosił 83,8%. Ilość ścieków prognozowanych, w stosunku do ilości ścieków obecnie dopływających wzrośnie o ok. 58,2%. Szczegółowy opis stanu istniejącego obiektu oczyszczalni przedstawiony jest w PFU. 1.5. DOKUMENTACJA PROJEKTOWA I POREALIZACYJNA 1.5.1. Zakres dokumentacji Wykonawca opracuje i zatwierdzi u Zamawiającego oraz w upoważnionych organach administracyjnych kompletne Dokumenty Wykonawcy obejmujące co najmniej: • projekt wstępny i uzyska akceptację Zamawiającego; • projekt budowlany opracowany w zakresie zgodnym z wymaganiami obowiązującej w Polsce Ustawy Prawo budowlane z 7 lipca 1994, z późń. zmianami, Rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz.U. tekst jednolity z dn. 9 września 2018 r. poz. 1935), wraz z uzgodnieniem Zespołu Uzgodnień Dokumentacji i projektem zagospodarowania terenu – 4 oryginały; • dokumentacje wykonawczą dla celów realizacji inwestycji. Projekty techniczne wykonawcze stanowić będą uszczegółowienie dla potrzeb wykonawstwa projektu budowlanego. Dokumentacja powinna być opracowana z uwzględnieniem warunków zatwierdzenia Projektu Budowlanego oraz warunków zawartych w uzyskanych opiniach i uzgodnieniach, jak również szczegółowych wytycznych Zamawiającego. Projekty techniczne wykonawcze sporządzone będą oddzielnie dla każdego obiektu budowlanego – 1 oryginał + 3 kpl.; • plan Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia – 1 oryginał + 3 kpl.; • projekt rozruchu – 1 oryginał + 3 kpl. oraz dokumenty porealizacyjne obejmujące: • dokumentację powykonawczą z naniesionymi w sposób czytelny wszelkimi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy wraz z inwentaryzacją geodezyjną wykonanych obiektów i połączeń międzyobiektowych – 1 oryginał + 3 kpl.; • uzupełnienie, jeśli będzie wymagane, instrukcji eksploatacji oczyszczalni ścieków – 1 oryginał + 3 kpl.; • Dokumentację Techniczno-Ruchową wszystkich urządzeń odrębnie – 1 oryginał + 2 kpl.; • instrukcja eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych – 1 oryginał + 3 kpl.; • instrukcje stanowiskowe oraz instrukcje BHP, p.poż. – 1 oryginał + 3 kpl.; • sprawozdanie z rozruchu, w którym wykonawca przedstawi wyniki w zakresie pozwalającym na sprawdzenie osiągniętych przez niego parametrów technologicznych – 1 oryginał + 3 kpl.; • dziennik rozruchu - prowadzony w trakcie rozruchu – 1 oryginał + 1 kpl.; • dokumenty ze szkolenia personelu – 1 oryginał + 1 kpl.; • protokoły sprawdzeń i badań – 1 oryginał + 3 kpl.; • raport po realizacyjny, w którym Wykonawca przedstawi wyniki w zakresie pozwalającym na sprawdzenie oddziaływania oczyszczalni na środowisko – 1 oryginał + 3 kpl. Szczegółowe wymagania dotyczące dokumentacji przedstawiono w PFU. 1.5.2. Zasady wykonywania dokumentacji projektowo-kosztorysowej. 1. Wykonawca jest odpowiedzialny za zorganizowanie procesu wykonywania dokumentacji w taki sposób, aby założone cele projektu zostały osiągnięte w całości dla zamówienia. 2. Wykonawca powinien zawsze działać jako doradca Zamawiającego, zgodnie z przepisami oraz z zasadami postępowania obowiązującymi w jego zawodzie. 3. Wszelkie wnioski formułowane przez Wykonawcę dla Zamawiającego powinny zawierać wyczerpujące uzasadnienie, oparte w zależności od sytuacji na analizie z konkretnymi i jednoznacznymi rekomendacjami. 4. Wykonawca jest odpowiedzialny za zgodność procesu wykonywania dokumentacji z wymaganiami zamówienia i harmonogramem prac projektowych oraz poleceniami Zamawiającego. Wykonawca jest odpowiedzialny za zorganizowanie procesu wykonywania opracowań projektowych, w taki sposób, aby założone cele projektu zostały osiągnięte zgodnie z zamówieniem. 5. Wykonawca zobowiązany jest znać przepisy, regulaminy i wytyczne, które są związane z wykonywanymi opracowaniami dokumentacji i będzie w pełni odpowiedzialny za ich przestrzeganie. 6. Wykonawca będzie przestrzegać praw patentowych i będzie w pełni odpowiedzialny za wypełnienie wszelkich wymagań prawnych odnośnie znaków firmowych, nazw lub innych chronionych praw w odniesieniu do projektów, sprzętu, materiałów lub urządzeń użytych lub związanych z wykonywaniem opracowań projektowych. Wszelkie straty, koszty postępowania, obciążenia i wydatki wynikłe lub związane z naruszeniem jakichkolwiek praw patentowych przez Wykonawcę pokryje Wykonawca. 7. Wykonawca ma obowiązek zapewnić sprawdzenie opracowań dokumentacji pod względem zgodności z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w odpowiedniej specjalności lub przez rzeczoznawcę budowlanego. 1.6. ROZBUDOWA I PRZEBUDOWA OCZYSZCZALNI PRZEZCHLEBIE 1.6.1. Zakres W ramach zamówienia zostanie przebudowana część mechaniczna i osadowa oczyszczalni oraz rozbudowana część biologiczna o reaktor biologiczny wraz z osadnikiem wtórnym. Rozbudowa oczyszczalni będzie zrealizowana w technologii przepływowej. W ramach inwestycji oczyszczalnia zostanie przebudowana do przepustowości Qśrd = 1000 m3/d. Roboty obejmować będą następujące działania: • przebudowa przelewu burzowego, • przebudowa zbiornika ścieków dowożonych, • przebudowa zbiornika retencyjnego ścieków, • budowa i montaż drugiego sitopiaskownika, • przebudowa (adaptacja) rezerwowego zespołu kraty i piaskownika na poletko odciekowe skratek i piasku, • przebudowa pompowni głównej, • budowa reaktora biologicznego wraz z osadnikiem wtórnym, • przebudowa istniejących osadników wtórnych, • budowa stacji dmuchaw i koagulantu, • przebudowa zbiorników Imhoffa, • budowa zbiornika magazynującego osady ustabilizowane, • rozbudowa budynku stacji odwadniania osadu, • przebudowa stacji kontrolno-pomiarowa ścieków oczyszczonych, • przebudowa budynku administracyjno-gospodarczego, • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej, • wyłączenie z eksploatacji istniejących zraszanych złóż biologicznych. Ścieki po oczyszczeniu odprowadzane będą tak jak dotychczas, do cieku Świętoszowickiego (w km 2+160 jego biegu) poprzez istniejący wylot WS w km 0+672 rowu R-SZ (w granicach nieruchomości o numerze ewidencyjnym 133 obręb Przezchlebie). Szczegółowe wymagania dotyczące założeń projektowych i realizacji zamówienia przedstawiono w PFU. 1.6.2. Ogólne wymagania Poniżej przedstawiono ogólne wymagania dla przebudowywanych i nowych obiektów oczyszczalni: • wszystkie urządzenia winny zostać zintegrowane z istniejącymi systemami oczyszczalni, • zasilanie nowych i modernizowanych urządzeń ma zostać zrealizowane z istniejących stacji transformatorowych na terenie oczyszczalni i rozdzielni, po ich ewentualnej rozbudowie i modyfikacji, • należy zastosować materiały odporne na warunki środowiskowe oczyszczalni, • należy uwzględnić konieczność dostarczenia zestawu części zamiennych na okres 3 lat pracy układu, • całość nowych urządzeń i układów pomiarowych ma być podłączona do nadrzędnego systemu sterowania i wizualizacji, z możliwością zdalnego ręcznego i automatycznego sterowania ze stanowiska głównego dyspozytora, • wszystkie prace związane z wykonywaniem otworów, przejść przez ściany, itp. mają zostać wykonane w technice nieudarowej, • zastosowane zasuwy winny być w wykonaniu nożowym, z nożem całkowicie wysuwanym poza światło przewodu, a ponadto w większości przypadków należy stosować napędy elektryczne dla armatury, • do wykonania elementów stykających się ze ściekami, osadami, gazami i środowiskiem agresywnym należy użyć tworzyw sztucznych (w ziemi) lub stali nierdzewnej kwasoodpornej, • należy uwzględnić zabezpieczenia obiektów zagłębionych pod terenem wynikające z wysokiego poziomu wód gruntowych i ich agresywności, • przy lokalizowaniu nowych obiektów na terenie (w projekcie budowlanym i wykonawczym) należy stosować zasadę ich maksymalnego wypiętrzania w terenie rodzimym, z uwagi na istniejące, bardzo niekorzystne warunki gruntowe, przebudowywane i budowane obiekty należy wyposażyć w pomosty, bariery, pozwalające na swobodne przejście, obsługę oraz inspekcję poszczególnych urządzeń, • należy stosować wyroby produkcji krajowej lub zagranicznej posiadające aprobaty techniczne wydane przez odpowiednie instytucje, nowe i zawsze najwyższej jakości. W zakresie technologii wykonania Wykonawca jest zobowiązany m. in. do: • zlokalizowania wszelkich obiektów oczyszczalni wraz z infrastrukturą towarzyszącą w granicach działki oczyszczalni, • powiązania istniejących obiektów, sieci i infrastruktury oczyszczalni z obiektami i instalacjami projektowanymi w taki sposób, aby docelowo powstały układ powiązań był jednorodny i spójny i nie zakłócał pracy systemu, • prawidłowego zaprojektowania infrastruktury towarzyszącej: układów drogowych, oświetlenia, ogrodzenia, itp. dla projektowanych obiektów oczyszczalni, • takiego zaprojektowania a następnie wykonywania prac, aby możliwe było zachowanie ciągłości pracy oczyszczalni na warunkach nie gorszych od maksymalnie dopuszczalnych w pozwoleniu wodnoprawnym, • roboty przy obiektach przeznaczonych do rozbiórki muszą być wykonane zgodnie z prawem a odpady zagospodarowane przez Wykonawcę. Szczegółowy zakres prac określają wytyczne zawarte w PFU. 1.6.3. Organizacja ruchu Podczas realizacji zadania, w tym robót budowlanych należy przewidzieć ciągłą pracę istniejącej oczyszczalni, tzn.: ścieki powinny być oczyszczane bez przerw technologicznych. Wykonawca zobowiązany jest do takiego prowadzenia robót, aby nie zakłócić pracy funkcjonującej oczyszczalni. Wykonawca będzie współpracował z personelem eksploatacyjnym oczyszczalni ścieków za pośrednictwem osoby wskazanej przez Zamawiającego, aby zapewnić ciągłe funkcjonowanie zakładu. Wykonawca zapewni także przez cały czas bezpieczny dostęp do wszystkich jednostek personelowi obsługi. Szczegóły współpracy, szczególnie w zakresie BHP i p.poż. oraz rozliczeń za pobrane media, zostaną określone w umowie. 1.6.4. Rozruch technologiczny Rozruch winien być przeprowadzony w oparciu o projekt rozruchu, zawierający wytyczne technologiczne, jak i projekt oznakowania obiektów oraz rurociągów. Projekt rozruchu stanowić powinien składową dokumentacji projektowej. W zakres prac rozruchowych wchodzi: • szkolenie stanowiskowe załogi w zakresie BHP, p.poż., zapoznanie załogi z procesem technologicznym oczyszczania ścieków i przeróbki osadów), • rozruch mechaniczny (tj. „na sucho” – bez podania mediów roboczych) – uruchomienie maszyn, urządzeń i instalacji, sprawdzenie ich kompletności i gotowości do podjęcia pracy w obecności medium, • rozruch hydrauliczny – przeprowadzanie prób rozruchowych polegających na wprowadzeniu wody, w celu napełnienia układu, kontroli przepływów, szczelności i wzajemnego usytuowania wysokościowego poszczególnych obiektów. • rozruch technologiczny - z użyciem właściwego medium - ścieków, w wyniku którego osiąga się założony projektem efekt ekologiczny, • próba eksploatacyjna. Rozruch przeprowadzony powinien być przez przeszkoloną grupę rozruchową, w obecności projektanta. Obowiązkiem wykonawcy podczas rozruchu jest osiągnięcie bezpiecznej i właściwej pracy dostarczonych urządzeń. Wady i braki w wymaganej jakości pracy urządzenia powinny być usuwane natychmiast. Jakość oczyszczonych ścieków po rozbudowie powinna wymagania prawne, w zakresie jakości odprowadzanych oczyszczonych ścieków do wód powierzchniowych. 1.6.5. Każdorazowo, we wszystkich przypadkach, w których Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 „uPzp”, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, jeżeli pozwolą one uzyskać cechy lub parametry nie gorsze niż przywołane. Powyższe oznacza, że wykonawca może zastosować rozwiązania opisane przez Zamawiającego „lub równoważne”. Zgodnie z art. 30 ust. 5 „uPzp”, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Warunkiem stosowania rozwiązań równoważnych jest pozytywna weryfikacja przez Zamawiającego pod kątem zgodności ze specyfikacją. Różnice pomiędzy powołanymi normami a ich odpowiednikami muszą być dokładnie opisane przez Wykonawcę i przedłożone Zamawiającemu – w trakcie realizacji zamówienia - do weryfikacji. Zważywszy na wymagania wynikające z art. 29 ust. 3 ustawy, każdorazowo we wszystkich przypadkach, w których w SIWZ, w tym w standardach technicznych wskazano znak towarowy, patent lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów (w tym urządzeń) równoważnych, tj. wszelkie wymienione z nazwy materiały i urządzenia użyte w przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji służą określeniu standardu i mogą być zastąpione innymi materiałami. Zamawiający wskazuje, że równoważność będzie weryfikowana poprzez sprawdzenie, czy istotne cechy proponowanego rozwiązania (tj. cechy przesądzające o możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z przeznaczeniem, w tym zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ) są nie gorsze pod kątem parametrów technicznych, użytkowych, jakościowych i funkcjonalnych a także trwałości, przy uwzględnieniu prawidłowej współpracy z pozostałymi materiałami. Powyższe oznacza, że Wykonawca może zastosować produkty opisane przez Zamawiającego „lub równoważne”. Powołanie się na nazwy wybranych producentów ma na celu wskazanie przykładowych rozwiązań spełniających wymagania Zamawiającego niezależnie od użytego sformułowania. Wykonawca, który zastosuje rozwiązania równoważne do projektowanych jest obowiązany podczas realizacji zamówienia wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, w tym również materiały i urządzenia, spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Warunkiem stosowania rozwiązań równoważnych jest pozytywna weryfikacja przez Zamawiającego pod kątem zgodności ze specyfikacją. Różnice pomiędzy powołanymi rozwiązaniami a ich odpowiednikami muszą być dokładnie opisane przez Wykonawcę i przedłożone Zamawiającemu do weryfikacji. 1.7. WSPÓŁPRACA Z ZAMAWIAJĄCYM 1. Założenia projektowe należy na bieżąco konsultować z Gminnym Zakładem Komunalnym Sp. z o.o. w Zbrosławicach z siedzibą przy ul. Oświęcimskiej 6. Osoba do kontaktów – Krzysztof Sosada tel. 600 916 180. 2. Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia co najmniej trzech spotkań w celu określenia przyjętych rozwiązań projektowych. 1.8. INFORMACJE DODATKOWE 1. Wykonawca zobowiązany jest uzyskać niezbędne opinie, uzgodnienia i decyzje do realizacji zadania łącznie z prawomocną decyzją pozwolenia na budowę. 2. Wszelkie koszty związane z: uzyskaniem materiałów wyjściowych do projektowania (np. mapa do celów projektowych), uzyskaniem uzgodnień, opinii, decyzji (np. opłaty skarbowe) ponosi Wykonawca. 3. Do kompletów dokumentacji należy dołączyć płyty CD obejmujące wszystkie pliki tekstowe (*.doc lub *.docx), arkusze kalkulacyjne (*.xls lub *.xlsx), pliki graficzne dokumentacji (wykonane programem pozwalającym zapisać pliki graficzne z rozszerzeniem *.dwg). Ponadto wszystkie pliki należy zapisać w pdf. 4. Wszelkie opłaty niezbędne w procesie projektowania, uzgadniania należy uwzględnić w cenie oferty. 5. Wykonawca zapewni nadzór autorski na czas wykonywania wszystkich robót zaprojektowanych przez siebie. 6. Wykonawca zapewni własnym staraniem oczyszczanie wszystkich ścieków dostarczonych do oczyszczalni podczas rozruchu, do wartości określonych pozwoleniem wodnoprawnym. Wszelkie związane z tym koszty oraz opłaty i ewentualne kary obciążają Wykonawcę. 1.9. SZCZEGÓLNE OBOWIĄZKI WYKONAWCY Do szczególnych obowiązków Wykonawcy należy: a) udzielanie opinii na prośbę Zamawiającego; b) uczestniczenie w Radach Technicznych (organizowanych na prośbę własną lub przez Zamawiającego), c) niezwłoczne, pisemne informowanie Zamawiającego o problemach lub okolicznościach mogących wpłynąć na jakość lub termin zakończenia zamówienia, d) przestrzeganie praw autorskich i pokrewnych, patentów i licencji; e) przekazywanie Zamawiającemu kopii wszystkich orzeczeń organów administracji publicznej, oraz opinii i uzgodnień innych podmiotów wydanych w trakcie obowiązywania Zamówienia w terminie do 2 dni roboczych od dnia ich otrzymania przez Wykonawcę; f) na wniosek Zamawiającego przekazywanie dokumentacji zawierającą kompletne założenia oraz dane wejściowe użyte do obliczeń objętych przedmiotem zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 350.000,00 zł (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy zł 00/100) w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 2. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Tarnowskie Góry 61 8463 0005 2002 0020 1276 0011 3. Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym z uwzględnieniem art. 46 ust. 4 ustawy Pzp. 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów) lub do oferty załączyć kserokopię natomiast oryginalny egzemplarz (np. zabezpieczony w koszulce) umieścić odrębnie w kopercie zawierającej ofertę. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie Pzp oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej specyfikacji. Dokument wadialny w formie niepieniężnej musi obejmować w swojej treści wszystkie przesłanki do zatrzymania wadium, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 uPzp – aktualne wg stanu na dzień wszczęcia niniejszego zamówienia. 6. Dokument wadialny winien wymieniać nazwy wszystkich podmiotów działających wspólnie lub może zostać wystawiony na jednego tylko z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia [nawet bez wyraźnego wskazania w jego treści wielości wykonawców składających ofertę] pod warunkiem, że tenże wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia jest prawidłowo umocowanym pełnomocnikiem i został uprawniony do działania w imieniu i na rzecz współwykonawców.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający żąda od wszystkich Wykonawców załączenia przy ofercie: oświadczenia wstępnego Wykonawcy składanego na podstawie art. 25a ust. 1 „uPzp” dot. spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. UWAGA: Zamawiający wymaga, aby oświadczenie składane na podstawie art. 25 ust.1 uPzp było złożone w formie pisemnej. Nie dopuszcza się w tym zakresie użycia środka komunikacji elektronicznej. 2. W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda od wszystkich Wykonawców: w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 „uPzp”, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 3. Do oferty Wykonawcy zobowiązani są załączyć: 3.1. Formularz ofertowy – załącznik nr 3 do SIWZ. 3.2. Dokumenty dla przeprowadzenia oceny ofert w ramach kryterium oceny ofert, (jeżeli dotyczy), tj. Opis dodatkowego doświadczenia osób wyznaczonych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 8 do SIWZ - wskazujący osobę/osoby dedykowaną przez Wykonawcę do pełnienia funkcji projektanta technologa i/lub projektanta automatyka. Uwaga: Opis dodatkowego doświadczenia osób wyznaczonych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w związku z tym, że służy do uzyskania dodatkowych punktów zgodnie z pkt. 13.2.3 lub 13.2.4 nie będzie podlegał uzupełnieniu w trybie właściwym dla dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu [art. 26 ust. 1 „uPzp” lub art. 26 ust. 3 „uPzp”]. 3.3. Potwierdzenie wniesienia wadium: 3.3.1. w przypadku wniesienia wadium w postaci niepieniężnej, należy dołączyć do oferty oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium; 3.3.2. w przypadku wniesienia wadium w postaci pieniężnej, zalecane jest dołączenie do oferty kopii potwierdzenia nadania przelewu. 3.4. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza [dotyczy również spółki cywilnej]; pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. 3.5. Wykonawca, który powołuje się na potencjał podmiotu trzeciego zobowiązany jest załączyć do oferty dokument(-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca, będzie polegał w trybie art. 22a „uPzp”, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, z treści których musi wynikać w szczególności:  zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,  sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego,  zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego,  czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach