Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej w zakresie budowy ścieżki rowerowej w ciągu publicznej drogi gminnej nr 104 898D relacji Lutynia - Krępice

Gmina Miękinia ogłasza przetarg

  • Adres: 55-330 Miękinia, ul. Kościuszki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 71 735 92 28 , fax. 71 733 64 00
  • Data zamieszczenia: 2020-01-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miękinia
    ul. Kościuszki 41
    55-330 Miękinia, woj. dolnośląskie
    tel. 71 735 92 28, fax. 71 733 64 00
    REGON: 93193504600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miekinia

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej w zakresie budowy ścieżki rowerowej w ciągu publicznej drogi gminnej nr 104 898D relacji Lutynia - Krępice
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej w zakresie budowy ścieżki rowerowej w ciągu publicznej drogi gminnej nr 104 898D relacji Lutynia – Krępice. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: Charakterystyka przedsięwzięcia: przebudowa drogi obejmuje budowę ścieżki rowerowej szerokości 2,0m, o łącznej długości 2575 m w ciągu drogi gminnej nr 104898D (ul. Wodna i ul. Innowacyjna) w miejscowości Lutynia / Wróblowice oraz w rejonie skrzyżowania z drogą krajową DK94.Ścieżka zlokalizowana jest na dz. 245, 259/3, 258, 257/1, 246/1 obręb Lutynia, 149/11, 4/159, 120/1, 4/157, 4/155, 139/5 obręb Wróblowice, 1/1dr obręb Żar. Zakres robót: Projekt ścieżki rowerowej obejmuje roboty ziemne (wykonanie koryta pod konstrukcje ścieżki), wykonanie warstw konstrukcyjnych nawierzchni, przebudowę sytemu odwodnienia w miejscach tego wymagających, poprzez korektę skarp rowów, wykonanie przepustów oraz wykonanie terenów zielonych. Początek budowy ścieżki rowerowej od strony miejscowości Lutynia przyjęto w rejonie istniejącego przystanku komunikacji zbiorowej przy skrzyżowaniu ulicy Wodnej z ulicą Promienną. Na odcinku od ul. Promiennej do pobliskiego ronda (wzdłuż ul. Wodnej) przyjęto lokalizację ścieżki odsuniętej od istniejącego krawężnika (odl. min 0,50m). W rejonie ronda zaprojektowano przejazd przez wyspę dzielącą, poprzez obniżenie istniejących krawężników betonowych na szerokości przejazdu (światło 0cm). Dalej w kierunku północ-południe trasa ścieżki rowerowej biegnie za linią rowu przydrożnego, po wschodniej stronie ul. Wodnej. W miejscach przecięcia istniejących zjazdów na drogi boczne przewidziano zaniżenie istniejących krawężników betonowych na szerokości ścieżki (światło 0cm). Następnie trasa ścieżki mija kolejne rondo za linią rowu przydrożnego, po jego południowej stronie (skrzyżowanie z ulicą Innowacyjną) zmieniając przebieg na kierunek wschód-zachód. W rejonie nowopowstałych zakładów produkcyjnych, przy ulicy Innowacyjnej, zaprojektowano dodatkowo wykonanie peronów przystankowych dla komunikacji zbiorowej wraz z odcinkiem chodnika do skomunikowania ruchu pieszego w tym rejonie. Przyjęto długość peronów 25mb, szerokości 2,50m z poszerzeniem w miejscu wiaty i stojaków rowerowych do 4,0m. Chodnik dla pieszych przyjęto szerokości 1,50m. Po zmianie trasy w kierunku północnym, ścieżka prowadzi zachodnią stroną ulicy Innowacyjnej, gdzie kończy się i włącza do istniejącego chodnika w rejonie zatoki autobusowej przy skrzyżowaniu z drogą krajową DK94.Niweleta projektowanej ścieżki rowerowej została dostosowana wysokościowo do istniejącego terenu. W ramach robót ziemnych należy usunąć warstwę humusu. Uzupełnienie wykopu do spodu warstw konstrukcyjnych wykonać z gruntu nasypowego o grupie nośności G1, wraz z zagęszczeniem. Dla przedmiotowej ścieżki rowerowej przyjęto następujący układ warstw: warstwa ścieralna - z betonu asfaltowego - 5 cm; podbudowa z kruszywa łamanego stabiliz. mechanicznie 0/31,5mm - 15 cm; wzmocnienie podłoża - stabilizacja cementem o Rm1,5-2,5MPa - 15 cm. Przyjęto nawierzchnię ścieżki zamkniętą obrzeżami betonowymi 8x30cm, układanymi na ławie betonowej (C12/15) gr.10cm z oporem. Zastosowano spadki poprzeczne jednostronne, na całej długości, wartości 2% w kierunku rowu przydrożnego. Dla projektowanych peronów przystankowych oraz chodnika zaprojektowano nawierzchnię z kostki betonowej typu Holland, gr.8cm, koloru szarego. Układ warstw projektowanych peronów przystankowych oraz chodnika: warstwa ścieralna - kostka betonowa typu Holland, kolor szary - 8 cm; podsypka z miału kamiennego - 4 cm; podbudowa z kruszywa łamanego stabiliz. mechanicznie 0/31,5mm - 10 cm; warstwa piasku - 10 cm. Nawierzchnia peronów od strony drogi gminnej zamknięta krawężnikiem betonowym 15x30cm, wystającym (światło 12cm) układanym na ławie betonowej (C12/15) gr.15cm z oporem. Od strony zewnętrznej zamknięta obrzeżem betonowym 8x30cm. Odwodnienie ścieżki rowerowej oraz chodników odbywać się będzie powierzchniowo, poprzez system spadków poprzecznych i podłużnych na tereny przyległe i do rowów przydrożnych. W miejscach tego wymagających przyjęto wykonanie korekty trasy istniejących rowów przydrożnych, wraz z umocnieniem skarp rowu matą przeciwerozyjną, kokosową, podtrzymującą humus (gr.10cm) zakotwioną w skarpie prętami stalowymi wraz z obsianiem mieszankami traw. W miejscach przecięcia trasą ścieżki linii rowów przydrożnych przewidziano dodatkowo wykonanie nowych przepustów z rur PP K2Kan, klasy SN8, średnicy 2xD400mm lub D600mm. Skarpy rowu w miejscu wlotu i wylotu należy umocnić kamieniem granitowym, układanym na zaprawie cementowej, z wypełnieniem spoin. Dno rowów na odcinkach regulacji należy wzmocnić płytkami betonowymi, układanymi na podsypce piaskowej gr.10cm. W rejonie ronda (ul. Wodna) w miejscu zbiegu wylotu przepustu oraz istniejącego wylotu kanalizacji deszczowej, zaprojektowano dodatkowo wykonanie studni murowanej z cegły klinkierowej 1,50x1,50m, głębokości 1,50m wraz płytą denną (płaską) oraz nastudzienną żelbetową oraz włazem żeliwnym D600mm, klasy D400. W miejscach znacznego zbliżenia do skarp rowów oraz w rejonie przejazdów i skrzyżowań zaprojektowano ustawienie barierek ochronnych typu U12a z poprzeczką, wysokości 1100mm (w module 1,50m lub 2,0m). Kolorystyka barierek – białoczerwone pasy. Wykonawca robót zobowiązany jest do sporządzenia i zatwierdzenia projektu organizacji ruchu zastępczego. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Część II SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 15 000,00 zł brutto (piętnaście tysięcy złotych i 00/100) 2. Forma wadium: 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2019 r. poz. 310). 2) W przypadku składania przez wykonawcę wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: a) oznaczenie beneficjenta gwarancji wierzyciela z tytułu poręczenia (zamawiającego), oznaczenie zobowiązanego (wykonawcy), oznaczenie gwaranta/poręczyciela (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, c) kwotę gwarancji/poręczenia, d) termin ważności gwarancji/poręczenia, e) zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego uzasadnione oświadczeniem, że w przypadku zobowiązanego (wykonawcy) zaszły okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 3) Wadium nie może zawierać postanowień sprzecznych z SIWZ oraz przepisami prawnymi. 3. Termin i miejsce wniesienia wadium: 1) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2) W przypadku gdy wykonawca wnosi wadium w pieniądzu winien wpłacić je na konto zamawiającego. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. 3) W przypadku wniesienia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach oryginał poręczenia lub gwarancji należy dołączyć do oferty (bez łączenia z ofertą w sposób trwały) lub dostarczyć do siedziby zamawiającego. 4. Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 6. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. 5. Ponowne wniesienie wadium: Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie ust. 4, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 6. Utrata wadium: 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz ofertowy (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1). 2) Kosztorys ofertowy sporządzony w oparciu o przedmiar robót zamawiającego, który stanowi załącznik Opisu Przedmiotu Zamówienia (Część II SIWZ) - zgodny w zakresie przedmiotu robót oraz obmiarów podanych w przedmiarze robót. W kosztorysie ofertowym wykonawca zobowiązany jest do wyceny wszystkich pozycji z przedmiaru robót, bez możliwości ich pomijania. Ceny jednostkowe winny być ustalane wg kalkulacji własnej wykonawcy i obejmować wszystkie koszty niezbędne do wykonania robót, przy czym podstawą tej kalkulacji nie muszą być jednostkowe nakłady rzeczowe określone w katalogach. Jeżeli w wyniku dokonanej przez wykonawcę analizy dokumentacji projektowej uzna ilość robót określoną w przedmiarze robót za niewłaściwą, to zmiany ilości robót wykonawca może dochodzić w ramach procedury pytań, zgodnie z art. 38 ustawy Pzp. 3) (jeżeli dotyczy) Zobowiązanie innych podmiotów do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - w przypadku, gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp (sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 IDW) lub inne dokumenty udowadniające, że wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów tj. zawierające następujące informacje: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4) (jeżeli dotyczy) Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy w postępowaniu o zamówienie publiczne albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (w przypadku składania oferty wspólnej lub gdy reprezentant wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach