Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej nr 2912E na odcinku Stróża – Wola Rakowa

Powiat Łódzki Wschodni reprez. przez Zarząd Powiatu ogłasza przetarg

  • Adres: 90113 Łódź, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 6337191, 42 2050307 , fax. 426 329 311
  • Data zamieszczenia: 2017-03-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Łódzki Wschodni reprez. przez Zarząd Powiatu
    ul. Sienkiewicza 3
    90113 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 42 6337191, 42 2050307, fax. 426 329 311
    REGON: 47205764900000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej nr 2912E na odcinku Stróża – Wola Rakowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest : Przebudowa drogi powiatowej nr 2912E na odcinku Stróża – Wola Rakowa, polegająca na: 1) przebudowie i ulepszeniu istniejącej nawierzchni jezdni bitumicznej, 2) budowie drogi rowerowej wraz z chodnikiem, 3) utwardzeniu zjazdów do posesji (w pasie drogowym), 4) utwardzeniu pobocza po jednej stronie drogi, 5) oczyszczeniu i odnowieniu istniejących rowów przydrożnych, 6) uzupełnieniu oznakowania i urządzeń bezpieczeństwa ruchu, 7) wykonaniu prac zabezpieczających i regulacyjnych. wg dokumentacji pt.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 2912E na odcinku Stróża – Wola Rakowa”. Łączna długość przebudowywanych odcinków drogi 2530 mb, z uwzględnieniem wyłączonych odcinków od km 0+330 do km 0+380 i od km 1+021 do km 1+071. 2. Opis stanu istniejącego. Droga posiada jezdnię o nawierzchni bitumicznej o szerokości 5,3 m, z wyjątkiem odcinka od km 1+700,00 do km 2+000,00 o szerokości 6,00 ÷ 6,5 m. Szerokość pasa drogowego waha się 8 ÷ 14 m. Przebudowywana droga jest w złym stanie technicznym z licznymi spękaniami i odkształceniami w profilu poprzecznym. Odwodnienie drogi odbywa się poprzez istniejące rowy przydrożne wymagające oczyszczenia i odnowienia. 3. Opis stanu projektowanego. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje przebudowę drogi powiatowej nr 2912E klasy technicznej Z, o nawierzchni jezdni przeznaczonej do kategorii ruchu KR2, ze spadkiem jednostronnym /2%/. 1) Jezdnia – 2530,00 m: • szerokości 6,0 m – 2412,93 m, • szerokości 6,75 m – 117,07 m. 2) Droga rowerowa wraz z chodnikiem: • szerokości 2,5 m – 2391,25 m. 3) Pobocza • szerokości 1,0 m – 2341,91 m. 4) Zjazdy – 31 szt. • po stronie drogi rowerowej z chodnikiem z kostki betonowej – 25 szt. • po stronie pobocza z kruszywa kamiennego – 6 szt. • korekta wysokościowa zjazdów 5) Skrzyżowania z ulicami bocznymi • nawierzchnia bitumiczna - 4 szt. w km 0+150, 1+685, 2+000, 2+600, • pozostałe zjazdy w drogi nieutwardzone – nawierzchnia bitumiczna w granicach pasa drogowego. 6) Odwodnienie – rowy istniejące po lewej i prawej stronie drogi– łącznie 2530 m • oczyszczenie, odmulenie i wykarczowanie drobnych zakrzewień. 7) Urządzenia bezpieczeństwa ruchu a) przejścia/przejazdy – 7 szt. • przejście/przejazd płytowy w km 1+500 - wyniesiony – 1 szt. • przejście płytowe, w km 2+100 – wyniesione – 1 szt. • przejście/przejazd w ciągu drogi rowerowej z chodnikiem - bez wyniesień – 5 szt. (przez ulice osiedlowe w km 1+700, 2+240, 2+290, 2+370 i 2+600) b) bariery ochronne - 104 m, c) znaki drogowe, (wg. docelowej organizacji ruchu) d) oznakowanie poziome – grubowarstwowe wg. docelowej organizacji ruchu Przekroje konstrukcyjne: a) Jezdnia - poszerzenie do szerokości 6,0 m (2 x 3,0 m) ze wzmocnieniem krawędzi, • na poszerzeniach ze wzmocnieniem krawędzi:  nasyp budowlany istniejący,  podbudowa – kruszywo kamienne stabilizowane mechanicznie 0/31,5 – gr. 20 cm,  warstwa podbudowy z betonu asfaltowego 0/16 – grubości 7 cm,  warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 0/12 – grubości 5 cm, • w części środkowej jezdni  wyprofilowanie spadku z betonu asfaltowego średnio 75 kg/m2,  warstwa ścieralna z betonu asfaltowego 0/12 - grubości 5 cm na istniejącej konstrukcji jezdni, b) Droga rowerowa z chodnikiem  podbudowa z kruszywa kamiennego stabilizowanego mechanicznie – gr. 15 cm,  warstwa ścieralna z z betonu asfaltowego – grubości 5 cm,  krawężnik betonowy 15 x 30 x 100, na podsypce cementowo piaskowej gr. 5 cm i ławie betonowej 35 x 35 cm B15 (C12/15),  obrzeże betonowe 8 x 30 cm, z oporem f) Pobocze - jednostronne szerokości 1 m  nawierzchnia z destruktu (odzysk) – grubość warstwy 10 cm g) Zjazdy  warstwa piasku stabilizowana cementem RM=1,5 MPa – grubości 15 cm,  podbudowa z kruszywa łamanego – grubości 15 cm,  podsypka cementowo – piaskowa – grubości 3 cm  kostka betonowa bez fazy (po stronie drogi rowerowej) – 8 cm, lub kruszywo kamienne (zjazdy do pól po stronie pobocza) - 8 cm  krawężnik betonowy 15 x 30 x 100 cm, na podsypce cementowo – piaskowej grubości 5 cm i ławie betonowej 35 x 35 cm B15 (C12/15)  obrzęże betonowe 8 x 30 cm z oporem. Materiały rozbiórkowe • nadmiary materiałów z rozbiórki istniejącej nawierzchni (frezowina, tłuczeń) nadające się do powtórnego wbudowania ale nie wykorzystane w ramach realizowanego zamówienia pozostają własnością Zamawiającego. • materiały odpadowe z rozbiórki nie nadające się do powtórnego wykorzystania należy traktować jak odpady i złożyć na składowisku odpadów zgodnie z decyzją środowiskową. 4. Materiały budowlane, sprzęt i maszyny Wszystkie roboty budowlane należy wykonać z materiałów własnych przy pomocy własnego sprzętu i maszyn oraz zapewnić własnym staraniem transport materiałów i odpadów. Za własne materiały, sprzęt i maszyny uznaje się również materiały, sprzęt i maszyny podwykonawców i dalszych podwykonawców, z którymi zostały zawarte umowy o podwykonawstwo zgodnie z warunkami określonymi we wzorze umowy stanowiącym zał. nr 7 do SIWZ. 5. Prace związane z realizacją zadania Dla prawidłowej i zgodnej z przepisami realizacji robót budowlanych Wykonawca powinien uwzględnić niżej wymienione prace: 1) przygotowanie zaplecza budowy z doprowadzeniem mediów (w razie potrzeby), 2) zabezpieczenie placu budowy i jego oznakowanie, 3) obsługę geodezyjną, 4) opracowanie, uzgodnienie i wprowadzenie czasowej organizacji ruchu, 5) opracowanie dokumentacji powykonawczej, 6) zabezpieczenie istniejącego uzbrojenia terenu na czas trwania budowy w przypadku użycia sprzętu lub metod realizacji wymagających zabezpieczenia istniejącej infrastruktury w pasie drogowym. 6. Obowiązujące opracowania 1) Projekt budowlany pt. „Przebudowa drogi powiatowej nr 2912E na odcinku Stróża – Wola Rakowa. Branża drogowa”. (zał. nr 8 do SIWZ) 2) Projekt docelowej organizacji ruchu związanej z przebudową drogi powiatowej nr 2912E w gminach Andrespol i Brójce na odcinku Stróża – Wola Rakowa. 3) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (zał. nr 12 do SIWZ) dla zadania pn.„Przebudowa drogi powiatowej nr 2912E na odcinku Stróża – Wola Rakowa”. Załączone przedmiary robót (załącznik nr 11 do SIWZ) mają charakter pomocniczy, dla ułatwienia identyfikacji podstawowych robót oraz ich wielkości. Wszystkie roboty budowlane należy wykonać zgodnie z wymienionymi opracowaniami oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej z zachowaniem kolejności technologicznej realizacji robót. Roboty i czynności niezbędne do prawidłowego wykonania robót podstawowych nie ujęte w przedmiarze robót, np. połączenia starej nawierzchni z nową, należy wycenić w ofercie w ramach poz. nawierzchnie z mieszanek mineralno-bitumicznych, lub wyspecyfikować w osobnej pozycji kosztorysu ofertowego. 7. Zalecenia dla wykonawców. Zaleca się przeprowadzenie wizji lokalnej terenu inwestycji celem uzyskania informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy z wynagrodzeniem ryczałtowym. Zakłada się, że Wykonawca uwzględni w ofercie również inne warunki lokalne rozpoznane we własnym zakresie. Koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi samodzielnie każdy Wykonawca. Każdy Wykonawca ponosi również wyłączną odpowiedzialność za treść uzyskanej informacji oraz za wszelkie straty lub szkody powstałe, jako następstwo wizji lokalnej terenu inwestycji. 8. Zamówienia polegające na powtórzeniu podobnych robót budowlanych. Zamawiający przewiduje udzielenie Wykonawcy robót podstawowych zamówienia polegającego na powtórzeniu robót zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego polegających na przebudowie dwóch odcinków drogi powiatowej nr 2912E o łącznej długości 100 m wyłączonych z wykonania w ramach robót podstawowych. Roboty obejmować będą wymianę lub przebudowę istniejących przepustów pod drogą 2912E i wykonanie drogi o identycznych parametrach jak w zadaniu podstawowym. Warunki udzielenia zamówienia zostały określone we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ. 9. Obowiązek zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3 a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia, przez Wykonawcę i Podwykonawców, na podstawie umowy o pracę, wszystkich osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) prace związane z układaniem nawierzchni z betonu asfaltowego, b) prace związane z wykonaniem warstw konstrukcyjnych drogi, 2) Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1. czynności. 3) Przed przystąpieniem do wykonania czynności, o których mowa w ust. 1 Wykonawca przekazuje Zamawiającemu, za pośrednictwem Inspektora nadzoru inwestorskiego, oświadczenie stwierdzające zatrudnienie osób przewidzianych do wykonania tych czynności na podstawie umowy o pracę; oświadczenie (Wykonawcy podwykonawców), podpisane przez osobę uprawnioną do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy winno zawierać dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia oraz wskazanie, że czynności wymienione w ust. 1 wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 4) Zamawiający może wezwać Wykonawcę do przedstawienia kopii umów o pracę potwierdzających zatrudnienie pracowników wykonujących czynności określone w ust. 1, gdy złożone oświadczenie, o którym mowa w ust. 3 budzi wątpliwości Zamawiającego; kopie umów winny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przedłożonych przez Wykonawcę lub Podwykonawców dokumentów, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6) Zapisy ustępów 1 ÷ 4 nie dotyczą osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości i rękojmi, przedmiotu zamówienia na okres nie krótszy niż 60 miesięcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233140-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Zamawiający określa w przedmiotowym postępowaniu wysokość wadium w kwocie: 20 000,00 zł. (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz.978 i 1240). 2. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek Zamawiającego prowadzony przez: PEKAO S.A. III Oddział w Łodzi nr 71 1240 3060 1111 0010 0515 4916 a do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 3) W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie, decydować będzie data i godzina uznania środków na rachunku bankowym Zamawiającego. 4) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału w kasie Starostwa Powiatowego w Łodzi, Łódź ul. Sienkiewicza 3, VII piętro, pokój 704 albo załączyć do oferty w osobnej kopercie, a kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. 5) Wadium wnoszone w formach wskazanych w ust. 2 pkt 2-5 musi zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Oferta, która nie będzie zabezpieczona przez cały okres związania ofertą nie będzie rozpatrywana, a oferta Wykonawca zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b. Z treści gwarancji/poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta/Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 6) W przypadku każdej z ww. form wniesienia wadium Wykonawca musi jednoznacznie wskazać postępowanie, którego dotyczy wnoszone przez Niego wadium (znak/numer sprawy). 4. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy. 5. Utrata wadium. 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach