Przetargi.pl
Przebudowa i adaptacja budynku z przeznaczeniem na organizację i funkcjonowanie nowych 20 miejsc opieki w Żłobku Samorządowym w Ozimku

Gmina Ozimek ogłasza przetarg

  • Adres: 46-040 Ozimek, ul. Ks. J. Dzierżona 4B
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 77 46 22 800 , fax. 77 46 22 811
  • Data zamieszczenia: 2016-07-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ozimek
    ul. Ks. J. Dzierżona 4B 4B
    46-040 Ozimek, woj. opolskie
    tel. 77 46 22 800, fax. 77 46 22 811
    REGON: 00052796000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ozimek.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa i adaptacja budynku z przeznaczeniem na organizację i funkcjonowanie nowych 20 miejsc opieki w Żłobku Samorządowym w Ozimku
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa i adaptacja pomieszczeń zlokalizowanych na parterze budynku żłobka na pomieszczenia jednego oddziału dla 3 latków oraz zapewnienie ewakuacji osób z pomieszczeń budynku zgodnie z obowiązującymi przepisami p.poż. 2. Opis przedmiotu zamówienia składa się z następujących robót: a) roboty budowlane: -rozebranie elementów starej kotłowni węglowej (piec, czopuch, zbiornik c.w.) -powiększenie otworów okiennych 10sz. i wstawienie nowych okien 11szt. -wymiana i wstawienie stolarki drzwiowej drewnianej 19szt. oraz aluminiowej 4szt. -rozebranie okładzin ściennych z płytek 79,79m2 -rozebranie ścian z cegieł 13,86m3 -uzupełnienie ścian lub zamurowanie otworów 11,41m3 -rozebranie posadzek z płytek oraz tworzyw sztucznych 289,16m2 -wyrównanie podłoży betonowych 289,16m2 -wykonanie izolacji cieplnej, warstwy wyrównawczej oraz zbrojenie siatka 42,51m2 -ułożenie paneli podłogowych na piance 206.61m2 -wykonanie posadzek z płytek ceramicznych wraz z cokolikami 82,55m2 -uzupełnienie i wykonanie nowych tynków 220,3m2 -wykonanie sufitów podwieszanych 42,51m2 -licowanie ścian płytkami 166,78m2 -roboty malarskie 1014,57 m2 -wykonanie przedłużenia tarasu z blachy ryflowanej 7,35mb -wywóz i utylizacja gruzu b) roboty instalacji sanitarnych: -przełożenie szafki hydrantowej wraz z orurowaniem i podłączeniem 1kpl. -demontaż starej instalacji wod-kan 1kpl. -wykonanie rurociągów inst. wodociągowej 20mb wraz z podejściami 10szt. -wykonanie rurociągów inst. kanalizacyjnej 30mb wraz z podejściami 12szt. -montaż umywalki na postumencie wraz z bateria 1kpl. -montaż umywalki wraz z bateria dla niepełnosprawnych 1kpl. -montaż umywalek dla dzieci wraz z bateriami 3kpl. -montaż zlewu porządkowego z bateria 1kpl. -montaż zlewozmywaka z baterią 1kpl. -montaż ustępu typu kompakt 1kpl. -montaż ustępu dla niepełnosprawnych 1kpl -montaż ustępu dla dzieci 2kpl. -wykonanie rurociągu c.o. z podejściami 25mb -montaż grzejników stalowych z głowicami termostatycznymi 5kpl. -przestawienie grzejnika stalowego 1kpl. -likwidacja starego orurowanie 1kpl. -wywóz i utylizacja materiałów z rozbiórki 1kpl. c) roboty instalacji elektrycznych: -wykucie bruzd 2125mb. -ułożenie przewodów YDY 2125mb. -montaż puszek instalacyjnych 79szt -montaż łączników 34szt. -montaż gniazd 45szt. -montaż tablic rozdzielczych 3kpl. -montaż zabezpieczeń 2kpl. -montaż opraw oświetleniowych 77kpl. -montaż opraw ewakuacyjnych 52kpl. -wykonanie badań i pomiarów 1kpl. -montaż centrali oddymiania 1kpl. -montaż czujek pożarowych 8kpl. -montaż czujek dymu 11kpl. -montaż przewodów 170mb -podłączenie do istniejącej instalacji oddymiania i p.poż 1kpl. 3. Szczegółowy opis zawiera dokumentacja projektowa w części odnoszącej się do przedmiotu zamówienia (tj. branża sanitarna, budowlana i elektryczna) oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, które stanowią integralną cześć niniejszej SIWZ. 4. Do Specyfikacji zostały załączone przedmiary robót jako materiał pomocniczy do wykorzystania według uznania Wykonawcy. 5. Załączony przedmiar robót określa jedynie orientacyjny zakres robot przewidzianych do wykonania zamówienia, ułatwiając tym samym skalkulowanie ceny. Przedmiar nie stanowi podstawy do późniejszego rozliczenia umowy, ponieważ przyjęto w niej zasadę wynagrodzenia ryczałtowego, tj. cena umowy nie podlega zmianie w trakcie realizacji zamówienia. W cenie przedmiotu zamówienia należy uwzględnić wszystkie roboty, również nie ujęte w przedmiarze robót, a wynikające ze specyfiki i technologii robót. 6. Umożliwia się, aby Wykonawca, na własny koszt, dokonał wizji lokalnej terenu przyszłej inwestycji. W tym celu należy skontaktować się z Panem Jackiem Gintrem tel. 77 46 22 859 7. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia gwarancji na przedmiot umowy wynoszącej co najmniej 36 miesięcy, jednak nie więcej 60 miesięcy. 8. W przypadku wystąpienia w dokumentacji projektowej lub STWiOR materiałów i urządzeń, przy których są podane nazwy producenta, znaki towarowe lub pochodzenie, Zamawiający dopisuje do nich wyrazy lub równoważny. Jeżeli w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zostały wskazane znaki towarowe, patenty oraz pochodzenie urządzeń i materiałów - należy je traktować jako podane przykładowo i pomocniczo do sporządzania oferty. Jednakże proponowane i kalkulowane przez Wykonawców w ofercie urządzenia i materiały muszą posiadać nie gorsze parametry techniczne i jakościowe od opisanych w projekcie. 9. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. 10. Rozwiązania równoważne: a) Wszędzie tam, gdzie przedmiot zamówienia został opisany poprzez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia lub norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza oferowanie przez Wykonawcę materiałów lub rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych w dokumentacji projektowej, pod warunkiem, że nie obniżą określonych w dokumentacji projektowej standardów, będą posiadały wymagane odpowiednie atesty, certyfikaty lub dopuszczenia oraz zapewnią wykonanie zamówienia zgodnie z oczekiwaniami i wymaganiami Zamawiającego określonymi w SIWZ b) W przypadku, gdy Wykonawca zaproponuje rozwiązania równoważne, w tym materiały, urządzenia i inne elementy, zobowiązany jest wykonać i załączyć do oferty zestawienie wszystkich zaproponowanych rozwiązań równoważnych (np. materiałów, urządzeń oraz innych elementów równoważnych) i wykazać ich równoważność w stosunku do rozwiązań (np. materiału, urządzenia i innego elementu) opisanych w dokumentacji projektowej, ze wskazaniem nazwy, strony i pozycji w dokumentacji projektowej, których dotyczy. W przypadku, gdy Wykonawca nie złoży w ofercie takich dokumentów, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i rozwiązania zaproponowane w opisie przedmiotu zamówienia. c) Opis zaproponowanych rozwiązań równoważnych powinien być dołączony do oferty i musi być na tyle szczegółowy, żeby Zamawiający przy ocenie ofert mógł ocenić spełnienie wymagań dotyczących ich właściwości funkcjonalnych, jakościowych i parametrów oraz rozstrzygnąć, czy zaproponowane rozwiązania są równoważne. Oznacza to, że na Wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, że oferowane przez niego rozwiązania (np. materiały, urządzenia i inne elementy) są równoważne w stosunku do opisanych przez Zamawiającego. d) Rozwiązania wynikające z zastosowania przez Wykonawcę materiałów, urządzeń i innych elementów równoważnych nie mogą wywołać żadnych zmian układu funkcjonalnego i parametrów techniczno-użytkowych. 11. Zamawiający zastrzega sobie prawo wystąpienia do autora dokumentacji projektowej o opinię na temat oferowanych materiałów lub urządzeń równoważnych. Opinia ta może stanowić podstawę do podjęcia przez zamawiającego decyzji o przyjęciu materiałów lub urządzeń równoważnych albo odrzuceniu oferty z powodu braku równoważności. 12. Pod pojęciem parametry rozumie się w szczególności: funkcjonalność, przeznaczenie, kolorystykę, strukturę, rodzaj materiału, kształt, wielkość, bezpieczeństwo, wytrzymałość oraz pozostałe parametry przypisane poszczególnym materiałom i urządzeniom w dokumentacji projektowej oraz w szczegółowej specyfikacji technicznej. 13. Roboty będące przedmiotem zmówienia będą wykonane przy użyciu sprzętu, urządzeń i materiałów własnych wykonawcy o jakości odpowiadającej stosownym przepisom, normom, standardom i warunkom podanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 14. Roboty należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi normami, warunkami technicznymi wykonania i odbioru, pod nadzorem technicznym, z zachowaniem obowiązujących przepisów bhp i ppoż. dla tego rodzaju robót budowlanych. 15. Do obowiązków Wykonawcy, o których mowa w §3 umowy nr ZZP.272.03.2016.KS będzie należało, w szczególności: a) wykonanie przedmiotu umowy z należytą starannością, zasadami sztuki budowlanej zgodnie z SIWZ, projektem, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz aktualnie obowiązującymi normami, prawem budowlanym i innymi obowiązującymi przepisami, oraz uzgodnieniami i opiniami właściwych organów i instytucji; b) użycia materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych określonych w dokumentacji projektowej; c) okazania na żądanie Zamawiającego certyfikaty zgodności z Polską Norma lub aprobata techniczną, deklaracji zgodności itp. w stosunku do wskazanych i zastosowanych materiałów; d) ubezpieczenia budowy od ryzyk budowlano - montażowych na kwotę nie niższą niż cena ofertowa (brutto) na okres realizacji przedmiotu umowy i przedłożenia w terminie 14 dni od podpisania umowy oryginału polisy na ubezpieczenie budowy od ryzyk budowlano - montażowych, na kwotę nie niższą niż Cena ofertowa (brutto) na czas realizacji przedmiotu umowy; e) protokolarnego przejęcia terenu budowy; f) uwzględniania specyfiki pracy w czynnych obiektach, w tym dostosowanie godzin pracy w godzinach popołudniowych - na wniosek inwestora; g) prowadzenia dziennika budowy, jeśli jest wymagany; h) poinformowania Zamawiającego o wadach w dokumentacji projektowej natychmiast po ich stwierdzeniu i dokona uzgodnień ewentualnych zmian projektowych w trakcie realizacji przedmiotu umowy; i) Zapewnienie kadry z niezbędnymi uprawnieniami do nadzoru robót; j) zagwarantowanie stałej obecności osoby zapewniającej nadzór techniczny nad realizowanym zadaniem, nadzór nad personelem w zakresie bhp, porządku i dyscypliny pracy; k) przestrzegania zakazu spożywania napojów alkoholowych; l) Koordynowanie prac realizowanych przez podwykonawców; m) zabezpieczenia terenu budowy z zachowaniem najwyższej staranności; n) zabezpieczenie dróg prowadzących do terenu budowy przed zniszczeniem spowodowanym środkami transportu Wykonawcy lub jego podwykonawców; o) zawiadomienia zamawiającego o zamiarze wykonania robót zanikających lub ulegających zakryciu z wyprzedzeniem ustalonym z inspektorem nadzoru; p) zabezpieczenia składowane tymczasowo na plac u budowy materiały i urządzenia do czasu ich wbudowania przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez Inspektora nadzoru. q) niezwłocznego przekazania zamawiającemu dokumentacji powykonawczej wraz z dokumentami pozwalającymi na ocenę prawidłowego wykonania robót zgłaszanych do odbioru; r) zgłoszenia przedmiotu umowy do odbioru końcowego, uczestniczenia w czynnościach odbioru i zapewnienie usunięcia ewentualnych wad i usterek, s) dbania o należyty porządek na terenie budowy; t) sporządzenia planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia na budowie (BIOZ), u) zapewnienia na własny koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Forma wadium Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, gwarancjach z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Miejsce, sposób i termin wniesienia wadium. 1) wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się wyłącznie przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego BANK SPÓŁDZIELCZY LEŚNICA ODDZIAŁ OZIMEK Nr rachunku 78 8907 1050 2004 3000 1010 0007 - na przelewie należy umieścić informację: Przebudowa Żłobka. 2) wadium w pozostałych akceptowanych formach należy składać w oryginale w osobnej kopercie razem z ofertą; 3) do oferty należy dołączyć kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem wnoszonego wadium. 4) wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 5) W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu termin jego wniesienia Zamawiający będzie uważał za zachowany, jeżeli kwota wadium wpłynie na podany wyżej rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W sprawach spornych bank prowadzący rachunek Zamawiającego potwierdzi, czy otrzymał wadium przed upływem terminu składania ofert. 6) w przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem. 7) W treści wadium składanego w formie innej niż pieniądz muszą być wyszczególnione okoliczności, o których mowa w rozdz. IX pkt 7 SIWZ, w jakich Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami. Wadium w formach wymienionych w pkt 2 od 2) do 5) musi być wystawione na Zamawiającego.Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta (poręczyciela). Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta (poręczyciela). Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie Gwaranta (poręczyciela) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy, na każde pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą. 8) Gwarancja (poręczenie) nie może zawierać zastrzeżenia gwaranta (poręczyciela), że pisemne żądanie zapłaty musi być przedstawione tylko za pośrednictwem Banku prowadzącego rachunek Zamawiającego, w celu potwierdzenia, że podpisy złożone na pisemnym żądaniu należą do osób uprawnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Zamawiającego. Gwarancja (poręczenie) musi być egzekwowalna i wykonalna na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, podlegać prawu polskiemu, a w sporach z gwarancji wyłącznie właściwy musi być Sąd Powszechny siedziby Zamawiającego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: OKRES GWARANCJI
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.oziemk.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach