Przetargi.pl
Przebudowa drogi powiatowej Nr 2308E Rogóźno - Wygoda - Kącik - Mzurki, na odcinku Kącik-Mzurki

Zarząd Powiatu w Bełchatowie ogłasza przetarg

  • Adres: 97-400 Bełchatów, ul. Pabianicka 17/19
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 044 6358600 , fax. 044 6358617
  • Data zamieszczenia: 2009-05-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu w Bełchatowie
    ul. Pabianicka 17/19 17/19
    97-400 Bełchatów, woj. łódzkie
    tel. 044 6358600, fax. 044 6358617
    REGON: 59064842200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat-belchatowski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi powiatowej Nr 2308E Rogóźno - Wygoda - Kącik - Mzurki, na odcinku Kącik-Mzurki
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przebudowa drogi powiatowej Nr 2308E Rogóźno - Wygoda - Kącik - Mzurki, na odcinku Kącik-Mzurki w km od 21+746,31 do 29+290,23, w tym: - na terenie powiatu bełchatowskiego w km od 21+746,31 do 28+347,97; - na terenie powiatu piotrkowskiego w km od 28+347,31 do 29+290,23. Cały zakres robót obejmuje wykonanie: -roboty pomiarowe, -frezowanie nawierzchni bitumicznej o gr. 8 cm z wywozem materiału na odl. 5 km, -wykonanie koryta gł. 40 cm na poszerzeniach jezdni lub chodników, -wykonanie górnej warstwy podbudowy z kruszyw łamanych gr. 20 cm, -wykonanie podbudowy z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych gr. 11 cm, -wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o gr. 12 cm -2 x 6 cm (warstwa wiążąca)-wykonanie warstwy wzmacniającej grunt pod warstwy technologiczne z geosiatki, -wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych asfaltowych o gr. 4 cm (warstwa ścieralna SMA 0/11),-odwóz nadmiaru gruntu, -pobocze - warstwa górna podbudowy o gr. 10 cm, -pobocze - nawierzchnie z destruktu o gr. 10 cm, -zatoki autobusowe (kostka granitowa gr. 8 cm, podbudowa z chudego betonu gr. 20 cm, podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 20 cm, -wykonanie chodnika + azyle bezpieczeństwa, -wykonanie zjazdów oraz przepustów pod zjazdami, -organizacja ruchu (oznakowanie poziome i pionowe wg projektu docelowej organizacji ruchu),-roboty wykończeniowe, -oczyszczenie i wyprofilowanie rowów. Wszelkie roboty bitumiczne związane z ułożeniem nawierzchni winny być zakończone do dnia 15.10.2009r.Badania laboratoryjne na żądanie nadzoru budowy wykona Laboratorium Drogowe GDDKiA, koszty badań oraz końcowej opinii laboratoryjnej (klaudatu) poniesie GDDKiA. Wykonawca ma obowiązek udostępnić materiał do badań laboratoryjnych. Wszelkie roboty ulegające zanikowi muszą zostać odebrane i potwierdzone stosownym wpisem do Dziennika Budowy przez inspektora nadzoru inwestorskiego.Przy realizacji robót budowlanych Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać następujących zasad organizacji ruchu w związku z prowadzonymi robotami w szczególności w okresie wzmożonego ruchu turystycznego:1) minimalizowanie całkowitego czasu prowadzenia robót, 2) minimalizowanie długości odcinków wyłączonych z ruchu, 3) zapewnienie takiej organizacji robót, która umożliwiłaby minimalizowanie a nawet przerywanie robót w dniach weekendowych oraz w dniach wyjazdów i powrotów wakacyjnych - oddając do ruchu całą szerokość jezdni, 4) stosowanie takich parametrów geometrycznych i technicznych, aby tymczasowe przejazdy i przełączki gwarantowały przejazd z prędkością nie mniej niż 40 km/h (dotyczy odcinków, na których nie występują stałe organizacje ruchu), 5) stosowanie na odcinkach prowadzonych robót ręcznego sterowania ruchem przez przeszkolone osoby oraz zabezpieczenie możliwości stosowania przenośnej sygnalizacji detekcyjnej, 6) oznakowanie robót przy użyciu kompletnego oznakowania pionowego i poziomego o parametrach funkcjonalnych, o wymiarach i parametrach technicznych zgodnych z rozporządzeniem lub wyższych, 7) ustawianie znaków ostrzegawczych i informacyjnych, szczególnie o zawężeniach przekroju drogi i objazdach możliwie najdalej prowadzonych robót, 8) szczególnie staranne i kompletne wykonanie zabezpieczeń równoległych do osi drogi krawędzi robót, 9) stosowanie do oznakowania znaków i urządzeń brd o bezpiecznych konstrukcjach z materiałów lekkich i bezpiecznych dla kierujących pojazdami w przypadku najechania na nie, 10) należy dążyć do tego, aby długość odcinka, na którym ograniczono prędkość z tytułu prowadzonych tam robót, przy uwzględnieniu uwarunkowań wynikających z widoczności i natężenia ruchu, nie była większa niż 500 m; 11) w miejscach prowadzenia ruchu wahadłowego sterowanie ruchem powinno odbywać się przy użyciu sygnalizacji świetlnej z detekcją obsługiwanej przez wyposażone w urządzenia łączności osoby zatrudnione przez wykonawcę robót, monitorujące w godzinach 7.00-18.00 gromadzące się na obu końcach odcinka robót kolejki oczekujących, ograniczając, o ile to możliwe, maksymalną długość światła czerwonego dla jednego kierunku do 5 minut; 12) w miejscach wprowadzenia zmian organizacji ruchu musi być stosowane kompletne czasowe oznakowanie poziome, zgodne z przepisami;13) należy zapewnić bezpieczne dla ruchu drogowego funkcjonowanie częściowo zdemontowanych oraz instalowanych na czas budowy znaków, sygnałów i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Bełchatowie jest upoważniony do: 1) podejmowania w przypadku braku lub nieprawidłowości oznakowania robót lub utrudnień w ruchu- interwencji u służb inwestorskich, a w przypadku ich nieobecności u wykonawcy robót, 2)wstrzymywania niektórych rodzajów robót w przypadku stwierdzenia rażących nieprawidłowości w zakresie organizacji ruchu lub robót zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego. Zamawiający poleca aby prace przy realizacji zamówienia trwały od świtu do zmierzchu oraz przy udziale sygnalistów. Wykonawca uzyska niezbędne uzgodnienia dla Projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania i utrzymania na własny koszt wykonanego oznakowania tymczasowego robót przez cały okres realizacji, a także jego demontażu po robotach i powinien to uwzględnić w cenie ofertowej. Materiały z rozbiórki przydatne stanowią własność Zamawiającego. Materiał pochodzący ze sfrezowanej warstwy nawierzchni asfaltowej zostanie, zgodnie z projektem, wbudowany w pobocze przebudowywanej drogi celem jego utwardzenia. Pozostała część niewbudowanego destruktu zostanie przekazana przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego nieodpłatnie. Składowanie destruktu Wykonawca winien zapewnić we własnym zakresie, tzn. musi posiadać zaplecze, na którym na czas budowy będzie składował materiał. Pozostałe materiały z rozbiórki, w tym gruz i zanieczyszczenia, nadmiar gruntu i grunt nieprzydatny oraz cienkie gałęzie i karpina z wycinki drzew stanowią własność Wykonawcy i winny być usunięte poza teren budowy przy przestrzeganiu przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628 ze zmianami). Wykonawcę obciążają wszelkie obowiązki i koszty wynikające z przepisów ustawy o odpadach. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca realizował przedmiot zamówienia zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego szczegółowym harmonogramem rzeczowo - finansowym. Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu do zatwierdzenia harmonogram rzeczowo -finansowy w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy, z zastrzeżeniem, iż harmonogram uwzględni zakończenie robót związanych z ułożeniem nawierzchni bitumicznej do dnia 15.10.2009r. Ofertę należy sporządzić w oparciu o dokumentację projektową - przedmiar robót należy traktować jako informacyjny
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452330009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 160.000,00 zł (słownie: sto sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert wskazanym w pkt 12.1 SIWZ. 3. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach: 1. pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym w Bełchatowie 64 8965 0008 2001 0005 5273 0003 z adnotacją: WADIUM PRZETARGOWE -Przebudowa drogi powiatowej Nr 2308E Rogóźno - Wygoda - Kącik - Mzurki, na odcinku Kącik-Mzurki. 2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, 3. gwarancjach bankowych, 4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4. Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, Wykonawca dołączy do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanej wpłaty. W pozostałych przypadkach wymagane jest dołączenie oryginału dokumentu wystawionego na rzecz Zamawiającego. Dokumenty, o których mowa w pkt 3 ppkt 2-5 muszą zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. 5. Wadium udzielone w innej formie niż pieniężna winno być wystawione na: Powiat Bełchatowski reprezentowany przez Zarząd Powiatu, ul. Pabianicka 17/19, 97-400 Bełchatów. 6. Oryginał dokumentu wadium udzielonego w innej formie niż pieniężna należy dołączyć do oferty. 7. Zamawiający będzie dokonywał zwrotu wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ustawy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia, określonego w niniejszym ogłoszeniu mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. spełniają warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych; 2. nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych; 3. wykażą, że: wykonali jako generalny wykonawca : a)w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - co najmniej 2 roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tj: o wartości min. 8.000.000 mln PLN brutto każda (lub równowartości w innych walutach liczonych wg średniego kursu walut NBP na dzień ogłoszenia niniejszego zamówienia) polegające na budowie, przebudowie, rozbudowie lub wzmocnieniu dróg klasy min. G, z potwierdzeniem, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje). Oraz: b) dysponują jednostkami sprzętu i środkami transportu, wymienionymi poniżej: - Stacjonarna lub przewoźna WMB min. 100 Mg/h lub zapewnienie dostawy betonu asfaltowego i SMA z tego typu wytwórni -położonej w uzasadnionej technologicznie odległości (1); - Rozkładarka (1); - Zestaw sprzętu do zagęszczania mas bitumicznych: stalowe walce wibracyjne - lekkie i średnie (po 1), walce ogumione cienkie (2); - Frezarka (1); - Szczotka mechaniczna (1); - Skrapiarka lepiszcza z końcówką do ręcznego spryskiwania (1); - Koparka (1); - Samochody samowyładowcze o ładowności min. 12 Mg, wyposażone w plandeki do przykrywania mieszanki podczas transportu lub samochody termosy o tej samej ładowności (3); - Zestaw sprzętu do zagęszczania pospółki/piasku przy zasypce przepustów (2 kompl.); - Malowarka (1); c) dysponują co najmniej jedną osobą posiadającą określone przepisami uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie robót drogowych bez ograniczeń i zaświadczenie o wpisie do właściwej izby samorządu zawodowego; d) posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności (odpowiedzialność deliktowa i kontraktowa) na kwotę nie mniejszą niż 7.000.000 zł; e) dysponują środkami finansowymi w wysokości umożliwiającej realizację zamówienia, to jest posiadają środki finansowe bądź zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż 7.000.000 zł; 4.udzielą minimum 5 lat gwarancji a maksymalnie 10 lat gwarancji licząc od daty odbioru końcowego. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie: Wykonawca spełnia lub nie spełnia poszczególnych warunków (Druk ZP 17)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca zobowiązany jest złożyć w terminie wskazanym w pkt 12.1 i w formie określonej w pkt 10 SIWZ: 6.1.1. Ofertę składającą się z: 1. wypełnionego formularza ofertowego o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik Nr 1 do SIWZ, 2. dowodu wniesienia wadium, 3. dokumentów wymienionych w pkt 6.1.2 SIWZ, 4. druku wykazu części zamówienia, które Wykonawca zamierza zlecić podwykonawcom - z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ. 5. uproszczonego kosztorysu ofertowego w rozbiciu na powiat bełchatowski i powiat piotrkowski. 6.1.2 Oświadczenia oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków, o których mowa w pkt 5 SIWZ: 1. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 oraz art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - z wykorzystaniem wzoru określonego w załączniku Nr 2 do SIWZ, 2. aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 4. aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (dotyczy podmiotów zbiorowych w myśl ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary - Dz. U. z 2002 r. Nr 197, poz. 1661 z poźn. zm.), 5. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu podatkowego - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 6. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 7. dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Dokumenty potwierdzające uprawnienia osób wskazanych w pkt 5.3 lit.c SIWZ. 8. wykaz wykonanych robót budowlanych wraz z potwierdzeniem, że roboty te zostały wykonane należycie (np. referencje) - z wykorzystaniem wzoru określonego w załączniku nr 3 do SIWZ, 9. Informację o sprzęcie, którym Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował (Potencjał techniczny) wymaganym do realizacji przedmiotu zamówienia, z wykorzystaniem wzoru określonego w załączniku nr 4 do SIWZ. Informacja musi potwierdzać spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 5.3 lit. b) SIWZ. W wykazie należy podać lokalizację wytwórni, z których przewidywana jest dostawa betonu asfaltowego, konstrukcyjnego i SMA. 10.polisa lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (deliktowej i kontraktowej) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 7.000.000 zł, 11.informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert potwierdzająca posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę nie mniejszą niż 7.000.000 zł, (pkt. 5.3 lit. e SIWZ) 12.formularz ofertowy - z wykorzystaniem wzoru określonego w załączniku nr 1 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.e-bip.pl/Bełchatów PowiatZiemski/ZamówieniaPubliczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach