Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Zaborowo od km 0+000 do km 0+694,7

Gmina Naruszewo ogłasza przetarg

  • Adres: 09-152 Naruszewo, Naruszewo 19A
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 23 663 10 51 , fax. 23 663 10 51 wew. 34
  • Data zamieszczenia: 2014-08-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Naruszewo
    Naruszewo 19A 19A
    09-152 Naruszewo, woj. mazowieckie
    tel. 23 663 10 51, fax. 23 663 10 51 wew. 34
    REGON: 13037827800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugnaruszewo.bip.org.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Zaborowo od km 0+000 do km 0+694,7
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi gminnej o nawierzchni gruntowej w miejscowości Zaborowo od km 0+000 do km 0+694,7. 2. Zadanie realizowane będzie w miejscowości Zaborowo, gmina Naruszewo na działce o numerze ewidencyjnym 63 oraz działkach przyległych powstałych w wyniku podziału zatwierdzonego decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. 3. Stan istniejący to pas drogowy o szerokości w przedziale 2, 90 m - 12, 00 m. Droga posiada nawierzchnię gruntową, która stanowi obecnie pas terenu przeznaczony do ruchu kołowego szerokości 3, 00 m - 4, 50 m, teren nie jest zmeliorowany, co powoduje podczas opadów liczne zastoje wody opadowej. Długość odcinka do przebudowy wynosi 690,95 m. Liczne nierówności uniemożliwiają odwodnienie pasa drogowego oraz powodują w okresach jesienno - wiosennych utrudnienia w ruchu kołowym pojazdów. 4. Droga gminna kategorii D, jednopasowa, o ruchu dwukierunkowym o szerokości: a) jezdni - 4, 50 m, b) pobocza - 2 x 0, 75 m. 5. Konstrukcja: a) Nawierzchnia od km 0+002,25 do km 0+693,20: Nawierzchnia z kruszywa naturalnego grubości 8 cm - pospółka 0 - 31, 5 mm, Warstwa podbudowy z kruszywa naturalnego grubości 20 cm - pospółka 0 - 31, 5 mm, b) Pobocza z kruszywa naturalnego - pospółki 0 - 31, 5 mm, stabilizowanego mechanicznie, grubości 8 cm, c) Zjazdy z kruszywa naturalnego - pospółki 0 - 31, 5 mm, stabilizowanego mechanicznie, grubości 15 cm. 6. Odwodnienie w formie zastosowania odpowiednich spadków podłużnych i poprzecznych z odprowadzeniem wody na przyległe tereny i do istniejących rowów, które wymagają odtworzenia. Spadek poprzeczny daszkowy 3% umożliwi odprowadzenie wody na przyległe tereny i do rowów. Dla poprawy spływu wód zaprojektowano wymianę przepustu pod koroną drogi na włączeniu do drogi gminnej fi 60 cm, długości L = 10, 00 m oraz w km 0+400, 00, fi 100 cm, długości L = 8, 00 m oraz odtworzenie rowów. 7. Projektowana niweleta drogi na przebudowywanym odcinku drogi od km 0+000,00 do 0+694,70 uwzględnia ustalenia wynikające z zapewnienia niezbędnych warunków na utrzymanie drogi klasy D zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dn. 2 marca 1999 r. (Dz. U. Nr 43, poz. 430). 8. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania ruchu publicznego w okresie trwania realizacji robót. 9. Zakres robót: a) Roboty przygotowawcze: Roboty pomiarowe, Usunięcie humusu za pomocą spycharek, Transport z wywozem darniny, Mechaniczne ścinanie drzew i karczowanie pni z drzew i krzaków wraz z uzupełnieniem gruntu po wykopanych karpach (zgodnie z wykazem); drzewa, karpy i krzaki z wycinki Wykonawca zagospodaruje we własnym zakresie; w przypadku różnicy w ilości drzew i karp pomiędzy ilościami ujętymi w dokumentacji technicznej i przedmiarze robót, a stanem faktycznym, Wykonawca będzie zobowiązany do usunięcia drzew i karp w ilości niezbędnej do wykonania przedmiotu zamówienia, Wywożenie karpiny, dłużyc i gałęzi, b) Roboty rozbiórkowe: Rozebranie przepustu średnicy 100 cm, Mechaniczne rozebranie nawierzchni z mas mineralno-bitumicznych o grubości 8 cm, Wywóz materiału z rozbiórki, c) Roboty ziemne, d) Podbudowa, e) Nawierzchnia: Dolna warstwa jezdni z kruszywa naturalnego grubości 20 cm - pospółka 0 - 31, 5 mm, kruszywo rozścielone mechanicznie, Górna warstwa jezdni z kruszywa naturalnego grubości 8 cm - pospółka 0 - 31, 5 mm, kruszywo rozścielone ręcznie, f) Pobocza, g) Zjazdy, h) Odwodnienie: Przepusty rurowe pod zjazdami - rury PCV o średnicy 40 cm oraz ścianki czołowe, Przepusty rurowe pod koroną drogi - rury PCV o średnicy 60 cm oraz ścianki czołowe, Przepusty rurowe pod koroną drogi - rury PCV o średnicy 100 cm oraz ścianki czołowe, Przepusty rurowe - ławy fundamentowe żwirowe, Czyszczenie rowów z wyprofilowaniem dna skarp, i) Oznakowanie, j) Roboty wykończeniowe: Plantowanie powierzchni skarp i korony nasypów oraz wykopu, Zabezpieczenie uzbrojenia podziemnego. 10. Szczegółowy opis zamówienia zawarty jest w: a) Projekcie budowlanym wykonawczym (Załącznik Nr 10 do SIWZ), b) Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (Załącznik Nr 11 do SIWZ), c) Przedmiarze robót (Załącznik Nr 12 do SIWZ), d) Stałej organizacji ruchu (Załącznik Nr 13 do SIWZ), e) Mapie z projektem podziału działek (Załącznik Nr 14 do SIWZ). 11. Przed przystąpieniem do wykonywania robót Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu zatwierdzony projekt czasowej organizacji ruchu. 12. Wykonawca zapewni kompleksową obsługę geodezyjną wykonywanych robót przez uprawnione służby geodezyjne, obejmującą wytyczenie oraz inwentaryzację powykonawczą. 13. Wykonawcy zaleca się na własną odpowiedzialność, koszt i ryzyko odwiedzenie i sprawdzenie miejsca robót oraz jego otoczenia w celu oceny czynników koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (nie jest to warunek uczestnictwa w postępowaniu). Wizja na terenie robót nie będzie organizowana przez Zamawiającego. 14. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji jakości na zrealizowany przedmiot zamówienia na wykonane roboty budowlane oraz zastosowane materiały 36 miesięcy liczone od daty końcowego odbioru robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego (Załącznik Nr 8 do SIWZ). 15. Zamawiający posiada decyzję nr 306.2014 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zatwierdzającą projekt budowlany i zezwalającą na realizację inwestycji drogowej pn. Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Zaborowo od km 0+000 do km 0+694,7 z dn. 10.07.2014 r. (AB.6740.201.2014). 16. Warunki realizacji robót: a) Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z zapisami SIWZ, projektem budowlanym, projektem stałej organizacji ruchu, przedmiarami robót, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi wykonania robót, wiedzą i sztuką budowlaną, przepisami w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisami przeciwpożarowymi, stosując się do poleceń Inspektora nadzoru inwestorskiego. b) Wykonawca przed wbudowaniem materiałów zobowiązany jest do przedstawienia Inspektorowi nadzoru dokumentów potwierdzających parametry tych materiałów w celu dokonania kontroli. c) Wykonawca ma obowiązek zorganizować i przeprowadzić roboty w sposób bezpieczny, nie stwarzający zagrożenia dla osób przebywających na terenie inwestycji, zgodny z załączoną informacją dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. d) Wykonawca wykona przedmiot umowy z materiałów własnych. e) Wykonawca po podpisaniu umowy, w terminie 7 dni roboczych, przedłoży Zamawiającemu do akceptacji harmonogram rzeczowo - finansowy uwzględniający terminy realizacji poszczególnych etapów prac, który będzie stanowił załącznik do umowy. f) Zamawiający, do użytku własnego, zastrzega sobie prawo żądania od Wykonawcy powykonawczego zestawienia kosztów i ewentualnie innych zestawień powykonawczych, rzeczowo - finansowych, wymaganych np. przez instytucje dofinansowujące realizację zadania. 17. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów równoważnych w stosunku do określonych w dokumentacji projektowej, tzn. nie gorszych, niż wskazane w opisie przedmiotu zamówienia, przy czym nie mogą być one o parametrach gorszych, niż parametry materiałów wskazanych przez Zamawiającego w projekcie, przedmiarze, szczegółowych specyfikacjach technicznych. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów potwierdzających parametry tych materiałów. Wszelkie materiały określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Użyte w dokumentacji przetargowej nazwy materiałów nie są obowiązujące i należy przyjąć, iż stanowią wskazania/propozycje i mają na celu jedynie doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Wyroby budowlane, które będą używane do realizacji przedmiotu zamówienia muszą spełniać wymagania wynikające z przepisów prawa, w tym w szczególności ustawy z dnia 16.04.2004 r. o wyrobach budowlanych oraz ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane. 18. Zamawiający dołącza do SIWZ przedmiar i wzór kosztorysu ofertowego. Stanowią one wyłącznie materiały pomocnicze do sporządzenia szczegółowego kosztorysu ofertowego (do obliczenia ceny oferty). Kosztorys ofertowy należy dołączyć do oferty. 19. Wykonawca dokona zawiadomienia o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych do właściwego organu nadzoru budowlanego co najmniej na 7 dni przed ich rozpoczęciem, 20. Zamawiający we własnym zakresie dokona złożenia wniosku o udzielenia pozwolenia na użytkowanie obiektu do właściwego organu nadzoru budowlanego
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452332207
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium: Wykonawca przystępujący do udziału w postępowaniu zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3 000, 00 zł (słownie: trzy tysiące złotych zero groszy). 2. Forma wadium 1) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.), 2) Wykonawca wnoszący wadium w formie, która ze względu na obowiązujące przepisy może zostać wystawiona jako terminowa (np. gwarancja ubezpieczeniowa), jest zobowiązany do niezwłocznego przedłużenia jej ważności w przypadku, gdy będą tego wymagały warunki prowadzonej procedury zamówienia. 3. Termin i miejsce wniesienia wadium 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Termin ten uważa się za zachowany, gdy wadium wniesione w pieniądzu, zgodnie z art. 45 ust. 7 ustawy Pzp zostanie wpłacone przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego i znajdzie się na tym rachunku przed upływem terminu składania ofert. 2) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez Mazowiecki Bank Spółdzielczy w Łomiankach Oddział w Naruszewie, nr rachunku 49 8009 1017 0040 1661 9004 0015. Na dowodzie wpłaty należy określić nazwę postępowania, na które wnoszone jest wadium. 3) Kserokopię dowodu wpłaty należy załączyć do oferty. Dowodem wniesienia wadium będzie potwierdzony przez bank odcinek polecenia dokonania przelewu lub wydruk przelewu elektronicznego. 4) Wadium wnoszone w formie innej niż pieniądz, należy załączyć do oferty w postaci oryginału dokumentu (w celu możliwości jego zwrotu lub zatrzymania) oraz w formie kserokopii dokumentu potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 5) Wadium wniesione przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia może być wniesione przez jednego z Wykonawców lub pełnomocnika. 6) Gwarancje ubezpieczeniowe lub gwarancje bankowe oraz poręczenia złożone jako zabezpieczenie wadium, muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą oraz umożliwiać Zamawiającemu otrzymanie określonej kwoty wadium bez jakichkolwiek warunków wstępnych i na jego pierwsze wezwanie. 7) Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie, wymaganej wysokości i formie, skutkuje wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. 4. Zwrot wadium 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugnaruszewo.bip.org.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach