Przetargi.pl
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Dalewo

Gmina Drawsko Pomorskie ogłasza przetarg

  • Adres: 78500 Drawsko Pomorskie, ul. Gen. W. Sikorskiego
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 094 36334-85 do 7 , fax. 094 363-31-13
  • Data zamieszczenia: 2018-02-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Drawsko Pomorskie
    ul. Gen. W. Sikorskiego 41
    78500 Drawsko Pomorskie, woj. zachodniopomorskie
    tel. 094 36334-85 do 7, fax. 094 363-31-13
    REGON: 52384400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.drawsko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Dalewo
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja części zadania inwestycyjnego pn.: „Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Dalewo”. 2. Zakres robót objętych niniejszym postępowaniem obejmuje: 1) przebudowę drogi gminnej – (główny przebieg) w zakresie pasa drogowego działki nr 9 dr (jezdnia, chodnik, pobocza, urządzenia odwadniające), na odcinku od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1959Z w kierunku północnym do końca zabudowań mieszkalnych o długości 411 m; 2) przebudowę części drogi gminnej – (jezdnia obsługująca za kościołem) w zakresie pasa drogowego działki nr 9 na odcinku ok. 25,0m w kierunku na północ do skrzyżowania z głównym przebiegiem drogi gminnej na odcinku o długości ok. 25,0m; 3) przebudowę skrzyżowania drogi gminnej z drogą powiatową nr 1959Z (jezdnia, chodnik, pobocza); 4) oznakowanie drogi zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu. 3. Zestawienie podstawowych ilości dla inwestycji: 1) Odcinek A-B (nawierzchnia z kostki betonowej typu starobruk gr. 8 cm) 180 m2; 2) Odcinek C-D (nawierzchnia z kostki betonowej typu starobruk gr. 8 cm) 1997 m2; 3) Profilowanie istniejącej nawierzchni z kostki kamiennej – odcinek A-A’ 96 m2; 4) Odcinek E-F (nawierzchnia z kostki betonowej ażurowej gr. 8 cm) 69 m2; 5) Chodnik (nawierzchnia z kostki betonowej szarej typu starobruk gr. 8 cm) 642 m2; 6) Zjazdy (nawierzchnia z kostki betonowej grafitowej, gr. 8 cm) 296 m2 7) Pobocza z płyt ażurowych betonowych typu Meba (lub równoważne) 194 m2; 8) Dren francuski 141 m3 9) Zabruki i pobocza (bruk kamienny z rozbiórki drogi istniejącej) 408 m2, 10) Trawnik 664 m2, 11) Ogrody deszczowe 99 m2, 12) Sadzonki roślin hydrofitowych 660 szt. 13) Studnie inspekcyjne PCV Φ315 mm 6 szt. 14) Rury PCV Φ200 mm pełne 53 m; 15) Rury PCV Φ200 mm perforowane 27 m. 4. Szczegółowy przedmiot zamówienia określają: dokumentacja projektowa i Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót w zakresie wskazanym w załączniku nr 5 do SIWZ (projekt wykonawczy) oraz Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). 5. Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy i zawiera się w jego wynagrodzeniu. 6. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów dopuszczonych do stosowania. Przy wykonywaniu robót budowlanych Wykonawca zastosuje wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1570). Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę. 7. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości, itp.). 8. Podczas realizacji inwestycji Wykonawca udostępni Zamawiającemu wgląd w materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia. 9. Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne. Koszt zabezpieczenia terenu robót musi być włączony w cenę oferty. 10. Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy z tytułu prowadzonych robót. 11. Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym. 12. Po wykonaniu przez Wykonawcę robót przewidzianych niniejszą SIWZ Zamawiający dokona ich odbioru. Celem odbioru jest sprawdzenie należytego wykonania tych robót, tzn. zgodnie z projektem budowlanym oraz Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót. 13. Przed przystąpieniem do końcowego odbioru robót Wykonawca przedstawia Zamawiającemu protokoły z wykonanych prób i badań jakie były niezbędne do prawidłowej realizacji zamówienia, certyfikaty lub atesty na zastosowane materiały, dokumentację dotyczącą wykonanych robót budowlanych: dokumentację powykonawczą, mapę geodezyjną powykonawczą. 14. Rozwiązania równoważne: 1) Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenia art. 7, 29 i 31 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017r. poz. 1579 z późn. zm), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego 2) Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym w dokumentacji projektowej, stanowiącej załącznik do SIWZ, 3) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego, 4) Przyjęcie rozwiązań równoważnych powodujących konieczność ingerencji w dokumentację projektową i wydane decyzje administracyjne wymagają ewentualnej zgody autora projektu w zakresie ochrony praw autorskich. Koszty związane z koniecznością zmian w projekcie i wydanych decyzjach administracyjnych leżą po stronie Wykonawcy 5) Termin wykonania całości przedmiotu zamówienia musi uwzględniać czas niezbędny na wykonanie ewentualnych zmian związanych z przyjęciem rozwiązań równoważnych. 16. Informacje dodatkowe: 1) Zasadne jest, aby wykonawca zapoznał się z przedmiotem zamówienia oraz zawarł w cenie oferty wszystkie koszty robót niezbędnych do prawidłowego ich wykonania, zgodnie z technologią robót określoną polskimi normami przenoszącymi normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. 2) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowaniu przepisów BHP, przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości robót prowadzonych u Zamawiającego. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. 3) Wykonawca zabezpiecza teren robót mając w szczególności na względzie mienie Zamawiającego i własne. 17. Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zatrudniał na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby wykonujące roboty budowlane objęte zakresem zamówienia wskazanym w Opisie przedmiotu zamówienia, w tym prace fizyczne oraz operatorów sprzętu podczas realizacji zamówienia w sytuacji, gdy wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108 ). Obowiązek ten dotyczy także podwykonawców – wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkie osoby wykonujące wskazane wyżej czynności. 18. Zatrudnienie, o którym mowa w ust. 15 powinno trwać co najmniej przez cały okres realizacji zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium należy wnieść w terminie do dnia 13.03.2018 r. do godziny 10:00 (decyduje data wpływu środków do zamawiającego) w wysokości 15.000,00 złotych (piętnaście tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone: 1) w pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy zamawiającego nr 12 1020 2847 0000 1702 0009 6602 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2) ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 3) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach. 3. W przypadku, gdy wykonawca wnosi wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej z treści tych gwarancji musi w szczególności jednoznacznie wynikać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku, zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całej kwoty wadium nieodwołalnie i bezwarunkowo na pierwsze żądanie zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie, że zaistniały przesłanki jego zatrzymania. 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 3) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 4. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowa na rachunku bankowym. 5. Wykonawca, który nie zabezpieczy swojej oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez zamawiającego wykluczony a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 6. W ofercie należy wpisać nr konta, na które zamawiający ma zwrócić wadium lub dołączyć do oferty upoważnienie do odbioru wadium przez wskazaną osobę.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) formularz oferty zgodnie z Rozdziałem VII ust. 3 siwz; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 2) odpowiednie pełnomocnictwa złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 3) oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom wraz z podaniem podwykonawców (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach