Przetargi.pl
Przebudowa i remont Pałacu w Kobierzycach - siedziby Urzędu Gminy Kobierzyce al. Pałacowa 1

Gmina Kobierzyce ogłasza przetarg

  • Adres: 55-040 Kobierzyce, al. Pałacowa 1
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3111215 , fax. 071 3111252
  • Data zamieszczenia: 2016-02-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kobierzyce
    al. Pałacowa 1 1
    55-040 Kobierzyce, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3111215, fax. 071 3111252
    REGON: 93193507500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kobierzyce.ug.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i remont Pałacu w Kobierzycach - siedziby Urzędu Gminy Kobierzyce al. Pałacowa 1
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Ogólny zakres prac. Zadanie obejmuje przebudowy funkcjonalne, wymianę i przebudowę instalacji, kompleksowe prace remontowe i związane z poprawą bezpieczeństwa ppoż a także zagospodarowania terenu z powiększeniem parkingów i infrastrukturą zabytkowego Pałacu w Kobierzycach, przy zachowaniu ciągłości pracy Urzędu Gminy.Ponadto, w ramach zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć tymczasowe pomieszczenia biurowe na czas budowy a także dokonać na rzecz Zamawiającego czynności związanych z uzyskaniem zgody na użytkowanie wyremontowanego obiektu. Pałac jest wpisany do rejestru zabytków pod numerem 367W - decyzją nr A3840367W, z dnia 15 kwietnia 1977 roku, przyległy Park wpisany do rejestru zabytków pod numerem 427W - decyzją nr A3841427W, z dnia 19 października 1978 roku. Oprócz ww. zabytków, na ścianie południowej Pałacu, umieszczona jest kamienna tablica inskrypcyjna, poświęcona Carlowi von Rath, która jest wpisana do rejestru zabytków pod numerem B2337 - decyzją L. dz. WRiD.5131.53.2013.IZIS, z dnia 09 października 2013 roku. Pałac zbudowany został w XVIII w., przebudowany w 1884 roku. W latach 90. XX w. został odremontowany przez gminę. Związany jest z postaciami Inwestora przebudowy obiektu C. von Ratha (pionier cukrownictwa niemieckiego)oraz Użytkownika obiektu R. Steinera - twórcy antropozofii i pierwszego w świeci biodynamika. Obecnie w całości wykorzystywany jest na potrzeby działającego w nim Urzędu Gminy. 2.Szczegółowy zakres prac -zamierzenia inwestycyjne 2.1. Stan istniejący 2.1.1. Zagospodarowanie terenu Otoczenie pałacu, z wkomponowanymi placami, jezdniami i chodnikami, stanowi oprawę estetyczną oraz obsługę komunikacyjną urzędu, składającą się z 33+7 miejsc postojowych, z oświetleniem i odwodnieniem. Przez obszar ten przebiegają przyłącza: gazowe, wodociągowe, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, elektroenergetyczne i telekomunikacyjne. W pobliżu budynku ustawione są elementy małej architektury: zadaszenie śmietnika, maszty flagowe, tablice informacyjne i ogłoszeniowe, oraz ławki, stojak rowerowy, kosze na śmieci. Znajdują się także rośliny, kolidujące z przyszłymi robotami. 2.1.2. Pałac Zabytkowy pałac z XVIII wieku, kilkakrotnie przebudowywany, remontowany. Budynek murowany z cegły(fundamenty i ściany piwnic częściowo kamienne), piętrowy, z poddaszem użytkowym, podpiwniczony (z wyjątkiem skrzydła zachodniego). Piwnice sklepione i ze sklepieniami odcinkowymi, wyżej współczesne stropy WPS. Dach o konstrukcji drewnianej mansardowej, podzielony na dwa poziomy, dolny poziom użytkowy (II Piętro) oraz górny poziom - Strych nieużytkowy. Więźba dachowa jętkowa ze stolcami leżącymi. W części centralnej Pałacu trzy klatki schodowe (w tym dwie drewniane), czwarta w skrzydle południowym. Budynek tynkowany na elewacjach i wewnątrz, dekorowany kamieniarką i sztukateriami. Zachował się częściowo historyczny wystrój pałacu: bogaty wystrój szczytów elewacji frontowej, kolumny i balustrada balkonu, główne i boczne drzwi wejściowe, kraty okienne, a wewnątrz: posadzka holu bocznego, drewniane stopnie i balustrady dwóch klatek schodowych, w holu głównym obramienia drzwiowe i malowany plafon nad główną klatką schodową. Podczas remontu w połowie lat 90 - tych XX wieku w pomieszczeniach ogólnodostępnych uzupełniono stylizacją oryginalny wystrój a w pozostałych pomieszczeniach wykonano aranżację współczesną. Wnętrza zachowane są w dość dobrym stanie. Elewacje i część stolarki są w stanie wymagającym pilnego remontu. 2.2. Stan projektowany Przedmiotem inwestycji są roboty w otoczeniu Pałacu i w budynku Pałacu. 2.2.1. W otoczeniu Pałacu: Zaprojektowano w tym zakresie zmianę zagospodarowania terenu poprzez: zwiększenie możliwości parkingowych dla pojazdów samochodowych oraz rowerów; przebudowę i uzupełnienie ciągów pieszych; budowę powierzchni utwardzonych pod przyszłe potrzeby turystyczne i informacyjne;(uwaga budowa i montaż infokiosku wraz z utwardzeniem terenu i doprowadzeniem kabli zasilania i łącza internetowego została już przez Zamawiającego wykonana na odcinku Pałac - infokiosk, nie należy jej wyceniać; należy jednak przewidzieć docelowe rozwiązanie zasilania w oba media wewnątrz budynku, obecnie wykonano rozwiązanie tymczasowe) przesadzenia drzew i żywopłotów oraz nowe nasadzenia zieleni. Uzupełnienia infrastrukturowe obejmują także: przebudowy i budowę przyłączy wodociągowych, w tym dodanie jeszcze jednego hydrantu H80; przebudowę przepompowni ścieków z przyłączem kanalizacji tłocznej z ks90 na ks55;(uwaga: zabudowa nowej pompowni została już wykonana przez Zamawiającego z uwagi na częste awarie wcześniejszego obiektu; nie należy wyceniać samego obiektu - dostawy i montażu pompowni z wyposażeniem wewnętrznym - pompami oraz bezprzewodowym monitoringiem pracy, należy jednak przewidzieć w wycenie docelowe zasilanie elektryczne ze sterowaniem, obecnie wykonano rozwiązanie tymczasowe) przebudowy i budowy studni, ścieków wzdłużnych oraz przykanalików kanalizacji deszczowej; montaż jednostki zewnętrznej klimatyzacji z budową przyłączy freonowych i sterowania; montaż stacji zasilania awaryjnego w energię elektryczną oraz budowę przyłącza; budowę rozprowadzeń wlz sieci eNN: iluminacji budynku, zasilania infokiosku i choinki. - zaprojektowanie i wybudowanie wielojęzycznej tablicy informacyjnej o obiekcie wg załączonego programu funkcjonalno - użytkowego, 2.2.2. Wewnątrz Pałacu - architektura Projektowana przebudowa pałacu wynika z potrzeby adaptacji części pomieszczeń na nowe Funkcje oraz poprawy funkcjonalności. Inwestor zrezygnował z funkcji hotelowej i gastronomicznej w obiekcie. Cały obiekt przeznacza się na funkcje biurowe administracyjno-samorządowe Urzędu Gminy Kobierzyce. Uwaga: należy przewidzieć prace naprawcze po przeprowadzonych robotach i odnowienie poprzez pomalowanie wszystkich pomieszczeń, także tych, w których nie przewidziano przebudów, wg technologii malowania opisanej w dokumentacji projektowej. Parter Na parterze zaprojektowano przebudowę pomieszczeń skrzydła południowego. Przeprojektowano salę nr 16 (Salę Różową), zlikwidowano bufet i przeznaczono na salę obsługi interesantów.Zlikwidowano podziały pomieszczeń zaplecza bufetu i uzyskano dwa pokoje biurowe (nr 18 i 19). HolH3 przeznaczono na miejsce oczekiwania oraz funkcje związane z informacją i promocją spraw gminy i Urzędu. W łączniku - pom. nr 20, pomiędzy salami nr 02 i nr 16, zaprojektowano zaplecze socjalne, wyposażone w zlew i umywalkę. Zaprojektowano nowy korytarz - K3, pomiędzy holem H1 i holem H2, dla skomunikowania holu głównego ze skrzydłem południowym (bez konieczności przechodzenia przez Salę Ślubów). Korytarz uzyskano poprzez przebudowanie łazienki i części portierni. Z korytarza projektuje się wejście do pomieszczenia przeznaczonego dla pracowników służb porządkowych. Zaprojektowano przebudowę pokoju nr 06, gdzie przewidziano wyburzenie ścianki działowej i wykonanie przeszklenia od strony korytarza. Będzie to po przebudowie sala kancelarii urzędu.W pomieszczeniu tym wyznaczono także stanowisko obsługi interesantów niepełnosprawnych poruszających się na wózkach. W holu głównym projektuje się stanowisko punktu informacyjnego. Przy głównych drzwiach wejściowych zaprojektowano przeszklony wiatrołap z drzwiami przesuwanymi automatycznie. I piętro Na piętrze nie wprowadza się zasadniczych zmian w układzie funkcjonalnym, zachowana jest funkcja biurowa administracyjno-samorządowa. Zaprojektowano przebudowę pomieszczeń skrzydła północnego, w obrębie sanitariatów i pokoi biurowych. Zaprojektowano dodatkowe drzwi, z pom. Nr116 do holu H4, które poprawią skomunikowanie pomieszczeń na poziomie tej kondygnacji. II piętro Na II piętrze zmieniono dawne funkcje pomieszczeń, obecnie wszystkie pokoje przeznaczone są na funkcje biurowe. Zaprojektowano likwidację łazienek znajdujących się w obrębie pokoi biurowych oraz przebudowę węzłów sanitarnych na ogólnodostępne w skrzydle północnym pałacu.W obrębie korytarza K3 wyodrębniono dodatkowe pomieszczenia nr: 217, 219 i 220, ze ściana miw konstrukcjach przeszklonych,. 2.2.3. Wewnątrz Pałacu - instalacje Przedmiotem robót wewnętrznych będą: instalacje sanitarne; - wewnętrzna instalacja wodociągowa - wymiana na PP-R, - wewnętrzna instalacja hydrantowa ppoż. - przeniesienia lokalne, - wewnętrzna instalacja kanalizacyjna - likwidacje węzłów sanitarnych, - instalacja centralnego ogrzewania - wymiana na miedzianą, - instalacje wentylacji, z wymianą 3 central klimatyzacyjnych oraz uzupełnienia, - budowa systemu nowej klimatyzacji ze zintegrowaną jednostką zewnętrzną. SAP oraz inne ppoż. i ewakuacyjne - (system automatycznej sygnalizacji pożaru - w całym budynku). Zaprojektowany w postaci systemu sygnalizacji pożaru SAGITTARIUS, w wersji hybrydowej (bezprzewodowa i przewodowa), - systemów oddymiania i przewietrzania 3 klatek schodowych ewakuacyjnych (CKD); - systemu sterowań i klap ppoż. w ciągach wentylacyjnych, - oświetlenia awaryjnego - ewakuacyjnego; przebudowy instalacji elektrycznych - rozdzielnicy głównej RG - znaczna dobudowa, - zasilania w ok. 40 pomieszczeniach, w związku ze zmianami architektonicznymi; przebudowa oświetlenia pomieszczeń biurowych i technicznych; uzupełnienie uziomów instalacji odgromowej; budowy zasilania central SSP i oddymiania, budowy zasilania i sterowania automatycznych drzwi przesuwnych, wejściowych, budowy zasilania 3 szt. wymienianych central wentylacyjnych, budowy sytemu przeciwoblodzeniowego rynien; budowy zasilania kilkunastu wentylatorów; budowy zasilania zewnętrznego 3 odbiorów; budowy zasilania wpłatomatu i 2 infokiosków; budowy zasilania instalacji dzwonkowej zgłoszenia osób niepełnosprawnych. 2.2.4. Aranżacja pomieszczeń sanitariatów Zakres obejmuje pomieszczenia: - parter: pom.04, pom.09, pom.12, pom.13 i pom.14 - I piętro: pom.104 oraz pom.113 i pom.114 - II piętro: pom.201 i pom.225 a w nich: - wykończenie powierzchni posadzek, ścian i sufitów, - wykonanie dobranych i rozmieszczonych urządzeń sanitarnych i armatury,oświetlenia, drobnego wyposażenia łazienkowego: luster,suszarek, podajników, szczotek - wykonanie zabudowy meblowej zaplecza przy gabinecie Wójta 2.2.5. Wykonanie czynności wymaganych dla utrzymania ciągłości pracy Urzędu Gminy: - zaprojektowanie, wybudowanie i rozbiórka tymczasowych pomieszczeń biurowych z wyposażeniem i zagospodarowaniem terenu wg załączonego programu funkcjonalno - użytkowego, - zapewnienie zastępczych pomieszczeń kontenerowych na przechowanie dokumentów, - zapewnienie zastępczych pomieszczeń kontenerowych na czasowo nieużywane wyposażenie pomieszczeń, - wyniesienie wyposażenia wszystkich pomieszczeń na czas prowadzenia robót i wniesienie po ich zakończeniu, - prace zabezpieczające przed negatywnymi skutkami prac budowlanych (zabezpieczenia przed pyleniem, hałasem, itp.) - tymczasowe oznakowanie z zastosowaniem znaków drogowych i piktogramów 2.2.6 Organizacja i utrzymanie zaplecza budowy. 2.2.7 Wytyczenie obiektu 2.2.7 Sporządzenie dokumentacji powykonawczej wraz z ewidencyjną wartością ze spisem poszczególnych elementów. 2.2.8 Przekazywanie sprawozdań, zestawień wymaganych dla prawidłowego rozliczania inwestycji, w tym do ew. pozyskanego dofinansowania zewnętrznego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający będzie wymagał wniesienia wadium od Wykonawców, których zaprosi do składania ofert, w wysokości 70.000,00zł ( siedemdziesiąt tys.) 1) Wadium może być wniesione w następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (DZ.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 2) W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, oraz winna zawierać co najmniej następujące elementy: a) nazwę Wykonawcy, którego ofertę zabezpiecza (uwaga: jeśli wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie na zasadach określonych w art. 23 PZP, powinni być wymienieni wszyscy Wykonawcy),, nazwę beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji, d) wskazanie, iż sądem właściwym do rozpoznawania sporów z gwarancji jest sąd powszechny, właściwy dla siedziby Zamawiającego, e) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadkach, o których mowa w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 PZP.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg ograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: wydłużenie okresu gwarancji do 5 lat
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugk.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach