Przetargi.pl
Przebudowa drogi żwirowej w miejscowości Łazęki od km 0+000 do km 1+715

Gmina Naruszewo ogłasza przetarg

  • Adres: 09-152 Naruszewo, Naruszewo 19A
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 23 663 10 51 , fax. 23 663 10 51 wew. 34
  • Data zamieszczenia: 2015-07-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Naruszewo
    Naruszewo 19A 19A
    09-152 Naruszewo, woj. mazowieckie
    tel. 23 663 10 51, fax. 23 663 10 51 wew. 34
    REGON: 13037827800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugnaruszewo.bip.org.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi żwirowej w miejscowości Łazęki od km 0+000 do km 1+715
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej o nawierzchni żwirowej w miejscowości Łazęki od km 0+000 do km 1+715. 2. Zadanie realizowane będzie w miejscowości Łazęki, gmina Naruszewo na działkach o numerach ewidencyjnych 81, 110, 145 oraz działkach przyległych powstałych w wyniku podziałów. 3. Stan istniejący: Szerokość pasa drogowego wynosi 4, 50 - 11, 00 m. Droga posiada nawierzchnię żwirową a w km 0+630 - 0+820 nawierzchnię z kruszywa łamanego grubości średnio 8 cm, która stanowi obecnie pas terenu przeznaczony do ruchu kołowego szerokości 4, 00 - 5, 00 m, teren jest zmeliorowany tylko w km 1+150 - 1+715 po stronie prawej. Na odcinku niezmeliorowanym powstają liczne zastoiska wody opadowej. Liczne nierówności uniemożliwiają odwodnienie pasa drogowego oraz powodują w okresach jesienno-wiosennych utrudnienia w ruchu kołowym pojazdów. 4. Rozwiązanie techniczno-budowlane to droga klasy L, jednopasowa, o ruchu dwukierunkowym o szerokości: a) jezdni - 5, 00 m, b) pobocza - 2 x 1, 00 m. 5. Konstrukcja: a) Nawierzchnia od km 0+002 do km 1+715: Nawierzchnia z kruszywa łamanego 31, 5 mm stabilizowanego mechanicznie grubości 15 cm w km 0+630 - 0+820 grubości 7, 00 cm. Wzmocnienie podbudowy warstwą z kruszywa naturalnego - pospółka 0 - 31, 5 mm grubości: 5 cm w km 1+150 - 1+400, 7 cm w km 1+400-1+520, 10 cm w km 1+520 - 1+715. b) Pobocza z kruszywa naturalnego - pospółki 0 - 31, 5 mm, stabilizowanego mechanicznie, grubości 8 cm. c) Zjazdy z kruszywa naturalnego - pospółki 0 - 31, 5 mm, stabilizowanego mechanicznie, grubości 8 cm. 6. Odwodnienie w formie zastosowania odpowiednich spadków podłużnych i poprzecznych z odprowadzeniem wody na przyległe tereny i do istniejących rowów. Spadek poprzeczny daszkowy 2% umożliwi odprowadzenie wody na przyległe grunty i do rowów. Dla poprawy spływu wód zaprojektowano przebudowę przepustów w km 0+040 i 0+276 na przepusty z rur PVC o średnicy 60 cm i długości 8, 00 m każdy, budowę nowych przepustów z rur PVC o średnicy 50 cm w km 0+912 w km 1+399 długości 8, 00 oraz budowę nowych przepustów z rur PVC o średnicy 40 cm w km 1+6576 i w kierunku miejscowości Gralewo w odległości 50 m za skrzyżowaniem w km 0+921, 31, długości po 8, 00 m. 7. W km 1+676 po stronie lewej zaprojektowano zbiornik odparowujący o wymiarach 10 x 1,0 m i głębokości 1, 50 m (brak możliwości odprowadzenia wody na przyległy teren). Budowa zbiornika zapewni prawidłowe odprowadzenie wody z drogi. Projektowane rowy również przyczynią się do prawidłowego odwodnienia drogi. 8. Projektowana niweleta drogi na przebudowywanym odcinku drogi od km 0+000 do 1+715 uwzględnia ustalenia wynikające z zapewnienia niezbędnych warunków na utrzymanie drogi klasy L zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dn. 2 marca 1999 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 430). 9. Urządzenia obce występujące w pasie drogowym: a) Istniejąca sieć wodociągowa, b) Istniejący kabel telefoniczny. 10. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania ruchu publicznego w okresie trwania realizacji robót. 11. Zakres robót: 1) Roboty przygotowawcze: a) Roboty pomiarowe w terenie równinnym dla liniowych robót ziemnych od km 0+000 do km 1+715, b) Karczowanie drzew w ilości 22 szt. przy współpracy sprzętu mechanicznego z obrobieniem i odwiezieniem na odległość 1 km, c) Karczowanie pni z drzew w ilości 74 szt. wyciętych przed rozpoczęciem robót i odwiezieniem karp na odległość 2 km, d) Karczowanie gęstych krzaków z odwiezieniem na odległość 1 km w ilości 185 m2, e) Załadunek i wywóz kamienia na odległość 5 km w ilości 5, 50 m3. UWAGA: drzewa, karpy i krzaki z wycinki Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie; w przypadku różnicy w ilości drzew i karp pomiędzy ilościami ujętymi w dokumentacji technicznej i przedmiarze robót, a stanem faktycznym, Wykonawca będzie zobowiązany do usunięcia drzew i karp w ilości niezbędnej do wykonania przedmiotu zamówienia. 2) Roboty ziemne: a) Roboty ziemne poprzeczne w gruncie kat. III wykonane mechanicznie z przemieszczeniem na odległość 30 m w ilości 521 m3, b) Roboty ziemne w gruncie kat. III wykonane koparkami z transportem na odległość 1, 50 km (na budowie) w ilości 165 m3, c) Formowanie nasypów mechanicznie w gruncie kat. III w ilości 165 m3, d) Mechaniczne zagęszczanie nasypów walcami w gruncie kat. III ze zwilżeniem wodą w ilości 686 m3, e) Roboty ziemne w gruncie kat. III wykonywane koparkami z transportem na odległość 1 km na odkład i rozplantowanie na odkładzie, wg. tabeli robót ziemnych w ilości 1 452 m3, f) Plantowanie skarp wykopów i dna rowów w gruncie kat. III, wg. tabeli plantowania skarp w ilości 4 431 m2, g) Plantowanie skarp nasypów na gruncie kat. III wg. tabeli plantowania skarp w ilości 1 145 m2. 3) Odwodnienie: a) Wykonanie przepustów z rur PVC o średnicy 60 cm na ławie z pospółki grubości 15 cm, ścianki z betonowych elementów prefabrykowanych w ilości 16 m, b) Wykonanie przepustów z rur PVC o średnicy 50 cm na ławie z pospółki grubości 15 cm, ścianki z betonowych elementów prefabrykowanych w ilości 16 m, c) Wykonanie przepustów z rur PVC o średnicy 40 cm na ławie z pospółki grubości 15 cm, ścianki z betonowych elementów prefabrykowanych w ilości 16 m. 4) Zbiornik odparowujący: a) Roboty ziemne koparką w gruncie kat. III dla wykonania zbiornika odparowującego o wymiarach 10 m x 10 m x 1, 50 m z odwiezieniem gruntu na odległość 1 km na odkład i rozplantowaniem w ilości 129 m3, b) Plantowanie skarp zbiornika o nachyleniu 1:1 w gruncie kat. III w ilości 151 m2. 5) Podbudowa: a) Mechaniczne i ręczne plantowanie dna koryta na poszerzeniach w gruncie kat. III i mechaniczne zagęszczenie wg wykazu poszerzeń w ilości 1 805 m2, b) Wykonanie warstwy odsączającej z piasku grubości 10 cm na poszerzeniach wg wykazu poszerzeń w ilości 1 805 m2, c) Wykonania podbudowy na poszerzeniach z pospółki warstwą grubości 16 cm w ilości 1 805 m2, d) Wzmocnienie istniejącej nawierzchni żwirowej pospółką na całej szerokości podbudowy w ilości 267 m3. 6) Nawierzchnia: a) Wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego o uziarnieniu 0 - 31, 5 mm (stabilizacja mechaniczna) z wyprofilowaniem i mechanicznym zagęszczeniem warstwą grubości 15 cm w km 0+002 - 0+630 i km 0+820 - 1+715, b) Wykonanie nawierzchni z kruszywa łamanego o uziarnieniu 0 - 31, 5 mm (stabilizacja mechaniczna) z wyprofilowaniem i mechanicznym zagęszczeniem warstwą grubości 7 cm w km 0+630 - 0+820. 7) Pobocza i zjazdy: a) Wykonanie przepustów pod zjazdami z rur PVC o średnicy 30 cm wg wykazu zjazdów w ilości 168 m, b) Ustawienie ścianek czołowych z betonowych elementów prefabrykowanych na przepustach z rur o średnicy 30 cm wg wykazu zjazdów, c) Umocowanie poboczy i zjazdów warstwą pospółki grubości 8 cm w ilości 3 526 m2. 8) Oznakowanie: a) Wykonanie i ustawienie pionowych znaków drogowych na słupkach z rur stalowych o średnicy 60 mm. Tarcze znaków oklejone folią odblaskową i ustawione zgodnie z instrukcją. Wg projektu zagospodarowania. W ilości 18 szt. 12. Szczegółowy opis zamówienia zawarty jest w: a) Projekcie budowlanym wykonawczy (Załącznik Nr 10 do SIWZ), b) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (Załącznik Nr 11 do SIWZ), c) Przedmiarze robót (Załącznik Nr 12 do SIWZ). 13. Wykonawca zapewni kompleksową obsługę geodezyjną wykonywanych robót przez uprawnione służby geodezyjne, obejmującą wytyczenie oraz inwentaryzację powykonawczą. 14. Wykonawcy zaleca się na własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko odwiedzenie i sprawdzenie miejsca robót oraz jego otoczenia w celu oceny czynników koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (nie jest to warunek uczestnictwa w postępowaniu). Wizja na terenie robót nie będzie organizowana przez Zamawiającego. 15. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji jakości na zrealizowany przedmiot zamówienia na wykonane roboty budowlane oraz zastosowane materiały. Termin liczony będzie od daty końcowego odbioru robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. 16. Warunki realizacji robót: a) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z zapisami SIWZ, projektem budowlanym, projektem stałej organizacji ruchu, przedmiarami robót, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi wykonania robót, wiedzą i sztuką budowlaną, przepisami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisami przeciwpożarowymi, stosując się do poleceń Inspektora nadzoru inwestorskiego. b) Wykonawca przed wbudowaniem materiałów zobowiązany jest do przedstawienia Inspektorowi nadzoru dokumentów potwierdzających parametry tych materiałów w celu dokonania kontroli. c) Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić roboty w sposób bezpieczny, nie stwarzający zagrożenia dla osób przebywających na terenie inwestycji, zgodny z załączoną informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. d) Wykonawca wykona przedmiot umowy z materiałów własnych. e) Wykonawca po podpisaniu umowy, w terminie 7 dni roboczych, przedłoży Zamawiającemu do akceptacji harmonogram rzeczowo - finansowy uwzględniający terminy realizacji poszczególnych etapów prac, który będzie stanowił załącznik do umowy. f) Zamawiający, do użytku własnego, zastrzega sobie prawo żądania od Wykonawcy powykonawczego zestawienia kosztów i ewentualnie innych zestawień powykonawczych, rzeczowo - finansowych, wymaganych np. przez instytucje dofinansowujące realizację zadania. 17. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów równoważnych w stosunku do określonych w dokumentacji projektowej, tzn. nie gorszych, niż wskazane w opisie przedmiotu zamówienia, przy czym nie mogą być one o parametrach gorszych, niż parametry materiałów wskazanych przez Zamawiającego w projekcie, przedmiarze, szczegółowych specyfikacjach technicznych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów potwierdzających parametry tych materiałów. Wszelkie materiały określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Użyte w dokumentacji przetargowej nazwy materiałów nie są obowiązujące i należy przyjąć, iż stanowią wskazania/propozycje i mają na celu jedynie doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Wyroby budowlane, które będą używane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymagania wynikające z przepisów prawa, w tym w szczególności ustawy z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych oraz ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane. 18. Wykonawca dokona zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych do właściwego organu nadzoru budowlanego co najmniej na 7 dni przed ich rozpoczęciem. 19. Zamawiający we własnym zakresie dokona złożenia wniosku o udzielenia pozwolenia na użytkowanie obiektu do właściwego organu nadzoru budowlanego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332207
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 90 dni

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium: Wykonawca przystępujący do udziału w postępowaniu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000, 00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych zero groszy). 2. Forma wadium 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.), 2) Wykonawca wnoszący wadium w formie, która ze względu na obowiązujące przepisy może zostać wystawiona jako terminowa (np. gwarancja ubezpieczeniowa), jest zobowiązany do niezwłocznego przedłużenia jej ważności w przypadku, gdy będą tego wymagały warunki prowadzonej procedury zamówienia. 3. Termin i miejsce wniesienia wadium 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Termin ten uważa się za zachowany, gdy wadium wniesione w pieniądzu, zgodnie z art. 45 ust. 7 ustawy Pzp zostanie wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego i znajdzie się na tym rachunku przed upływem terminu składania ofert. 2) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez Mazowiecki Bank Spółdzielczy w Łomiankach Oddział w Naruszewie, nr rachunku 49 8009 1017 0040 1661 9004 0015. Na dowodzie wpłaty należy określić nazwę postępowania, na które wnoszone jest wadium. 3) Kserokopię dowodu wpłaty należy załączyć do oferty. Dowodem wniesienia wadium będzie potwierdzony przez bank odcinek polecenia dokonania przelewu lub wydruk przelewu elektronicznego. 4) Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz, należy załączyć do oferty w postaci oryginału dokumentu (w celu możliwości jego zwrotu lub zatrzymania) oraz w formie kserokopii dokumentu potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 5) Wadium wniesione przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia może być wniesione przez jednego z Wykonawców lub pełnomocnika. 6) Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone jako zabezpieczenie wadium, muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą oraz umożliwiać Zamawiającemu otrzymanie określonej kwoty wadium bez jakichkolwiek warunków wstępnych i na jego pierwsze wezwanie. 7) Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie, wymaganej wysokości i formie, skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. 4. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugnaruszewo.bip.org.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach